Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

De geluidslimiet op Assen is blijkbaar aangepast, dit was 91dB dacht ik.

1620809776041.png
 
Ik zag ze vorig jaar al zenuwachtig over de paddock lopen dat het helemaal mis ging met het geluid.
Later werd ik nog aangesproken door Maudie dat ik geen DB killer had in mijn uitlaat.
En drie weken geleden ook weer.

Ik heb een origineel systeem, demper onder het blok, zijkant open, DB killer past niet en hoort niet.
Vorig jaar keek ze er nog raar bij, nu vertelde ze het door aan de stagiair toen ik het wederom zei. :P

Maar ook bij Track Days 4 All had ik het idee dat racecontrol (op Zandvoort) het evenement makkelijk stillegt na een schuivertje. Scheelt ze weer geluid en mogelijk andere valpartijen.

Ik heb er vorig jaar zelf een dag staan vlaggen, om de haverklap werd e.a. stilgelegd.
En bij een circuitdag later zag ik een rijder bij een baanpost staan, de motor veilig.. ook sessie afgelopen. :?

Op Assen gaat dit beter, maar van het geluid schrik ik nu opnieuw. :Y
Misschien iets vanuit MSL zelf.. geeft ze alvast een handvat.
 
Ik zag ze vorig jaar al zenuwachtig over de paddock lopen dat het helemaal mis ging met het geluid.
Later werd ik nog aangesproken door Maudie dat ik geen DB killer had in mijn uitlaat.
En drie weken geleden ook weer.

Ik heb een origineel systeem, demper onder het blok, zijkant open, DB killer past niet en hoort niet.
Vorig jaar keek ze er nog raar bij, nu vertelde ze het door aan de stagiair toen ik het wederom zei. :P

Maar ook bij Track Days 4 All had ik het idee dat racecontrol (op Zandvoort) het evenement makkelijk stillegt na een schuivertje. Scheelt ze weer geluid en mogelijk andere valpartijen.

Ik heb er vorig jaar zelf een dag staan vlaggen, om de haverklap werd e.a. stilgelegd.
En bij een circuitdag later zag ik een rijder bij een baanpost staan, de motor veilig.. ook sessie afgelopen. :?

Op Assen gaat dit beter, maar van het geluid schrik ik nu opnieuw. :Y
Misschien iets vanuit MSL zelf.. geeft ze alvast een handvat.
Klopt, afgelopen zondag nog geweest. Echt vet vervelend dat er gelijk een rode vlag situatie komt als er gewoon maar iemand met zijn motor stilstaat in de grindbak.
 
Heel apart, het is namelijk niet de organisatie die dat bepaalt of checkt maar de mensen van het circuit zelf.

Los daarvan , MSL stuurt een mail rond dat je op de paddock gecontroleerd word door handhaving op de naleving van de corona regels.. en dat je alleen een begeleider mee mag nemen die tegelijk met je inschrijft

is dat bij andere organisaties momenteel ook zo ?
Ik weet wel dat het vorig seizoen ook gezegd werd maar heb toen nooit handhaving gezien en later aanmelden van begeleiding was ook geen probleem
 
Vorig jaar op Assen werd er een streepje gezet achter je naam bij aankomst als je iemand bij had (RSZ/2theExperience). In april op Zandvoort (MSL) had ik het wel van tevoren doorgegeven, maar werd bij aankomst niks gecontroleerd of gevraagd. Denk dat het "moeilijk doen" wel meevalt
 
Ik ga het meemaken, misschien meten ze wel stationair max 85, maar zo staat het er niet.
Stationaire meting heb ik nog nooit gezien...
Heb even in mijn e-mail archief terug gekeken en ik heb met MSL in 2016 (!) ook een dag gereden op Assen, waar -exact- dit blokje ook staat.
Volgens mij is dit een copy-paste van de CPZ geluidseisen, die idd strenger zijn dan Assen.
Ik heb geluidsmetingen van mijn Kawasaki paar keer opgevraagd en kom altijd (dynamisch) op 97~99 dB uit;
 
De geluidslimiet op Assen is blijkbaar aangepast, dit was 91dB dacht ik.

Bekijk bijlage 1631121
ik was afgelopen maandag op assen en er was een ducati dag maar heb staan kijken boven op het dak maar elke sesies werd er 1 of 2 en soms 3 keer de zwarte vlag met een race nummer zichtbaar die zich moest melden...... en in de sportgride groep dat was mix van verschillende merken maar daar werden er ook zat uit gehaald ....
dus ik weet niet of er wat idd veranderd is maar de week daar voor heb ik zelf gereden bij crt en RC en toen heb ik dat niet gezien dat er zoveel afgehaald werden... was zelf ook bang dat ik eruit gehaald zo worden....
 
Heel apart, het is namelijk niet de organisatie die dat bepaalt of checkt maar de mensen van het circuit zelf.

Los daarvan , MSL stuurt een mail rond dat je op de paddock gecontroleerd word door handhaving op de naleving van de corona regels.. en dat je alleen een begeleider mee mag nemen die tegelijk met je inschrijft

is dat bij andere organisaties momenteel ook zo ?
Ik weet wel dat het vorig seizoen ook gezegd werd maar heb toen nooit handhaving gezien en later aanmelden van begeleiding was ook geen probleem
ik was er afgelopen maandag bij CRT en ben aangemeld door mijn neef die ging rijden.

bij de poort vroegen ze mijn naam.... ik stond niet op de lijst die die man voor zich had, mijn neef zeg dat hij mij heeft aangemeld via de mail als begleider ( wand dat moest volgens de mail ) en die vent zeg dan klopt dat wel dat je er niet op staat. toen werd het corona verhaal weer verteld als er een geval zou zijn dat mijn neef mij dan moet bellen. we hebben gezecht dat we dat doen. prima veel plezier zeg die vent heb niemand gezien op de paddock van controle ivm de corona regels.
 
ik was afgelopen maandag op assen en er was een ducati dag maar heb staan kijken boven op het dak maar elke sesies werd er 1 of 2 en soms 3 keer de zwarte vlag met een race nummer zichtbaar die zich moest melden...... en in de sportgride groep dat was mix van verschillende merken maar daar werden er ook zat uit gehaald ....
dus ik weet niet of er wat idd veranderd is maar de week daar voor heb ik zelf gereden bij crt en RC en toen heb ik dat niet gezien dat er zoveel afgehaald werden... was zelf ook bang dat ik eruit gehaald zo worden....
Ik heb zojuist de vraag gesteld via de website van TT, even afwachten of en wat ze antwoorden.
 
ik was er afgelopen maandag bij CRT en ben aangemeld door mijn neef die ging rijden.

bij de poort vroegen ze mijn naam.... ik stond niet op de lijst die die man voor zich had, mijn neef zeg dat hij mij heeft aangemeld via de mail als begleider ( wand dat moest volgens de mail ) en die vent zeg dan klopt dat wel dat je er niet op staat. toen werd het corona verhaal weer verteld als er een geval zou zijn dat mijn neef mij dan moet bellen. we hebben gezecht dat we dat doen. prima veel plezier zeg die vent heb niemand gezien op de paddock van controle ivm de corona regels.
:^
Vorig jaar meermaals op Assen geweest.
Begeleiders hoef je niet van te voren aan te melden.
Bij de poort zetten ze dan een streepje achter de naam bij wie je komt begeleiden.
En als er 3 streepjes staan zeggen ze 'nee' :P
 
:^
Vorig jaar meermaals op Assen geweest.
Begeleiders hoef je niet van te voren aan te melden.
Bij de poort zetten ze dan een streepje achter de naam bij wie je komt begeleiden.
En als er 3 streepjes staan zeggen ze 'nee' :P
De beste meneer had het twee weken geleden bij mij wel onthouden toen mijn vriendin drie uur later kwam. _O-
 
Heel apart, het is namelijk niet de organisatie die dat bepaalt of checkt maar de mensen van het circuit zelf.
Het is dus een wisselwerking, racecontrol spreekt MSL er op aan, MSL de rijder.
Ze zijn gelukkig (nog?) niet zo streng als sommige dagen op Zolder..
Maar als je mensen van de organisatie zenuwachtig over het geluid ziet en hoort praten om 13.00 in de middag, dan weet je wel dat ze er op aangesproken worden, en dit moeten vertalen naar de rijders.

De gehele startopstelling werd door Maudie en een medewerker gecontroleerd op de aanwezigheid van een dB killer.
 
Zeker is dat zo @Worldbeater maar de "organisatie"van het db verhaal is in handen van het circuit zelf.
De dienstdoende partij doet dan idd de controle op killers e.d.

Heb het tijdens een dag wel eens meegemaakt dat we de laatste sessie niet mochten rijden omdat de max bereikt was qua geluid voor die dag.
Heb het ook wel tegenovergesteld meegemaakt, begon iedereen de killers er uit te trekken
 
Heb het tijdens een dag wel eens meegemaakt dat we de laatste sessie niet mochten rijden omdat de max bereikt was qua geluid voor die dag.
In het buitenland???
Heb het ook wel tegenovergesteld meegemaakt, begon iedereen de killers er uit te trekken
Ook wel gehoord inderdaad. Laatste sessie Zandvoort.. andere tijden.. 2006. Vroeger. _O-
 
Paar dingen:

Assen 80dB statisch is circa 100dB dynamisch. Zo werkt Assen al jaren.
Controle vindt plaats op individu (via microfoon) en totaal (daggeluid).
Ga je over da dagmax dan kun je inpakken. Heb ooit gezien dat om 15:00u
iedereen kon inpakken...

Geluid is inmiddels in heel Europa een probleem, of is het aan het worden.
Ook in Tjechië, Italië en Spanje word er met een limiet gewerkt.
Die ligt alleen 3 a 4 keer zo hoog als bij ons.

Bezoeken van Assen is, in mijn ervaring anders dan vorig jaar.
In 20 moest je aantal begeleiders doorgeven, vorige maand moest je
de namen van de personen doorgeven. Niet doorgegeven, niet naar binnen.
Dat lijkt strenger. Raar is dan wel dat de tape in de paddock (60m2, max 1 auto, etc)
ineens verdwenen was. Er werd niet op naleving van de C-regels gelet.
Bij de briefing stond iedereen schouder aan schouder, net als vorig jaar
zonder mondkapje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan