Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Om aan te haken bij het transponderverhaal. Ik lees ook wel eens dat men een eigen transponder heeft. Hoe gaat dat dan, die moet toch geregistreerd zijn bij het circuit?

De betere klittenband komt overigens echt niet los. Kost wel veel geld als je je transponder verliest...
 
Meestal geef je je transponder nr door.
Je tijden krijg je sowieso via de MYLAPS app.
Ik heb zelf zo'n ding met abonnement.
Je kunt ze ook nog (2dehands) zonder abonnement kopen, die vond ik echter vaak te duur.
Ook vindt ik het leuk om mijn rondetijden meteen via de app te kunnen zien, maar dat werkt lang niet altijd feilloos.
Ik heb wel een "mx" transponder, geen idee of die anders is, hij werkt wel op het circuit.
 
bedoel je met de houder?...of alleen losse transponder?...kan mij herrinneren dat ze een beetje rond lopen?...."klit" dat dan voldoende?
Nee klittenband direct op transponder plakken en op de tank. Ram je er zo op en verlies je niet.
En de achterkant is plat maar iets ronding (tank) is geen probleem.

Om aan te haken bij het transponderverhaal. Ik lees ook wel eens dat men een eigen transponder heeft. Hoe gaat dat dan, die moet toch geregistreerd zijn bij het circuit?

De betere klittenband komt overigens echt niet los. Kost wel veel geld als je je transponder verliest...
Ik heb een eigen en zoals @thumper al zegt op zo’n dag geef je je transponder nr door en dan registreren ze je.

Paddestoel klittenband hoeft niet eens, “gewoon goed” spul is zat. Van tesa ofzo.

Meestal geef je je transponder nr door.
Je tijden krijg je sowieso via de MYLAPS app.
Ik heb zelf zo'n ding met abonnement.
Je kunt ze ook nog (2dehands) zonder abonnement kopen, die vond ik echter vaak te duur.
Ook vindt ik het leuk om mijn rondetijden meteen via de app te kunnen zien, maar dat werkt lang niet altijd feilloos.
Ik heb wel een "mx" transponder, geen idee of die anders is, hij werkt wel op het circuit.
Idd ik heb de mijne nu al meerdere jaren en gekocht voor 225 ofzo. Geloof dat ze nu 400 vragen 🤦🏻‍♂️
 
Qs is allemaal leuk en aardig en best wel handig etc maar je kan prima zonder.

Overschakelen in de bochten is er op assen niet bij, hooguit tussen mandeveen en duikersloot.. @Worldbeater is wat beter kbekend op het CPZ dan het tt circuit ;)
Klopt, maar ik bedoelde voor hem naast de Strubben (twijfelachtig) vooral ook de acceleratie daarna.
Hoog in twee er in, en iets eerder naar drie, maar later dan normaal. :+

Een Quickshifter kan toch wel veertig meter aandrijving schelen. :)

"Ik pak strubben in de 3e versnelling en ga vrij snel vol op het gas. Tot nu is mijn ervaring dat ik daarmee de wat "gemiddelde" rijders op een 600 prima bij kan houden, tot ik moet schakelen naar de 4e versnelling. -O- "
 
Klopt, maar ik bedoelde voor hem naast de Strubben (twijfelachtig) vooral ook de acceleratie daarna.
Hoog in twee er in, en iets eerder naar drie, maar later dan normaal. :+

Een Quickshifter kan toch wel veertig meter aandrijving schelen. :)

"Ik pak strubben in de 3e versnelling en ga vrij snel vol op het gas. Tot nu is mijn ervaring dat ik daarmee de wat "gemiddelde" rijders op een 600 prima bij kan houden, tot ik moet schakelen naar de 4e versnelling. -O- "
Ja een QS zal inderdaad schelen. Zonder QS kost schakelen aandrijving en dus tijd. Dus wat ik onderaan de streep win of verlies met 1 keer extra schalen... :z
 
Ja een QS zal inderdaad schelen. Zonder QS kost schakelen aandrijving en dus tijd. Dus wat ik onderaan de streep win of verlies met 1 keer extra schalen... :z
Dat ding gebruik je natuurlijk overal op de baan.
Ik tel nu twee schakelmomenten trouwens 2-3-4.
Maar jij blijft gewoon lekker rijden zoals je gewend bent en dat is toch prima? ;)
 
en werken die transponders dan op alle circuits? Bij verlies is het inderdaad 400 a 450 euro 8)7
Nee, alleen als ze de juiste lus hebben en de organisatie ook deze transponders gebruikt. Maar het is wel de meest gebruikte transponder.

Ja een QS zal inderdaad schelen. Zonder QS kost schakelen aandrijving en dus tijd. Dus wat ik onderaan de streep win of verlies met 1 keer extra schalen... :z
Maar fracties. Een QS is tienden schrapen en als iemand 2:10 rijd met een "normale" 600 racer zijn er nog genoeg andere punten om tijd te winnen. Maar ja, het helpt wel altijd weer wat.
Goed schakelen zonder koppeling is niet veel meer tijd.
 
Dat ding gebruik je natuurlijk overal op de baan.
Ik tel nu twee schakelmomenten trouwens 2-3-4.
Maar jij blijft gewoon lekker rijden zoals je gewend bent en dat is toch prima? ;)
Ja natuurlijk, het ging mij meer over in welke versnelling ik strubbe pak en hoeveel ik ermee win. :)
Ja ben ik ook zeker van plan. :)
 
Klopt, maar ik bedoelde voor hem naast de Strubben (twijfelachtig) vooral ook de acceleratie daarna.
Hoog in twee er in, en iets eerder naar drie, maar later dan normaal. :+

Een Quickshifter kan toch wel veertig meter aandrijving schelen. :)

"Ik pak strubben in de 3e versnelling en ga vrij snel vol op het gas. Tot nu is mijn ervaring dat ik daarmee de wat "gemiddelde" rijders op een 600 prima bij kan houden, tot ik moet schakelen naar de 4e versnelling. -O- "

Strubben heb je qua snelheid 55-60 km/h denk ik. 2de versnelling kom ik zelfs wat laag uit, 1 vind ik te riskant ( tussen de oren )
Een 400 zal heel anders werken en als het goed is komt die fiets ook harder uit de strubben dan wij en lijkt hij daardoor een betere exit te hebben.. tot je 25 m verder bent en je die 400 al lang weer ingehaald hebt.

quickshifter verwacht ik zelf geen enorme verschillen mee, misschien bij een 400 oid wel
 
Strubben heb je qua snelheid 55-60 km/h denk ik. 2de versnelling kom ik zelfs wat laag uit, 1 vind ik te riskant ( tussen de oren )
Een 400 zal heel anders werken en als het goed is komt die fiets ook harder uit de strubben dan wij en lijkt hij daardoor een betere exit te hebben.. tot je 25 m verder bent en je die 400 al lang weer ingehaald hebt.

quickshifter verwacht ik zelf geen enorme verschillen mee, misschien bij een 400 oid wel
Ik pak strubben wel anders dan veel van de zwaardere fietsen. Ik pak strubben helemaal van buiten en dan hoek ik de motor naar binnen. Waardoor mijn rechte eind effectief een meter of 15 langer wordt. De zwaardere motoren gaan al eerder naar de binnenkant van strubben toe. Dat zal ook zeker meespelen. :)
 
Het was een leuk groepje zondag.
Jammer dat ik zelf helemaal niet lekker op de fiets zat en daardoor nauwelijks aan iets nieuws proberen toe kwam, dikke helaas dus.
Wel in de laatste sessie een oh ja! momentje; ik zou gaan opschakelen zonder koppeling, dat lukt.
Toch nog 1 ding van de lijst af :P

1631022395733.png
 
Het was een leuk groepje zondag.
Jammer dat ik zelf helemaal niet lekker op de fiets zat en daardoor nauwelijks aan iets nieuws proberen toe kwam, dikke helaas dus.
Wel in de laatste sessie een oh ja! momentje; ik zou gaan opschakelen zonder koppeling, dat lukt.
Toch nog 1 ding van de lijst af :P

Bekijk bijlage 1673952
leuk je nog even gesproken te hebben, groet Robin😉
 
Weet iemand welke ringetjes je nodig heb om aan de achterkant van de snelsluiter te doen zodat je de bout niet kan verliezen? De snelsluiters spannen niet echt, moet er sowieso iets van kunstof ringetje tussen steken zodat ze meer gaan spannen.
 
ah ok gaan we dat doen!!! heren thank's!
Weet iemand welke ringetjes je nodig heb om aan de achterkant van de snelsluiter te doen zodat je de bout niet kan verliezen? De snelsluiters spannen niet echt, moet er sowieso iets van kunstof ringetje tussen steken zodat ze meer gaan spannen.
je hebt ze van teflon, en gewoon van zwart plastic achtig materiaal, als het gaatje maar net kleiner is dan je boutje.
je hebt er ook kleine veertjes voor, zodat ze beter in de bajonet sluiting blijven zitten
 
Hallo allemaal,
Ik heb vrijdag en zaterdag op Mettet gereden op m'n Honda CBR600RR PC40.
Sinds de laatste sessie vrijdag en de sessies op zaterdag (Intertrack niveau 3) heb ik problemen met schakelen naar de 4 en 5.
Ik heb een Translogic quickshifter, maar naar de 4 en 5 lukt niet meer zonder koppeling, in de 6 kom ik niet op Mettet.
Olie peil is ok.
Ik rijd al ruim 10 trackdays zonder problemen met het schakelen, wat zou dit kunnen zijn?
Puur de instellingen van de quickshifter? Wel vreemd aangezien het al zo'n lange tijd goed gaat.
En als het de instellingen zouden zijn, weet iemand hoe je deze bij een Translogic kunt aanpassen?
Alvast dank voor de reacties.
Afgelopen weekend heb ik voor het eerst geprobeerd te schakelen zonder koppeling en wat jij beschrijft had ik ook. Soms deed ‘ie het wel en soms weer niet. Ik ging er vanuit dat het aan mezelf zou liggen want zelfs met koppeling heb ik dit ook wel eens. Alleen als het schakelen zonder koppeling niet lukte om ‘m in de versnelling te krijgen en daarna met koppeling wel was dit toch apart omdat ik volgens mij niet echt wat anders deed harder of zachter duwen ofzo (schakel standaard, niet omgekeerd).
Ben je er al achter wat het nou is? En had je dit zonder QS ook?
 
Afgelopen vrijdag werd ik ook nog een paar keer in gehaald op zo rc390.
Nu is Mettet daar ook een top baantje voor!

Altijd mooi om te zien hoe laat ze kunnen remmen en hoe hoog die bochten snelheid van is.
Zou graag een keer zo'n ding proberen t.o.v. m'n r6je uit 99.

Ben alleen bang dat je dan op assen helemaal niks meer te zoeken hebt.
Ha ik was afgelopen vrijdag ook op Mettet, groep snel. Zat ook bij een 390 in de groep en die ging inderdaad vlotjes rond. Maar zodra het gas erop gaat komen die toch ongenadig veel te kort.
 
Afgelopen weekend heb ik voor het eerst geprobeerd te schakelen zonder koppeling en wat jij beschrijft had ik ook. Soms deed ‘ie het wel en soms weer niet. Ik ging er vanuit dat het aan mezelf zou liggen want zelfs met koppeling heb ik dit ook wel eens. Alleen als het schakelen zonder koppeling niet lukte om ‘m in de versnelling te krijgen en daarna met koppeling wel was dit toch apart omdat ik volgens mij niet echt wat anders deed harder of zachter duwen ofzo (schakel standaard, niet omgekeerd).
Ben je er al achter wat het nou is? En had je dit zonder QS ook?
Ik ben er nog niet achter, ik heb contact gehad met Frontrow (dealer Translogic) en die denken toch aan een probleem in de versnellingsbak. De Translogic intellisens quickshifters zijn zelf lerend en daar kun je eigenlijk niet veel aan afstellen. Een quickshifter doet ook niets mechanisch, maar onderbreekt enkel kortstondig het gas.
Op het circuit krijgt de versnellingsbak natuurlijk meer op z'n donder, dus het zou slijtage kunnen zijn. Ik denk dat ik in de herfst/winter periode het blok ga demonteren en de versnellingsbak ga openen om te bezien of daar een probleem zit.
 
Afgelopen weekend heb ik voor het eerst geprobeerd te schakelen zonder koppeling en wat jij beschrijft had ik ook. Soms deed ‘ie het wel en soms weer niet. Ik ging er vanuit dat het aan mezelf zou liggen want zelfs met koppeling heb ik dit ook wel eens. Alleen als het schakelen zonder koppeling niet lukte om ‘m in de versnelling te krijgen en daarna met koppeling wel was dit toch apart omdat ik volgens mij niet echt wat anders deed harder of zachter duwen ofzo (schakel standaard, niet omgekeerd).
Ben je er al achter wat het nou is? En had je dit zonder QS ook?
Je hebt een bedrijf die aangepaste 'shift star' maakt. Ben de Nederlandse benaming krijgt. Volgens de site maakt dat het schakelen makkelijker Shift Star Kits - Factory Pro 800 869-0497

Wellicht dat zoiets nog uitkomst biedt

Heb zelf nog even getwijfeld om zoiets te kopen, maar bij gebrek aan ervaringen/reviews van eigen bodem nog niet aangedurft
 
Ik ben er nog niet achter, ik heb contact gehad met Frontrow (dealer Translogic) en die denken toch aan een probleem in de versnellingsbak. De Translogic intellisens quickshifters zijn zelf lerend en daar kun je eigenlijk niet veel aan afstellen. Een quickshifter doet ook niets mechanisch, maar onderbreekt enkel kortstondig het gas.
Op het circuit krijgt de versnellingsbak natuurlijk meer op z'n donder, dus het zou slijtage kunnen zijn. Ik denk dat ik in de herfst/winter periode het blok ga demonteren en de versnellingsbak ga openen om te bezien of daar een probleem zit.
Slijtage, daar heb ik ook aan gedacht en zou niet zo heel gek zijn bij een motor van 17 lentes.
Afijn hou me op de hoogte als je wilt!


Je hebt een bedrijf die aangepaste 'shift star' maakt. Ben de Nederlandse benaming krijgt. Volgens de site maakt dat het schakelen makkelijker Shift Star Kits - Factory Pro 800 869-0497

Wellicht dat zoiets nog uitkomst biedt

Heb zelf nog even getwijfeld om zoiets te kopen, maar bij gebrek aan ervaringen/reviews van eigen bodem nog niet aangedurft
Begrijp ik het goed dat dit eigenlijk een soort van hetzelfde is als een QS??
 
Slijtage, daar heb ik ook aan gedacht en zou niet zo heel gek zijn bij een motor van 17 lentes.
Afijn hou me op de hoogte als je wilt!



Begrijp ik het goed dat dit eigenlijk een soort van hetzelfde is als een QS??
Jou motor heeft toch weinig km’s op de klok? Waarschijnlijk moet je gewoon met meer overtuiging schakelen 🤪
 
Ik ben er nog niet achter, ik heb contact gehad met Frontrow (dealer Translogic) en die denken toch aan een probleem in de versnellingsbak. De Translogic intellisens quickshifters zijn zelf lerend en daar kun je eigenlijk niet veel aan afstellen. Een quickshifter doet ook niets mechanisch, maar onderbreekt enkel kortstondig het gas.
Op het circuit krijgt de versnellingsbak natuurlijk meer op z'n donder, dus het zou slijtage kunnen zijn. Ik denk dat ik in de herfst/winter periode het blok ga demonteren en de versnellingsbak ga openen om te bezien of daar een probleem zit.
Onderbrak hij wel de ontsteking dan? Zo nee, dan moet het probleem toch wel bij de QS liggen(Ik heb exact hetzelfde probleem)
 
Schakelen zonder koppeling en quickshift vraagt om aardig goede timing.

Denk dat heel veel mensen daar de boot mee in gaan en dus liever een qs pakken.

Een bak gaat vroeg of laat kapot, dus dan kan je sowieso nooit uitsluiten.
Maar een "kapotte" bak geeft constant dezelfde problemen en niet af en toe..
 
Terug
Bovenaan Onderaan