Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Mijn highsider was op zolder ziekenhuisbocht.
Daar ik heel veel zolder heb gereden ook in de jacky ickx onderuit :P maar geen highsider maar "gewoon" achterkant weg gegleden.
Meerdere dingen :
- jacky ickx heeel laat insturen en de motor links van de baan houden,dit omdat je anders teveel rechts komt en de motor opkomende rechter stuk wel heel plat zou moeten leggen.
-er liggen witte start strepen net na de bocht ,altijd link.
- ik hang er daar naast als een aap,als ik het gas daar progressief open draai,zie mijn vorige post.
-Dus niet te abrupt op je gas.

Tot zover mijn visie op de jacky ickx

Klopt helemaal eerst bocht opofferen om bij de 2e de motor snel recht te hebben. Nu het bij mij wat harder gaat pak ik hem ook in de 3. Dat scheelt ook erg veel, en inderdaad hangen als een aap zodat de motor rechter staat.
 
Is bij een chicane toch min of meer altijd de bedoeling dat je de eerste opoffert om de tweede goed uit te komen :t
En ik merk dat mijn motor meer moet rollen dan een moderne supersport met een bak vermogen. Dus rondere bochten met zo veel mogelijk snelheid.
Andere tactiek door gebrek aan bruut vermogen _O-
 
Highsiders in de Ickx chicane komen veel voor omdat de auto's bij het uitaccelereren veel rubber smeren. Daar moet je de motor echt goed rechtop hebben staan bij het gas geven
 
Nog een tip voor Zolder: in de aanloop naar de Bolderbergbocht kom je over de tunnel met een knik naar links. Meeste rijders pakken die knik vol aan de linkerkant op de apex. Zodra je sneller gaat moet je dit afleren.
Als je over het knikje een tankslapper krijgt (licht voorwiel) schiet je daar de muur in. Ik heb daar van Arie Vos geleerd de bocht later in te sturen zodat je voorwiel al richting Bolderberg staat als je over het tunneltje komt. Als je dan valt glij je met de baan mee en niet de muur in.
 
Nog een tip voor Zolder: in de aanloop naar de Bolderbergbocht kom je over de tunnel met een knik naar links. Meeste rijders pakken die knik vol aan de linkerkant op de apex. Zodra je sneller gaat moet je dit afleren.
Als je over het knikje een tankslapper krijgt (licht voorwiel) schiet je daar de muur in. Ik heb daar van Arie Vos geleerd de bocht later in te sturen zodat je voorwiel al richting Bolderberg staat als je over het tunneltje komt. Als je dan valt glij je met de baan mee en niet de muur in.

Gratisch tip van mij....


niet vallen.
 
Niet gereden,slechts op bezoek geweest,bikers day's vrij rijden.
1401502

1401503

1401504


8 juli mogen we zelf 🤗
 
Iemand ervaring met intertrack?
Rij normaal altijd met racecracks groep 2.
Alleen racecracks gaat dit jaar jammer genoeg niet naar mettet.

Is er een beetje begeleiding of het alleen vrij rijden?
 
Iemand ervaring met intertrack?
Rij normaal altijd met racecracks groep 2.
Alleen racecracks gaat dit jaar jammer genoeg niet naar mettet.

Is er een beetje begeleiding of het alleen vrij rijden?

Ik vind Intertrack 1 van de beste organisaties die er is. Ze hebben ook begeleiding volgens mij is dat niveau 1. Maar ik doe zelf altijd vrij rijden met hun dus hoe dat precies werkt weet ik niet. Groep 2,3 en 4 is in iedergeval vrij rijden volgens mij start groep 1 achter instructeur en gaat daarna vrij rijden.
 
Nee, vind dat trouwens ook meer vallen onder : kunstmatig het circuit op...
Maar nee, ik denk niet dat je ze gaat vinden die games..of misschien met auto s ?

Ik zou er gewoon google voor gebruiken of het op een game forum proberen
 
Op de pc en ps4 heb je assetto corsa welke zandvoort en zolder heeft. Maar uit eigen ervaring kan in vertellen dat het niet veel helpt. Je kunt beter een rondje over het circuit wandelen als je daar de kans voor krijgt.
 
Op de pc en ps4 heb je assetto corsa welke zandvoort en zolder heeft. Maar uit eigen ervaring kan in vertellen dat het niet veel helpt. Je kunt beter een rondje over het circuit wandelen als je daar de kans voor krijgt.

Ja precies, daar had ik nooit over nagedacht maar heb het in Oschersleben gedaan en het levert echt interessant perspectief op. Gaf veel inzicht in hoeveel ruimte er nou echt is en of het circuit bijvoorbeeld omhoog of omlaag loopt. En checken waar je over de curbstones kan rijden of juist niet.... Dat soort dingen. Inderdaad een hele goeie tip.

In Oschersleben was het zelfs georganiseerd met een top coureur uit het IDM, maar dat had ik dan jammergenoeg weer gemist.

Later,

Loek
 
Nee, vind dat trouwens ook meer vallen onder : kunstmatig het circuit op...
Maar nee, ik denk niet dat je ze gaat vinden die games..of misschien met auto s ?

Ik zou er gewoon google voor gebruiken of het op een game forum proberen


Oke, terug on-topic dan ;)
1 Juli voor het eerst naar Zandvoort, met Trackdays4all (hopelijk hebben ze nog een nieuwe duc om te testen)
12 Augustus Assen met Circuitschool.nl (nieuwe partij voor mij, 6 sessies!)

Met de FZR600 uit '89 :)
 

Bijlagen

  • 19AH1-7677KLEIN.jpg
    19AH1-7677KLEIN.jpg
    64,7 KB · Weergaven: 5
Op CPZ vond ik met name uitkomen GP chicane lastig, als je terug het normale circuit op gaat vanaf de GP chicane liggen er een paar hobbels op de lijn waar je van asfalt wisselt. Als je die te kort op de apex of te ver ervan af pakt kun je gaan zoeken naar een nieuwe motor ;).
 
Op CPZ vond ik met name uitkomen GP chicane lastig, als je terug het normale circuit op gaat vanaf de GP chicane liggen er een paar hobbels op de lijn waar je van asfalt wisselt. Als je die te kort op de apex of te ver ervan af pakt kun je gaan zoeken naar een nieuwe motor ;).

Ongeveer 30-50cm van de curbs houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan