Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Ha, nou, door je NAH ben je wel erg vergeetachtig geworden :+ . Eerst langs lopen en praatje maken. Twee uurtjes later met je fiets langrijden en gewoon straal langs me heen kijken ... zoooooooo jammer '(.



_O-
En dat met maandelijks MAC Zandvoort sinds.. 2010? ;) :t
 
Tijdje geleden eerste circuitdag gedaan op Zolder, meteen weer een gepland.. :+

Alleen moesten we wat wijzigen met de reservering voor de volgende circuitdag, wat een drama.
Inmiddels 4-5 weken verder en nog geen concreet antwoord / tickets ontvangen.
Iemand hier ervaring met motorsportschool, is dit altijd zo'n drama wanneer er iets gewijzigd moet worden?
Telefonisch bereikbaar, maar je krijgt de persoon die jou kan helpen niet te spreken omdat deze altijd afwezig is? (keer of 6 gebeld inmiddels)
Met één telefoontje had alles waarschijnlijk al opgelost kunnen zijn. :')

Verder was de eerste circuitdag wel top geregeld, alles sloot goed op elkaar aan e.d.
 
Tijdje geleden eerste circuitdag gedaan op Zolder, meteen weer een gepland.. :+

Alleen moesten we wat wijzigen met de reservering voor de volgende circuitdag, wat een drama.
Inmiddels 4-5 weken verder en nog geen concreet antwoord / tickets ontvangen.
Iemand hier ervaring met motorsportschool, is dit altijd zo'n drama wanneer er iets gewijzigd moet worden?
Telefonisch bereikbaar, maar je krijgt de persoon die jou kan helpen niet te spreken omdat deze altijd afwezig is? (keer of 6 gebeld inmiddels)
Met één telefoontje had alles waarschijnlijk al opgelost kunnen zijn. :')

Verder was de eerste circuitdag wel top geregeld, alles sloot goed op elkaar aan e.d.
Bekend probleem.
Paar weken geleden nog een circuit dag gehad bij ze. Gewoon helemaal geen info ontvangen van tevoren, ook niet na toezegging via telefoon.
Uiteindelijk hebben we ons maar gewoon om 7.00u gemeld op het circuit.
 
Bekend probleem.
Paar weken geleden nog een circuit dag gehad bij ze. Gewoon helemaal geen info ontvangen van tevoren, ook niet na toezegging via telefoon.
Uiteindelijk hebben we ons maar gewoon om 7.00u gemeld op het circuit.
Dat laatste zijn wij ook van plan, ging dat goed? 😅
 
Communicatie is altijd drama bij MSZ. Mail wordt niet op gereageerd, facebook ,.. Telefoon moet je geluk hebben dat er iemand opneemt.
 
Die ART van MSZ.....is dat eigenlijk iets? Laatste keer dat ik bij die organisatie heb gereden was in 2007 (om vervolgens 12 jaar niet te rijden op het circuit.....)
 
Tijdje geleden eerste circuitdag gedaan op Zolder, meteen weer een gepland.. :+

Alleen moesten we wat wijzigen met de reservering voor de volgende circuitdag, wat een drama.
Inmiddels 4-5 weken verder en nog geen concreet antwoord / tickets ontvangen.
Iemand hier ervaring met motorsportschool, is dit altijd zo'n drama wanneer er iets gewijzigd moet worden?
Telefonisch bereikbaar, maar je krijgt de persoon die jou kan helpen niet te spreken omdat deze altijd afwezig is? (keer of 6 gebeld inmiddels)
Met één telefoontje had alles waarschijnlijk al opgelost kunnen zijn. :')

Verder was de eerste circuitdag wel top geregeld, alles sloot goed op elkaar aan e.d.
Klinkt als een telefoon servicedienst waar e.a. is uitbesteed. _O-
Ik heb ook wel eens te maken gehad met een 'groot' bedrijf wat achteraf een éénmanszaakje bleek.
 
Dat laatste zijn wij ook van plan, ging dat goed? 😅
Ja dat ging verder prima. We hadden alleen vrij rijden, dan heb je verder weinig met de organisatie van doen.

Het is zeker niet onze favoriete organisatie en we hadden vorig jaar met ons clubje eigenlijk afgesproken om daar ook niets meer te boeken, maar ja bij gebrek aan beschikbaarheid elders heeft de verslavende drang om tussendoor toch nog een extra dagje te boeken heeft het weer gewonnen 😆
 
Laatst bewerkt:
Die ART van MSZ.....is dat eigenlijk iets? Laatste keer dat ik bij die organisatie heb gereden was in 2007 (om vervolgens 12 jaar niet te rijden op het circuit.....)
Je krijgt wel instructie van hele snelle mannen, die racen allemaal op hoog niveau. Tussen de sessies krijg je info over de bochten, rempunten e.d.. Tijdens het rijden rijd je telkens een ronde(s) op kop waarbij de instructeur jou volgt, daar krijg je dan feedback op. Bij mij verliep het wat rommelig, alle anderen uit mijn groep waren seconde of 3 sneller. Ik moest dus continu pushen om de groep te kunnen volgen. Enkele kregen materiaalpech en weer een ander had moeite om mij in te halen, waardoor het wisselen steeds niet goed verliep. Ook een mega crash waarbij onze groep in de Bianchi bocht een andere groep inhaalden, eentje schrok en remde zichzelf over de kop midden in de bocht :o

Maar de persoonlijke feedback is dus zeker nuttig. Ik had wel moeite om alles te verwerken (bij remmen ballen tegen de tank, er al naast hangen bij het remmen, meer bochtensnelheid meenemen, ...). Je kan je eigenlijk maar op 1 punt tegelijk richten, anders gaat het helemaal niet. Ik was wellicht iets te langzaam voor de ART ten opzichte van de rest van de groep (1.48 a 1.50). Een maatje heeft door de tips wel zijn PR verbeterd met meer dan een seconde, reed in de laatste sessie een 1.39'er.
 
2x art gedaan en ben er zeer over te spreken. Je moet wel geluk hebben dat het groepje een beetje bij je past. Maar de voordelen zijn feedback en vooral een lekker rustige baan. Alleen daarom al is het dat extra geld waard
Geboekt! En als er de behoefte is hier dan wil ik mijn ervaringen ook wel delen.
 
  • Leuk
Waarderingen: jbt
NIEUWS 26 JUNI 2021: Er zijn 26 extra plekken beschikbaar omdat we een extra vrachtwagen laten rijden. We hebben daardoor een extra laadpunt in Oss zodat de deelnemers dichter bij huis hun motor kunnen inleveren.

Inschrijven voor het all-in pakket is dus weer mogelijk inclusief transport, hotel, inschrijfgeld en pitboxplek.
Op onze Info pagina Andalucia gaan we het actuele aantal beschikbare all-in plekken tonen zodat je precies weet hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn.
😃
 
Je krijgt wel instructie van hele snelle mannen, die racen allemaal op hoog niveau. Tussen de sessies krijg je info over de bochten, rempunten e.d.. Tijdens het rijden rijd je telkens een ronde(s) op kop waarbij de instructeur jou volgt, daar krijg je dan feedback op. Bij mij verliep het wat rommelig, alle anderen uit mijn groep waren seconde of 3 sneller. Ik moest dus continu pushen om de groep te kunnen volgen. Enkele kregen materiaalpech en weer een ander had moeite om mij in te halen, waardoor het wisselen steeds niet goed verliep. Ook een mega crash waarbij onze groep in de Bianchi bocht een andere groep inhaalden, eentje schrok en remde zichzelf over de kop midden in de bocht :o

Maar de persoonlijke feedback is dus zeker nuttig. Ik had wel moeite om alles te verwerken (bij remmen ballen tegen de tank, er al naast hangen bij het remmen, meer bochtensnelheid meenemen, ...). Je kan je eigenlijk maar op 1 punt tegelijk richten, anders gaat het helemaal niet. Ik was wellicht iets te langzaam voor de ART ten opzichte van de rest van de groep (1.48 a 1.50). Een maatje heeft door de tips wel zijn PR verbeterd met meer dan een seconde, reed in de laatste sessie een 1.39'er.
Als je een 1:39 rijd op zolder heb je toch geen instructies nodig????
 
Als je een 1:39 rijd op zolder heb je toch geen instructies nodig????
Er waren toch enkele plekken waar hij echt iets verkeerd deed, waardoor er dus een seconde af ging. Hij had pepijn bijsterbosch. Wel knap met een r1 uit 2006
 
  • Leuk
Waarderingen: Tyl
Er waren toch enkele plekken waar hij echt iets verkeerd deed, waardoor er dus een seconde af ging. Hij had pepijn bijsterbosch. Wel knap met een r1 uit 2006
Ah check. Ja dan is het wel logisch. Maar 1:39 is echt een nette tijd.
 
Onlangs merkte ik op dat m'n voorwiel behoorlijk stroef draait. Wanneer de motor op een bokje stond en ik met de hand een slinger gaf aan het wiel dan maakte deze net aan driekwart rondje. Behoorlijk snel en abrupt tot stilstand door het aanlopen

Vandaag tijdens het sleutelen bedacht ik mij dat er een plaatje achter m'n remblokken zit (zie foto onderaan). Dit omdat deze plaatjes op de vorige remblokken zaten en ik dacht dat dit zo hoorde, dus heb ik ze overgezet naar een nieuw remblok setje.

Voor de test heb ik de plaatjes eens verwijderd en nu draait m'n voorwiel soepel rond wanneer ik een slinger aan het wiel geef. Het komt wat natuurlijker tot stilstand na anderhalve rondje +-. Kan ik hieruit concluderen dat zo'n plaatje voor op het circuit not done is? Of dienen je die plaatjes alleen toe te voegen wanneer deze ook bij je setjes remblokken zijn geleverd? Kan goed zijn dat deze plaatjes al wat oud/verbogen zijn

Verder vroeg ik mij af of jullie ook dit soort plaatjes gebruiken?

photo_2021-06-29_20-40-22.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze er wel op zitten...
En mijn voorwiel draait rustig 10+ rondjes met een stevig zetje :)

Dat lukt mij alleen als ik de bovenste plaat (brake pad spring) op de remklauw verwijder :+ - die tussen de glijpennen zit en voorkomt dat de blokken op/neer kunnen. Eens kijken of ik daar meer ruimte kan creeeren. Zou goed kunnen zijn dat dit te strak zit waardoor de remblokken moeilijk loskomen van de schijf
 
Terug
Bovenaan Onderaan