Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Enkele weken geleden een bericht gepost dat ik met pa voor de eerste het circuit op ga. De tickets zijn geboekt voor Zolder niveau 1 (03-06) aangezien pa en ik newbie zijn qua circuit rijden.
Nu ben ik mij aan het inlezen wat nu mee te nemen naar de circuitdag en met welke bandenspanning wij gaan rijden.
Wij gaan met de aanhangwagen, met daarop de motoren, naar het circuit toe. Ik was zelf aan het denken om wat gereedschap mee te nemen voor het geval dat. Ik was ook van plan om de rear paddockstand mee te nemen en kettingspray.
Iemand tips wat ik het beste mee kan nemen die dag? Zoals gezegd een newbie dus alle tips zijn welkom.
Nu heb ik op mijn motor, FZ8n, nieuwe pilot power 2ct gemonteerd en rij op straat met 2.3 bar voor en 2.6 bar achter.
Welke druk adviseren jullie voor die dag en is een compressor meenemen wijsheid...?
Heel verhaal, maar alvast bedankt voor de input!
Ze hebben daar een bandenservice in het paddock waar je smorgens door moet om je motor op de juiste plaats te zetten.
Daar kun je je bandenspanning nog aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
Kabelhaspel voor bv waterkoker voor bv koffie en thee, tel opladen etc.
Dan moet je ook niet vergeten dat je normaal gezien een campingstekker nodig hebt, alhoewel je voor de koffiezet vast bij één van de buren kan inprikken.

Als je motor in orde staat (banden, remblokken, geen lekkages), dan vooral aan het comfort denken. 2 klapstoeltjes, parasol tegen de zon. Voldoende drinken mee, eten. Eventueel jerrycan met benzine, maar op Zolder kan je ook ter plekke (duur) tanken.

Compressor is onzin, fietspompje en en drukmeter is meer dan genoeg, maar dat is kwestie van 's ochtends keertje meten en 's middags, zal op niveau 1 niet veel uitmaken. De rest is eigenlijk alleen maar 'voor het geval dat': gereedschapskoffer, vloeistoffen enzovoort, zou niet nodig hoeven zijn.
 
Het 'nieuwe' Spa krijgt vorm: video

Bijna elke bocht wordt aangepakt, met name terugkeer en vergroting van grindbakken. Maar een van de bochten krijgt een versie voor moor motoren, naast die voor de auto's.

Ben er al een tijd niet geweest, maar wie weet in 2022
 
hij is markant, maar prima te doen hoor👍
Markant is een 'interessante' omschrijving.
Ik heb een ochtendbriefing in 3 talen meegemaakt waardoor mensen hun eerste sessie mistten
Een tirade aan het begin van de sessie (in de pitstraat) over hoe 2 mensen te hard hadden gereden in de tunnel (en daardoor stond een groep van 40 man op afkoelende banden te wachten.

Wat een druif.
 
Waar laten jullie de circuitkuipen spuiten?
Optie 1: Bij een spuiterij, aka schadeherstelbedrijf.

Optie 2: thuis in de garage met 2k spuitbussen.

Optie 3: (heb ik gedaan) Basis kleur laten spuiten bij een schadeherstel bedrijf, overige kleuren thuis in de garage gespoten.

Veel meer keuze heb je niet denk ik 😅
 
eerste primer en dan kleur met bussen van de action en afwerken met een goede 2K blanke lak. prima resultaat.

Als je het niet zelf wil doen, gewoon naar een willekeurig schade herstel bedrijf

Als je gewoon een ral kleur wilt spuiten kun je beter gewoon 2k Ral bestellen in hoogglans. Hoef je ook geen blanke lak te spuiten (scheelt tijd en geld). Plus dat je ook nog de pech kan hebben dat je 2k blank gaat reageren met de goedkope actionverf. Helemaal als dat een glans of metallic verfje is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan