Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Goede tip hier van Inter Track. Ik was ook al niet zo kapot van MSZ...
19-06 Zolder geboekt bij Inter Track, ben benieuwd!
Hé! Dat was niet de bedoeling van mijn berichtje! Ik ben nog mensen aan het motiveren om mee te gaan, dus ik heb nog niet geboekt. Zo is er dadelijk geen plek meer... 😇
 
Voor 3 juni al eerder geboekt, vanmorgen ook geboekt voor 13 juli bij Racecracks :t:]
 
Ik heb een training op assen geboekt voor 10 april via 2 the experience hoop dat het lekker weer wordt.

Het word mijn eerste keer op een groot circuit. Hiervoor een aantal keer via mct op het politie circuit Lelystad gereden dat ging goed (groep 3B)
 
Ik heb een training op assen geboekt voor 10 april via 2 the experience hoop dat het lekker weer wordt.

Het word mijn eerste keer op een groot circuit. Hiervoor een aantal keer via mct op het politie circuit Lelystad gereden dat ging goed (groep 3B)

Ik zal op het paddock staan met sleurhut ed. Kom maar langs voor koffie/tips/praatje/whatever :)
 
De standaard vering is zo goed dat een meerdere ritten naar Paul Klop er voor nodig waren om het aan het sturen te krijgen
Je kan de motor ook aanpassen aan het rijdersgewicht.
En dat is met 105 kilo wel nodig. :$:+ Als je met een S1000RR de steuntjes aan de grond rijdt.
 
Laatst bewerkt:
25 augustus gaan we met onze vriendengroep de baan weer op via circuitschool.

4mei met een deel van de groep en ik zelf denk er aan om koningsdag ook te gaan rijden, lijkt mij de beste dag besteding
 
De MAC Zandvoort is niet meer kostendekkend en ziet alles duurder worden.
De medische begeleiding en de prijzen van de baanhuur.
Ze gaan dit jaar minder dagen organiseren en per keer moeten we nu €60,- voor twee korte sessies betalen.
Ik ben begonnen met €20,- en afgelopen jaar was dit nog €30,-.
Mooie verhoging. 8)7

+180 kilometer rijden word het wel een dure hobby zo.

Hopelijk is dit geen trend voor andere organisaties. O-)
 
De MAC Zandvoort is niet meer kostendekkend en ziet alles duurder worden.
De medische begeleiding en de prijzen van de baanhuur.
Ze gaan dit jaar minder dagen organiseren en per keer moeten we nu €60,- voor twee korte sessies betalen.
Ik ben begonnen met €20,- en afgelopen jaar was dit nog €30,-.
Mooie verhoging. 8)7

+180 kilometer rijden word het wel een dure hobby zo.

Hopelijk is dit geen trend voor andere organisaties. O-)
MSL is volgens mij ook nog aan het onderhandelen over de centen met Zandvoort. Ik ga in Juli met Intertrack en dit is kwa prijs vergelijkbaar met MSL vorig seizoen.
 
MSL is volgens mij ook nog aan het onderhandelen over de centen met Zandvoort. Ik ga in Juli met Intertrack en dit is kwa prijs vergelijkbaar met MSL vorig seizoen.
Interessante site, misschien moet ik weer eens wat meer afwisselen.
Zolder is ook alweer 11 jaar geleden. :9
Ergens anders heb ik deze motor eigenlijk niet voor.
 
Ik wil een extra helm kopen voor de circuitdagen, maar toen ik binnenliep bij de helmenboer om een Scorpion Exo 1400 Air Carbon te halen ging ik twijfelen omdat daar een intern zonnevizier in zit. (kijk je tegen de bovenkant aan als je achter je ruitje duikt, komt dat ding wel eens ongewild naar beneden?) Vervolgens andere merken/modellen gecheckt, maar die hebben niet allemaal een dubbel D sluiting. Resultaat: Zonder helm weer naar huis en even uitzoeken wat de eisen en opties zijn.
Omdat ik niet kan vinden of bij circuitdagen (geen wedstrijden) een snelsluiting wel mag zou ik dat willen weten
Ik zou ook graag ervaringen willen horen over een intern zonnevizier tijdens circuitgebruik en ben zeker geinteresseerd als iemand een Scorpion Exo 1400 air Carbon hiervoor gebruikt.
 
Ik wil een extra helm kopen voor de circuitdagen, maar toen ik binnenliep bij de helmenboer om een Scorpion Exo 1400 Air Carbon te halen ging ik twijfelen omdat daar een intern zonnevizier in zit. (kijk je tegen de bovenkant aan als je achter je ruitje duikt, komt dat ding wel eens ongewild naar beneden?) Vervolgens andere merken/modellen gecheckt, maar die hebben niet allemaal een dubbel D sluiting. Resultaat: Zonder helm weer naar huis en even uitzoeken wat de eisen en opties zijn.
Omdat ik niet kan vinden of bij circuitdagen (geen wedstrijden) een snelsluiting wel mag zou ik dat willen weten
Ik zou ook graag ervaringen willen horen over een intern zonnevizier tijdens circuitgebruik en ben zeker geinteresseerd als iemand een Scorpion Exo 1400 air Carbon hiervoor gebruikt.
Bij gewone circuitdagen mag je helm zonder DD.

Ik heb een Airoh met opvallend breed zicht, een dieptewerkend zonnevizier en DD. :)
Even gezocht.. de ST 701.
 
Laatst bewerkt:
Mijn persoonlijke mening is dat zo'n zonne vizier voor meer irritatie zorgt dan voor plezier.
ALs het goed is pak je hem er zo uit en bestel je gewoon een donker vizier, werkt altijd en ziet er ook nog eens beter uit.
 
Tja ... zo'n intern zonnevizier is wel leuk voor openbare weg rijden, maar een hindering voor circuit rijden.
Als je een helm koopt die je alleen op het circuit gaat gebruiken, zou ik er eentje kopen zonder intern zonnevizier en een extra (donker) vizier aanschaffen.

En als je alleen circuitdagen gaat doen (dus geen wedstrijden) is een ratelsluiting zover ik weet overal toegestaan.
 
Een los vizier zal vast beter zijn als je het kan wisselen op het circuit. :Y
Sommige mensen irriteren zich ook aan een pinlock.. ik heb er lang zonder mee gereden totdat ik weer een nieuwe helm kocht.

Bij wisselend weer en omstandigheden vind ik een ingebouwd vizier wel fijn.
En ik ervaar er geen nadelen van, in het geval van de Airoh zelfs een voordeel door de dieptewerking.

Een deels verregende circuitdag in september bleek mijn buitenvizier zo vies, niet normaal.
En dat zag ik pas met het inklappen van het zonnevizier na de circuitdag ~ richting huis.
Direct weer uitgeklapt. _O- :]

Amazing het heldere beeld daarna. Ongelooflijk. 8)7

Knipsel.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan