Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Hoop op een foutje :

DB2E010A-177C-4B63-BD94-F89D3CF50C0D.png
 
Dinsdag ga ik naar Assen. Het lijkt gelukkig droog te worden, echter ik heb nog nooit met zulke lage temperaturen gereden. Nacht wordt rond het nulpunt, dus ochtend zal zeer koud zijn. Iemand ervaringen of tips? Heb bandenwarmers, echter koelen je slicks dan niet af tijdens het rijden ?

Heb harde compound achter ivm cold tear.

Iemand tips of ervaringen?

Thanks! Anton
 
Dinsdag ga ik naar Assen. Het lijkt gelukkig droog te worden, echter ik heb nog nooit met zulke lage temperaturen gereden. Nacht wordt rond het nulpunt, dus ochtend zal zeer koud zijn. Iemand ervaringen of tips? Heb bandenwarmers, echter koelen je slicks dan niet af tijdens het rijden ?

Heb harde compound achter ivm cold tear.

Iemand tips of ervaringen?

Thanks! Anton

Welke rondetijden?
 
je bandenwarmers ruim een uur voor de 1e sessie aanzetten , zodat er ook warmte komt in de velg . ze pas eraf halen als je direct de baan op kan ..... dus niet nog even 5 min in parc ferme opstellen.... dan gewoon lekker meteen gas geven dan blijven je banden prima warm.
 
Dinsdag ga ik naar Assen. Het lijkt gelukkig droog te worden, echter ik heb nog nooit met zulke lage temperaturen gereden. Nacht wordt rond het nulpunt, dus ochtend zal zeer koud zijn. Iemand ervaringen of tips? Heb bandenwarmers, echter koelen je slicks dan niet af tijdens het rijden ?

Heb harde compound achter ivm cold tear.

Iemand tips of ervaringen?

Thanks! Anton

Op Spa kregen we eens,bij de briefing van de organisator, de tip de eerste sessie GEEN bandenwarmers te gebruiken.
Temperaturen vergelijkbaar.
De reden was,bij zulke lage temperaturen koelen de banden extreem snel af,de warmte zou er zo uit zijn,met grip verlies als gevolg,en je wel eens verrast kon worden.
 
Op Spa kregen we eens,bij de briefing van de organisator, de tip de eerste sessie GEEN bandenwarmers te gebruiken.
Temperaturen vergelijkbaar.
De reden was,bij zulke lage temperaturen koelen de banden extreem snel af,de warmte zou er zo uit zijn,met grip verlies als gevolg.

Dit zelfde heb ik ook te horen gekregen bij regenbanden uit de warmers
 
ik rij met een 1.7 druk , warm, in mijn achterband . dus met een koude slick is dat nog minder en dus echt niet fijn rijden .
ik haal mijn bandenwarmers eraf zodra ik de eerste de baan op zie gaan , nog nooit cold tear gehad
 
Hmm 2 reacties 2 verschillende meningen 😅😅. Ik denk ff rustig aan in de eerste sessie(s) en direct bij het afkomen van de baan even de bandentemperatuur meet. Dan weet ik of ik de sessies daarna iets meer gas kan geven of rustig aan blijf doen.
 
Dit weekend naar Mettet 2 dagen rijden, ziet er na uit dat zaterdag een wet race wordt. Iemand ervaring met regen en mettet? (op regenbanden natuurlijk). Zijn er puntenwaar je extra uit moet kijken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan