Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Wat is jullie mening over de blauwe vlaggen? Het ging bij mij niet zo heel lekker op 10 juni bij CRT. Had vanaf juli 2019 niet meer op een motor gereden want was er toen op het testbaantje in Emmen hard af gegaan omdat ik geen voorrem meer had. Dus nog weinig vertrouwen en onderweg regelmatig blauwe vlaggen te zien. Het is wel handig om te weten dat er een sneller iemand achter je zit maar heb besloten wel mijn eigen lijnen gewoon te houden. Er zitten geen spiegels op het ding en ik was niet van plan om er achterstevoren op te gaan zitten... Mijn vader heeft 10 jaar ONK gereden in de jaren 80 en 90 en reed in dezelfde groep als mij deze keer maar hij vond het HELEMAAL niks die blauwe vlaggen terwijl ze niet voor hem bedoeld waren. Hij had onderweg een aantal situaties meegemaakt dat mensen die zogenaamd voor hem aan de kant moesten daardoor onvoorspelbaar werden. Hij is vervolgens ook naar Henny Lentink gelopen om dat te melden en het zou meegenomen worden of zo. Maar wat is jullie mening hierover?!

ik heb ook gereden 10 Juni, en ik zag de blauwe vlag constant in de stekkenwal gegeven worden. volgensmij geheel random.
Verder nergens op de baan gezien. genegeerd en lekker door gereden ;)
 
Ik vind blauwe vlaggen maar stom. Ben zelf Marshall geweest op de tt, vond het maar lastig waneer ik de blauwe vlag uit moest zetten. 9/10 weten de rijders het zelf ook al.
 
Wat is jullie mening over de blauwe vlaggen? Het ging bij mij niet zo heel lekker op 10 juni bij CRT. Had vanaf juli 2019 niet meer op een motor gereden want was er toen op het testbaantje in Emmen hard af gegaan omdat ik geen voorrem meer had. Dus nog weinig vertrouwen en onderweg regelmatig blauwe vlaggen te zien. Het is wel handig om te weten dat er een sneller iemand achter je zit maar heb besloten wel mijn eigen lijnen gewoon te houden. Er zitten geen spiegels op het ding en ik was niet van plan om er achterstevoren op te gaan zitten... Mijn vader heeft 10 jaar ONK gereden in de jaren 80 en 90 en reed in dezelfde groep als mij deze keer maar hij vond het HELEMAAL niks die blauwe vlaggen terwijl ze niet voor hem bedoeld waren. Hij had onderweg een aantal situaties meegemaakt dat mensen die zogenaamd voor hem aan de kant moesten daardoor onvoorspelbaar werden. Hij is vervolgens ook naar Henny Lentink gelopen om dat te melden en het zou meegenomen worden of zo. Maar wat is jullie mening hierover?!

3 juni ( Racecracks ) geen blauwe vlag gezien, denk dat ze daar niet aan doen. Was eerste keer vrij rijden ( 3B ) voor mij en ik deed wat ook verteld is. Vooruit kijken, kijk vooral niet achterom, daar ben je al geweest !! Ga dus ook niet van mijn lijn af als ik hoor dat er iemand vlak achter me zit. Diegene verwacht dat ook niet en komt me toch wel voorbij. Andersom ook, ff erachter blijven hangen tot een punt dat ik er fatsoenlijk voorbij kan. Beetje respect naar elkaar. Het is vrij rijden, geen race .....toch ;)
 
Wat is jullie mening over de blauwe vlaggen? Het ging bij mij niet zo heel lekker op 10 juni bij CRT. Had vanaf juli 2019 niet meer op een motor gereden want was er toen op het testbaantje in Emmen hard af gegaan omdat ik geen voorrem meer had. Dus nog weinig vertrouwen en onderweg regelmatig blauwe vlaggen te zien. Het is wel handig om te weten dat er een sneller iemand achter je zit maar heb besloten wel mijn eigen lijnen gewoon te houden. Er zitten geen spiegels op het ding en ik was niet van plan om er achterstevoren op te gaan zitten... Mijn vader heeft 10 jaar ONK gereden in de jaren 80 en 90 en reed in dezelfde groep als mij deze keer maar hij vond het HELEMAAL niks die blauwe vlaggen terwijl ze niet voor hem bedoeld waren. Hij had onderweg een aantal situaties meegemaakt dat mensen die zogenaamd voor hem aan de kant moesten daardoor onvoorspelbaar werden. Hij is vervolgens ook naar Henny Lentink gelopen om dat te melden en het zou meegenomen worden of zo. Maar wat is jullie mening hierover?!
Ik vind blauwe vlaggen maar stom. Ben zelf Marshall geweest op de tt, vond het maar lastig waneer ik de blauwe vlag uit moest zetten. 9/10 weten de rijders het zelf ook al.

Blauwe vlaggen bij vrij rijden werken niet. Organisatie moet de rijders goed in delen en verder is het aan de snellere rijder om de langzamere veilig voorbij te komen.
In een race is het een ander verhaal. Rijder op P40 weet niet dat rijder op P1 en P2 die vol in gevecht zijn eraan komen dáár is de blauwe vlag voor.
 
Blauwe vlaggen bij vrij rijden werken niet. Organisatie moet de rijders goed in delen en verder is het aan de snellere rijder om de langzamere veilig voorbij te komen.
In een race is het een ander verhaal. Rijder op P40 weet niet dat rijder op P1 en P2 die vol in gevecht zijn eraan komen dáár is de blauwe vlag voor.
Ik heb nooit met races gevlagd, alleen vrij rijden. Maar goed. Het blijft lastig om te zien wanneer je die blauwe vlag uit gooit
 
Bij vrij rijden dus gewoon niet.
Verschil in motoren maakt het daar ook lastig. 15 juni bij 2theexperience reed er o.a. een BMW s1000rr in onze groep, ik heb een 848 en er reed ook een en ander rond wat qua vermogen nog 30-40 pk minder had. Laatste sessie was vrij en die BMW kon ik qua bochtenwerk wel hebben, maar veenslang en start-finish kwam hij gewoon weer voorbij. Waar, wanneer en wie ga je blauw geven? Onervarenheid maakt de lijnen al niet altijd even voorspelbaar en die vlaggen maken het voor rijders die nog aan het zoeken zijn naar die lijnen zeker niet makkelijker.
 
Blauwe vlaggen bij vrij rijden werken niet. Organisatie moet de rijders goed in delen en verder is het aan de snellere rijder om de langzamere veilig voorbij te komen.
In een race is het een ander verhaal. Rijder op P40 weet niet dat rijder op P1 en P2 die vol in gevecht zijn eraan komen dáár is de blauwe vlag voor.
Dit. Bij vrij rijden geen blauwe vlaggen.

RaceCracks gebruikte gisteren ook de digiborden met blauwe vlaggen, maar het voegt niet veel toe.

Ik heb overigens het vermoeden dat de blauwe borden vanuit race control bedient worden, op basis van de CCTV beelden.
 
Ik heb nooit met races gevlagd, alleen vrij rijden. Maar goed. Het blijft lastig om te zien wanneer je die blauwe vlag uit gooit

Als je niet weet wanneer je met blauw moet zwaaien, dan snap ik dat je nooit bij races gevlagd hebt :P:+
 
Verschil in motoren maakt het daar ook lastig. 15 juni bij 2theexperience reed er o.a. een BMW s1000rr in onze groep, ik heb een 848 en er reed ook een en ander rond wat qua vermogen nog 30-40 pk minder had. Laatste sessie was vrij en die BMW kon ik qua bochtenwerk wel hebben, maar veenslang en start-finish kwam hij gewoon weer voorbij. Waar, wanneer en wie ga je blauw geven? Onervarenheid maakt de lijnen al niet altijd even voorspelbaar en die vlaggen maken het voor rijders die nog aan het zoeken zijn naar die lijnen zeker niet makkelijker.

Precies daarom gewoon niet doen. Komt bij dat ik op zo'n moment het ook leuk vind om te knokken om iemand voorbij te komen (met marge in acht nemend natuurlijk). En als iemand er echt niet aan voorbij komt dan moet diegene maar ff via de pitstraat rijden dan kom je in ander verkeer en kan je kijken of dat je beter bevalt.
 
Ik doe vooral veel vrijrijden-dagen; daar hebben we nooit de blauwe vlag bij; die komt niet eens uit de koker. Nu met de lampen heb ik niets gehoord over andere richtlijnen. Ben dus best verbaasd over die blauwe lampen... Het zou op zich onlogisch zijn als ze door Race control bediend zouden worden; dan eerder door de individuele posten. Maar dan nog..
 
Volgens mij is iedereen het redelijk eens over de blauwe vlaggen en heb ik het goed gedaan door als langzamere rijder wel mijn eigen ding te blijven doen. Bij vrij rijden is het ter kennisgeving en bij een wedstrijd is het een rot op vlag. Bedankt voor jullie reacties
 
Ja Roy ze kunnen bij vrij rijden het misschien beter gewoon helemaal afschaffen om verwarring te voorkomen. Het brengt je ff in de war terwijl die snelle Jelle er anders ook wel makkelijk voorbij komt
 
Precies daarom gewoon niet doen. Komt bij dat ik op zo'n moment het ook leuk vind om te knokken om iemand voorbij te komen (met marge in acht nemend natuurlijk). En als iemand er echt niet aan voorbij komt dan moet diegene maar ff via de pitstraat rijden dan kom je in ander verkeer en kan je kijken of dat je beter bevalt.
De post die jij quotte ging over pk-verschillen, voor de duidelijkheid: als jij degene bent op een pk-monster en je wordt ingehaald door een motor met weinig/minder pks, kun je veel beter erachter blijven en aanhaken in plaats van die ander in de weg te gaan rijden door diegene op het rechte stuk terug te pakken. Waarschijnlijk zat diegene al een lange tijd achter je te wachten tot een veilig moment om in te halen wat lastig is als je moet opboksen tegen al die pks ook al ben je veel sneller.
 
De post die jij quotte ging over pk-verschillen, voor de duidelijkheid: als jij degene bent op een pk-monster en je wordt ingehaald door een motor met weinig/minder pks, kun je veel beter erachter blijven en aanhaken in plaats van die ander in de weg te gaan rijden door diegene op het rechte stuk terug te pakken. Waarschijnlijk zat diegene al een lange tijd achter je te wachten tot een veilig moment om in te halen wat lastig is als je moet opboksen tegen al die pks ook al ben je veel sneller.
Dat, ik heb een redelijke hoeveelheid compensatie paarden bij, maar als iemand met minder pk’s mij inhaalt mag hij gewoon voor me blijven rijden, dat ene rechte stuk dat ik niet vol gas geef maakt voor mij niet veel uit, maar zorgt er wel voor dat de anderen meer lol hebben en wie weet leer ik er ook nog eens beter van rijden.

Verder qua blauwe vlaggen, zorg als organisatie gewoon dat de groepen goed verdeeld zitten dan is het eigenlijk niet nodig.
 
De post die jij quotte ging over pk-verschillen, voor de duidelijkheid: als jij degene bent op een pk-monster en je wordt ingehaald door een motor met weinig/minder pks, kun je veel beter erachter blijven en aanhaken in plaats van die ander in de weg te gaan rijden door diegene op het rechte stuk terug te pakken. Waarschijnlijk zat diegene al een lange tijd achter je te wachten tot een veilig moment om in te halen wat lastig is als je moet opboksen tegen al die pks ook al ben je veel sneller.

Ah oke dat was niet duidelijk maar ja dat is wel beter idd. Leer je meer van ook.
 
Blabla..

Het zou op zich onlogisch zijn als ze door Race control bediend zouden worden; dan eerder door de individuele posten. Maar dan nog..

Ze worden bediend vanuit de individuele posten, ook de blauwe vlaggen. Van wat ik begreep staan de posten wel in nauwe verbinding met race control die inderdaad met de cctv informatie soms aanwijzingen geven voor vlaggen. :)

Edit: en in verbinding met Time Keeping ivm de geluidslimiet. Ja, de mensen die dat bij houden zitten bij Time Keeping. En die zijn er nu niet ivm corona, dus ben benieuwd waar ze nu de limieten in de gaten houden 😉
 
Ze worden bediend vanuit de individuele posten, ook de blauwe vlaggen. Van wat ik begreep staan de posten wel in nauwe verbinding met race control die inderdaad met de cctv informatie soms aanwijzingen geven voor vlaggen. :)

Edit: en in verbinding met Time Keeping ivm de geluidslimiet. Ja, de mensen die dat bij houden zitten bij Time Keeping. En die zijn er nu niet ivm corona, dus ben benieuwd waar ze nu de limieten in de gaten houden 😉

Als je terug kijkt in de tijd en weet hoe het Roger Williamson eind jaren 70 op Zandvoort verging tijdens de eerste live uitgezonden F1 race daar, dan is er in ieder geval zo veel verbeterd mbt de veiligheid. Destijds zagen vele mensen thuis live hoe deze raceheld levend verbrandde, maar bij race control had men GEEN tv staan. Ja je leest het goed, ik verzin het niet. Tegenwoordig is er zoveel betere communicatie tussen baanposten en racecontrol in vergelijking met die tijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan