Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

fat GIF


Ik heb je gespot :+
Nou.. de snelste groep reed 22 seconden boven mijn pr als snelste ronde. :')
 
Hallo das goed kerel ik laat je nog weten hoelaat ik daar precies ben ook het circuit
Haha ik ben geen kerel als deze voor mij was bedoeld 😁
Ik krijg trouwens net een mail dat we pas vanaf 19:30! uur het paddock op kunnen. Ik ben al wel eerder in de omgeving dus dan zouden we onderling anders ook wat kunnen regelen voor een sleutel overdracht zodat je niet op mij hoeft te wachten
 
Voor de wat minder snelle goden onder ons (middenveld snelle groep). In welke groep schrijven jullie in wanneer je naar een nieuw circuit gaat? Dit jaar komt het er weer niet van, maar ik zou volgend jaar toch echt eens op Assen willen rijden, misschien Spa, ... Voor de snelle groep rijd je 's ochtends waarschijnlijk enorm in de weg.
Meestal ga ik in overleg met de organisatie. Geef aan wat mijn rondetijden elders zijn en dan komen we er wel uit. Zie het zelf ook niet zitten om een rijdende chicane te zijn.
 
Meestal ga ik in overleg met de organisatie. Geef aan wat mijn rondetijden elders zijn en dan komen we er wel uit. Zie het zelf ook niet zitten om een rijdende chicane te zijn.
Het liefst zou ik op een vreemd circuit 's morgens starten met instructie in groep 2 en in de middag vrij, maar dat wordt niet veel aangeboden. MSL doet dat wel erg goed vind ik.
 
Gisteren een natte dag op Mettet. Ik vind regenrijden best leuk, ging ook niet onaardig omdat ik sneller bleek dan vooraf ingeschat. Ondanks een "dingetje" met mijn vizier ruimschoots voldoende om 's middags naar groep 3 gezet te worden.
Het dingetje met mijn vizier is wel lastig: Vorige maand een HJC RPHA11 gekocht, maar in de regen beslaat het vizier. Alles geprobeerd wat ik kon (alle ventailatiestanden open en dicht, Pinlock erin, eruit, opnieuw vastgezet, uiteindelijk zelfs wat zeep op de binnenkant gesmeerd) maar de binnenkant van mijn pinlock bleef beslaan. Uiteindelijk maar een hele en drie gebroken/halve sessies gereden en toen was ik er wel klaar mee.

Heeft er iemand de gouden tip om het beslaan te voorkomen en hoe gaan jullie met dit soort dingen om tijdens circuitdagen?
Ik heb ook eenn RPHA11 en nergens last van. Ook niet in de regen. Je moet een pinlock nooit meer eraf halen nadat je hem hebt gemonteerd. Als je dat wel doet (wat je dus gedaan hebt) moet je een nieuwe halen. (Dat is mijn ervaring).
 
Ik heb jaren geleden de Rpha10+ gehad en daar had ik nóóit last van condensatie...
Idd pinlock er één keer in doen en nooit meer eruit. Ook ventilatie klepje open zetten.
 
Ik had ook nooit last van condensatie, maar bij een circuitdag vorig jaar was het er ineens.
De hele dag een hele hoge luchtvochtigheid, lichte mist.
Niet te doen. _O-
 
Ik heb ook eenn RPHA11 en nergens last van. Ook niet in de regen. Je moet een pinlock nooit meer eraf halen nadat je hem hebt gemonteerd. Als je dat wel doet (wat je dus gedaan hebt) moet je een nieuwe halen. (Dat is mijn ervaring).
Ik heb hem er afgehaald omdat deze besloeg en dat was de eerste keer. De pinlock van mijn Arai heb ik al een aantal keer gewisseld van mijn donkere naar mijn heldere vizier en nog nooit ergens last van gehad. Kwestie van het ding op de juiste manier vastpakken.
 
Ik heb 1 helm met pinlock maar een ander niet,verder nog bril dragend.
Ik weet niet of iemand het trucje met afwasmiddel kent?
Een dun laagje aan de binnenkant van je vizier of bril in en uitsmeren en ik heb nog maar weinig last van condens.
 
