Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

_O-

M'n nickname (inmiddels alweer :o)18 jaar geleden in een totaal ander en jeugdige mindset uitgekozen....
Als ik dat nu moest gaan doen? Zou het iets van "Fastdaddy" zijn ofzo..... :+ :P
Hier staat inmiddels ook een 2-cilinder in de schuur.
Ik zou je mindset aan passen :)
 
Via welke organisatie boeken jullie zoal een 2 daagse op Spa? Wil daar volgend jaar ook graag heen!
 
Het is natuurlijk geen Spa maar toch echt wel leuk is Bilsterberg. Lastig om hoogte verschil goed op de foto te krijgen, maar dit is een sterk gat op een paar meter:
IMG_1012.JPG
IMG_1013.JPG
IMG_1014.JPG


 
Je weet trouwens dat je je nick nu jaarlijks kan wijzigen?
Nope, nooit geweten na een aantal jaar afwezigheid op MF, maar laat maar staan hoor... ;)

Hier staat inmiddels ook een 2-cilinder in de schuur.
Ik zou je mindset aan passen :)
M'n mindset is denk ik weinig mis mee.. op het moment dat ik wist dat ik papa zou worden de GSXR omgebouwd naar puur circuittrim.
Daarna de meest grijze muis ever terug gekocht voor op straat (een CBR600F '00) om alsnog met familie en vrienden mee rond te tuffen.
 
Via welke organisatie boeken jullie zoal een 2 daagse op Spa? Wil daar volgend jaar ook graag heen!
Bikersdays en een dag gedaan met motorsportschool.com (de mannen van Zolder dus). Altijd goed gegaan!

Eigenlijk sowieso weinig tot nooit gezeur met organisaties gehad.
Vorig jaar 1 dingetje met Eybis op Assen gehad waarbij de ochtendsessies uitvielen vanwege het ontbreken van een arts op het circuit |(
Maar denk dat dat meer aan een gelegenheid is voor het circuit Assen dan voor de organisator Eybis.
Uiteindelijk keurig opgelost door de middagpauze te laten vervallen en door te rijden, en de overige sessies aan het eind van de dag alsnog in te laten halen.... 👍
 
Bilsterberg zou ik volgend jaar graag een weekend gaan rijden,..
Lijkt me een top baantje voor een 600tje
 
Het is natuurlijk geen Spa maar toch echt wel leuk is Bilsterberg. Lastig om hoogte verschil goed op de foto te krijgen, maar dit is een sterk gat op een paar meter:
Bekijk bijlage 1678941Bekijk bijlage 1678942Bekijk bijlage 1678943


Ik ben altijd kind aan huis geweest in Hoch Sauerland.. (ouders die een vakantiestek in Niedersfeld hebben) maar ik heb nooit geweten dat net boven Kassel een baantje ligt met de naam Bilsterberg (al is hoch Sauerland al 1 groot verkapt circuit, maar dat terzijde 🙈 )
Mezelf er wat in verdiept maar hier wil ik komend jaar een dagje echt gaan pakken!
Tips and tricks??
 
Ik ben altijd kind aan huis geweest in Hoch Sauerland.. (ouders die een vakantiestek in Niedersfeld hebben) maar ik heb nooit geweten dat net boven Kassel een baantje ligt met de naam Bilsterberg (al is hoch Sauerland al 1 groot verkapt circuit, maar dat terzijde 🙈 )
Mezelf er wat in verdiept maar hier wil ik komend jaar een dagje echt gaan pakken!
Tips and tricks??
Meer Paderborn dan Kassel.
Geluid is wel een ding daar schijnbaar dus zorg dat alles zo stil mogelijk is.
Niet al teveel stroompunten, zorg voor veel verlengkabel!
Ik ben er met Dannhof geweest en het is ook redelijk aan de prijs.
Verder best een technische baan, na 2 dagen kwam ik redelijk vlot rond, 2:02.8 dus best lang rondje.
 
M'n volgende circuitmotor gaat er eentje worden met een blipper of een automaat :X Terugschakelen is het fijnst naar beneden toe da's het opschakelen ook tenminste met een QS.
 
Spa is VET, dat is wel duidelijk nu... Lijkt geen einde te komen aan dat asfalt :t Misschien niet helemaal het perfecte circuit voor mijn fiets, maar meer dan de moeite waard om af en toe eens te doen. Kan me wel voorstellen dat het een verslavend circuit is met een dikke 1000cc supersport.
 
Spa is zeker een mooie baan om te rijden en met een 600 ook prima te doen, alleen de kosten .....
Voor 270 eur kun je ook 2 dagen op Mettet, bijna 4 dagen! op Folembray of Croix, of (bijna 2 dagen) Ecuyers rijden.
Afstand tot die circuits is niet heel veel verder en ze zijn zeker ook leuk om te rijden.
 
Spa is zeker een mooie baan om te rijden en met een 600 ook prima te doen, alleen de kosten .....
Voor 270 eur kun je ook 2 dagen op Mettet, bijna 4 dagen! op Folembray of Croix, of (bijna 2 dagen) Ecuyers rijden.
Afstand tot die circuits is niet heel veel verder en ze zijn zeker ook leuk om te rijden.
Ben ik helemaal met je eens. De kosten zijn vrij extreem, en andere circuits zijn ook de moeite waard. Ik rij nog steeds met heel veel plezier op Zolder.
 
  • Leuk
Waarderingen: C4rN
Ben ik helemaal met je eens. De kosten zijn vrij extreem, en andere circuits zijn ook de moeite waard. Ik rij nog steeds met heel veel plezier op Zolder.
Die vergat ik nog even, maar zeker, is ook een leuke baan en helemaal kortbij.
Ik rij er alleen wel liever met bv een Intertrack ofzo, niet met Motorsportschool zolder.
70 rijders op de baan vind ik een beetje té .....
 
Ben ik helemaal met je eens. De kosten zijn vrij extreem, en andere circuits zijn ook de moeite waard. Ik rij nog steeds met heel veel plezier op Zolder.
Nee, vind ik niet.
…maar gelukkig zijn we allemaal anders ;]

Ik rij liever minder, en op GP-banen dan de kleine circuits.
Ergens op een geasfalteerd veldje staan met maar 3 stroomkasten, pitboxen die kleiner zijn dan mijn garage thuis,
circuits met slechts één grindbak… nee laat maar.

Maar ik gun iedereen zijn/haar plezier op t circuit, en als het voor jou past, helemaal prima.

Uiteindelijk is het toch weer diezelfde rare passie die wij hebben. We gaan ergens heen omdat we
(veel) geld betalen. Rijden rondjes en komen dus nergens. Lopen ook nog een risico op schade.
En toch is het zo leuk dat ik 2022 mijn 30e jaar in ga met circuitrijden…
 
Terug
Bovenaan Onderaan