Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Meeuwenmeer net ervoor shortshiften naar 5 en uitkomend naar 6. Bij Meeuwenmeer al naar 6 verlies je teveel drive of je overbrenging klopt niet maar dan zou je op de Veenslang en Hoge Heide lang in de begrenzer zitten te hakken.


Viel me op je filmpje sowieso op dat je motor qua geluid wat stil valt. Op de toerenteller valt wel mee maar het klinkt wat apart? Alsof je de koppeling net ff te lang ingeknepen houd.
Zal zo ff stukje van mijn toeren laten horen voor vergelijk.
Mijn motivatie voor 4 is dat ik dan nog steeds niet de begrenzer haal richting GT en wel meer iets drive heb ri GT. En maar 2x ipv 3x terug hoef te schakelen.



Hangt zeker af van je gearing maar GT in 3? Hoeveel toeren heb je dan?
Geen idee, zie vanaf 2.17 in onderstaand filmpje. Ik wordt gefilmd. Drive lijkt evengoed ok?

Heb ook niet het idee dat ik veel drive mis. Sterker nog, als ik een dot gas geef om de motor van rechts naar links om te gooien in de GT wil hij nog wel eens een mini wheelie doen. Kreeg ooit de tip om GT in de 3 te nemen omdat de motor dan veel rustiger is. Was wel van een 1000 rijder. Vind het iig wel prettig rijden.
 
Geen idee, zie vanaf 2.17 in onderstaand filmpje. Ik wordt gefilmd. Drive lijkt evengoed ok?

Heb ook niet het idee dat ik veel drive mis. Sterker nog, als ik een dot gas geef om de motor van rechts naar links om te gooien in de GT wil hij nog wel eens een mini wheelie doen. Kreeg ooit de tip om GT in de 3 te nemen omdat de motor dan veel rustiger is. Was wel van een 1000 rijder. Vind het iig wel prettig rijden.
Misschien oke, maar kan dus nog beter. Filmpje kan je zo niet zoveel van zeggen.
Al vraag ik het me erg af als je in 3 hem nog los trekt of je wel in 3 zit?
Tenminste, we hebben het hier ook over een 600?
Edit; En zelf filmen kan je zoveel van leren
 
Laatst bewerkt:
Misschien oke, maar kan dus nog beter. Filmpje kan je zo niet zoveel van zeggen.
Al vraag ik het me erg af als je in 3 hem nog los trekt of je wel in 3 zit?
Tenminste, we hebben het hier ook over een 600?
Edit; En zelf filmen kan je zoveel van leren
Zelf filmen is een goede inderdaad. Het is een 600 indd.
 
IMG_20210809_101643.jpg

Gisteren met mijn ukkie brommer op mettet gereden.
3 seconden er af ten opzichte van vorig jaar met deze dappere 400🤗
Kom me met mijn 60 pk, overgewicht 🙄en straat banden redelijk handhaven in groep 2.
Op de rechte stukken heb je natuurlijk niks te zeggen,maar bochten des te meer.
Ik had eigenlijk meer plezier als op mijn Daytona 675😜🤔🤔
 
Hoe krijg je een 600 in zn 3 op t achterwiel ? Is het niet gewoon dat je voorkant heel licht word ?
Een 600 krijg je in de 3toch alleen de lucht in met koppeling ?
Ik zeg niet dat ik op het achterwiel de GT uit kom, maar bij het omgooien middels gas wordt de voorkant licht. Komt natuurlijk ook omdat je nog onder hellingshoek bent dus op het moment dat ik de motor omgooi dmv een dot gas is de omtrek vd band kleiner dus kortere overbrenging.
:^
De mijne is zeer sterk maar zelfs in z’n 2 GT uit alleen met hulp.
Of toch stiekem in z’n 2 maar verkeerd geteld?
Heb een werkende gear indicator
 
Bekijk bijlage 1663794
Gisteren met mijn ukkie brommer op mettet gereden.
3 seconden er af ten opzichte van vorig jaar met deze dappere 400🤗
Kom me met mijn 60 pk, overgewicht 🙄en straat banden redelijk handhaven in groep 2.
Op de rechte stukken heb je natuurlijk niks te zeggen,maar bochten des te meer.
Ik had eigenlijk meer plezier als op mijn Daytona 675😜🤔🤔

mooi om met dat spul gewoon lol te hebben! dit gevoel heb ik inmiddels ook ervaren met mijn gsxr srad 750 uit 1996, echt veel plezier mee
 
  • Leuk
Waarderingen: C4rN
Ik zeg niet dat ik op het achterwiel de GT uit kom, maar bij het omgooien middels gas wordt de voorkant licht. Komt natuurlijk ook omdat je nog onder hellingshoek bent dus op het moment dat ik de motor omgooi dmv een dot gas is de omtrek vd band kleiner dus kortere overbrenging.

Heb een werkende gear indicator
Ah oke, gevoel.
Dan garandeer ik je dat je in z’n 2 sneller weg bent. Ja dan wel iets meer beleid met het gas maar dat is het hele circuit rijden natuurlijk, overal een beetje winnen is weer een seconde eraf.
 
Heb even een filmpje erbij gepakt, onbewerkt beeld dus onderstaand wat screenshots.


1: Op de apex Meeuwenmeer 222kmh continu oplopende snelheid (Met speedohealer dus kmh klopt zo goed als 100%)
1628596737469.png


2: 4e versnelling Ramshoek net voor einde rood (begrenzer nog iets later):
1628596855853.png


3: Langzaamste punt GT in 2e versnelling 10.000tpm. 3e versnelling zou ik echt veel te laag komen en acceleratie verliezen:
1628596966138.png
 
Laatst bewerkt:
Ah oke, gevoel.
Dan garandeer ik je dat je in z’n 2 sneller weg bent. Ja dan wel iets meer beleid met het gas maar dat is het hele circuit rijden natuurlijk, overal een beetje winnen is weer een seconde eraf.
Ik zal het de volgende keer proberen. Dan ook Ramshoek in de 4, 3x terug voor de GT vind ik niet chill :P
 
Ik zal het de volgende keer proberen. Dan ook Ramshoek in de 4, 3x terug voor de GT vind ik niet chill :P
Ramshoek in 4 schijnt als ik zo om me heen hoor niet heel gebruikelijk te zijn hoor. Maar afhankelijk van je vertanding en rondetijd moet het iig wel kunnen.
Maar idd, ik vond het vanuit 5 naar 2 wel druk op die korte aanremzone.
 
Terug
Bovenaan Onderaan