Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Wat betreft de langzamere rijders, iedereen moet het leren. De 1 sneller als de ander. Je rijd nu eenmaal een instructiedag dan heb je dit en zorgt de voorrijder dat je als groep veilig en compleet kan inhalen. En ik snap dat je een zo snel mogelijke tijd wil kunnen vertellen in de kroeg maar met alle respect, 2:20 of 2:25 is beide nog niet snel.
Gewoon met geduld de basis onder de knie krijgen en daarna druk maken over rondetijden.
Overigens ook bij vrijrijden ga je langzamere rijders tegen komen die je soms niet voorbij kan komen.



14 juli dan zijn wij er met iets van 12 man uit het Gixxer topic ook. Geloof ook 3 bij 2 the Ex.
Welke groep bij CRT heb je ingeschreven?


Het gaat mij niet om de tijd, maar dat je dan lekker met je rondje bezig bent en die niet af kunt maken op dat tempo, gevoels kwestie dus...
dat 2:20 - 2:25 niet snel is dat begrijp ik natuurlijk ook hahaha

CRT heb ik ingeschreven in de 2:10 - 2:25 groep.
 
Het gaat mij niet om de tijd, maar dat je dan lekker met je rondje bezig bent en die niet af kunt maken op dat tempo, gevoels kwestie dus...
dat 2:20 - 2:25 niet snel is dat begrijp ik natuurlijk ook hahaha

CRT heb ik ingeschreven in de 2:10 - 2:25 groep.

Oke helder.
Maar ja dat is nou eenmaal het gevolg van de instructie groepen, die zijn zo snel als de langzaamste rijder en aangezien die dag wat op moet brengen is de baan gewoon vol.

En dat is ervaren of sportrijders? Puur even, je had nog niet zelfstandig gereden dan is de kans er dat je niet sneller bent omdat je nu zelf je rem en instuurpunten moet bepalen.

Maar de motivatie is er, zal vast goed komen! Gasssssss!!!
 
Die dag heb je geen ervaren of sportrijders keuze mogelijkheid, alleen vrij rijden.
Mocht ik te langzaam zijn, dan plaatsen ze me wel terug naar die andere klasse.

Maar om niet direct na 1x met instructeur zelfstandig te gaan rijden, heb ik dus 14 juli geboekt om nog een keer met begeleiding te rijden.
Gaat vast goed komen. :t
 
Waarom ? Zijn gewoon groepen met voorrijder en dan heb je dit soort dingen wel eens toch ?!
Zodra je inschrijft bij vrij rijden word je ingedeeld in de groepen aan de hand van je gereden tijden en zal dit misschien iets anders verlopen, al zit ik ook regelmatig in groepen waarbij er toch 10 a 15 seconden verschil in ronde tijden zit en dat voelt ook als enorme verschillen..

Ik gok dat het allemaal iets anders bedoeld is dan het gelezen word.. Uiteindelijk is het mooi dat er een leuke dag is geweest en dat er animo is om weer te gaan boeken !
Ik interpreteer het helemaal niet anders dan het gemeld wordt en ook totaal niet negatief. :P
 
Ik heb net weer 2 dagen geboekt. Voor het gevoel op 14 juli nog een keer met instructeur rijden bij 2 the exp en 14 aug vrij rijden bij CRT 🤪🤭
Die dag heb je geen ervaren of sportrijders keuze mogelijkheid, alleen vrij rijden.
Mocht ik te langzaam zijn, dan plaatsen ze me wel terug naar die andere klasse.

Maar om niet direct na 1x met instructeur zelfstandig te gaan rijden, heb ik dus 14 juli geboekt om nog een keer met begeleiding te rijden.
Gaat vast goed komen. :t

14 augustus rijden wij ook bij CRT, zie je dan vast nog wel ( ben met een groepje met een zx10r, Duc , gsxr600, zx6r etc etc . )

Ik interpreteer het helemaal niet anders dan het gemeld wordt en ook totaal niet negatief. :P

Gelukkig maar ;) Soms is het een beetje lastig via t internet
 
Gaan we dat weer regelen !

Als er nog meer mensen komen moeten we maar een kleine m-f meet houden onder het genot van een gevulde koek.

Het is een leuk idee, maar dan zal ik wel niet gaan meeten, anders “wordt het steeds minder leuk” :+

Nee zonder dollen: gezellig! :Y
 
Hahha zolang je er maar ergens bent :P

Vertrouwen nog niet terug gewonnen las ik ? Misschien mogen we samen in een groepje voor mensen met weinig vertrouwen ofzo 🤣
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Hahaha jullie zijn welkom hoor! :+

14 Juli ga ik ook weer, hopelijk kan ik dan wat meer de goede richting in komen met het rijden en het vertrouwen.

Het is ook vreemd: ik wéét dat ik onderuit ben gegaan door de "verkeerde" banden (sportieve straatbanden en te lomp geweest) en ondanks dat ik maandag op slicks reed kon ik de knop nog niet echt omzetten en rijden zoals ik gewend was.
Maargoed, hopelijk gaat het volgende keer weer wat beter.
 
Hahaha jullie zijn welkom hoor! :+

14 Juli ga ik ook weer, hopelijk kan ik dan wat meer de goede richting in komen met het rijden en het vertrouwen.

Het is ook vreemd: ik wéét dat ik onderuit ben gegaan door de "verkeerde" banden (sportieve straatbanden en te lomp geweest) en ondanks dat ik maandag op slicks reed kon ik de knop nog niet echt omzetten en rijden zoals ik gewend was.
Maargoed, hopelijk gaat het volgende keer weer wat beter.

Je kan/ moet het eigenlijk andersom bekijken he, zoals we het er maandag ook over hadden : je moet blij zijn dat je zo rijd ipv dat je net doet alsof er niets gebeurd is.

Heb je trouwens nog beeldmateriaal gezien ?
 
Je kan/ moet het eigenlijk andersom bekijken he, zoals we het er maandag ook over hadden : je moet blij zijn dat je zo rijd ipv dat je net doet alsof er niets gebeurd is.

Heb je trouwens nog beeldmateriaal gezien ?

Daar heb je ook wel gelijk in, ik had alleen verwacht dat ik mentaal minder last van zou hebben omdat ik duidelijk weet waarom het mis ging.

Maargoed, we gaan zo snel mogelijk weer wat rondjes maken en dan zien we wel :t

Ik ben inderdaad nog even op bezoek geweest bij racecontrol maar toen zat er maar 1 man. Hij vroeg dan ook of ik nog vaker daar kwam en eventueel dan nog even langs kon komen. 14 juli probeer ik het even opnieuw..
 
Daar heb je ook wel gelijk in, ik had alleen verwacht dat ik mentaal minder last van zou hebben omdat ik duidelijk weet waarom het mis ging.

Maargoed, we gaan zo snel mogelijk weer wat rondjes maken en dan zien we wel :t

Ik ben inderdaad nog even op bezoek geweest bij racecontrol maar toen zat er maar 1 man. Hij vroeg dan ook of ik nog vaker daar kwam en eventueel dan nog even langs kon komen. 14 juli probeer ik het even opnieuw..

Daar kun je dus aan werken :t
Bij mij was er in ieder geval 1 ding duidelijk : gebrek aan grip tijdens het uit accelereren uit een bocht.
Meer afhangen = motor rechter houden = meer rubber op het asfalt = meer grip🤔
 
14 juli zijn mijn zoon en ik er ook. Hij gaat met 2theexperience begeleide sessies rijden en ik heb me ingeschreven voor vrij rijden.
Voor het eerst op de ZX6-R, voor het eerst sinds een jaar of 6 op Assen.....dat belooft interessant te worden.
Mijn PR zal er wel niet aangaan........
 
14 juli zijn mijn zoon en ik er ook. Hij gaat met 2theexperience begeleide sessies rijden en ik heb me ingeschreven voor vrij rijden.
Voor het eerst op de ZX6-R, voor het eerst sinds een jaar of 6 op Assen.....dat belooft interessant te worden.
Mijn PR zal er wel niet aangaan........
Ik zit ook bij 2theexperince. Gezellig
 
Daar kun je dus aan werken :t
Bij mij was er in ieder geval 1 ding duidelijk : gebrek aan grip tijdens het uit accelereren uit een bocht.
Meer afhangen = motor rechter houden = meer rubber op het asfalt = meer grip🤔
Daarover gesproken; heeft iemand een idee waarom er zoveel mensen een high-sider krijgen bij het uitkomen van de Jacky Ickx op Zolder (laatste chicane voor start/finish)? Heb er daar al een paar vanaf zien gaan en ook genoeg YouTube crashes gezien op die plek. Heb er zelf nog niks meegemaakt, maar ben wel benieuwd waarom het daar zo vaak fout gaat en bv niet bij die andere 2 chicanes...

P.s. 5 Juli ben ik aanwezig op Zolder; Vrij rijden - minder snel
 
Laatst bewerkt:
Daarover gesproken; heeft iemand een idee waarom er zoveel mensen een high-sider krijgen bij het uitkomen van de Jacky Ickx op Zolder (laatste chicane voor start/finish)? Heb er daar al een paar vanaf zien gaan en ook genoeg YouTube crashes gezien op die plek. Heb er zelf nog niks meegemaakt, maar ben wel benieuwd waarom het daar zo vaak fout gaat en bv niet bij die andere 2 chicanes...

- Eerste chicane na bianchi is eigenlijk alleen een linkerbocht. Daarna kun je met een hele flauwe "rechte" lijn uitaccelereren. Dus geen highsiders....
- Tweede, dubbele chicane na de heuvel wordt door veel mensen niet volgas uitgeaccelereerd, er komt een lastige bocht achteraan. Geen highsiders....
- Jacky Ickx kan al vroeg na het omgooien voor het tweede bochtje vol op het gas. En een recht stuk erachter aan. Wel highsiders....

Zoiets?

Tenminste dat is mijn idee. Benieuwd naar de rest :)


Later,

Loek
 
Daarover gesproken; heeft iemand een idee waarom er zoveel mensen een high-sider krijgen bij het uitkomen van de Jacky Ickx op Zolder (laatste chicane voor start/finish)? Heb er daar al een paar vanaf zien gaan en ook genoeg YouTube crashes gezien op die plek. Heb er zelf nog niks meegemaakt, maar ben wel benieuwd waarom het daar zo vaak fout gaat en bv niet bij die andere 2 chicanes...

P.s. 5 Juli ben ik aanwezig op Zolder; Vrij rijden - minder snel

Mijn highsider was op zolder ziekenhuisbocht.
Daar ik heel veel zolder heb gereden ook in de jacky ickx onderuit :P maar geen highsider maar "gewoon" achterkant weg gegleden.
Meerdere dingen :
- jacky ickx heeel laat insturen en de motor links van de baan houden,dit omdat je anders teveel rechts komt en de motor opkomende rechter stuk wel heel plat zou moeten leggen.
-er liggen witte start strepen net na de bocht ,altijd link.
- ik hang er daar naast als een aap,als ik het gas daar progressief open draai,zie mijn vorige post.
-Dus niet te abrupt op je gas.

Tot zover mijn visie op de jacky ickx
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan