Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Ah Naska !
Uit de tijd dat hij nog fatsoenlijke content maakte..
Jup, jammer dat hij toen zo geblesseerd is geraakt. Met de auto's is telkens hetzelfde en de tijd en volgorde tussen de filmpjes is ook niet altijd logisch. Zag dat hij nu nog een kanaal is gestart met alleen maar onboard materiaal. Geloof niet dat hij nog op de motor gaat stappen.
 
Eerlijk gezegd had ik de lol er al af toen hij echt ging influencen, het pure was er toen een beetje af en het werd commercieler.
Sinds de videos met de auto kijk ik niet eens meer
 
M'n eerste gedachte is dat je zo ver je knie probeert uit te steken, waardoor je je voet naar buiten draait. Ik ben geen expert maar bij mij wijst m'n voet naar voren.
Weet eigenlijk wel zeker dat het dat is...
Nu nog proberen af te leren.
 
Ik heb al jaren dat ik de zijkant kneepads afslijt. Ik draai ze dan ook altijd om iig het meeste uit mijn kneepads te halen. Zal ook vast een verkeerde voetpositie als oorzaak hebben echter nog niet in verdiept en zolang ik niet mijn tenen aan de grond rij vind ik het vooralsnog wel best.
 
Ik klit m'n kneepads ook zover als mogelijk aan de binnenkant van m'n knie omdat ik hem vooral rechts maar voor ongeveer 3/4de raak. Mocht hij echt bijna tot het bot afgesleten zijn draai ik hem ook om. Links daarentegen? Die raak ik wel vol en mooi recht, maarja we gaan vaker rechtsaf dan links :X
 
Ik heb al jaren dat ik de zijkant kneepads afslijt. Ik draai ze dan ook altijd om iig het meeste uit mijn kneepads te halen. Zal ook vast een verkeerde voetpositie als oorzaak hebben echter nog niet in verdiept en zolang ik niet mijn tenen aan de grond rij vind ik het vooralsnog wel best.
same shit here.
heb ook stelten van 4.5 km, dacht dat daar het probleem zit.
 
Ik heb al jaren dat ik de zijkant kneepads afslijt. Ik draai ze dan ook altijd om iig het meeste uit mijn kneepads te halen.

Misschien is dit wel een idee ?}) Minder wrijving in de bochten daardoor sneller


1631781139485.png
 
Nog meer mensen van hier die mee doen aan de 180 van Assen volgende week?
Voor mij eerste keer iets anders dan vrij rijden. Ben erg benieuwd, super zin in. Hopelijk beetje wisselvallig weer, dan komt er ook nog wat strategie bij kijken ;)
 
Heeft iemand een goede uitleg hoe je je voet het beste neer zet op de stapjes?

M'n houding is redelijk goed maar m'n voet positie is niet goed.
Punt van m'n voet raakt regelmatig de grond.
Wat ook niet gek is als ik onderstaande foto zie, wel aan het proberen geweest, maar afleren is moeilijker dan in het begin goed aanleren 😉
Het lijkt alsof je nog met straatvoetsteunen rijdt, dat is niet ideaal want dan moet je eigenlijk echt met de bovenkant van je tenen op het stepje. Rearsets hebben veel kortere stepjes en dan kun je veel makkelijker je voet kantelen. Maar dan alsnog moet je wat meer op je tenen rijden dan dat je doet in de foto.
 
Klopt, heb nog een setje race voetsteunen liggen.
Ga die van week is monteren, kan ik geloof ik ook omgekeerd gaan schakelen.
 
Nog meer mensen van hier die mee doen aan de 180 van Assen volgende week?
Voor mij eerste keer iets anders dan vrij rijden. Ben erg benieuwd, super zin in. Hopelijk beetje wisselvallig weer, dan komt er ook nog wat strategie bij kijken ;)
laat het alsjeblieft droog zijn....wij hebben geen regenbanden :)
wij rijden in de 50+ categorie en alle drie op 20 jaar oude motoren. (3 SP1's )
wordt een grote verassing die dag, taktiek en strategie zullen we bij de buren moeten afkijken :)
 
Haha, ja staan een hoop mensen naar elkaar te koekeloeren dan.

Blijkbaar mag je tijdens training en kwali ook rijders wissels doen, en er mogen max 3 motoren per team door de technische keuring heen.

Wij hebben 3 rijders en doen echt voor de fun mee, dus doen 6 stints, ieder 2. Niet de minimale 5.

Hoe gaan jullie aangeven dat je naar binnen komt? Been uitsteken, toeteren, lichtsignalen, rev limiter, zwaaien, en dus altijd een spotter hebben?
 

Ik gebruik deze en ben er super tevreden over. Ze zijn echt mooi gemaakt en volgens mij worden ze allemaal geijkt voordat ze de fabriek verlaten. Er is ook een slangetje dat hierop past, maar die moet je los kopen.
Deze had ik ook, totdat die “geleend” werd…
Voordeel; werkt zonder batterijen ;)

Gebruik nu digitale meter van de Action. Werkt prima.
Meen iets van 1 of 2 euro. Dus reserve in de gereedschapskist
mee. Is goedkoper dan batterij wisselen. :D
 
Haha, ja staan een hoop mensen naar elkaar te koekeloeren dan.

Blijkbaar mag je tijdens training en kwali ook rijders wissels doen, en er mogen max 3 motoren per team door de technische keuring heen.

Wij hebben 3 rijders en doen echt voor de fun mee, dus doen 6 stints, ieder 2. Niet de minimale 5.

Hoe gaan jullie aangeven dat je naar binnen komt? Been uitsteken, toeteren, lichtsignalen, rev limiter, zwaaien, en dus altijd een spotter hebben?
je zal wel moeten tijdens de training. anders kom je niet alle drie aan de beurt ;)

pootje uitsteken denk ik......en idd een spotter met een pitboard voor als een of ander enthousiasteling door blijft rijden .....
toetrs....das wel een leuke!!! haha
 
Terug
Bovenaan Onderaan