Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Jammer Joep, volgende keer weer beter.
Wij gaan vooral voor de gezelligheid en nemen ons altijd voor om met zn allen en compleet weer naar huis te gaan.
 
Wat een K.. nieuws zeg! Iets wat een leuke leerzame dag moet zijn voor een ieder loopt dan zo af, bah. Sterkte voor de nabestaanden en betrokkenen.
 
Laatst nog een betoog geschreven naar aanleiding van een ongeval met dodelijke afloop op Zolder dat het overal kan gebeuren...

Ik heb in sommige zaken niet graag gelijk...

Ik las hem.. deed wat met me zonder dat ik die jongen gekend heb ;)

Het kan natuurlijk overal mis gaan maar laten we toch maar even afwachten wat er naar buiten gebracht word, 1ste nieuws was namelijk meerdere rijders gewond en dit is later veranderd naar 1 persoon gewond en later dus naar overleden.

Enkele jaren geleden overleed er ook iemand tijdens een circuitdag op assen, had een hartstilstand..
Had dus niks met het rijden te maken
 
Ik las hem.. deed wat met me zonder dat ik die jongen gekend heb ;)

Het kan natuurlijk overal mis gaan maar laten we toch maar even afwachten wat er naar buiten gebracht word, 1ste nieuws was namelijk meerdere rijders gewond en dit is later veranderd naar 1 persoon gewond en later dus naar overleden.

Enkele jaren geleden overleed er ook iemand tijdens een circuitdag op assen, had een hartstilstand..
Had dus niks met het rijden te maken

Heb je idd gelijk. En ook kan het zijn dat de betreffende rijder door een ander geraakt is toen hij op de baan lag. Heeft dan niets met Assen ansich te maken maar wel dat het overal kan.

Is ook het enige waar ik “bang” voor ben, bij de start van een race of eerste ronde als alles nog kort op elkaar zit stil vallen of op de baan liggen en aangereden worden.

Mag hopen dat ik er niet achter ga komen.
 
Het kan altijd gebeuren,hoe meer je circuit rijdt ,hoe meer kans.
Het enigste wat je zelf kunt doen is je materiaal op orde hebben (en kennis ervan hebben) weten wat je doet (cursussen volgen),zorgen dat je met goede protectie rijdt en je eigen grenzen respecteren.
de rest is.......................
 
Pfff...

En een ervaren coureur, en bij een training en bij de eerste ronde...
Hoe kan het hè?

Heel triest!

(En ik mijn vrouw maar proberen te overtuigen dat het rijden op het circuit veiliger is dat op de openbare weg...)
 
Ik lees op verschillende kanalen dat het om een zéér ervaren rijder ging. De klap komt volgens mij behoorlijk hard aan in het trackday/race wereldje. Triest hoor 😕

Sterkte aan alle betrokkenen en naasten!
 
1565816192632.png
 
Gisteren zelf gereden en je merkt toch dat er over gesproken word en dat iedereen ook even erbij stil staat.
Daarom alsnog wel een hele mooie dag gehad, goed weer en ik had de smaak goed te pakken :) na 1 sessie meteen overgeplaatst naar de B groep en daar kon ik het tempo goed volgen waardoor ik smiddags onder de 2 min reed.

Ben wel benieuwd of er nog mensen van hier waren ?
 
Vreselijk nieuws.. brr ongeluk is gauw gebeurd blijkt maar weer..
Ga maandag over een week voor het eerst de baan op met een 3-tal vrienden, Groep 1 met Racecracks :) Ben heel erg benieuwd!
zag dat er nog plekken vrij waren - ook mensen van hier aanwezig?
 
:] Nog wat plaatjes voor de show- op het Test Track Thedinga (@Emmen) 2-jaar geleden.
Doel voor 26e is om in ieder geval m'n houding wat te verbeteren. En veel lol hebben natuurlijk *O*
 

Bijlagen

  • IMG_20150718_152306.jpg
    IMG_20150718_152306.jpg
    183,8 KB · Weergaven: 2
  • IMG_20150718_152330.jpg
    IMG_20150718_152330.jpg
    146,9 KB · Weergaven: 3
  • IMG_20150718_152359.jpg
    IMG_20150718_152359.jpg
    165,7 KB · Weergaven: 2
Vreselijk nieuws.. brr ongeluk is gauw gebeurd blijkt maar weer..
Ga maandag over een week voor het eerst de baan op met een 3-tal vrienden, Groep 1 met Racecracks :) Ben heel erg benieuwd!
zag dat er nog plekken vrij waren - ook mensen van hier aanwezig?

Nog plekken vrij? Vertel, want volgens mijn info is er een wachtlijst.
 
:] Nog wat plaatjes voor de show- op het Test Track Thedinga (@Emmen) 2-jaar geleden.
Doel voor 26e is om in ieder geval m'n houding wat te verbeteren. En veel lol hebben natuurlijk *O*
Ik gok dat je dan ook hier uit de buurt komt ? Ik kom zelf uit hgv en zijn bezig om een groepje bij elkaar te krijgen om op ttt te rijden en vooral lol te hebben ;)
Assen is wel andere koek hoor maar wat ik iedereen mee geef ; doe wat je zelf wil en kunt. Verder niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan