Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Paar dingen:

Assen 80dB statisch is circa 100dB dynamisch. Zo werkt Assen al jaren.
Controle vindt plaats op individu (via microfoon) en totaal (daggeluid).
Ga je over da dagmax dan kun je inpakken. Heb ooit gezien dat om 15:00u
iedereen kon inpakken...

Geluid is inmiddels in heel Europa een probleem, of is het aan het worden.
Ook in Tjechië, Italië en Spanje word er met een limiet gewerkt.
Die ligt alleen 3 a 4 keer zo hoog als bij ons.

Bezoeken van Assen is, in mijn ervaring anders dan vorig jaar.
In 20 moest je aantal begeleiders doorgeven, vorige maand moest je
de namen van de personen doorgeven. Niet doorgegeven, niet naar binnen.
Dat lijkt strenger. Raar is dan wel dat de tape in de paddock (60m2, max 1 auto, etc)
ineens verdwenen was. Er werd niet op naleving van de C-regels gelet.
Bij de briefing stond iedereen schouder aan schouder, net als vorig jaar
zonder mondkapje.

Zie onderstaande. Dit heb ik doorgekregen voor 17 Mei a.s.

geen aanmelding van helpers/begeleiders vooraf en nog altijd 101dB dynamisch
 

Bijlagen

  • 41EFFB83-28BD-47AA-B19B-7BACE125468A.png
    41EFFB83-28BD-47AA-B19B-7BACE125468A.png
    123 KB · Weergaven: 23
  • 9617E06B-626F-4CF9-9C4F-324C0BFBAF64.png
    9617E06B-626F-4CF9-9C4F-324C0BFBAF64.png
    94,5 KB · Weergaven: 21
Zie onderstaande. Dit heb ik doorgekregen voor 17 Mei a.s.

geen aanmelding van helpers/begeleiders vooraf en nog altijd 101dB dynamisch
Wel apart, ik moest voor vanavond wel namen doorgeven.
Joh, als het niet hoeft, dan is het alleen maar makkelijker.
Ben je zondagavond ook eerder langs de slagboom en kun je uit gaan pakken.
 
Paar dingen:

Assen 80dB statisch is circa 100dB dynamisch. Zo werkt Assen al jaren.
Controle vindt plaats op individu (via microfoon) en totaal (daggeluid).
Ga je over da dagmax dan kun je inpakken. Heb ooit gezien dat om 15:00u
iedereen kon inpakken...

Geluid is inmiddels in heel Europa een probleem, of is het aan het worden.
Ook in Tjechië, Italië en Spanje word er met een limiet gewerkt.
Die ligt alleen 3 a 4 keer zo hoog als bij ons.

Bezoeken van Assen is, in mijn ervaring anders dan vorig jaar.
In 20 moest je aantal begeleiders doorgeven, vorige maand moest je
de namen van de personen doorgeven. Niet doorgegeven, niet naar binnen.
Dat lijkt strenger. Raar is dan wel dat de tape in de paddock (60m2, max 1 auto, etc)
ineens verdwenen was. Er werd niet op naleving van de C-regels gelet.
Bij de briefing stond iedereen schouder aan schouder, net als vorig jaar
zonder mondkapje.
ik ben vorige jaar ook paar keer mee geweest en ook toen moest je aantal begeleiders door geven. nu zijn het idd wat @marcel zegt de namen van de mensen
ik heb het tape ook niet meer gezien op de grond.... zal er wel afgegaan zijn door de tijd 🤣 en de corona regels heb ik ook geen controle gezien en bij de bespreking ook niet. wel boven met het nummer ophalen stond de meesten wel netjes uit elkaar en hadden ze spatschermen.....voor de tafels staan:t
 
Iemand recent op Zolder geweest, die kan bevestigen of ontkrachten dat je nu een balaclava over je kop moet trekken? Mag hopen van niet..
 
Balaclava is niet van toepassing (ik denk voor de auto's).
Wel overal mondkapjes. Maar verder niet anders dan in Nederland.
 
Laatst bewerkt:
Die 48 uur is enkel voor België dat je geen PCR test nodig hebt. Je dient bij terugkomst in Nederland in quarantaine te gaan. Voorlopig mijd ik Zolder ook maar om gezeur te voorkomen.
 
Die 48 uur is enkel voor België dat je geen PCR test nodig hebt. Je dient bij terugkomst in Nederland in quarantaine te gaan. Voorlopig mijd ik Zolder ook maar om gezeur te voorkomen.
Wat niet weet,wat niet deert.
Ik ga uit van Belgische wetgeving 🤗
 
Gisteren op Folembray gereden met de gsxr k4 die nog steeds lastig rijdt.( nu zit originele uitlaat er terug op om te testen of hij nog steeds ploft en extreem schokkerig rijdt onder de 30% gasstand onder de 8k toeren)

De dag was niet geweldig begonnen.
Voor de eerste sessie had het geregend maar het was aan het opdrogen en de baan leek droog.
Ik ga het circuit op en de fotograaf zegt nog tegen mij om voorzichtig te zijn.
Ik zeg natuurlijk, het is koud en vochtig en ik rij op supercorsa sp v3's.
Tijdens de eerste ronde gevallen in een trage bocht.
Ik snap nog niet helemaal waarom maar vermoed gewoon koude banden, vochtige baan,... (nochtans reed ik zeer rustig)

Tegen het einde van de dag viel het weer zeer goed mee en werd het zelfs zonnig en warm.

Dan mocht ik (eindelijk) door naar groep 4 (snelste groep).
En in de 2de sessie heb ik mijn snelste tijd neer gezet die nu 58.377 bedraagt.
En dat met een motor die rijdt als een rodeostier en op straat banden met een standaard gsxr600 k4.
Ik was de 9de snelste overall van de dag.
Ik ben zeeeer tevreden met m'n resultaat.
Maar de motor gaat wss weg, ik heb er geen vertrouwen in en het rijdt gewoon kut.
Ik ga vandaag nog kijken naar een cbr1000rr sc57.
(ik ben van plan om op grotere circuits te rijden zoals francorchamps in juli, daar rijdt een 1000 wel prettiger)


 

Bijlagen

  • received_854426808482483.jpeg
    received_854426808482483.jpeg
    108 KB · Weergaven: 38
  • received_1170502610060601.jpeg
    received_1170502610060601.jpeg
    199,3 KB · Weergaven: 41
Dat is een lullige crash ja. Met die banden en dan zo langzaam gaan, hebben ze denk ik gewoon geen temperatuur en geen grip. Maar dan nog, je leek echt niet snel te gaan, net wanneer je gas begint te geven?

Motor die niet lekker draait, op de dyno er mee. Als je afstelling niet klopt, gaat een uitlaat het ook niet oplossen. Of er moet 'mechanisch' iets mis zijn, luchtfilter benzinetoevoer.. Maatje had het vrijdag ook, r1 draaide niet goed. Bleek kabeltje van de exup gebroken waardoor de klep dicht bleef staan
 
Iemand overigens nog tips over hoe je het beste gaat verzitten voor de bocht. Ik hef mezelf echt op met m'n benen en ga dan opzij, maar smiddags krijg ik altijd last van m'n heupen. Schuiven jullie meer over het zadel of ga je ook 'staan' op de stepjes? Bij art vorig jaar sowieso te horen gekregen dat ik voor of tijdens het remmen al moet gaan verzitten, ik rem nu eerst en pas op het laatst verplaats ik me, of zelfs na het remmen. Maar is best moeilijk om de goede positie te vinden en hard te remmen.
 
Iemand overigens nog tips over hoe je het beste gaat verzitten voor de bocht. Ik hef mezelf echt op met m'n benen en ga dan opzij, maar smiddags krijg ik altijd last van m'n heupen. Schuiven jullie meer over het zadel of ga je ook 'staan' op de stepjes? Bij art vorig jaar sowieso te horen gekregen dat ik voor of tijdens het remmen al moet gaan verzitten, ik rem nu eerst en pas op het laatst verplaats ik me, of zelfs na het remmen. Maar is best moeilijk om de goede positie te vinden en hard te remmen.
Alberto Naska op youtube heeft een aantal filmpjes van de top zoveel tips voor circuitrijden.. daar wordt jouw vraag ook in behandeld
 
Iemand overigens nog tips over hoe je het beste gaat verzitten voor de bocht. Ik hef mezelf echt op met m'n benen en ga dan opzij, maar smiddags krijg ik altijd last van m'n heupen. Schuiven jullie meer over het zadel of ga je ook 'staan' op de stepjes? Bij art vorig jaar sowieso te horen gekregen dat ik voor of tijdens het remmen al moet gaan verzitten, ik rem nu eerst en pas op het laatst verplaats ik me, of zelfs na het remmen. Maar is best moeilijk om de goede positie te vinden en hard te remmen.
Heb je stompgrip?
Mij is geleerd om tijdens hard remmen je knieen tegen de tank te duwen om je armen te ontlasten.
Bij een dubbele rechtse of linkse te blijven zitten (hoef je niet meer te gaan verzitten).
Maar ja ,wordt ouder en vetter 🥺
Vroegah als een veulentje verzitten,tegenwoordig is het nog maar een hopje🥳
Spierpijn kreeg ik in de dagen erna pas..
Maaaarrrrr toen ik nog veel sportte en 10 kilogram lichter was,had ik nergens last van.
Dus devies krachtsport,fietsen en roeien en eventueel afvallen,helpt bijna volledig
 
Heb je stompgrip?
Mij is geleerd om tijdens hard remmen je knieen tegen de tank te duwen om je armen te ontlasten.
Bij een dubbele rechtse of linkse te blijven zitten (hoef je niet meer te gaan verzitten).
Maar ja ,wordt ouder en vetter 🥺
Vroegah als een veulentje verzitten,tegenwoordig is het nog maar een hopje🥳
Spierpijn kreeg ik in de dagen erna pas..
Maaaarrrrr toen ik nog veel sportte en 10 kilogram lichter was,had ik nergens last van.
Dus devies krachtsport,fietsen en roeien en eventueel afvallen,helpt bijna volledig
Ik snap alleen niet hoe ze wel al voor het remmen kunnen verzitten en dan alsnog je knieën kunt gebruiken. Bij art zeiden ze dat je met je ballen op de tank moest zitten maar dat werkt voor mij niet, om er naast te hangen moet ik terug naar achter.

Al enkele maanden aan het hardlopen en spierpijn had ik niet, pas dag later, dus dat helpt wel. Het zit echt in mijn heupen. Misschien maar eens naar de fysio. 103 kilo helpt natuurlijk ook niet
 
Ik snap alleen niet hoe ze wel al voor het remmen kunnen verzitten en dan alsnog je knieën kunt gebruiken. Bij art zeiden ze dat je met je ballen op de tank moest zitten maar dat werkt voor mij niet, om er naast te hangen moet ik terug naar achter.

Al enkele maanden aan het hardlopen en spierpijn had ik niet, pas dag later, dus dat helpt wel. Het zit echt in mijn heupen. Misschien maar eens naar de fysio. 103 kilo helpt natuurlijk ook niet

Ik heb mertens gehad en daar zeiden ze "en vuist tussen de tank en je ballen,anders zit je "op slot" en kun je niet goed verzitten.
Om je tank draaien geeft onbalans.,dus jij doet het goed.
Probeer fietsen in een hoog verzet,helpt bij mij als een tierelier,kijk uit met hardlopen met jouw gewicht,kans is groot op blessures.
Roeien werkt ook.
Maar ik heb het dan vooral in de bovenbeen spieren.
 
