Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Termaat (en meerdere) hebben regen race overals. Strak, een bitch om in te komen maar je blijft een stuk droger.
Echter wil je je laarzen droog houden moet je echt waterdichte laarzen of overschoenen hebben. Ik neem het voor lief net als natte handen.



Die losse fladder dingen vind ik op de weg al ontzettend storend, laat staan op circuit.

Het echie is duur en zo’n 5x te gebruiken maar rijd wel prettiger.

Is zo'n regenraceoverall van bijvoorbeeld Alpinestars maar 5x te gebruiken?
 
Is zo'n regenraceoverall van bijvoorbeeld Alpinestars maar 5x te gebruiken?

Nou als ik die ixs een keer of 5 heb gedragen begin ik hem kapot te trekken. Het is meer een soort gummi en niet hetzelfde spul als de regenpakken normaal zijn.

Kan zeker langer goed gaan hoor maar het is niet zo slijtvast als normaal.
 
Voor handschoen doe ik altijd van die doktor handschoenen aan onder mijn handschoenen. Ideaal tegen natte handen verder gewoon een jasje van 30 euro bij een cross zaak gekocht. De rest neem ik voor lief en neem genoeg droge sokken mee
 
Voor handschoen doe ik altijd van die doktor handschoenen aan onder mijn handschoenen. Ideaal tegen natte handen verder gewoon een jasje van 30 euro bij een cross zaak gekocht. De rest neem ik voor lief en neem genoeg droge sokken mee
Ik heb een fixatie voor getallen met 46. :$_O-

PSX_20200828_203522.jpg
 
Netjes!
Geinig baantje he?
Ik had het weer niet echt mee maar ik verwacht wel een 1:59 te moeten kunnen halen.
ja super leuke baan, wel ff opletten eerste sessies om in ritme te komen zitten paar verradelijke stukken in waar je je kan vergissen als je de baan nog niet helemaal in je hoofd hebt.
wil er zeker nog vaker heen!
 
ja super leuke baan, wel ff opletten eerste sessies om in ritme te komen zitten paar verradelijke stukken in waar je je kan vergissen als je de baan nog niet helemaal in je hoofd hebt.
wil er zeker nog vaker heen!

Ja idd, best een paar moeilijk dingen en niet zo heel veel uitloop. Duur ook en streng met geluid.
Ik ben er 2 jaar terug met Danhoff geweest.
 
Ik ben er de 31e ook. Laatste keer Zolder was in 2007 :o. Overigens ook bewust voor Intertrack gekozen om dezelfe reden

En hoe was je dag?
Wat ik minder vond was het ruim een half uur in de file en die mondkapjes nazi's in het paddock.😏
Baan veel grip,en lekker gereden (ondanks regen in de morgen) 👍
 
En hoe was je dag?
Wat ik minder vond was het ruim een half uur in de file en die mondkapjes nazi's in het paddock.😏
Baan veel grip,en lekker gereden (ondanks regen in de morgen) 👍

Tja, wat zal ik er van zeggen? Vond de file niet zo erg omdat vooraf al wel duidelijk was dat dit zou gebeuren. De mensen van Intertrack waren zelfs aan het rennen om het zo snel mogelijk te laten verlopen. Kwamen zelfs nog checken of ik al een technische keuring had gehad om het ter plekke te doen indien nodig.

Voor wat betreft het rijden: heb door de regen alleen de laatste twee sessies gereden. Had geen regenbanden bij me. Die laatste twee sessies waren wel lekker. Moest echt op zoek naar de rempunten omdat ik er zo lang niet meer geweest was. In de eerste van de twee sessies een 1.55 gereden en in de laatste 1.51 (groep 3 zat ik).

Heb jou nog wel even zien rijden volgens mij? Grijze 675? Of was dat iemand anders? _O- Reden overigens wel veel Triumphs vond ik

Oh en die controle op de mondkapjes.....tja, als dat nodig is om te kunnen rijden daar. Ga wel weer vaker naar Zolder overigens en eerste ervaring met Intertrack was wel goed.
 
Tja, wat zal ik er van zeggen? Vond de file niet zo erg omdat vooraf al wel duidelijk was dat dit zou gebeuren. De mensen van Intertrack waren zelfs aan het rennen om het zo snel mogelijk te laten verlopen. Kwamen zelfs nog checken of ik al een technische keuring had gehad om het ter plekke te doen indien nodig.

Voor wat betreft het rijden: heb door de regen alleen de laatste twee sessies gereden. Had geen regenbanden bij me. Die laatste twee sessies waren wel lekker. Moest echt op zoek naar de rempunten omdat ik er zo lang niet meer geweest was. In de eerste van de twee sessies een 1.55 gereden en in de laatste 1.51 (groep 3 zat ik).

Heb jou nog wel even zien rijden volgens mij? Grijze 675? Of was dat iemand anders? _O- Reden overigens wel veel Triumphs vond ik

Oh en die controle op de mondkapjes.....tja, als dat nodig is om te kunnen rijden daar. Ga wel weer vaker naar Zolder overigens en eerste ervaring met Intertrack was wel goed.

Yep dat was ik .
Ik op een 1:59 .
1:51 is netjes👍
Mare,alle respect voor de mensen van intertrack hoor.
Ik had wel medelijden met ze in de regen,ze werden kletsnat 😏
 
Vond het ook het ook een mooie dag.
Jammer van de regen daardoor de 1e 2 sessies niet gereden. Gelukkig droogde de baan goed op inde pauze.

Was mijn 1e keer op zolder, laatste sessie een 2:00 gereden in groep 2.
Vond het een leuke baan en ga er zeker meer rijden. Voor mij ook vrij dicht bij, 1.5 uur rijden wat ook wel fijn is.

Intertrack had het weer goed geregeld, alleen de technische keuring waar de motor nog op de kar stond vond ik een beetje een wassen neus.

Stond er wel van te kijken dat zolder 3 mensen heel de dag op scooters konden laten rijden en laten controleren op mondkapjes. Denk dat ze al een boete of dikke waarschuwing hebben gehad.

Ps. Was opzoek naar een rode 675 om proef te zitten nu zie ik dat naar een grijze had moeten kijken ;)
 
Vond het ook het ook een mooie dag.
Jammer van de regen daardoor de 1e 2 sessies niet gereden. Gelukkig droogde de baan goed op inde pauze.

Was mijn 1e keer op zolder, laatste sessie een 2:00 gereden in groep 2.
Vond het een leuke baan en ga er zeker meer rijden. Voor mij ook vrij dicht bij, 1.5 uur rijden wat ook wel fijn is.

Intertrack had het weer goed geregeld, alleen de technische keuring waar de motor nog op de kar stond vond ik een beetje een wassen neus.

Stond er wel van te kijken dat zolder 3 mensen heel de dag op scooters konden laten rijden en laten controleren op mondkapjes. Denk dat ze al een boete of dikke waarschuwing hebben gehad.

Ps. Was opzoek naar een rode 675 om proef te zitten nu zie ik dat naar een grijze had moeten kijken ;)
O ja,ik heb je niet gezien
Deze.
IMG_20200831_141806.jpg
 
Was weer lekker rijden op Zolder gisteren.

Intertrack had wat moeite met de grote aanloop in de ochtend, is ook lastig als iedereen om 07:00 uur voor je neus staat, en de keuring was een aanfluiting. Motor nog op de kar, oh, ziet er wel goed uit, hier heb je een sticker... :X. Ook vond ik de groepen behoorlijk vol, vooral groep 2 was ...eh...heel bijzonder qua groepsgrootte en samenstelling...

Kritisch punt op Zolder blijven die compleet onvoorspelbare geluidsmetingen |( !
Ik rij een sessie op de Honda (met dubbele Zandvoort demper) in de regen: niks aan de hand
Zoon rijdt een sessie op de Honda, voor het eerst op regenbanden, dus kalm aan: 99,4 dB (bij Bianchi)
Sessie in het droog op de Honda: niks
Sessie in het droog op de Honda: 99,9 dB (Tunnel)
Laatste sessie onder het motto "Stuur me dan maar naar huis", Volle bak uit Bianchi en bij Tunnel, nergens rekening mee houden: niks.
Er klopt van die metingen echt helemaal geen ene f*ck.

Aan de pluskant:
Het asfalt is echt heel veel beter geworden, vooral ook in de regen. Lekker gereden, hoop lol gehad met wielen wisselen _O- en verder gewoon een gave dag.
Sjembecks, stonden wij nou naast elkaar? En Downsider heb ik geloof ik ook zien rijden (langer haar, reed groep 2 of was dat een andere Triumph?)

Voor het eerst in 7 jaar weer op Zolder en dan met een 1:53 uiteindelijk maar 3 seconden bij mijn PR weg blijven ben ik best blij mee. Zoonlief wist het in zijn eerste keer op Zolder tot een keurige 1:56 te brengen.

Sfeerbeeldje....

Zolder2.jpg
 
Je moet op zolder dus echt continu een mondkapje of helm op?

Zoals eerder gezegd, prima als je zo tenminste kan rijden maar ik heb een baardje en hijg dat hele ding klam dan _O-
 
Weet iemand wat de maatregelen zijn op mettet, ga over paar weken met motorsportschool zolder naar daar.
 
Was weer lekker rijden op Zolder gisteren.

Intertrack had wat moeite met de grote aanloop in de ochtend, is ook lastig als iedereen om 07:00 uur voor je neus staat, en de keuring was een aanfluiting. Motor nog op de kar, oh, ziet er wel goed uit, hier heb je een sticker... :X. Ook vond ik de groepen behoorlijk vol, vooral groep 2 was ...eh...heel bijzonder qua groepsgrootte en samenstelling...

Kritisch punt op Zolder blijven die compleet onvoorspelbare geluidsmetingen |( !
Ik rij een sessie op de Honda (met dubbele Zandvoort demper) in de regen: niks aan de hand
Zoon rijdt een sessie op de Honda, voor het eerst op regenbanden, dus kalm aan: 99,4 dB (bij Bianchi)
Sessie in het droog op de Honda: niks
Sessie in het droog op de Honda: 99,9 dB (Tunnel)
Laatste sessie onder het motto "Stuur me dan maar naar huis", Volle bak uit Bianchi en bij Tunnel, nergens rekening mee houden: niks.
Er klopt van die metingen echt helemaal geen ene f*ck.

Aa

ik vermoed dat je last had van je luchtinlaat. Bij volle bak maak die minder de dan als je rustig rijdt en gas openzet.
vanwege die reden rij ik altijd volle bak of dicht op mij voorganger. 2 motoren binnen 3 mrt krijgen ze ook geen meting
 
Gaat er morgen iemand naar Zolder? Open-uitlaatdag op een zaterdag dus ff lekker dagje knallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan