Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Ach tsja, voor een straat rijder vind ik het aardig wat ;)

Misschien zien we elkaar de 18de , Ik heb een groene zx10r met witte wielen en ben 2 meter lang.. moet te vidnen zijn
Ik rij ook (nog) met een straatmotor, vind er op straat alleen nog weinig aan, veels te druk. Geen vakantie dit jaar, dus dan maar lekker gassen.
 
Bij onze groep ben ik al blij als er 2 weken van tevoren iets geboekt wordt... Zou toch graag eens op Assen rijden, maar dan moet je toch echt wel tijdig boeken.

Zit te denken om een huif op mijn aanhangertje te plaatsen. Kan in hoogte 1,50 en 1,80. Wat zijn jullie ervaringen? Zal wel veel wind vangen verwacht ik. Wel handig om in te slapen ipv tentje op zetten. Met huif zullen er geen 2 motors inpassen (1,30 breed dacht ik), zonder past het net.
als je die huif degelijk vast maak aan de aanhanger zou dat kunnen werken. zorgen dat zijl strak zit en het frame waar het opligt vast staat, je zou voor, midden, achter, er nog een spanband over kunnen trekken ( op de lijn waar het frame zit ) en aan onderkant van aanhanger vast maken.
 
Ik rij ook (nog) met een straatmotor, vind er op straat alleen nog weinig aan, veels te druk. Geen vakantie dit jaar, dus dan maar lekker gassen.

Heb ik niet zoveel last van.
Ik rij ,en WW en plezierritjes.
Plezierritjes s'avonds binnendoor,is goed te doen.
Duitsland,belgie,luxemburg door de week (5 ploegen),geen kip op de weg,heerlijk 🤗
 
als je die huif degelijk vast maak aan de aanhanger zou dat kunnen werken. zorgen dat zijl strak zit en het frame waar het opligt vast staat, je zou voor, midden, achter, er nog een spanband over kunnen trekken ( op de lijn waar het frame zit ) en aan onderkant van aanhanger vast maken.
Ik bedoel inclusief een frame, kan er zo opgezet worden bij mij
 
Bij onze groep ben ik al blij als er 2 weken van tevoren iets geboekt wordt... Zou toch graag eens op Assen rijden, maar dan moet je toch echt wel tijdig boeken.

Zit te denken om een huif op mijn aanhangertje te plaatsen. Kan in hoogte 1,50 en 1,80. Wat zijn jullie ervaringen? Zal wel veel wind vangen verwacht ik. Wel handig om in te slapen ipv tentje op zetten. Met huif zullen er geen 2 motors inpassen (1,30 breed dacht ik), zonder past het net.
Met wat wind nog geklapper van het zeil. Dan denk ik dat de meerwaarde tov een tentje er niet echt is.
Ik heb het vaker gezegd, en je moet er maar plek ed voor hebben, maar een caravan is goud.
 
Met wat wind nog geklapper van het zeil. Dan denk ik dat de meerwaarde tov een tentje er niet echt is.
Ik heb het vaker gezegd, en je moet er maar plek ed voor hebben, maar een caravan is goud.
Grote bus is ergens meest ideaal natuurlijk, kan je ook doorstampen en nog flexibeler dan met een caravan. Maar inderdaad caravan lijkt me ook erg fijn👌
 
Grote bus is ergens meest ideaal natuurlijk, kan je ook doorstampen en nog flexibeler dan met een caravan. Maar inderdaad caravan lijkt me ook erg fijn👌
Grote bus is alleen weer erg duur alleen al om te hebben. Betaal voor mijn L1H1 al meer dan 150,- aan belasting.

Maar het verschilt natuurlijk per persoon wat meest ideaal is.
Stallingsruimte, budget, hoeveel moet er uberhaubt mee, je rijbewijzen, hoeveel man, afstanden enz.
Voor mij persoonlijk is deze bus perfect (want ook mijn “dagelijks” gebruik auto), zou alleen graag nog een grotere caravan willen en de bus ombouwen naar kampeerauto kenteken.
 
Ik was er niet helemaal duidelijk in maar ik doel idd op het ombouwen naar camper en zelf laten omkeuren.
Gaat jouw vivaro van 150 naar een heel wat kleiner bedrag per maand.

Ik zou dan kijken of ik zoiets voor elkaar zou krijgen bij een caddy achtig type busje, zou voor mij puur voor het vervoeren van de motorfiets zijn
 
Ik was er niet helemaal duidelijk in maar ik doel idd op het ombouwen naar camper en zelf laten omkeuren.
Gaat jouw vivaro van 150 naar een heel wat kleiner bedrag per maand.

Ik zou dan kijken of ik zoiets voor elkaar zou krijgen bij een caddy achtig type busje, zou voor mij puur voor het vervoeren van de motorfiets zijn
Caddy is te klein om op kenteken te krijgen.
 
Kiek, dat scheelt mij weer googlen ;) Zoek ik naar de minimaal maat bus die er moet komen..

Of misschien toch maar een motorkar, trekhaak en andere auto ?! Luxe problemen....
 
De meeste van de groep mogen een bus van het werk gebruiken, dat is wel ideaal. Heb de pech dat telkens iedereen vol zit en ik zelf moet rijden.
 
Ben momenteel bezig een veewagen om te bouwen naar motortrailer voor 2 motoren.
Wij zijn meestal met z'n drieën, een van ons heeft een caravan waar 1 motor in kan. We kunnen er met drieën in slapen, maar is eigenlijk net te krap. Ik probeer de trailer zo te maken dat daar eventueel ook een luchtbedje of zo in kan. Misschien zet ik er ook wel zo'n caravan dakraampje op.
Deze trailer kan ik achter mijn huidige auto (van de zaak) trekken zonder aanhangwagen rijbewijs.

20210102_151313.jpg
 
Kiek, dat scheelt mij weer googlen ;) Zoek ik naar de minimaal maat bus die er moet komen..

Of misschien toch maar een motorkar, trekhaak en andere auto ?! Luxe problemen....
Ja op de site van rdw en belastingdienst staan de minimale binnen afmetingen. Je moet een blok van bepaalde afmetingen erin kunnen krijgen.
Ben momenteel bezig een veewagen om te bouwen naar motortrailer voor 2 motoren.
Wij zijn meestal met z'n drieën, een van ons heeft een caravan waar 1 motor in kan. We kunnen er met drieën in slapen, maar is eigenlijk net te krap. Ik probeer de trailer zo te maken dat daar eventueel ook een luchtbedje of zo in kan. Misschien zet ik er ook wel zo'n caravan dakraampje op.
Deze trailer kan ik achter mijn huidige auto (van de zaak) trekken zonder aanhangwagen rijbewijs.

Bekijk bijlage 1584030
Plank tegen de zijwand met scharnieren 👌🏻
 
Een vraag voor de starlane gps gebruikers. Ik heb een 4 lite gekocht. Nu wil ik enkele circuits installeren. Ik begrijp dat ik eerst de software moet installeren, en dat ik dan via Bluetooth verbinding moet gaan maken met de laptimer. Aangezien deze alleen aan kan als hij aan de accu hangt, zal dat dus in de winterstalling moeten gebeuren, waar ik geen internet heb. Kan ik de circuits en firmware downloaden thuis en dan zonder internet overzetten in de stalling, of moet ik internet regelen in de stalling (hotspot)?
 
Een vraag voor de starlane gps gebruikers. Ik heb een 4 lite gekocht. Nu wil ik enkele circuits installeren. Ik begrijp dat ik eerst de software moet installeren, en dat ik dan via Bluetooth verbinding moet gaan maken met de laptimer. Aangezien deze alleen aan kan als hij aan de accu hangt, zal dat dus in de winterstalling moeten gebeuren, waar ik geen internet heb. Kan ik de circuits en firmware downloaden thuis en dan zonder internet overzetten in de stalling, of moet ik internet regelen in de stalling (hotspot)?
Kan je geen hotspot aanmaken met je telefoon als het naast de motor moet gebeuren?
 
Een vraag voor de starlane gps gebruikers. Ik heb een 4 lite gekocht. Nu wil ik enkele circuits installeren. Ik begrijp dat ik eerst de software moet installeren, en dat ik dan via Bluetooth verbinding moet gaan maken met de laptimer. Aangezien deze alleen aan kan als hij aan de accu hangt, zal dat dus in de winterstalling moeten gebeuren, waar ik geen internet heb. Kan ik de circuits en firmware downloaden thuis en dan zonder internet overzetten in de stalling, of moet ik internet regelen in de stalling (hotspot)?
He, weet je zeker dat je circuits moet installeren? Gaat het om circuits die niet voorgeinstalleerd zijn? Ik heb namelijk dezelfde starlane en bij mij vind de laptimer zelf de meeste circuits als ik in de paddock sta..
 
He, weet je zeker dat je circuits moet installeren? Gaat het om circuits die niet voorgeinstalleerd zijn? Ik heb namelijk dezelfde starlane en bij mij vind de laptimer zelf de meeste circuits als ik in de paddock sta..
Ooh echt. De handleiding is wat dat betreft echt ruk. Ik wil Zolder, mettet, croix, Zandvoort en assen er in. Maar dan zou je ook moeten kunnen zien wat er al is geïnstalleerd, heb al iets in de handleiding gevonden. Maar bij jou vind hij ze dus zonder dat je een leerprogramma moet activeren of wat dan ook?

Net een online handleiding gelezen (de originele ligt bij de motor in de opslag), maar in de online versie komt het woord 'bluetooth' helemaal niet voor, ik was toch echt overtuigd dat je de data met bluetooth moest overzetten. In de online versie hebben ze over USB-overdracht? Komend weekend maar eens de software installeren en kijken hoe of wat.
 
Net naar de opslag gereden, was nu toch wel benieuwd. De meeste circuits lijken er inderdaad al in te zitten. Als ik naar GPS - tracks ga, dan kan ik al kiezen uit allerlei landen met daaronder de circuits. Hij geeft geen melding dat ze je nog iets moet laden, dus zal wel kloppen dan. Het bluetooth verhaal is overigens een hersenspinsel van mezelf, is met USB :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan