Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Iemand pas nog op Mettet geweest? Ben benieuwd hoe streng het geluid is, lees net dat het statisch 94db is bij Mertens riding school. Lijkt mij een beetje onmogelijk te halen. Pas op Assen was het 98 statisch en dat was met db-killer en een berg geluidswerende isolatie rond de airbox.

(101 dynamisch was geen probleem op Assen)

Geen zorgen. Zit een kerel op een krukje met een db meter die af en toe kijkt.
Geloof 2 jaar terug zelfs met een race geen excessen.
Goed links houden en evt indien nodig eerder (zonder QS) opschakelen.
 
Geen zorgen. Zit een kerel op een krukje met een db meter die af en toe kijkt.
Geloof 2 jaar terug zelfs met een race geen excessen.
Goed links houden en evt indien nodig eerder (zonder QS) opschakelen.

Dit dus 👍
 
Iemand pas nog op Mettet geweest? Ben benieuwd hoe streng het geluid is, lees net dat het statisch 94db is bij Mertens riding school. Lijkt mij een beetje onmogelijk te halen. Pas op Assen was het 98 statisch en dat was met db-killer en een berg geluidswerende isolatie rond de airbox.

(101 dynamisch was geen probleem op Assen)

Ik ben er in april het laatst geweest mijn suzuki 750 K4 met Akra en db killer was goed. Mijn inlaat is wel standaard inclusief filter. Verder heb ik niks aan isolatie gedaan, volgens mij hadden die 2 dagen dat ik er was weinig mensen last van het geluid. Ik weet wel dat mettet korter bij Older ligt kwa eisen dan assen
 
Iemand pas nog op Mettet geweest? Ben benieuwd hoe streng het geluid is, lees net dat het statisch 94db is bij Mertens riding school. Lijkt mij een beetje onmogelijk te halen. Pas op Assen was het 98 statisch en dat was met db-killer en een berg geluidswerende isolatie rond de airbox.

(101 dynamisch was geen probleem op Assen)

Ben zelf paar weken geleden nog geweest, geen problemen gehad. Rij op een Zx6r '03 met Yoshimura zonder db killer en K&N filter, was met Eybis.
Werd niet gekeken naar of je een killer had, wel werd je na de sessie door een mannetje aangesproken alsje teveel herrie maakte. Vaak sessie erna gewoon weer rijden.
 
Meestal wordt er s'morgens (de eerste sessies) het meest intensief gecontroleerd.
 
Iemand een idee hoe het met diegene gaat die afgelopen vrijdag op Zolder is gevallen tijdens de eerste sessie in snel en bleef liggen?
 
22 augustus was er op Assen ook iemand onderuit gegaan. De sessie rood afgevlagd omdat hij stil lag/bleef liggen op het rechte stuk voorbij start/finisch. Iets verder dan het 50m bordje. Logisch dat het afgevlagd werd. Ben wel benieuwd hoe het gaat met m.
 
Ben zelf paar weken geleden nog geweest, geen problemen gehad. Rij op een Zx6r '03 met Yoshimura zonder db killer en K&N filter, was met Eybis.
Werd niet gekeken naar of je een killer had, wel werd je na de sessie door een mannetje aangesproken alsje teveel herrie maakte. Vaak sessie erna gewoon weer rijden.
Waarom rijd je niet gewoon standaard met db-killer? Niemand wil toch gedoe met geluid.
Sowieso werkt het met geluid cumulatief, in elk geval op Assen. Hoe stiller je met elkaar bent, des te langer kun je rijden.
 
Ducati's met droge platen koppelingen maken ook weer een ander geluid,airboxen produceren dikwijls meer herrie.
Dusch.
Verder heb ik ,ook,deze in exact dezelfde configuratie,dus ik weet hoe een tweecilinder klinkt 🤗

Jij laat ook geen gelegenheid onbenut om je Moto Morini er weer bij te halen hè? })
 
Waarom rijd je niet gewoon standaard met db-killer? Niemand wil toch gedoe met geluid.
Sowieso werkt het met geluid cumulatief, in elk geval op Assen. Hoe stiller je met elkaar bent, des te langer kun je rijden.

Omdat die er niet bij zit en ook geen voorbereiding voor heeft. Daarnaast is mn zx6r gewoon stil van zichzelf ivm een heleboel anderen.
 
