Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Welk knaken android telefoon is aan te raden voor op het circuit - en hoe maken jullie deze vast?
 
Ik heb een eigen laptimer maar blijf het kul vinden om die eerste sessies niet vrij te geven. Transponder tijden hou ik me aan vast, laptimer is leuk.
Zo heeft iedereen wel bepaalde dingen die ze kul vinden jammer genoeg.
Tijden worden achteraf wel vrijgegeven toch ? Tenminste heb wel bij organisaties gereden waar dat zo was ?!

Racechrono werkt heel lekker, heb nagenoeg dezelfde rondetijd op papier als in de app
 
Zo heeft iedereen wel bepaalde dingen die ze kul vinden jammer genoeg.
Tijden worden achteraf wel vrijgegeven toch ? Tenminste heb wel bij organisaties gereden waar dat zo was ?!

Racechrono werkt heel lekker, heb nagenoeg dezelfde rondetijd op papier als in de app

Nee eerste 2 sessies krijg je niet.

En ja ik heb een laptimer en die is accuraat maar transponder is het gene wat je aanhoudt als tijd.
Vind het gewoon heel raar dat je naar het circuit gaat en je geen tijden krijgt.
 
Nee eerste 2 sessies krijg je niet.

En ja ik heb een laptimer en die is accuraat maar transponder is het gene wat je aanhoudt als tijd.
Vind het gewoon heel raar dat je naar het circuit gaat en je geen tijden krijgt.

ik denk zomaar centenkwestie Roy, de ochtend geen tijdwaarneming scheelt de helft van het geld
 
Dat zal idd, maar vind dat een rare manier om geld te verdienen.
Ik heb 11sep nog staan maar zal niet snel crt boeken.

Als ik me niet vergis is dit hetzelfde verhaal met trackdays4all

Zoals @MTFDarkEagle ook al zei: daarom heb ik een laptimer gekocht, zodat ik ook in de sessies in de ochtend in ieder geval kan zien waar ik een beetje sta qua rondetijden.
 
Dure hobby. ;)
Een Android mobieltje kost in wezen niets.
Bijna iedereen wil het laatste model, dus die voor het circuit ligt vast nog werkeloos in de kast.
Wel even externe gps-ontvanger erbij kopen want die in de mobiel is te traag voor precieze meting
 
Beste optie is nu een gopro, de nieuwe hebben gps:

Dan kun je na je sessie in je filmpje terugzien hoe hard je ging. Evt kun je nog data van je motor erbij koppelen via racechrono en een obd Bluetooth dongle. Een telefoon alleen is niet accuraat genoeg, met een gps ontvanger erbij is het wel prima maar die zijn rond de 100 euro, kun je beter even wat bijleggen en een gopro halen m.i.
 
  • Leuk
Waarderingen: NR34
Nee eerste 2 sessies krijg je niet.

En ja ik heb een laptimer en die is accuraat maar transponder is het gene wat je aanhoudt als tijd.
Vind het gewoon heel raar dat je naar het circuit gaat en je geen tijden krijgt.
Ow, dat wist ik niet. Meende mij te herinneren dat het via raceresults wel te zien was na afloop..

Als ik me niet vergis is dit hetzelfde verhaal met trackdays4all

Zoals @MTFDarkEagle ook al zei: daarom heb ik een laptimer gekocht, zodat ik ook in de sessies in de ochtend in ieder geval kan zien waar ik een beetje sta qua rondetijden.

Volgens mij haast iedere organisatie ?!

Wel even externe gps-ontvanger erbij kopen want die in de mobiel is te traag voor precieze meting

En hoeveel verschilt dat volgens jou dan ? Heb namelijk al meerdere keren met de racechrono app gewerkt en het verschil zit hem in het 2de en 3dee cijfer achter de komma.. voor mij is dat persoonlijk verwaarloosbaar
 
Beste optie is nu een gopro, de nieuwe hebben gps:

Dan kun je na je sessie in je filmpje terugzien hoe hard je ging. Evt kun je nog data van je motor erbij koppelen via racechrono en een obd Bluetooth dongle. Een telefoon alleen is niet accuraat genoeg, met een gps ontvanger erbij is het wel prima maar die zijn rond de 100 euro, kun je beter even wat bijleggen en een gopro halen m.i.

Mooi uitgelegd in dit filmpje :t
 
Ow, dat wist ik niet. Meende mij te herinneren dat het via raceresults wel te zien was na afloop..



Volgens mij haast iedere organisatie ?!



En hoeveel verschilt dat volgens jou dan ? Heb namelijk al meerdere keren met de racechrono app gewerkt en het verschil zit hem in het 2de en 3dee cijfer achter de komma.. voor mij is dat persoonlijk verwaarloosbaar
Daarom ook met een oude mobiel. Het is voor mij een indicatie, PR op een 10e vind ik prima
 
Op Assen is volgens mij, ongeacht de organisatie, de eerste twee trainingsessies geen laptiming.
 
Nee eerste 2 sessies krijg je niet.

En ja ik heb een laptimer en die is accuraat maar transponder is het gene wat je aanhoudt als tijd.
Vind het gewoon heel raar dat je naar het circuit gaat en je geen tijden krijgt.
Ik hou mijn Qstarz laptimer aan, ik kijk nooit naar de tijden op papier.
Bovendien is het gelijk een kleine zakcomputer met alle tijden van alle circuitdagen sinds 2012. :)
 
Beste optie is nu een gopro, de nieuwe hebben gps:

Dan kun je na je sessie in je filmpje terugzien hoe hard je ging. Evt kun je nog data van je motor erbij koppelen via racechrono en een obd Bluetooth dongle. Een telefoon alleen is niet accuraat genoeg, met een gps ontvanger erbij is het wel prima maar die zijn rond de 100 euro, kun je beter even wat bijleggen en een gopro halen m.i.
Mischien zie ik iets over het hoofd maar ik moet eerst mij gopro bestanden door een video bewerkingsprogramma halen om mijn gps singaal te kunnen 'zien'. Ofwel op het circuit is het waardeloos. Maar als iemand iets meer weet hoor ik het graag.
 
En hoeveel verschilt dat volgens jou dan ? Heb namelijk al meerdere keren met de racechrono app gewerkt en het verschil zit hem in het 2de en 3dee cijfer achter de komma.. voor mij is dat persoonlijk verwaarloosbaar

Volgens mij werken smartphones op 1 Hz, dus een afwijking van maximaal een seconde.
Ik gebruik de Qstarz 818XT, die kan op 10hz
 
Volgens mij werken smartphones op 1 Hz, dus een afwijking van maximaal een seconde.
Ik gebruik de Qstarz 818XT, die kan op 10hz
Oké bedankt voor de uitleg !
Mijn eigen ervaring is dat het een honderdste verschilt om en nabij, verschil van een seconde heb ik niet meegemaakt
 
Terug
Bovenaan Onderaan