Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Daar waar ik ze het goedkoopst vind en dan bestel ik gelijk een paar setjes.
Laatste keer eBay en uit Spanje.

Zwevend of niet maakt voor je blokken niet uit.
Kom niets vinden maar ben er achter. Zocht op dp racing maar het merk is dp brakes. En dan heb je de raceblokken of de gewone gesinterde voor straat?
 
Racing.
RDP

Voor mijn motor deze:
1628240252788.jpeg
 
Heeft iemand toevallig nog een plekkie over in de pibox aanstaande dinsdag bij Eybis? De voorspellingen zijn nogal wisselvallig en ik sta liever wel droog.
 
Zandvoort is al sinds eind juli gesloten voor circuitdagen. -O-
Eind september kunnen we weer terecht (de mooiste tijd voorbij).
Misschien leuk om te zien wat er nu allemaal gebeurd. O-)

 
Zandvoort is al sinds eind juli gesloten voor circuitdagen. -O-
Eind september kunnen we weer terecht (de mooiste tijd voorbij).
Misschien leuk om te zien wat er nu allemaal gebeurd. O-)

lang leve de F1🙄
En dan alles weer afbreken?
 
lang leve de F1🙄
En dan alles weer afbreken?
Ja, daar hebben ze nog 2-3 weken voor nodig. :X
Maar het is de eerste keer sinds 1985, dus wie weet zijn ze eind september nog bezig als er weer een trackday is..

Op 26 juli waren ze ook al druk rond en om ons heen.
Zelfs de hoofdingang was afgesloten na half negen in de ochtend.
Ik moest via Rob Slotemaker naar binnen en honderd meter onverhard.
En de parkeerplaats bij de eerste bocht was afgesloten.
Iedereen naar huis via dezelfde route. :)
 
Ja, daar hebben ze nog 2-3 weken voor nodig. :X
Maar het is de eerste keer sinds 1985, dus wie weet zijn ze eind september nog bezig als er weer een trackday is..

Op 26 juli waren ze ook al druk rond en om ons heen.
Zelfs de hoofdingang was afgesloten na half negen in de ochtend.
Ik moest via Rob Slotemaker naar binnen en honderd meter onverhard.
En de parkeerplaats bij de eerste bocht was afgesloten.
Iedereen naar huis via dezelfde route. :)
26 Juli was ik er ook ;)

Maar er zijn dit jaar geen circuitdagen meer op Zandvoort:N.
 
26 Juli was ik er ook ;)
Oh leuk, volgende keer even melden. *O*
Je zag dan wel wat een gedoe het was, en zeker voor die werklui. _O-

Wat een bedrijvigheid. 8)7 :}
Maar er zijn dit jaar geen circuitdagen meer op Zandvoort:N.
27 september via RSZ.. hier ter overname. ;)
En dinsdag 28 september zou ik via de MAC Zandvoort kunnen.
Maar waarschijnlijk kan ik beide dagen niet. O-)

Net 20 oktober geregeld op Assen.. volgens Trackdays4All is het weertje beter en regelmatiger dan in april. _O-
 
Vroeg mij eigenlijk af of met de 600'tjes, door meeuwenmeer @ assen, het gas vol open kan blijven. Normaal deed ik dit wel altijd echter had ik tijdens het regenrijden een behoorlijk momentje iets voorbij de apex ondanks de regenbanden. Hierdoor is m'n vertrouwen even weg op dat stukje :) M'n tempo is wel zodanig toegenomen dat m'n hellingshoek daar veel lager is dan voorheen, wellicht toch voorzichtiger zijn als ik die kuil instuur?
 
Laatst bewerkt:
Oh leuk, volgende keer even melden. *O*
Je zag dan wel wat een gedoe het was, en zeker voor die werklui. _O-

Wat een bedrijvigheid. 8)7 :}

27 september via RSZ.. hier ter overname. ;)
En dinsdag 28 september zou ik via de MAC Zandvoort kunnen.
Maar waarschijnlijk kan ik beide dagen niet. O-)

Net 20 oktober geregeld op Assen.. volgens Trackdays4All is het weertje beter en regelmatiger dan in april. _O-
Aha dus toch nog wel iets. :t

Overname🤔
 
Yes inderdaad. Maandag na de wsbk races.
Alleen eerste ronde eerste sessie wil je hem nemen ;)
Ga woensdag weer, voor het eerst met Eybis.
Kijken of we met die oude SRAD nog een seconde eraf kunnen snoepen.

Beste lijst aan verbeterpunten heb ik nog:
-Haarbocht later insturen, minder snelheid weg remmen.
-Ossenbroeken veel harder aankomen, verder naar buiten komen na eerste apex een daar pas klaar met remmen bij wijze van.
-Strubben wat dingen proberen, maar sowieso meer vertrouwen op grip van band en eerder op gas.
-Bult ook meer aan exit denken, vooral exit lijn.
Mandeveen hogere snelheid insturen, duikersloot later insturen= eerder op gas
 
Laatst bewerkt:
Da's vlak na WSBK/MotoGP altijd zo dat die wit/rode blokken daar nog zijn.. Meeste van de tijd zijn die wel weg gehaald.
Ik gok dat dit de pirelli trackday was?
Dat snap ik wel maar ik had gedacht dat ze wel iets zouden doen om het proberen weg te halen of zo, maar kennelijk helemaal niet.
Yes inderdaad. Maandag na de wsbk races.
Alleen eerste ronde eerste sessie wil je hem nemen ;)
Kan ik me voorstellen!
Ga woensdag weer, voor het eerst met Eybis.
Kijken of we met die oude SRAD nog een seconde eraf kunnen snoepen.

Beste lijst aan verbeterpunten heb ik nog:
8<
-Strubben wat dingen proberen, maar sowieso meer vertrouwen op grip van band en eerder op gas.
-Bult ook meer aan exit denken, vooral exit lijn.
Die exitlijn geldt ook zeker van Ruskenhoek naar Stekkenwal toe. Maar verder wil ik niet te veel zeggen want je doet het netter dan ik :$ maar Strubben zou ik niet teveel aan doen opzich. Je haalt een mooie late apex, daar hebben veel mensen juist moeite mee.
Oh en meer vertrouwen op de bandengrip? Gast, je gaat onder hellingshoek remmend Ramshoek in, over vertrouwen gesproken! ;)
 
Voor diegene met stuuruitslag beperking. Wat heeft de voorkeur? Iets plakken tussen de bestaande nokjes, of dit soort spul?

De nieuwe fiets heeft nog geen beperking merk ik.
Niet je standaard nokjes gebruiken, beetje crash en ze breken af.

Vroeg mij eigenlijk af of met de 600'tjes, door meeuwenmeer @ assen, het gas vol open kan blijven. Normaal deed ik dit wel altijd echter had ik tijdens het regenrijden een behoorlijk momentje iets voorbij de apex ondanks de regenbanden. Hierdoor is m'n vertrouwen even weg op dat stukje :) M'n tempo is wel zodanig toegenomen dat m'n hellingshoek daar veel lager is dan voorheen, wellicht toch voorzichtiger zijn als ik die kuil instuur?
Volgas


Ja. Al loopt hij niet top, dus heb ik niet vol vermogen. En nieuwe 125+pk 600 zal misschien wel gas terug moeten doen.
Nope
Ecit: met goed insturen en 1:47 zeg ik dat. Soms wel hoor.
Dat snap ik wel maar ik had gedacht dat ze wel iets zouden doen om het proberen weg te halen of zo, maar kennelijk helemaal niet.

Kan ik me voorstellen!

Die exitlijn geldt ook zeker van Ruskenhoek naar Stekkenwal toe. Maar verder wil ik niet te veel zeggen want je doet het netter dan ik :$ maar Strubben zou ik niet teveel aan doen opzich. Je haalt een mooie late apex, daar hebben veel mensen juist moeite mee.
Oh en meer vertrouwen op de bandengrip? Gast, je gaat onder hellingshoek remmend Ramshoek in, over vertrouwen gesproken! ;)
Ramshoek niet remmen. Van 6 naar 4 en laten lopen is zat.
 
Laatst bewerkt:
Aha dus toch nog wel iets. :t

Overname🤔
Wat is er? ;)

Ik ga in ieder geval eerst met RSZ om de tafel.
En ergens is er nog een minimale hoop dat ik wel in de gelegenheid ben.
Het is nog te vroeg voor een winterstop. :X O-)
 
Vroeg mij eigenlijk af of met de 600'tjes, door meeuwenmeer @ assen, het gas vol open kan blijven. Normaal deed ik dit wel altijd echter had ik tijdens het regenrijden een behoorlijk momentje iets voorbij de apex ondanks de regenbanden. Hierdoor is m'n vertrouwen even weg op dat stukje :) M'n tempo is wel zodanig toegenomen dat m'n hellingshoek daar veel lager is dan voorheen, wellicht toch voorzichtiger zijn als ik die kuil instuur?
Ja, de echte snelle jongens op een 600 knallen er volgas door heen.

Ik neem zelf een beetje gas terug (niet helemaal dicht), ben toch te bang :+
Heb het zelf wel eens geprobeerd short te shiften naar de 6e versnelling en dan het gas open laten staan, dit ging op zich goed maar met een mindere band voelde ik hem glijden, sindsdien neem ik weer iets terug :+

In welke versnelling nemen jullie (600 rijders) meeuwenmeer?
 
in de 5.

En @Roy "R"acing terug naar de 4, interessant.
Nu doe ik (net te vroeg) terug naar 5. Je ziet dat na hellingshoek ik met te weinig toeren richting GT ga.
Ik moet wel zeggen, heb geen slipperclutch, dus is wel een beetje tricky daar.
Tips?
 
Ja, de echte snelle jongens op een 600 knallen er volgas door heen.

Ik neem zelf een beetje gas terug (niet helemaal dicht), ben toch te bang :+
Heb het zelf wel eens geprobeerd short te shiften naar de 6e versnelling en dan het gas open laten staan, dit ging op zich goed maar met een mindere band voelde ik hem glijden, sindsdien neem ik weer iets terug :+

In welke versnelling nemen jullie (600 rijders) meeuwenmeer?
Meer filmpies kijken waar jij het laat liggen 😉
 
in de 5.

En @Roy "R"acing terug naar de 4, interessant.
Nu doe ik (net te vroeg) terug naar 5. Je ziet dat na hellingshoek ik met te weinig toeren richting GT ga.
Ik moet wel zeggen, heb geen slipperclutch, dus is wel een beetje tricky daar.
Tips?
Hangt denk ook een beetje van de gearing af. Ik rijd Ramshoek zelf ook in de 5 en heb nog wel wat drive.
Mijn fiets is nu redelijk kort gegeared (-1, +2) en kom zo mooi uit, voor de GT 2x terugschakelen naar de 3.

Kan me voorstellen dat je voor max drive terug gaat naar de 4 in de ramshoek en dan voor GT terug naar 2, maar dan wordt de fiets mij te nerveus in de GT.
 
Ja, de echte snelle jongens op een 600 knallen er volgas door heen.

Ik neem zelf een beetje gas terug (niet helemaal dicht), ben toch te bang :+
Heb het zelf wel eens geprobeerd short te shiften naar de 6e versnelling en dan het gas open laten staan, dit ging op zich goed maar met een mindere band voelde ik hem glijden, sindsdien neem ik weer iets terug :+

In welke versnelling nemen jullie (600 rijders) meeuwenmeer?

Meeuwenmeer net ervoor shortshiften naar 5 en uitkomend naar 6. Bij Meeuwenmeer al naar 6 verlies je teveel drive of je overbrenging klopt niet maar dan zou je op de Veenslang en Hoge Heide lang in de begrenzer zitten te hakken.

in de 5.

En @Roy "R"acing terug naar de 4, interessant.
Nu doe ik (net te vroeg) terug naar 5. Je ziet dat na hellingshoek ik met te weinig toeren richting GT ga.
Ik moet wel zeggen, heb geen slipperclutch, dus is wel een beetje tricky daar.
Tips?
Viel me op je filmpje sowieso op dat je motor qua geluid wat stil valt. Op de toerenteller valt wel mee maar het klinkt wat apart? Alsof je de koppeling net ff te lang ingeknepen houd.
Zal zo ff stukje van mijn toeren laten horen voor vergelijk.
Mijn motivatie voor 4 is dat ik dan nog steeds niet de begrenzer haal richting GT en wel meer iets drive heb ri GT. En maar 2x ipv 3x terug hoef te schakelen.

Hangt denk ook een beetje van de gearing af. Ik rijd Ramshoek zelf ook in de 5 en heb nog wel wat drive.
Mijn fiets is nu redelijk kort gegeared (-1, +2) en kom zo mooi uit, voor de GT 2x terugschakelen naar de 3.

Kan me voorstellen dat je voor max drive terug gaat naar de 4 in de ramshoek en dan voor GT terug naar 2, maar dan wordt de fiets mij te nerveus in de GT.

Hangt zeker af van je gearing maar GT in 3? Hoeveel toeren heb je dan?
 
3:00 hoe jij terug schakelt voor de Ruskenhoek:

2:50 hoe ik voor de Rusken van 6 naar 3 ga:
(Met huidige fiets met slipperclutch)

8:55 met oude k4 750 zonder slipperclutch klinkt het ook zonder stil moment:
(Wel ook langzamere tijden)
 
Terug
Bovenaan Onderaan