Zijn ook wel organisaties ( met "keuring" ) die je dan gewoon niet toelaten, staat volgens mij ook in de meeste reglementen ;)

Ik had het met de zx9r ook, zonder db killer kon het wel maar om het gezeur bij keuringen e.d. te voorkomen ben ik met killer gaan rijden.

Btw geen voorbereiding en geen killer vind ik een slap excuus, gaatje is zo gemaakt en killer zo geregeld. Nogmaals ; er staat duidelijk in de regelgeving dat je of originele pijp of db killer moet monteren.. ik hoor graag bij welke organisatie dat niet zo is ( en die wel op assen organiseren )
 
Jij laat ook geen gelegenheid onbenut om je Moto Morini er weer bij te halen hè? })

🤗 😇😇

Speciaal voor jou : "het steriele hok" 😁

IMG_20190606_151934.jpg


Tis ook zo'n prachtig apparaat 😜
 
Laatst bewerkt:
Zijn ook wel organisaties ( met "keuring" ) die je dan gewoon niet toelaten, staat volgens mij ook in de meeste reglementen ;)

Ik had het met de zx9r ook, zonder db killer kon het wel maar om het gezeur bij keuringen e.d. te voorkomen ben ik met killer gaan rijden.

Btw geen voorbereiding en geen killer vind ik een slap excuus, gaatje is zo gemaakt en killer zo geregeld. Nogmaals ; er staat duidelijk in de regelgeving dat je of originele pijp of db killer moet monteren.. ik hoor graag bij welke organisatie dat niet zo is ( en die wel op assen organiseren )

Tot nu toe Eybis, Racecracks en CRT op zowel Assen als Mettet.
 
Geen keuring? Of dat het niet in de reglementen staat ?
Laatst nog met crt geboekt ; geen keuring maar het staat wel in de reglementen ;)
 
Dat herken ik ;) zoals ik al zei zit er dus echt verschil tussen de regels en het naleven ervan, wat mij betreft kan ook iedereen de baan op maar ik vind dat iemand die bewust zonder killer rijd dan ook geen "2de kans " verdiend.

Niet aanvallend richting jou bedoeld hoor !
 
Dit jaar sinds hele lange tijd 2 circuitdagen bij racecracks gedaan en uit voorzorg mijn originele uitlaat maar gemonteerd.
Aangezien we de dag ervoor al aankwamen toen CRT reed viel het ons al op dat er toch aardig wat racegeluid te horen was, evenals de dag erna bij racecracks.
Had ik mijn Leo Vince met killer ( die is met killer toch luider dan origineel ) best kunnen laten zitten |(

Staat bij racecracks trouwens ook in de reglementen; origineel of dB killer.
 
Zelf ben ik er nog nooit afgehaald, maar het lijkt wel pure willekeur soms. Ik heb soms zeer luide fietsen de hele dag gewoon zien rijden, en volledig standaard motoren die eraf gehaald werden. Denk dat de organisatoren van circuitdagen er zelf ook gek van worden.
Op Zandvoort voor de laatste bocht naar 4 wordt bij MSL altijd in de briefing verteld, als voorzorgsmaatregel :] .
 
Waarom uberhaubt zonder dbkiller rijden??? Ga je sneller als je motor een pleuris herrie maakt??
 
Allemaal onzin die open pijpen,is meer voor de show,voor als je geen deuk in een pakje boter kunt rijden 🤗
 
eyebis (spa) werd steeds gecontroleerd of je db killer inhad. 1x vergeten...werd meteen aan de kant gezet en eerst meting gedaan alvoor ik verder mocht . was gelukkig wel een 104 db dagje.
 
eyebis (spa) werd steeds gecontroleerd of je db killer inhad. 1x vergeten...werd meteen aan de kant gezet en eerst meting gedaan alvoor ik verder mocht . was gelukkig wel een 104 db dagje.

Hoe kan je je db killer nou vergeten????? Laat dat ding er gewoon inzitten.


Allemaal onzin die open pijpen,is meer voor de show,voor als je geen deuk in een pakje boter kunt rijden 🤗

Precies. Tyfus herrie maken en vervolgens niet onder de 2:00 komen (assen). “Ja mijn motor loopt beter zo”. Tuuuuurlijk, leer eerst maar eens normale tijden rijden. Daarnaast kan je met je herrie de hele dag lamleggen, en dan mag niemand meer rijden. En dat alleen maar voor een beetje meer herrie. Man man man man.
 
Terug
Bovenaan Onderaan