Den82
Die hard MF'er
- 24 nov 2007
- 375
- 16
Hahaha . Ja hoe kom ik zo snel aan dit pak voor vrijdag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hahaha . Ja hoe kom ik zo snel aan dit pak voor vrijdag?
UhhhhhhhhhhhhhhhhHahaha . Ja hoe kom ik zo snel aan dit pak voor vrijdag?
Nee dat niet . Aanhangertje mee , half uurtje rijden en ik ben er. Thermokleding is al ingepakt.
Bandenspanning ietsje hoger zetten dan normaal.7 mei de eerste Crt dag gepland van dit jaar.
Nu zijn de weervoorspellingen redelijk maar wel koud.
Hoe kan je het beste omgaan met temperaturen onder de 10 graden?
Ik doel dan op bandenspanning ( dunlop sportsmart 2 max,) temperatuur motor en mijn handen en houden jullie nog met andere zaken rekening?
Groet Dennis
7 mei de eerste Crt dag gepland van dit jaar.
Nu zijn de weervoorspellingen redelijk maar wel koud.
Hoe kan je het beste omgaan met temperaturen onder de 10 graden?
Ik doel dan op bandenspanning ( dunlop sportsmart 2 max,) temperatuur motor en mijn handen en houden jullie nog met andere zaken rekening?
Groet Dennis
Zeker!Heb je gaatjes in het deksel geboord als gewichtsvermindering ofzo? 2x per jaar?
Ervaring op Assen is zonder transponder .Wat voor tijden rij je normaal?
Qua kleding is een col het enige wat ik dan extra gebruik.
Je kan ook voor de zekerheid na elke dag wisselenZeker!
Deze valt bij mij in de categorie "liever iets te vaak/snel dan te laat"..
Ervaring op Assen is zonder transponder .
Dus heb geen idee.
Ik zal ongeveer op 2.15 zitten schat ik. Kol zit in de tas.
7 mei de eerste Crt dag gepland van dit jaar.
Nu zijn de weervoorspellingen redelijk maar wel koud.
Hoe kan je het beste omgaan met temperaturen onder de 10 graden?
Ik doel dan op bandenspanning ( dunlop sportsmart 2 max,) temperatuur motor en mijn handen en houden jullie nog met andere zaken rekening?
Groet Dennis
Je kunt ook remvloeistof tanken en je benzine wisselenJe kan ook voor de zekerheid na elke dag wisselen
Maar hey, net waar je je prettig bij voelt!
Ik heb vandaag op Assen gereden en vooraf waren we bang dat het niet veel zou worden.Ik begreep dat het een mooie dag was vandaag op Assen
7 mei de eerste Crt dag gepland van dit jaar.
Nu zijn de weervoorspellingen redelijk maar wel koud.
Hoe kan je het beste omgaan met temperaturen onder de 10 graden?
Ik doel dan op bandenspanning ( dunlop sportsmart 2 max,) temperatuur motor en mijn handen en houden jullie nog met andere zaken rekening?
Groet Dennis
Kijk dat is dan toch weer goed om te lezenIk heb vandaag op Assen gereden en vooraf waren we bang dat het niet veel zou worden.
Uiteindelijk is het nog best meegevallen, elke sessie wel regen, maar op regenbandjes toch weer lol gehad.
Ja, kijk eens naar de voorvork... Ik denk dat die 20.000 ex btw is.20.000 euro? Zijn die 600’s zo duur tegenwoordig???
(Zal sowieso de incl bpm prijs zijn bedenk ik me net)
Maar wel leuk om zo op het circuit te kunnen.
Ja, kijk eens naar de voorvork... Ik denk dat die 20.000 ex btw is.
Ik zat bij jullie in de groep en die machines zagen er erg gaaf uit. Zoals jij de dag omschrijft was ie ook. Eerste sessie was het ergst. Had het idee dat mijn achterwiel alle kanten op wilde behalve de juiste.Ik heb afgelopen maandag m'n jaarlijkse circuitdag gehad, deze keer met de splinternieuwe R6 GYTR huurmotoren van CRT (https://crtholland.nl/motorverhuur-crt). We waren letterlijk de eerste huurders / gebruikers van deze fietsen, heel gaaf om mee te maken en mee te racen!
Deel 1: het gezeur over de man, de motor, de zon
De weersomstandigheden waren beter dan vandaag begrijp ik, maar ook lang niet fijn. Elke sessie voelde als een eerste: steeds weer op andere plekken nat, waardoor ik niet echt wende aan de motor en de baan. In typische Assen-stijl ging het van regen naar miezer naar zonneschijn naar hagel en weer terug. Als je daar niet zenuwachtig van wordt, had je nog best een aardig dagje kunnen hebben, maar ideaal was het zeker niet.
Het is wel effe wennen hoor, zo'n racemonster. Ik vond het knoppencircus aan het stuur, het snoeiharde zadel en de stijve machine meer intimideren dan uitnodigen. Het helpt ook niet, zeker met deze weersomstandigheden, dat je wéét: het is een motor van bijna 20.000 euro. Een crash is eigenlijk geen optie, terwijl je juist het circuit opzoekt omdat je daar wel veilig moet kunnen crashen. Heel eerlijk, als je een motor verhuurt en er is geen afkoop van eigen risico, dan kun je voor mij beter oud barrel met goede banden en vering neerzetten, dan deze superdeluxe compleet gepimpte Yamaha's. Maar don't get me wrong: voor wie wél echt hard gaat op een motor, is het wél de perfecte fiets!
Wat dat persoonlijke betreft: ik merk dat ik zelden meer sportief rijd. Ik héb niet eens meer een sportmotor, dus alles (zithouding, insturen, accelereren, lijnen, kijken) moet weer opgefrist worden op zo'n enkele dag. Sinds ik meer tour dan race, ben ik duidelijk niet meer gewend aan het maken van sportieve hellingshoeken. Normaliter rijd ik zo tussen 2:11 en 2:15. Geen interessante tijden, maar ik hoef me nergens voor te schamen. Verder dan 2:19 kwam ik maandag niet. Schandalig voor de motor, maar goed, wie doet je wat. In mijn groep was ik één van de langzame jongens, dus het is niet dat het niet hard kon, ik durfde zelf gewoon niet zo goed.
Deel 2: het gejubel over de motor, het geluk, en het afsluiten van een tijdperk
Ik zei het al, dit was geen gewone sportmotor, deze R6 is specifiek gemaakt voor het circuit. Heel gaaf om op te 'mogen' rijden, en ze zette echt geen stap verkeerd. Het zijn fan-tas-tische motoren, ik had oprecht het gevoel alsof ik een computerspel speelde, zo veel vertrouwen kon de motor geven. Mijn ervaring met 1000cc motoren is te verwaarlozen, maar deze R6 voelde sneller dan de '04 GSXR 750 waar ik voorheen mee reed. En dat gevoel dat alles wat ik deed nog veel harder had gekund, is wel echt fijn.
We mochten klagen over het weer, maar we mochten óók wel een beetje gerust ademhalen. We hebben immers alle vijf de sessies van start tot finish gereden. En tijdens het rijden zelf heeft het eigenlijk niet geregend. Op een dag waarbij de baan tien keer nat is geworden, mag je dan wel van redelijk geluk spreken volgens mij. Zo'n dagje Assen moet leuk blijven: als het echt met bakken uit de hemel komt, valt er voor mij niet zoveel plezier te beleven. Dat we dus 100% rijtijd hebben kunnen 'benutten' (zij het op aangepast tempo), zie ik als een kleine zegen.
Ondertussen heb ik een paar jaar voorzichtig geproefd aan circuitrijden, een paar jaar wat vaker de baan opgezocht, en nu een paar jaar slechts één dag per jaar gedaan. Sinds 2008 geracet op Assen, Zandvoort, Croix, Ecuyers, Alès, met allerlei organisaties en motoren en met allerlei toffe mensen. Maar de laatste jaren hielden vrienden het vaker voor gezien, ben ik op straat rustiger gaan rijden, en wil ik toch ook eens andere dingen gaan doen zoals een motorreis. En hoewel je volgens mij nergens veiliger valt dan op circuit, ben ik niet meer de vrijgezel zonder verantwoordelijkheden. Ik had dus van tevoren voor mezelf besloten: als ik een leuke dag heb en onder de 2:20 rijden kan, zou het wel eens de laatste circuitdag geweest kunnen zijn. Die doelstellingen zijn - in meer of mindere mate - behaald. Ik vind zo'n circuitdag nog steeds supergaaf om te doen, maar ook superspannend. Mocht ik ooit een circuitmotor kopen en een paar dagen per jaar racen, kan het zó weer een verslaving zijn. Maar tot die tijd is het een boek dat ik even opzij ga leggen. Heb er oprecht van genoten, en dat heb ik nu genoeg gedaan.
Deel 3: plaatjes bij de praatjes
Bekijk bijlage 1628381
Bekijk bijlage 1628389
Bekijk bijlage 1628392
Bekijk bijlage 1628390
Bekijk bijlage 1628391