Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Ik heb nog wel een RCS19 .. nieuw in doos voor je. Origineel China. :Y _O-
Gewoon gekocht voor de lol.

De RCS19 is wel populair,vraag me wel af of die zoveel beter is als een standaard radiale nissin pomp,die standaard op mijn Triumph Daytona 675 zit🤔
De pomp in combinatie met monoblock nissin klauwen remt subliem,hard maar ook op gevoel de bochten in remmend.🤗
Dezelfde pomp ook op een srad met 6 zuiger tokico's gehad ook niks mis mee.
Nu ook op mijn ZXR 400 ,veel meer gevoel als de axiale pomp.
Vreemd genoeg werkt die pomp dus op drie verschillende en uiteenlopende systemen.
Geen fading , genoeg vrije slag en genoeg gevoel.
 
Laatst bewerkt:
Helder!

Ja idd niet lekker gelopen allemaal.

Nou, MSH ook niet erg duidelijk. La Diabla reed daar. Inschreven in groep 4 (oid) en krijg je een tijdschema met A t/m E... ja ik weet graag welke tijden ik mee moet rekening houden. Ik moet na die tijd nog naar huis, dan kan je vast vooruit plannen. Maar goed, kleinigheid. Wel vond ik bij MSH ook het gebrek aan herindelen niet top. Bijna elke groep gingen de tijden van 1:50 tot 2:10 :?
Het zal vast aan mij liggen, maar kijk even naar het verschil in tijden bijgaand, aan de kop een (voormalig) wereldkampioen die er in ieder geval niet over gaat klagen. En andersom, achter in het veld klagen ze ook niet, zijn helemaal blij dat ze mee mogen rijden...en dan nog wel met een wereldkampioen op dezelfde grid. Misschien is dat het verschil tussen zijspannen en solo's? :+

 
Het zal vast aan mij liggen, maar kijk even naar het verschil in tijden bijgaand, aan de kop een (voormalig) wereldkampioen die er in ieder geval niet over gaat klagen. En andersom, achter in het veld klagen ze ook niet, zijn helemaal blij dat ze mee mogen rijden...en dan nog wel met een wereldkampioen op dezelfde grid. Misschien is dat het verschil tussen zijspannen en solo's? :+

Zijspannen zijn er dan ook net 20 van 😉 Feit blijft dat het veiliger is en lekkerder rijd als je een beetje in de zelfde snelheid zit.
 
Iemand ervaring met Carole? Zoek nog iets voor eind juli, liefst in het weekend. Wel eind rijden, net geen 400 km voor mij.
 
Vandaag weer eens op Zolder gaan rijden de Suzuki. Wat een drama weer met de geluidsmetingen langs de baan. Met bosjes kregen rijders een zwarte vlag. Ze konen het niet bijhouden, zoveel waren het er. Voor mij is de dag ook weer voorbij na 2x een zwarte vlag. En dan hebben we het over 0.2db overschrijding... 8)7 |(
 
Bedankt voor de tip, kende deze organisatie nog niet. Is ongeveer even ver rijden als Carole, Ecuyers is nog beste een lange baan zo te zien.
Ik sprak iemand met een CB500 die was er gek op.
Voor grotere fietsen leek het hem minder.
 
Vandaag weer eens op Zolder gaan rijden de Suzuki. Wat een drama weer met de geluidsmetingen langs de baan. Met bosjes kregen rijders een zwarte vlag. Ze konen het niet bijhouden, zoveel waren het er. Voor mij is de dag ook weer voorbij na 2x een zwarte vlag. En dan hebben we het over 0.2db overschrijding... 8)7 |(
Ik was er ook en inderdaad best wat zwarte nummers elke sessie. Zelf nergens last van gehad. Standaard demper op de suzuki.... fluisterstil :t
 
Vandaag weer eens op Zolder gaan rijden de Suzuki. Wat een drama weer met de geluidsmetingen langs de baan. Met bosjes kregen rijders een zwarte vlag. Ze konen het niet bijhouden, zoveel waren het er. Voor mij is de dag ook weer voorbij na 2x een zwarte vlag. En dan hebben we het over 0.2db overschrijding... 8)7 |(
Inderdaad, ik ben ook vroeger naar huis kunnen gaan vandaag. Eerste sessie 0,7db teveel en dan in de 3e sessie 0,2db(!) teveel en auf wiedersehen.
Maar het was men dag niet echt, veel concentratieverlies. Was wat te vermoeid denk ik. Wel nieuwe pb met 1.54.9
Volgende keer Zolder enkel op een donderdag wanneer er geen geluidslimieten zijn.
In de 2e sessie een zware crash met iemand die een highsider had en neerkwam tegen iemand anders. Die andere gebroken knie en die van de highsider een gebroken motor.
Was vlak na de 2e chicane.
 
Gisteren ook op Zolder geweest, geen problemen met geluid gehad gelukkig. Laatste sessie vroegtijdig afgebroken omdat volgens mij iedereen die zwart afgevlagd werd door reed. Trouwens ook geen brakefade meer met de lcf600 remolie, dat geeft vertrouwen als je je rempunten constant kunt aanhouden.:t

Toch comfortabel een 1.53 kunnen rijden met redelijk veel verkeer op de baan, 'helaas' geen hele ronde vrij baan gehad. Al moet ik zeggen dat het afwachten en inhalen van andere ook erg leerzaam is voor me. Kortom; dik tevreden!
 
Ben nu op Mettet met motorbike-events, zijn wel de enige Nederlanders vandaag en het is sowieso maar rustig.
Morgen met Intertrack zijn er misschien meer.

Donderdag en vrijdag super dagen gehad op Mettet. Prachtig weer en echt lekker gereden.
Nadat ik vorig jaar juli voor het eerst ben begonnen met vrij rijden kwam ik toen op de 1e dag tot een 1:21, nu tot de volgende tijden gekomen:
Snelste ronde donderdag: 1:16.237
Snelste ronde vrijdag: 1:15.422

Intertrack is hier denk ik wel bekend, donderdag met Motorbike-events, dit is een vrij jonge organisatie en het was donderdag echt heel rustig, maar het was verder allemaal prima geregeld.

Donderdag Motorbike-events:
WhatsApp Image 2022-06-02 at 2.58.10 PM.jpeg


Vrijdag Intertrack:
WhatsApp Image 2022-06-03 at 2.30.17 PM.jpeg
 
Bedankt voor de tip, kende deze organisatie nog niet. Is ongeveer even ver rijden als Carole, Ecuyers is nog beste een lange baan zo te zien.
Het circuit is 3,5 km lang en erg technisvh. Ligt op een helling met aanrempunten naar beneden en naar boven. Met 17 bochten niet voor niets een rollercoaster.genoemd. Paddock is war klein maar heeft alle faciliteiten.
Ik vind het altijd een feest om daar te rijden.
 
Gisteren voor het eerst op het circuit gereden in Zolder. Wat was dit cool en het was nog niveau 1 🤣
Ik was aan het kijken om aan het einde van het seizoen nog eens te gaan in Zolder. Helaas vol bij motorsport school.
Zijn er nog andere motorsport scholen die een cursus aanbieden?
Hoeft natuurlijk niet perse op Zolder te zijn.
Alvast bedankt.
 
Gisteren voor het eerst op het circuit gereden in Zolder. Wat was dit cool en het was nog niveau 1 🤣
Ik was aan het kijken om aan het einde van het seizoen nog eens te gaan in Zolder. Helaas vol bij motorsport school.
Zijn er nog andere motorsport scholen die een cursus aanbieden?
Hoeft natuurlijk niet perse op Zolder te zijn.
Alvast bedankt.
Op www.racecracks.nl valt er nog wel een dag op Assen te boeken.
 
Gisteren voor het eerst op het circuit gereden in Zolder. Wat was dit cool en het was nog niveau 1 🤣
Ik was aan het kijken om aan het einde van het seizoen nog eens te gaan in Zolder. Helaas vol bij motorsport school.
Zijn er nog andere motorsport scholen die een cursus aanbieden?
Hoeft natuurlijk niet perse op Zolder te zijn.
Alvast bedankt.
Naast Racecracks is Intertrack ook altijd aan te bevelen.
Je kunt ook eens kijken op Circuitdagen overzicht voor de sportieve motorrijder, al klopt de beschikbaarheid daar vaak niet dus altijd even op de website van de aanbieder zelf checken.
 
Inderdaad, ik ben ook vroeger naar huis kunnen gaan vandaag. Eerste sessie 0,7db teveel en dan in de 3e sessie 0,2db(!) teveel en auf wiedersehen.
Maar het was men dag niet echt, veel concentratieverlies. Was wat te vermoeid denk ik. Wel nieuwe pb met 1.54.9
Volgende keer Zolder enkel op een donderdag wanneer er geen geluidslimieten zijn.
In de 2e sessie een zware crash met iemand die een highsider had en neerkwam tegen iemand anders. Die andere gebroken knie en die van de highsider een gebroken motor.
Was vlak na de 2e chicane.
Bedoel je de dubbele chicane na de sacrementsheuvel? Ik reed daar in de 2de sessie vlak achter een rode (honda?) motor. Die vloog daar met een snoeihare highsider van zn motor. De motor ging een paar keer over de kop en bleef op de baan liggen. Overal lagen onderdelen. Ik kon de boel net ontwijken... de sessie werd na een paar bochten met rood afgevlagd. Daar was maar 1 motor bij betrokken, of er moet achter mij nog iemand over/tegen aan zijn gereden...
Helaas was dit de enige sessie dat dan mn camera uitstond. :')

Zelf mijn pb niet verbeterd gisteren. Het niveau is wel een stukkie lager dan op de donderdagen, veel verkeer die bijna allemaal langzamer reden . Reed zelf rondjes van 1.44/1.45/1.46.

En voor wat betreft het geluid.... Ik kan Bianchi nou eenmaal alleen volgas uit. Jammer dat daar net een paal staat. Wat me wel opviel is dat vooral in de middag (toen er meer wind stond) en vele een zwarte vlag kregen voor geluid. In de ochtend reed ik net zo hard langs die paal, toen was alles prima...
Ik dacht zelf nog aan isolatie materiaal aan de binnenkant van de kuipen om wat geluid te dempen. Wie heeft daar goede ervaringen mee??
Aan het uitlaat systeem wil ik niks veranderen, dat is nu een full akra systeem met 2 dempers en killers.
 
Laatst bewerkt:
Donderdag en vrijdag super dagen gehad op Mettet. Prachtig weer en echt lekker gereden.
Nadat ik vorig jaar juli voor het eerst ben begonnen met vrij rijden kwam ik toen op de 1e dag tot een 1:21, nu tot de volgende tijden gekomen:
Snelste ronde donderdag: 1:16.237
Snelste ronde vrijdag: 1:15.422

Intertrack is hier denk ik wel bekend, donderdag met Motorbike-events, dit is een vrij jonge organisatie en het was donderdag echt heel rustig, maar het was verder allemaal prima geregeld.

Donderdag Motorbike-events:
Bekijk bijlage 1768084

Vrijdag Intertrack:Bekijk bijlage 1768085
Mooi te lezen dat jij je zelf hebt kunnen verbeteren. Begreep ook al dat intetrack het altijd goed geregeld heeft.

Stroom is er op mettet toch ook voldoende aanwezig toch?

Hoop a.s. donderdag en vrijdag ook goed weer te hebben. Mochten er nog meer mensen zijn van hier dan hoor ik het wel. Ben met de sleurhut.
 
Terug
Bovenaan Onderaan