Ik heb 1 helm met pinlock maar een ander niet,verder nog bril dragend.
Ik weet niet of iemand het trucje met afwasmiddel kent?
Een dun laagje aan de binnenkant van je vizier of bril in en uitsmeren
en ik heb nog maar weinig last van condens.

ah ha daarom mis je bijna elke bocht :P
 
Oldskool tip die ook al geopperd was idd.
Naar mijn mening is het ontvettende hetgeen wat werkt, heb er zelf een anti fog coating op aangebracht en dat gaat prima ( zonder pinlock ) tot ik zelf begin te "hijgen" terwijl ik voor een stoplicht of brug sta
 
Oldskool tip die ook al geopperd was idd.
Naar mijn mening is het ontvettende hetgeen wat werkt, heb er zelf een anti fog coating op aangebracht en dat gaat prima ( zonder pinlock ) tot ik zelf begin te "hijgen" terwijl ik voor een stoplicht of brug sta
Ik wist niet dat er circuits zijn waar je even moet wachten. :?
 
Ik heb 1 helm met pinlock maar een ander niet,verder nog bril dragend.
Ik weet niet of iemand het trucje met afwasmiddel kent?
Een dun laagje aan de binnenkant van je vizier of bril in en uitsmeren en ik heb nog maar weinig last van condens.
Ik had geen wasmiddel bij, maar het met gewone handzeep geprobeerd. Zou dat nog verschil maken? (Yup, serieuze vraag)
 
Ik had geen wasmiddel bij, maar het met gewone handzeep geprobeerd. Zou dat nog verschil maken? (Yup, serieuze vraag)

Ik weet het niet,maar ik heb het vermoeden van niet.
Puur opbrengen en uitsmeren tot een film laagje.
Ik heb een klein potje "dreft"bij,werkt keer op keer.
S'morgens de eerste sessie bijna altijd beslagen bril.

Baat het niet,schaad het niet. 🤗
 
Laatst bewerkt:
Helaas kan ik geen lenzen :(
Heb een (te) grote cilinder afwijking.. Dus als de lens draait op mijn oog, is het al niet meer scherp...
Dus zit (voor nu) redelijk vast aan bril.
Meestal voor sessie 1 poets ik m'n bril ff in met klarpilot en is het prima. Is alleen nodig voor stilstaan. Tijdens het rijden is er in mijn helm voldoende ventilatie.
 
Helaas kan ik geen lenzen :(
Heb een (te) grote cilinder afwijking.. Dus als de lens draait op mijn oog, is het al niet meer scherp...
Dus zit (voor nu) redelijk vast aan bril.
Meestal voor sessie 1 poets ik m'n bril ff in met klarpilot en is het prima. Is alleen nodig voor stilstaan. Tijdens het rijden is er in mijn helm voldoende ventilatie.
Dit heb ik dus ook en mijn bril beslaat niet, mijn pinlock wel....
 
Helaas kan ik geen lenzen :(
Heb een (te) grote cilinder afwijking.. Dus als de lens draait op mijn oog, is het al niet meer scherp...
Dus zit (voor nu) redelijk vast aan bril.
Meestal voor sessie 1 poets ik m'n bril ff in met klarpilot en is het prima. Is alleen nodig voor stilstaan. Tijdens het rijden is er in mijn helm voldoende ventilatie.

Dat is bij mij meestal ook het geval.
 
Heb wel vaak droge ogen op race dagen maar oog drupje en gas erop.
Heb wel cilinders en daglenzen kunnen dus niet dus gebruik maandlenzen maar een paar dagen. Duurder maar het mij waard.
 
Ik had geen wasmiddel bij, maar het met gewone handzeep geprobeerd. Zou dat nog verschil maken? (Yup, serieuze vraag)
Ik denk van wel omdat handzeep milder is dan afwasmiddel.
Proberen is leren, douche open zetten tot de spiegel beslaat, helm op en zwaar ademen.

P.s. Dit is wel maximaal schrik effect voor nietsvermoedende gezinsleden die binnen kunnen lopen :+
 
Ik denk van wel omdat handzeep milder is dan afwasmiddel.
Proberen is leren, douche open zetten tot de spiegel beslaat, helm op en zwaar ademen.

P.s. Dit is wel maximaal schrik effect voor nietsvermoedende gezinsleden die binnen kunnen lopen :+
“Ik ga douchen maar heb geen antislip mat in de badkuip liggen.”
 
Nee ik was serieus je hoeft er niet onder te gaan staan hè.
Ok milieuvriendelijker dan, leg je helm in de badkamer als je gaat douchen en zet ‘m op als je klaar bent 🤷‍♀️
 
Terug
Bovenaan Onderaan