Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Hahaha . Ja hoe kom ik zo snel aan dit pak voor vrijdag?
Uhhhhhhhhhhhhhhhh 🤔

Blijf je er overnachten?

Zo ja,kachel ,ventilatie kachel 2000 W en een verlengsnoer,2 slaapzakker,kussen thermo mat of opblaas matje.
Lekker warm🤗
 
Laatst bewerkt:
Nee dat niet . Aanhangertje mee , half uurtje rijden en ik ben er. Thermokleding is al ingepakt.
8-)
 
Nee dat niet . Aanhangertje mee , half uurtje rijden en ik ben er. Thermokleding is al ingepakt.
8-)

shopping.png
 
7 mei de eerste Crt dag gepland van dit jaar.
Nu zijn de weervoorspellingen redelijk maar wel koud.
Hoe kan je het beste omgaan met temperaturen onder de 10 graden?
Ik doel dan op bandenspanning ( dunlop sportsmart 2 max,) temperatuur motor en mijn handen en houden jullie nog met andere zaken rekening?
Groet Dennis
Bandenspanning ietsje hoger zetten dan normaal.

Motor iets langer warm laten draaien voor de sessies, voor de eerste sessie extra vroeg lang warmdraaien om te zorgen dat je olie en blok door en door warm zijn, daarna mag hij uit totdat je de baan op gaat.

Handen en lichaam worden warm door de inspanning van het rijden, vooraf een warming up om je hartslag alvast omhoog te krijgen: bv. wat squats/pushups, als het wat minder opzichtig moet kun je wat trappen op en af lopen, die zijn er genoeg in Assen en Zandvoort.
 
7 mei de eerste Crt dag gepland van dit jaar.
Nu zijn de weervoorspellingen redelijk maar wel koud.
Hoe kan je het beste omgaan met temperaturen onder de 10 graden?
Ik doel dan op bandenspanning ( dunlop sportsmart 2 max,) temperatuur motor en mijn handen en houden jullie nog met andere zaken rekening?
Groet Dennis

Wat voor tijden rij je normaal?
Qua kleding is een col het enige wat ik dan extra gebruik.
 
Zeker! :Y *O* :+

Deze valt bij mij in de categorie "liever iets te vaak/snel dan te laat"..
Je kan ook voor de zekerheid na elke dag wisselen ;)

Maar hey, net waar je je prettig bij voelt! 👌🏻

Ervaring op Assen is zonder transponder .
Dus heb geen idee.
Ik zal ongeveer op 2.15 zitten schat ik. Kol zit in de tas.

Dan niet te druk om maken. Als ik me niet vergis rij je op wegbanden dus dat gaat prima.
Over het algemeen gaat zet je je bandenspanning iets lager op circuit maar wegbanden, lage temp en geen wereldschokkende tijd zou ik gewoon lekker rijden en dan kan je altijd nog wat zakken.
 
7 mei de eerste Crt dag gepland van dit jaar.
Nu zijn de weervoorspellingen redelijk maar wel koud.
Hoe kan je het beste omgaan met temperaturen onder de 10 graden?

Ik doel dan op bandenspanning ( dunlop sportsmart 2 max,) temperatuur motor en mijn handen en houden jullie nog met andere zaken rekening?
Groet Dennis

Je dag verkopen en lekker bij de kachel gaan zitten.

En ga je dan toch rijden in die kou .8)7

Lees niet de onzin over de bandenspanning alhier, hou gewoon de fabrikant specificaties aan.
 
7 mei de eerste Crt dag gepland van dit jaar.
Nu zijn de weervoorspellingen redelijk maar wel koud.
Hoe kan je het beste omgaan met temperaturen onder de 10 graden?
Ik doel dan op bandenspanning ( dunlop sportsmart 2 max,) temperatuur motor en mijn handen en houden jullie nog met andere zaken rekening?
Groet Dennis

Met die banden vorig jaar nog een dagje gereden. Was begonnen op normaal (2.5v/2.9a). Met name achter was dat te hoog. Heb ze na de 1e sessie (nog redelijk warm dus) op 2.5 v/a gezet zoals geadviseerd door de bandenman en dat ging prima dus zo gelaten. Geen beste regenband overigens, maar verder prima band voor de gemiddelde amateurcoureur tot pak ‘m beet 2:00. Veel plezier!
 
Ik heb vandaag op Assen gereden en vooraf waren we bang dat het niet veel zou worden.
Uiteindelijk is het nog best meegevallen, elke sessie wel regen, maar op regenbandjes toch weer lol gehad.
Kijk dat is dan toch weer goed om te lezen :t
 
Ik heb afgelopen maandag m'n jaarlijkse circuitdag gehad, deze keer met de splinternieuwe R6 GYTR huurmotoren van CRT (https://crtholland.nl/motorverhuur-crt). We waren letterlijk de eerste huurders / gebruikers van deze fietsen, heel gaaf om mee te maken en mee te racen!

Deel 1: het gezeur over de man, de motor, de zon
De weersomstandigheden waren beter dan vandaag begrijp ik, maar ook lang niet fijn. Elke sessie voelde als een eerste: steeds weer op andere plekken nat, waardoor ik niet echt wende aan de motor en de baan. In typische Assen-stijl ging het van regen naar miezer naar zonneschijn naar hagel en weer terug. Als je daar niet zenuwachtig van wordt, had je nog best een aardig dagje kunnen hebben, maar ideaal was het zeker niet.

Het is wel effe wennen hoor, zo'n racemonster. Ik vond het knoppencircus aan het stuur, het snoeiharde zadel en de stijve machine meer intimideren dan uitnodigen. Het helpt ook niet, zeker met deze weersomstandigheden, dat je wéét: het is een motor van bijna 20.000 euro. Een crash is eigenlijk geen optie, terwijl je juist het circuit opzoekt omdat je daar wel veilig moet kunnen crashen. Heel eerlijk, als je een motor verhuurt en er is geen afkoop van eigen risico, dan kun je voor mij beter oud barrel met goede banden en vering neerzetten, dan deze superdeluxe compleet gepimpte Yamaha's. Maar don't get me wrong: voor wie wél echt hard gaat op een motor, is het wél de perfecte fiets!

Wat dat persoonlijke betreft: ik merk dat ik zelden meer sportief rijd. Ik héb niet eens meer een sportmotor, dus alles (zithouding, insturen, accelereren, lijnen, kijken) moet weer opgefrist worden op zo'n enkele dag. Sinds ik meer tour dan race, ben ik duidelijk niet meer gewend aan het maken van sportieve hellingshoeken. Normaliter rijd ik zo tussen 2:11 en 2:15. Geen interessante tijden, maar ik hoef me nergens voor te schamen. Verder dan 2:19 kwam ik maandag niet. Schandalig voor de motor, maar goed, wie doet je wat. In mijn groep was ik één van de langzame jongens, dus het is niet dat het niet hard kon, ik durfde zelf gewoon niet zo goed.

Deel 2: het gejubel over de motor, het geluk, en het afsluiten van een tijdperk
Ik zei het al, dit was geen gewone sportmotor, deze R6 is specifiek gemaakt voor het circuit. Heel gaaf om op te 'mogen' rijden, en ze zette echt geen stap verkeerd. Het zijn fan-tas-tische motoren, ik had oprecht het gevoel alsof ik een computerspel speelde, zo veel vertrouwen kon de motor geven. Mijn ervaring met 1000cc motoren is te verwaarlozen, maar deze R6 voelde sneller dan de '04 GSXR 750 waar ik voorheen mee reed. En dat gevoel dat alles wat ik deed nog veel harder had gekund, is wel echt fijn.

We mochten klagen over het weer, maar we mochten óók wel een beetje gerust ademhalen. We hebben immers alle vijf de sessies van start tot finish gereden. En tijdens het rijden zelf heeft het eigenlijk niet geregend. Op een dag waarbij de baan tien keer nat is geworden, mag je dan wel van redelijk geluk spreken volgens mij. Zo'n dagje Assen moet leuk blijven: als het echt met bakken uit de hemel komt, valt er voor mij niet zoveel plezier te beleven. Dat we dus 100% rijtijd hebben kunnen 'benutten' (zij het op aangepast tempo), zie ik als een kleine zegen.

Ondertussen heb ik een paar jaar voorzichtig geproefd aan circuitrijden, een paar jaar wat vaker de baan opgezocht, en nu een paar jaar slechts één dag per jaar gedaan. Sinds 2008 geracet op Assen, Zandvoort, Croix, Ecuyers, Alès, met allerlei organisaties en motoren en met allerlei toffe mensen. Maar de laatste jaren hielden vrienden het vaker voor gezien, ben ik op straat rustiger gaan rijden, en wil ik toch ook eens andere dingen gaan doen zoals een motorreis. En hoewel je volgens mij nergens veiliger valt dan op circuit, ben ik niet meer de vrijgezel zonder verantwoordelijkheden. Ik had dus van tevoren voor mezelf besloten: als ik een leuke dag heb en onder de 2:20 rijden kan, zou het wel eens de laatste circuitdag geweest kunnen zijn. Die doelstellingen zijn - in meer of mindere mate - behaald. Ik vind zo'n circuitdag nog steeds supergaaf om te doen, maar ook superspannend. Mocht ik ooit een circuitmotor kopen en een paar dagen per jaar racen, kan het zó weer een verslaving zijn. Maar tot die tijd is het een boek dat ik even opzij ga leggen. Heb er oprecht van genoten, en dat heb ik nu genoeg gedaan.

Deel 3: plaatjes bij de praatjes
1d3c0f11-2414-4563-b131-c7261a4c02a0.jpg

811814e7-8545-4fc6-92b8-660602576de7.jpg

IMG_20210503_112750506_HDR.jpg

f38649cb-c96c-4055-934d-1561b7f5f10f.jpg

b93f1075-aa3f-4fef-9fa1-d15381ff3370.jpg
 
Leuk verhaal! Snap wel dat je met fijngeknepen billen op een amchine zit van 20+K.
Even andere vraag, hoe zit het met circuitdagen naar belgie?
Zie hier dat het reis advies nog steeds oranje is, heeft dit gevolgen voor je verzekering etc.?

Zou graag een dagje Mettet/Zolder doen.
 
Ik heb afgelopen maandag m'n jaarlijkse circuitdag gehad, deze keer met de splinternieuwe R6 GYTR huurmotoren van CRT (https://crtholland.nl/motorverhuur-crt). We waren letterlijk de eerste huurders / gebruikers van deze fietsen, heel gaaf om mee te maken en mee te racen!

Deel 1: het gezeur over de man, de motor, de zon
De weersomstandigheden waren beter dan vandaag begrijp ik, maar ook lang niet fijn. Elke sessie voelde als een eerste: steeds weer op andere plekken nat, waardoor ik niet echt wende aan de motor en de baan. In typische Assen-stijl ging het van regen naar miezer naar zonneschijn naar hagel en weer terug. Als je daar niet zenuwachtig van wordt, had je nog best een aardig dagje kunnen hebben, maar ideaal was het zeker niet.

Het is wel effe wennen hoor, zo'n racemonster. Ik vond het knoppencircus aan het stuur, het snoeiharde zadel en de stijve machine meer intimideren dan uitnodigen. Het helpt ook niet, zeker met deze weersomstandigheden, dat je wéét: het is een motor van bijna 20.000 euro. Een crash is eigenlijk geen optie, terwijl je juist het circuit opzoekt omdat je daar wel veilig moet kunnen crashen. Heel eerlijk, als je een motor verhuurt en er is geen afkoop van eigen risico, dan kun je voor mij beter oud barrel met goede banden en vering neerzetten, dan deze superdeluxe compleet gepimpte Yamaha's. Maar don't get me wrong: voor wie wél echt hard gaat op een motor, is het wél de perfecte fiets!

Wat dat persoonlijke betreft: ik merk dat ik zelden meer sportief rijd. Ik héb niet eens meer een sportmotor, dus alles (zithouding, insturen, accelereren, lijnen, kijken) moet weer opgefrist worden op zo'n enkele dag. Sinds ik meer tour dan race, ben ik duidelijk niet meer gewend aan het maken van sportieve hellingshoeken. Normaliter rijd ik zo tussen 2:11 en 2:15. Geen interessante tijden, maar ik hoef me nergens voor te schamen. Verder dan 2:19 kwam ik maandag niet. Schandalig voor de motor, maar goed, wie doet je wat. In mijn groep was ik één van de langzame jongens, dus het is niet dat het niet hard kon, ik durfde zelf gewoon niet zo goed.

Deel 2: het gejubel over de motor, het geluk, en het afsluiten van een tijdperk
Ik zei het al, dit was geen gewone sportmotor, deze R6 is specifiek gemaakt voor het circuit. Heel gaaf om op te 'mogen' rijden, en ze zette echt geen stap verkeerd. Het zijn fan-tas-tische motoren, ik had oprecht het gevoel alsof ik een computerspel speelde, zo veel vertrouwen kon de motor geven. Mijn ervaring met 1000cc motoren is te verwaarlozen, maar deze R6 voelde sneller dan de '04 GSXR 750 waar ik voorheen mee reed. En dat gevoel dat alles wat ik deed nog veel harder had gekund, is wel echt fijn.

We mochten klagen over het weer, maar we mochten óók wel een beetje gerust ademhalen. We hebben immers alle vijf de sessies van start tot finish gereden. En tijdens het rijden zelf heeft het eigenlijk niet geregend. Op een dag waarbij de baan tien keer nat is geworden, mag je dan wel van redelijk geluk spreken volgens mij. Zo'n dagje Assen moet leuk blijven: als het echt met bakken uit de hemel komt, valt er voor mij niet zoveel plezier te beleven. Dat we dus 100% rijtijd hebben kunnen 'benutten' (zij het op aangepast tempo), zie ik als een kleine zegen.

Ondertussen heb ik een paar jaar voorzichtig geproefd aan circuitrijden, een paar jaar wat vaker de baan opgezocht, en nu een paar jaar slechts één dag per jaar gedaan. Sinds 2008 geracet op Assen, Zandvoort, Croix, Ecuyers, Alès, met allerlei organisaties en motoren en met allerlei toffe mensen. Maar de laatste jaren hielden vrienden het vaker voor gezien, ben ik op straat rustiger gaan rijden, en wil ik toch ook eens andere dingen gaan doen zoals een motorreis. En hoewel je volgens mij nergens veiliger valt dan op circuit, ben ik niet meer de vrijgezel zonder verantwoordelijkheden. Ik had dus van tevoren voor mezelf besloten: als ik een leuke dag heb en onder de 2:20 rijden kan, zou het wel eens de laatste circuitdag geweest kunnen zijn. Die doelstellingen zijn - in meer of mindere mate - behaald. Ik vind zo'n circuitdag nog steeds supergaaf om te doen, maar ook superspannend. Mocht ik ooit een circuitmotor kopen en een paar dagen per jaar racen, kan het zó weer een verslaving zijn. Maar tot die tijd is het een boek dat ik even opzij ga leggen. Heb er oprecht van genoten, en dat heb ik nu genoeg gedaan.

Deel 3: plaatjes bij de praatjes
Bekijk bijlage 1628381
Bekijk bijlage 1628389
Bekijk bijlage 1628392
Bekijk bijlage 1628390
Bekijk bijlage 1628391
Ik zat bij jullie in de groep en die machines zagen er erg gaaf uit. Zoals jij de dag omschrijft was ie ook. Eerste sessie was het ergst. Had het idee dat mijn achterwiel alle kanten op wilde behalve de juiste. 😉

Gelukkig waren er ook momenten dat er op de gehele baan een droog lijn was. Heb een leuk dagje gehad. Was voor mij de eerste keer de gehele dag vrij rijden en dat beviel goed. Ondanks de mindere onstandigheden 2 seconden van mijn tijd af kunnen snoepen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan