Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Is er iemand op Spa geweest dit jaar?
Overnachten op het circuit mocht niet, maar kon je wel de avond ervoor wel de aanhanger/motor op de paddock neerzetten?
 
Wij mochten in juli dit jaar alleen vanaf ‘s ochtends 06.30 erop. Wij hebben een hotel in de buurt gepakt waar we veilig konden stallen.
 
Ik had de vorige keer een andere, maar heb goede verhalen gehoord over Hotel de la Source. Is naast het circuit en schijnbaar kan je daar ook auto's met trailer overdekt stallen (alleen van horen zeggen, zul je zelf even moeten valideren).
 
Hotel Beau Site (Hockai) is ook een goede. Is 5 km. van de ingang van het circuit en je kunt er prima met aanhanger parkeren. Hier slapen ook veel profi's, o.a. Pirelli.
 
Bedankt voor de tips.
La source en Radisson een mail gestuurd met de parkeer vraag. Beide met een goed restaurant, dat is wel erg fijn na een dag sturen.
Beau Site lijkt '21 vol te zitten, de andere tip via pb betrof een huisje voor 8, dat is wat duur/groot voor 1 persoon.
 
Beetje laat maar over het alleen rijden, ondertussen is circuit rijden bijna mijn sociaal leven geworden. Maar toen mijn oud circuit clubje uit elkaar viel ben ik ook een paar keer alleen gegaan. Buiten dat ik tegen iedereen aan lul of ie wilt of niet, wellicht een handige tip voor de rustigere mensen onder ons. Ik heb een vakje in mijn bandenwarmer voor een naam kaartje, daar heb ik mijn naam en mijn ice 06 nummer met dikke stift opgeschreven.
 
Beetje laat maar over het alleen rijden, ondertussen is circuit rijden bijna mijn sociaal leven geworden. Maar toen mijn oud circuit clubje uit elkaar viel ben ik ook een paar keer alleen gegaan. Buiten dat ik tegen iedereen aan lul of ie wilt of niet, wellicht een handige tip voor de rustigere mensen onder ons. Ik heb een vakje in mijn bandenwarmer voor een naam kaartje, daar heb ik mijn naam en mijn ice 06 nummer met dikke stift opgeschreven.
nou deze tip is ook welkom hoor beter te veel dan niks te horen. dat zou idd ook een oplossing kunnen zijn moet dan wel zichbaar zijn zijn dat andere mensen het ook zien/ vinden 😉 😉 😉 en je mag ook tegen mij aan lullen hoor....maar thanks:t
 
De la Source serveert momenteel geen ontbijt/diner ivm covid, dan kan ik net zo goed/beter in een B&B slapen.
Lastig inschatten hoe het in juli zal zijn.
Misschien boek ik maar 1 dag en neem ik avondeten mee, doe ik een extra dag Assen ter compensatie :) .
 
nou deze tip is ook welkom hoor beter te veel dan niks te horen. dat zou idd ook een oplossing kunnen zijn moet dan wel zichbaar zijn zijn dat andere mensen het ook zien/ vinden 😉 😉 😉 en je mag ook tegen mij aan lullen hoor....maar thanks:t

Staat op de voorste warmer staat ie op de bokjes goed leesbaar. Ga je rijden bokje rechtop en warmer erover heen hangen. Mooi naam bordje bij je paddock tent/stekje
 
Ik had de vorige keer een andere, maar heb goede verhalen gehoord over Hotel de la Source. Is naast het circuit en schijnbaar kan je daar ook auto's met trailer overdekt stallen (alleen van horen zeggen, zul je zelf even moeten valideren).
Dat kan ik bevestigen: meerdere keren gelogeerd en een prima hotel waar de race bolides in de lobby staan. En op een minuut lopen van de la Source :t
 
Ik heb de mazzel dat ik iemand heb die het gewoon leuk vind om mee te gaan, naast in- en uitladen, tent opzetten en zelf rijden hoef ik echt niks te doen. Als er iemand alleen naast ons komt staan op de paddock (zeker als dat 's morgens is) krijgt ie meteen koffie aangeboden en lullen we ook tegen hem aan. Levert leuke gesprekken op en een oogje in het zeil houden of een handje helpen met opbokken wordt eigenlijk altijd wel gewaardeerd.
 
Laatst bewerkt:
Ik overweeg om nog een dagje te boeken in Juni bij circuitschool.nl Iemand ervaring met die organisatie ?
Ja ik , heb zojuist er weer een aantal dagen geboekt. Het is allemaal ietsje minder strak georganiseerd maar verder een leuke organisatie.
 
Das zeker apart als je vooraf je dag en nivo boekt.
Heb weinig zin om te gaan rijden in een groep met grote verschillen en cowboys

Wij rijden met kleine groepen tijdens de sessie, tevens kijken we via rondetijden naar de groepen en worden deze gedurende deze circuitdag mensen omgezet van groep, dit om de onderlinge verschillen zo klein mogelijk te houden.
 
Wij rijden met kleine groepen tijdens de sessie, tevens kijken we via rondetijden naar de groepen en worden deze gedurende deze circuitdag mensen omgezet van groep, dit om de onderlinge verschillen zo klein mogelijk te houden.
Ja dat staat op hun web site, en even hiervoor lees ik dat er geen tijdwaarneming was :)
 
Ja dat staat op hun web site, en even hiervoor lees ik dat er geen tijdwaarneming was :)

Mooi toch ?
:+ Dan kan je mooi tegen je vrienden opscheppen dat je een 1,52 gereden hebt })

Wat ik meestal doe is ruimte laten ,dus rij duidelijke strakke lijnen ,maak geen plotselinge bewegingen zodat de snelle rijder er beter op kan anticiperen. Na Strubben b.v kan je de motor na het eerste rechtse knikje lange stuk meteen naar links hoeken ? Je kan hem ook langzaam naar links laten rollen.Op een circuitdagje moet je gewoon geen gaten dichtgooien ,je krijgt er toch geen plasticbekertje met nepchroom ervoor ;)
 
Gelukkig was de tijd op mijn laptimer gelijk toen iemand ging kijken bij de organisatie wat ik gereden had.
Had ik niet overdreven aan hem. Hop naar de snelste groep. Ook dankzij hem. *O*
Ik stelde het allemaal nog even uit, wilde niet tussen de Cowboys. :Y :+
Viel me hard mee, ligt ook aan je eigen snelheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan