Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Dus iedereen die 2:00min of langzamer rijdt kan geen normale tijden rijden, iedereen rijdt toch op zn eigen niveau... lekker kortzichtig, net als je manier van reageren hier momenteel 👍🏻
 
Mijn insteek is eigenlijk,als je schijt hebt aan een circuit,organisatie en mederijders door geen dB killer te plaatsen is de kans ook groot dat je een gele en rode vlag ook maar kul vind.
Dat soort lui kan me gestolen worden
 
Hoe kan je je db killer nou vergeten????? Laat dat ding er gewoon inzitten.




Precies. Tyfus herrie maken en vervolgens niet onder de 2:00 komen (assen). “Ja mijn motor loopt beter zo”. Tuuuuurlijk, leer eerst maar eens normale tijden rijden. Daarnaast kan je met je herrie de hele dag lamleggen, en dan mag niemand meer rijden. En dat alleen maar voor een beetje meer herrie. Man man man man.
heel simpel.....op straat zijn ze er altijd uit.....
 
heel simpel.....op straat zijn ze er altijd uit.....

Snap ik ook niet zo goed.... ik baal er altijd al van als ik smorgens mijn SV650 start. Galmt toch al aardig tussen de huizen in.

Maargoed, begrijp me niet verkeerd, ik vind vet motorgeluid heel gaaf, maar als de simpele regeltjes zo zijn dat het zachter moet is dat maar even zo. Ik ben al lang blij dat er zo op circuit gereden mag worden. Gelukkig hebben ze het nog niet over uitstoot enzo gehad :X

Later,

Loek
 
Waarom uberhaubt zonder dbkiller rijden??? Ga je sneller als je motor een pleuris herrie maakt??

ligt er aan wat voor motor je hebt , bij mijn sxv heb ik altijd de db killers in maar heb het ook wel eens zonder geprobeerd op straat en dat liep toch zeker een heel stuk beter.
vooral 2 cilinders hebben last van de db killers.
 
Ben ik het niet mee eens, het een en ander ligt gewoon aan meerdere factoren heb ik zelf aan de lijve ondervonden.

1 ervan is het soort / type db killer, had er bij mn zx9r 2 van ; 1 dempte heel goed en smoorde ook wat topvermogen de 2de deed beide niet :P
Afstelling is ook nog een dingetje natuurlijk.
 
Ben ik het niet mee eens, het een en ander ligt gewoon aan meerdere factoren heb ik zelf aan de lijve ondervonden.

1 ervan is het soort / type db killer, had er bij mn zx9r 2 van ; 1 dempte heel goed en smoorde ook wat topvermogen de 2de deed beide niet :P
Afstelling is ook nog een dingetje natuurlijk.

als je een db killer hebt wat niks dempt dan noem ik het ook geen dbkiller.
ik heb het niet zo zeer over topvermogen maar meer hoe de motor reageert als je weer op het gas gaat , toeren opbouw etc... dat is een groot verschil op mijn motor terwijl de meeste 4 cilinders er haast geen last van hebben.
afstelling is 100%.
 
Het is niet zo dat die 2de niks dempt, hij dempt het alleen niet goed en voel daarbij ook geen verschil. ideale killer dus voor de circuitdagen ;) heb er namelijk geen opmerkingen over gekregen op het circuit.
 
Btw geen voorbereiding en geen killer vind ik een slap excuus, gaatje is zo gemaakt en killer zo geregeld.

:^

Ik heb bij mij niet eens een gat geboord in de demper, maar heb de db killer van binnenuit vastgezet, deze zit als het ware vastgeklemd :t
 
Kleine moeite @Joep en zorgt ervoor dat je niet 200 kwijt bent voor 1 sessie rijden of helemaal niet rijden.
Heb me trouwens afgelopen keer bij CRT wel echt verwonderd, mensen met systeemhelmen, textiel kleding , cams op helmen. Blijkbaar leest niemand de regelementen of hebben ze er gewoon schijt aan ?! Btw als de regels niet gehandhaaft worden hoeven ze wat mij betreft ook niet meer opgegeven te worden
 
Over die textielkleding heb ik me ook verbaasd, alleen toegestaan in nivo 1. Maar ook in 1 ga je in rap tempo door de bochten, zou geen schuiver willen maken in een textiel pak :N
 
Ik heb nu 1x met RSZ, 1x met Racecracks en 2x met CRT gereden. CRT kijkt werkelijk helemaal nergens naar wat betreft de motor. Er zijn zoveel mensen die komen rijden, maar vergeten dat ze geen verstand hebben van de werking van hun motor en alle onderdelen die erop zitten. Ik vind best dat CRT ook een keuring zou kunnen invoeren in de ochtend, waarom ze dat niet doen, geen idee.

Wat mij ook is opgevallen afgelopen maandag, is dat er iemand rond reed in de sportrijders groep op een volgens mij KTM RC8. Deze beste man reed rondjes van 2:35. Ik begrijp werkelijk niet waarom hij niet van de baan is geplukt en terug is gezet naar de beginnersgroep. Daar reed 90% van de mensen achter insturcteur harder als 2:35. Deze arme man werd constant en overal door iedereen tegelijk ingehaald.
 
Helemaal eens ! Laatste keer CRt reed ik nog met jou in de eerste 2 sessies ;)
Voor DE motorsport organisatie van Nederland vond ik het echt de grootste zooi die ik tot nu gezien heb, heb er een prima dag om gehad maar heb mn vraagtekens bij deze organisatie.
Voorheen met circuitschool, msl, racecracks e.d. gereden en daar werd of een keuring gedaan of een controle voor je transponder krijgt..
 
Ik heb nu 1x met RSZ, 1x met Racecracks en 2x met CRT gereden. CRT kijkt werkelijk helemaal nergens naar wat betreft de motor. Er zijn zoveel mensen die komen rijden, maar vergeten dat ze geen verstand hebben van de werking van hun motor en alle onderdelen die erop zitten. Ik vind best dat CRT ook een keuring zou kunnen invoeren in de ochtend, waarom ze dat niet doen, geen idee.

Wat mij ook is opgevallen afgelopen maandag, is dat er iemand rond reed in de sportrijders groep op een volgens mij KTM RC8. Deze beste man reed rondjes van 2:35. Ik begrijp werkelijk niet waarom hij niet van de baan is geplukt en terug is gezet naar de beginnersgroep. Daar reed 90% van de mensen achter insturcteur harder als 2:35. Deze arme man werd constant en overal door iedereen tegelijk ingehaald.

Ik heb ook met verschillende partijen te maken gehad. Bij CRT geven ze aan dat het je eigen verantwoordelijkheid is. Daar is ook wel wat voor te zeggen. Bij een technische keuring ala racecracks / circuitschool ect.. ben je ook wel afhankelijk van het oordeel van de keurder. Hier kan je dan discussie over krijgen.
 
Ik heb ook met verschillende partijen te maken gehad. Bij CRT geven ze aan dat het je eigen verantwoordelijkheid is. Daar is ook wel wat voor te zeggen. Bij een technische keuring ala racecracks / circuitschool ect.. ben je ook wel afhankelijk van het oordeel van de keurder. Hier kan je dan discussie over krijgen.

Ik kreeg van CRT gewoon regels/voorschriften hoor !! Of doel je op het keurings deel ?
 
Arme man,met dB killer.(circuit zolder 2-09)
Tja zo'n 1200 met 110 mm zuigers " pompt" 🤗
IMG-20190902-WA0012.jpg
 
:^

Natte baan in de eerste sessie dus even rustig aan.

Dat kwam goed uit want zodra ik flink op het gas ging stopte de motor, dus na 3 rondjes er vanaf gegaan en wat testjes gedaan: QS liep te kutten.
Deze bijgesteld en daarna geen last meer van gehad, de sessies erna was de baan ook lekker droog en hebben we een prachtige dag gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan