Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Ben er zelf nog niet geweest maar ga begin augustus die kant op met racecracks. Op hun site staat dat ze een aggregaat huren zo dat iedereen stroom heeft. Je zult dus zelf je stroom moeten regelen of de organisator van de trackday moet iets geregeld hebben. Hierbij een link naar de info van racecracks.

Als je met Racecracks gaat zijn er extra aggregaten op het paddock waardoor het probleem met stroom een stuk minder zou moeten zijn.
 
Zekers ,en dat twee keer achter elkaar.
De,daarna aangeschafte, reserve stepjes en schakel/rem busjes trouwens ook onberispelijk 🤗

Mare mijn insteek was,vooral, dat ook de instelbaarheid op circuit modus uitstekend in te stellen is.
Welk china merk heb je?
 
Maandag en gister lekker gereden op Assen, was leuk en we hadden nogal geluk met het weer ( ik houd niet van regen ).
Paar mf-ers gezien en gesproken, is ook leuk om de gezichten er eens bij te zien.

Was voor het eerst dat ik ( wij ) een 2 daagse deden maar dat gaan we zeker vaker doen !
Wij waren er dinsdag en donderdag en zaten in de pitbox naast jullie. Was zeker leuk om zo wat mensen te spreken. Dinsdag bij Slowly-redk1.

N.a.v. contact dinsdag direct een plekje in een pitbox kunnen scoren bij La diabla voor donderdag. Er blij mee want het was in de ochtend klote weer.
 
Wij waren er dinsdag en donderdag en zaten in de pitbox naast jullie. Was zeker leuk om zo wat mensen te spreken. Dinsdag bij Slowly-redk1.

N.a.v. contact dinsdag direct een plekje in een pitbox kunnen scoren bij La diabla voor donderdag. Er blij mee want het was in de ochtend klote weer.
Zo, al vroeg wakker ;) Wij waren ook blij met het plekje. Ondanks weinig gereden was het weer gezellig.
Op de terugweg nog de nodige buien gehad......klotebuienradar :+
 
Zo, al vroeg wakker ;) Wij waren ook blij met het plekje. Ondanks weinig gereden was het weer gezellig.
Op de terugweg nog de nodige buien gehad......klotebuienradar :+
Was idd bijtijds wakker maar lag er ook op tijd in. Gelukkig goed geslapen en niet alles is stram. De ribbetjes zijn wel wat gevoelig maar heb alles kunnen doen vandaag. Dus maken die hap en op naar de volgende dag.

Voor jullie was het echt klote idd met dat weer.
 
Was idd bijtijds wakker maar lag er ook op tijd in. Gelukkig goed geslapen en niet alles is stram. De ribbetjes zijn wel wat gevoelig maar heb alles kunnen doen vandaag. Dus maken die hap en op naar de volgende dag.

Voor jullie was het echt klote idd met dat weer.
Mooi dat je geen last hebt van je schuiver :t
 
Mooi dat je geen last hebt van je schuiver :t
Zoals gisteren al gezegd de deuk in mijn ego is de grootste schade. Blij toe trouwens. Onderdelen zijn al onderweg en die kuub grind die in mijn onderkuip zat is al gedumpt tussen het grind van mijn moeders tuin 😁😂.

Alles straks weer in elkaar en even naar de testbank om te kijken of dat geklooi met dat haperen weg is. Hopelijk kwam het door het vocht.🤞 Leek voor de crash ook weg te zijn.
 
Zoals gisteren al gezegd de deuk in mijn ego is de grootste schade. Blij toe trouwens. Onderdelen zijn al onderweg en die kuub grind die in mijn onderkuip zat is al gedumpt tussen het grind van mijn moeders tuin 😁😂.

Alles straks weer in elkaar en even naar de testbank om te kijken of dat geklooi met dat haperen weg is. Hopelijk kwam het door het vocht.🤞 Leek voor de crash ook weg te zijn.
Das best uniek, grind uit Assen in je tuin ;)

Dat inhouden was klote, kon het goed horen toen je de GT uitkwam. lag dus niet aan de QS. lastig te vinden als het iets elektrisch is wat maar af en toe de kop opsteekt.
 
Niet langer over peinzen en een setje racevoetsteunen monteren. Behalve de grondspeling hebben die meer voordelen: stepjes zijn korter dus je kunt makkelijker kantelen op de bal van je voet, meer grip, locatie is ook verder naar achteren, schakelt strakker.

Meteen doen dus.

Een ander punt waar je mee aan de slag moet is je lichaamshouding: je schrijft dat het niet goed voelde en dat je langzamer reed, maar daar zit dus nog een verbeterpunt. Een echt snelle jongen kan ook met de lage voetsteuntjes veel harder rijden dan jij en krijgt z'n elleboog waarschijnlijk op het asfalt.
Hier nog een paar actie foto's van Mettet vorige week.
Het begin is er denk ik, maar nog wel ruimte voor verbetering. Heb inmiddels ook een setje race voetsteunen welke ik wat hoger kan plaatsen, ben benieuwd of me dat ook nog iets gaat helpen met m'n zithouding.
 

Bijlagen

  • 08-07-2021 Inter-Track at Mettet group 2 Blue #60.jpg
    08-07-2021 Inter-Track at Mettet group 2 Blue #60.jpg
    108,2 KB · Weergaven: 37
  • 08-07-2021 Inter-Track at Mettet group 2 Blue #314.jpg
    08-07-2021 Inter-Track at Mettet group 2 Blue #314.jpg
    112,6 KB · Weergaven: 37
  • 08-07-2021 Inter-Track at Mettet group 2 Blue #204.jpg
    08-07-2021 Inter-Track at Mettet group 2 Blue #204.jpg
    96,1 KB · Weergaven: 37
  • 08-07-2021 Inter-Track at Mettet group 2 Blue #101.jpg
    08-07-2021 Inter-Track at Mettet group 2 Blue #101.jpg
    147 KB · Weergaven: 35
Ja, we kunnen allemaal nog een stukje sneller en beter op de motor zitten.
De ene alleen twintig seconden sneller, ik wil volgende week -3 seconden op CPZ (1.50) en jij kan er al geen twintig seconden vanaf halen. Of je moet bij Max op de achtervleugel. :+ ;)
 
Je hebt het dus inderdaad niet nodig voor snelle tijden maar met de screwdriver grip kun je je elleboog makkelijker (met betere ergonomie) naar buiten brengen.
Nee maar een betere zithouding word/kan je wel sneller mee.
Ik moet die brommer van me rechter zien te krijgen want ik rij kuip aan de grond en wil acceleratie, vandaar.
 
Nee maar een betere zithouding word/kan je wel sneller mee.
Ik moet die brommer van me rechter zien te krijgen want ik rij kuip aan de grond en wil acceleratie, vandaar.
Barry Veneman heeft het mij wel eens voor gedaan; meer bochten in een V rijden en de motor sneller rechtop voor maximale acceleratie. Pedrosa was volgens hem de absolute meester daar in. Ik was er toen nog niet echt klaar voor. Niks blijven hangen. :+
 
Van m'n circuit maatjes krijg ik juist de complimenten m.b.t. mijn zithouding, mijn hoofd zit doorgaans goed laag langs de motor, de kont zou wellicht nog wat verder opzij kunnen.
In de 4e sessie was ik geforceerd aan het proberen de motor van me af te duwen in de bochten, maar als het zo geforceerd moet, dan werkt het voor mij helemaal niet meer.

Nog tips voor een goed en betaalbaar setje racevoetsteunen?

Koop goed spul zoals Vortex of PP en GEEN Chinese meukzooi wat volgens enkele hier wel aanraden die te kopen ??
 
Terug
Bovenaan Onderaan