Iemand overigens nog tips over hoe je het beste gaat verzitten voor de bocht. Ik hef mezelf echt op met m'n benen en ga dan opzij, maar smiddags krijg ik altijd last van m'n heupen. Schuiven jullie meer over het zadel of ga je ook 'staan' op de stepjes? Bij art vorig jaar sowieso te horen gekregen dat ik voor of tijdens het remmen al moet gaan verzitten, ik rem nu eerst en pas op het laatst verplaats ik me, of zelfs na het remmen. Maar is best moeilijk om de goede positie te vinden en hard te remmen.
Interessante uitleg van Troy Corser (vanaf ongeveer 2:20 wordt het geluid beter) :

 
Bij trackdays.be rijden ze met een blok piepschuim vast getaped aan de tank misschien helpt dat
Ik heb mertens gehad en daar zeiden ze "en vuist tussen de tank en je ballen,anders zit je "op slot" en kun je niet goed verzitten.
Om je tank draaien geeft onbalans.,dus jij doet het goed.
Probeer fietsen in een hoog verzet,helpt bij mij als een tierelier,kijk uit met hardlopen met jouw gewicht,kans is groot op blessures.
Roeien werkt ook.
Maar ik heb het dan vooral in de bovenbeen spieren.
 
Iemand overigens nog tips over hoe je het beste gaat verzitten voor de bocht. Ik hef mezelf echt op met m'n benen en ga dan opzij, maar smiddags krijg ik altijd last van m'n heupen. Schuiven jullie meer over het zadel of ga je ook 'staan' op de stepjes? Bij art vorig jaar sowieso te horen gekregen dat ik voor of tijdens het remmen al moet gaan verzitten, ik rem nu eerst en pas op het laatst verplaats ik me, of zelfs na het remmen. Maar is best moeilijk om de goede positie te vinden en hard te remmen.
Voeten zo positioneren dat je vooral met je middenvoet afzet ipv de bal van je voet.
Je moet niet volledig van het zadel, gewoon schuiven werkt ook.
Je knieën nog tot het einde tegen de tank houden en pas naar beneden duwen als je de bocht gaat inzetten.
Je kan het best voor het remmen verschuiven want normaal rem je tot 1/3de in de bocht.

Een goede oefening is met je rug tegen de muur en knieën 90 graden gebogen. (zo elke keer zo lang mogelijk volhouden)


Enkele kilo's afvallen helpt ook. (op m'n slechts woog ik 95kg en nu 81kg, dat is een groot verschil qua uithouding)
 
Dat is een lullige crash ja. Met die banden en dan zo langzaam gaan, hebben ze denk ik gewoon geen temperatuur en geen grip. Maar dan nog, je leek echt niet snel te gaan, net wanneer je gas begint te geven?

Motor die niet lekker draait, op de dyno er mee. Als je afstelling niet klopt, gaat een uitlaat het ook niet oplossen. Of er moet 'mechanisch' iets mis zijn, luchtfilter benzinetoevoer.. Maatje had het vrijdag ook, r1 draaide niet goed. Bleek kabeltje van de exup gebroken waardoor de klep dicht bleef staan
Het zal waarschijnlijk een combinatie zijn van koude banden, (licht) vochtige baan, schokkende motor.

Ik heb de oplossing voor de motor gevonden in de vorm van een cbr1000rr.
De gsxr gaat weg.
De cbr heeft meer circuit gerichte aanpassingen (aanpasbare voetsteunen, schuimzadel,ohlins shock,rcs19 rempomp,...) en een extra set regenwielen.
 
Iemand overigens nog tips over hoe je het beste gaat verzitten voor de bocht. Ik hef mezelf echt op met m'n benen en ga dan opzij, maar smiddags krijg ik altijd last van m'n heupen. Schuiven jullie meer over het zadel of ga je ook 'staan' op de stepjes? Bij art vorig jaar sowieso te horen gekregen dat ik voor of tijdens het remmen al moet gaan verzitten, ik rem nu eerst en pas op het laatst verplaats ik me, of zelfs na het remmen. Maar is best moeilijk om de goede positie te vinden en hard te remmen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan