Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Het volgende is verzekerd:.
Overlijden: 25.000
Invaliditeit: 50.000
Medische kosten 2.500

Zelf beschik ik ook over een reisverzekering (interpolis) met extreme sporten maar weet niet wat deze allemaal dekt.

Ook links aanhouden als je een stille motor hebt? Op de papieren staat 101db vermeld dynamisch. Heb een goede demper met db killer.
 
Het volgende is verzekerd:.
Overlijden: 25.000
Invaliditeit: 50.000
Medische kosten 2.500

Zelf beschik ik ook over een reisverzekering (interpolis) met extreme sporten maar weet niet wat deze allemaal dekt.

Ook links aanhouden als je een stille motor hebt? Op de papieren staat 101db vermeld dynamisch. Heb een goede demper met db killer.

Ik zou nog snel je eigen verzekering uitpluizen.
17 euro in een half uurtje is snel verdient.

Eerste sessies even voor de zekerheid, accelererend rechte stuk effe links aanhouden kan dan geen kwaad.
Airbox (ruime luchtfilters) maakt dikwijls meer herrie (vergeten mensen dikwijls)
 
Zijn er hier mensen de afgelopen tijd vanuit NL naar een (meerdaagse) trackday in bijv. Frankrijk of België geweest? Over 14 dagen staat Ecuyers op de planning maar gezien de strakke regels in Frankrijk zijn we een beetje zoekende hoe dit zo goed/netjes mogelijk te regelen.
 
Ben momenteel bezig een veewagen om te bouwen naar motortrailer voor 2 motoren.
Wij zijn meestal met z'n drieën, een van ons heeft een caravan waar 1 motor in kan. We kunnen er met drieën in slapen, maar is eigenlijk net te krap. Ik probeer de trailer zo te maken dat daar eventueel ook een luchtbedje of zo in kan. Misschien zet ik er ook wel zo'n caravan dakraampje op.
Deze trailer kan ik achter mijn huidige auto (van de zaak) trekken zonder aanhangwagen rijbewijs.

Bekijk bijlage 1584030

De trailer is klaar voor de 1e circuit dag komende dinsdag.
 

Bijlagen

  • 20210501_103024.jpg
    20210501_103024.jpg
    201,2 KB · Weergaven: 86
  • 20210501_115907.jpg
    20210501_115907.jpg
    434,9 KB · Weergaven: 85
  • 20210501_115949.jpg
    20210501_115949.jpg
    330,1 KB · Weergaven: 85
Wees er op tijd bij met het verversen van remvloeistof.
Bij een warme dag is snel het kookpunt benaderd.
Balen als je b.v (al) bij de 2/3de sessie merkt dat je remhandeltje steeds verder ingeknepen kan worden.
Nog meer balen als je iemand er af knikkert door falende remmen.......en jezelf.
Flesje remvloeistof kost een tientje,pienuts bij wat een circuitdag kost.
Pak schade nog wat meer.

Oja, ik ververs vaak remvloeistof................ook bij mijn eigen motoren;)
 
Whoeeeee,hel en verdoemenis.
Gooi er maar vooral niet teveel in ,dat heeft nog desastreuzere gevolgen.
Beetje faden kan geen kwaad,zolang de hendel ver genoeg van de clipo on af blijft vstaan.
2 jaar werkt prima,met mijn tempo.
 
Wees er op tijd bij met het verversen van remvloeistof.
Bij een warme dag is snel het kookpunt benaderd.
Balen als je b.v (al) bij de 2/3de sessie merkt dat je remhandeltje steeds verder ingeknepen kan worden.
Nog meer balen als je iemand er af knikkert door falende remmen.......en jezelf.
Flesje remvloeistof kost een tientje,pienuts bij wat een circuitdag kost.
Pak schade nog wat meer.

Oja, ik ververs vaak remvloeistof................ook bij mijn eigen motoren;)
Falende remmen lijkt me dan ook weer tikkeltje overdreven. Dat je rem wat zachter wordt ok, maar dat je er helemaal doorheen knijpt. Dan zit er meer water in dan remvloeistof.

Gaat me ook niet om de paar euro wat het kost, maar meer of het ook echt nodig is. Wat dat betreft geeft de meting van Roy wat meer feitelijk de noodzaak weer. En aangezien hij wedstrijden rijdt, zal het gevoel ook nog niet minder zijn denk ik.

Zelfde met olie wisselen. Ik doe het na elk seizoen, of het nu 3 of 5 circuitdagen zijn geweest (alhoewel het er eerder 3 zijn). Sommigen elke 2 dagen. Lijkt me ook overkill.
 
Laatst bewerkt:
Ok. Dan sla ik lekker over, vorig jaar alles nog doorgespoeld
Ik garandeer niets he? Bij mij en met de Motul niets aan de hand.
Meten is weten!
Huh echt wow... Ik wissel minimaal 2x per jaar remvloeistof... 1x voor de start en 1x in de winter (maar meestal vaker)
Heb je gaatjes in het deksel geboord als gewichtsvermindering ofzo? 2x per jaar?
Wees er op tijd bij met het verversen van remvloeistof.
Bij een warme dag is snel het kookpunt benaderd.
Balen als je b.v (al) bij de 2/3de sessie merkt dat je remhandeltje steeds verder ingeknepen kan worden.
Nog meer balen als je iemand er af knikkert door falende remmen.......en jezelf.
Flesje remvloeistof kost een tientje,pienuts bij wat een circuitdag kost.
Pak schade nog wat meer.

Oja, ik ververs vaak remvloeistof................ook bij mijn eigen motoren;)
Met verzenden 20,-

Maar het is ansich niet duur nee en het kan zeker geen kwaad, maar waarom doen als het niet nodig is zeg ik.
Ik rij onder de 1:50 op cpz/Assen dus het is niet dat het niet warm word 😉
 
Falende remmen lijkt me dan ook weer tikkeltje overdreven. Dat je rem wat zachter wordt ok, maar dat je er helemaal doorheen knijpt. Dan zit er meer water in dan remvloeistof.

Gaat me ook niet om de paar euro wat het kost, maar meer of het ook echt nodig is. Wat dat betreft geeft de meting van Roy wat meer feitelijk de noodzaak weer. En aangezien hij wedstrijden rijdt, zal het gevoel ook nog niet minder zijn denk ik.

Zelfde met olie wisselen. Ik doe het na elk seizoen, of het nu 3 of 5 circuitdagen zijn geweest (alhoewel het er eerder 3 zijn). Sommigen elke 2 dagen. Lijkt me ook overkill.
Goed lezen wat ik schrijf.
Beter op tijd met verversen.
Ik kom al vanaf ver in de vorige eeuw op circuits en het is ook nog mijn werk geworden ,weet echt wel waarover ik praat.

Verse motorolie voel je niet.

Wat sponzige rem hoeft geen probleem te zijn maar het kan ook echt anders gaan geloof mij,ik heb genoeg gezien.
Natuurlijk is er een verschil met een rijder die op Assen ruim onder de 2.00 rijd t.o.v iemand die amper de 2.30 (ofzo)aan kan tikken.
 
Olie doe ik elke 3 dagen trouwens. Voor mijn gevoel al veel maar de olie krijgt het ook wel voor de kiezen. Olie filter pak ik om de olie wissel mee.
Met amper warme motor al behoorlijk op het gas.
Koud warm koud warm
Altijd hoge toeren
 
Olie doe ik elke 3 dagen trouwens. Voor mijn gevoel al veel maar de olie krijgt het ook wel voor de kiezen. Olie filter pak ik om de olie wissel mee.
Met amper warme motor al behoorlijk op het gas.
Koud warm koud warm
Altijd hoge toeren
Kan geen kwaad zeker maar draai het blok wel warm echt belangrijk,jij als wedstrijdrijder rijd amper rustig rond.Ik ben geen wedstrijdrijder naast vrije knal sessie's(en dan ga ik er wel aardig voor) ben ik voorrijder en dat gaat vaak heel rustig aan he.En ik rij sinds kort ook weer op de openbare weg op een straatBlade die ook het circuit betast.
 
Kan geen kwaad zeker maar draai het blok wel warm echt belangrijk,jij als wedstrijdrijder rijd amper rustig rond.Ik ben geen wedstrijdrijder naast vrije knal sessie's(en dan ga ik er wel aardig voor) ben ik voorrijder en dat gaat vaak heel rustig aan he.En ik rij sinds kort ook weer op de openbare weg op een straatBlade die ook het circuit betast.
Ja, eerste sessie start ik hem al wat eerder en dan de eerste rondes iets rustiger maar daarna is het pit uit, gas erop. Met voorrijden is idd prima rustig te rijden.
Wil dat in de toekomst wel gaan doen, lijkt me echt leuk die stuiterende mensen met dikke grijns *D

3 dagen!? Ik ververs de olie + filter altijd na 7 dagen
Zo heeft ieder zijn manieren natuurlijk. Ik vind 3 dagen wel prettig.
 
7 mei de eerste Crt dag gepland van dit jaar.
Nu zijn de weervoorspellingen redelijk maar wel koud.
Hoe kan je het beste omgaan met temperaturen onder de 10 graden?
Ik doel dan op bandenspanning ( dunlop sportsmart 2 max,) temperatuur motor en mijn handen en houden jullie nog met andere zaken rekening?
Groet Dennis
 
Terug
Bovenaan Onderaan