bedoel je met de houder?...of alleen losse transponder?...kan mij herrinneren dat ze een beetje rond lopen?...."klit" dat dan voldoende?Klittenband op de tank.
Duurt veel te lang
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
bedoel je met de houder?...of alleen losse transponder?...kan mij herrinneren dat ze een beetje rond lopen?...."klit" dat dan voldoende?Klittenband op de tank.
Duurt veel te lang
Nee klittenband direct op transponder plakken en op de tank. Ram je er zo op en verlies je niet.bedoel je met de houder?...of alleen losse transponder?...kan mij herrinneren dat ze een beetje rond lopen?...."klit" dat dan voldoende?
Ik heb een eigen en zoals @thumper al zegt op zo’n dag geef je je transponder nr door en dan registreren ze je.Om aan te haken bij het transponderverhaal. Ik lees ook wel eens dat men een eigen transponder heeft. Hoe gaat dat dan, die moet toch geregistreerd zijn bij het circuit?
De betere klittenband komt overigens echt niet los. Kost wel veel geld als je je transponder verliest...
Idd ik heb de mijne nu al meerdere jaren en gekocht voor 225 ofzo. Geloof dat ze nu 400 vragenMeestal geef je je transponder nr door.
Je tijden krijg je sowieso via de MYLAPS app.
Ik heb zelf zo'n ding met abonnement.
Je kunt ze ook nog (2dehands) zonder abonnement kopen, die vond ik echter vaak te duur.
Ook vindt ik het leuk om mijn rondetijden meteen via de app te kunnen zien, maar dat werkt lang niet altijd feilloos.
Ik heb wel een "mx" transponder, geen idee of die anders is, hij werkt wel op het circuit.
Klopt, maar ik bedoelde voor hem naast de Strubben (twijfelachtig) vooral ook de acceleratie daarna.Qs is allemaal leuk en aardig en best wel handig etc maar je kan prima zonder.
Overschakelen in de bochten is er op assen niet bij, hooguit tussen mandeveen en duikersloot.. @Worldbeater is wat beter kbekend op het CPZ dan het tt circuit
Ja een QS zal inderdaad schelen. Zonder QS kost schakelen aandrijving en dus tijd. Dus wat ik onderaan de streep win of verlies met 1 keer extra schalen...Klopt, maar ik bedoelde voor hem naast de Strubben (twijfelachtig) vooral ook de acceleratie daarna.
Hoog in twee er in, en iets eerder naar drie, maar later dan normaal.
Een Quickshifter kan toch wel veertig meter aandrijving schelen.
"Ik pak strubben in de 3e versnelling en ga vrij snel vol op het gas. Tot nu is mijn ervaring dat ik daarmee de wat "gemiddelde" rijders op een 600 prima bij kan houden, tot ik moet schakelen naar de 4e versnelling. "
Dat ding gebruik je natuurlijk overal op de baan.Ja een QS zal inderdaad schelen. Zonder QS kost schakelen aandrijving en dus tijd. Dus wat ik onderaan de streep win of verlies met 1 keer extra schalen...
Nee, alleen als ze de juiste lus hebben en de organisatie ook deze transponders gebruikt. Maar het is wel de meest gebruikte transponder.en werken die transponders dan op alle circuits? Bij verlies is het inderdaad 400 a 450 euro
Maar fracties. Een QS is tienden schrapen en als iemand 2:10 rijd met een "normale" 600 racer zijn er nog genoeg andere punten om tijd te winnen. Maar ja, het helpt wel altijd weer wat.Ja een QS zal inderdaad schelen. Zonder QS kost schakelen aandrijving en dus tijd. Dus wat ik onderaan de streep win of verlies met 1 keer extra schalen...
Ja natuurlijk, het ging mij meer over in welke versnelling ik strubbe pak en hoeveel ik ermee win.Dat ding gebruik je natuurlijk overal op de baan.
Ik tel nu twee schakelmomenten trouwens 2-3-4.
Maar jij blijft gewoon lekker rijden zoals je gewend bent en dat is toch prima?
Klopt, maar ik bedoelde voor hem naast de Strubben (twijfelachtig) vooral ook de acceleratie daarna.
Hoog in twee er in, en iets eerder naar drie, maar later dan normaal.
Een Quickshifter kan toch wel veertig meter aandrijving schelen.
"Ik pak strubben in de 3e versnelling en ga vrij snel vol op het gas. Tot nu is mijn ervaring dat ik daarmee de wat "gemiddelde" rijders op een 600 prima bij kan houden, tot ik moet schakelen naar de 4e versnelling. "
Ik pak strubben wel anders dan veel van de zwaardere fietsen. Ik pak strubben helemaal van buiten en dan hoek ik de motor naar binnen. Waardoor mijn rechte eind effectief een meter of 15 langer wordt. De zwaardere motoren gaan al eerder naar de binnenkant van strubben toe. Dat zal ook zeker meespelen.Strubben heb je qua snelheid 55-60 km/h denk ik. 2de versnelling kom ik zelfs wat laag uit, 1 vind ik te riskant ( tussen de oren )
Een 400 zal heel anders werken en als het goed is komt die fiets ook harder uit de strubben dan wij en lijkt hij daardoor een betere exit te hebben.. tot je 25 m verder bent en je die 400 al lang weer ingehaald hebt.
quickshifter verwacht ik zelf geen enorme verschillen mee, misschien bij een 400 oid wel
leuk je nog even gesproken te hebben, groet RobinHet was een leuk groepje zondag.
Jammer dat ik zelf helemaal niet lekker op de fiets zat en daardoor nauwelijks aan iets nieuws proberen toe kwam, dikke helaas dus.
Wel in de laatste sessie een oh ja! momentje; ik zou gaan opschakelen zonder koppeling, dat lukt.
Toch nog 1 ding van de lijst af
Bekijk bijlage 1673952
je hebt ze van teflon, en gewoon van zwart plastic achtig materiaal, als het gaatje maar net kleiner is dan je boutje.Weet iemand welke ringetjes je nodig heb om aan de achterkant van de snelsluiter te doen zodat je de bout niet kan verliezen? De snelsluiters spannen niet echt, moet er sowieso iets van kunstof ringetje tussen steken zodat ze meer gaan spannen.
Afgelopen weekend heb ik voor het eerst geprobeerd te schakelen zonder koppeling en wat jij beschrijft had ik ook. Soms deed ‘ie het wel en soms weer niet. Ik ging er vanuit dat het aan mezelf zou liggen want zelfs met koppeling heb ik dit ook wel eens. Alleen als het schakelen zonder koppeling niet lukte om ‘m in de versnelling te krijgen en daarna met koppeling wel was dit toch apart omdat ik volgens mij niet echt wat anders deed harder of zachter duwen ofzo (schakel standaard, niet omgekeerd).Hallo allemaal,
Ik heb vrijdag en zaterdag op Mettet gereden op m'n Honda CBR600RR PC40.
Sinds de laatste sessie vrijdag en de sessies op zaterdag (Intertrack niveau 3) heb ik problemen met schakelen naar de 4 en 5.
Ik heb een Translogic quickshifter, maar naar de 4 en 5 lukt niet meer zonder koppeling, in de 6 kom ik niet op Mettet.
Olie peil is ok.
Ik rijd al ruim 10 trackdays zonder problemen met het schakelen, wat zou dit kunnen zijn?
Puur de instellingen van de quickshifter? Wel vreemd aangezien het al zo'n lange tijd goed gaat.
En als het de instellingen zouden zijn, weet iemand hoe je deze bij een Translogic kunt aanpassen?
Alvast dank voor de reacties.
Ha ik was afgelopen vrijdag ook op Mettet, groep snel. Zat ook bij een 390 in de groep en die ging inderdaad vlotjes rond. Maar zodra het gas erop gaat komen die toch ongenadig veel te kort.Afgelopen vrijdag werd ik ook nog een paar keer in gehaald op zo rc390.
Nu is Mettet daar ook een top baantje voor!
Altijd mooi om te zien hoe laat ze kunnen remmen en hoe hoog die bochten snelheid van is.
Zou graag een keer zo'n ding proberen t.o.v. m'n r6je uit 99.
Ben alleen bang dat je dan op assen helemaal niks meer te zoeken hebt.
Ik ben er nog niet achter, ik heb contact gehad met Frontrow (dealer Translogic) en die denken toch aan een probleem in de versnellingsbak. De Translogic intellisens quickshifters zijn zelf lerend en daar kun je eigenlijk niet veel aan afstellen. Een quickshifter doet ook niets mechanisch, maar onderbreekt enkel kortstondig het gas.Afgelopen weekend heb ik voor het eerst geprobeerd te schakelen zonder koppeling en wat jij beschrijft had ik ook. Soms deed ‘ie het wel en soms weer niet. Ik ging er vanuit dat het aan mezelf zou liggen want zelfs met koppeling heb ik dit ook wel eens. Alleen als het schakelen zonder koppeling niet lukte om ‘m in de versnelling te krijgen en daarna met koppeling wel was dit toch apart omdat ik volgens mij niet echt wat anders deed harder of zachter duwen ofzo (schakel standaard, niet omgekeerd).
Ben je er al achter wat het nou is? En had je dit zonder QS ook?
Je hebt een bedrijf die aangepaste 'shift star' maakt. Ben de Nederlandse benaming krijgt. Volgens de site maakt dat het schakelen makkelijker Shift Star Kits - Factory Pro 800 869-0497Afgelopen weekend heb ik voor het eerst geprobeerd te schakelen zonder koppeling en wat jij beschrijft had ik ook. Soms deed ‘ie het wel en soms weer niet. Ik ging er vanuit dat het aan mezelf zou liggen want zelfs met koppeling heb ik dit ook wel eens. Alleen als het schakelen zonder koppeling niet lukte om ‘m in de versnelling te krijgen en daarna met koppeling wel was dit toch apart omdat ik volgens mij niet echt wat anders deed harder of zachter duwen ofzo (schakel standaard, niet omgekeerd).
Ben je er al achter wat het nou is? En had je dit zonder QS ook?
Slijtage, daar heb ik ook aan gedacht en zou niet zo heel gek zijn bij een motor van 17 lentes.Ik ben er nog niet achter, ik heb contact gehad met Frontrow (dealer Translogic) en die denken toch aan een probleem in de versnellingsbak. De Translogic intellisens quickshifters zijn zelf lerend en daar kun je eigenlijk niet veel aan afstellen. Een quickshifter doet ook niets mechanisch, maar onderbreekt enkel kortstondig het gas.
Op het circuit krijgt de versnellingsbak natuurlijk meer op z'n donder, dus het zou slijtage kunnen zijn. Ik denk dat ik in de herfst/winter periode het blok ga demonteren en de versnellingsbak ga openen om te bezien of daar een probleem zit.
Begrijp ik het goed dat dit eigenlijk een soort van hetzelfde is als een QS??Je hebt een bedrijf die aangepaste 'shift star' maakt. Ben de Nederlandse benaming krijgt. Volgens de site maakt dat het schakelen makkelijker Shift Star Kits - Factory Pro 800 869-0497
Wellicht dat zoiets nog uitkomst biedt
Heb zelf nog even getwijfeld om zoiets te kopen, maar bij gebrek aan ervaringen/reviews van eigen bodem nog niet aangedurft
Jou motor heeft toch weinig km’s op de klok? Waarschijnlijk moet je gewoon met meer overtuiging schakelenSlijtage, daar heb ik ook aan gedacht en zou niet zo heel gek zijn bij een motor van 17 lentes.
Afijn hou me op de hoogte als je wilt!
Begrijp ik het goed dat dit eigenlijk een soort van hetzelfde is als een QS??
30600 dat sluit ik ook niet uitJou motor heeft toch weinig km’s op de klok? Waarschijnlijk moet je gewoon met meer overtuiging schakelen
Onderbrak hij wel de ontsteking dan? Zo nee, dan moet het probleem toch wel bij de QS liggen(Ik heb exact hetzelfde probleem)Ik ben er nog niet achter, ik heb contact gehad met Frontrow (dealer Translogic) en die denken toch aan een probleem in de versnellingsbak. De Translogic intellisens quickshifters zijn zelf lerend en daar kun je eigenlijk niet veel aan afstellen. Een quickshifter doet ook niets mechanisch, maar onderbreekt enkel kortstondig het gas.
Op het circuit krijgt de versnellingsbak natuurlijk meer op z'n donder, dus het zou slijtage kunnen zijn. Ik denk dat ik in de herfst/winter periode het blok ga demonteren en de versnellingsbak ga openen om te bezien of daar een probleem zit.