Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Mooi te lezen dat jij je zelf hebt kunnen verbeteren. Begreep ook al dat intetrack het altijd goed geregeld heeft.

Stroom is er op mettet toch ook voldoende aanwezig toch?

Hoop a.s. donderdag en vrijdag ook goed weer te hebben. Mochten er nog meer mensen zijn van hier dan hoor ik het wel. Ben met de sleurhut.
Ja, er zijn diverse stroom punten, maar wanneer de paddock vol staat is het soms wel zoeken naar een vrije plek om je stekker in te steken.
 
Bedoel je de dubbele chicane na de sacrementsheuvel? Ik reed daar in de 2de sessie vlak achter een rode (honda?) motor. Die vloog daar met een snoeihare highsider van zn motor. De motor ging een paar keer over de kop en bleef op de baan liggen. Overal lagen onderdelen. Ik kon de boel net ontwijken... de sessie werd na een paar bochten met rood afgevlagd. Daar was maar 1 motor bij betrokken, of er moet achter mij nog iemand over/tegen aan zijn gereden...
Helaas was dit de enige sessie dat dan mn camera uitstond. :')

Zelf mijn pb niet verbeterd gisteren. Het niveau is wel een stukkie lager dan op de donderdagen, veel verkeer die bijna allemaal langzamer reden . Reed zelf rondjes van 1.44/1.45/1.46.

En voor wat betreft het geluid.... Ik kan Bianchi nou eenmaal alleen volgas uit. Jammer dat daar net een paal staat. Wat me wel opviel is dat vooral in de middag (toen er meer wind stond) en vele een zwarte vlag kregen voor geluid. In de ochtend reed ik net zo hard langs die paal, toen was alles prima...
Ik dacht zelf nog aan isolatie materiaal aan de binnenkant van de kuipen om wat geluid te dempen. Wie heeft daar goede ervaringen mee??
Aan het uitlaat systeem wil ik niks veranderen, dat is nu een full akra systeem met 2 dempers en killers.
Het was wel degelijk die crash. Toevallig was dat ook mijn buurman op de parking. Motor had veel schade maar geen total loss. De piloot zelf had dus gelukkig niets. Maar er was dus wel degelijk een 2e motor bij betrokken. Die werd onderuit gehaald door de rode honda en die piloot is afgevoerd naar ziekenhuis met gebroken knie.

En excuses moest ik je in de weg gereden hebben😜
 
Eens. Het waren ook vooral de "goedkope" ala 24mx tenten die wegvlogen en waarvan alleen wat verwrongen schroot van over bleef.
Ik ben blij dat ik zelf begin dit jaar een diepte investering heb gedaan in een kwaliteit tent. Die moesten we met de windvlaag van gisteren ook wel met twee man vasthouden, maar die ging wel weer heel en in 1 stuk mee naar huis.
Ik sta op het punt om zo'n tent te kopen voor naast mijn bus. Mijn eerste ingeving was een 24mx tent, maar ben wel benieuwd wat een betere keus is.
 
Ik sta op het punt om zo'n tent te kopen voor naast mijn bus. Mijn eerste ingeving was een 24mx tent, maar ben wel benieuwd wat een betere keus is.
Het is maar net wat je er voor over hebt en wat je ervan verwacht. Ik heb mijn tent hier vandaan: GO-UP – Grizzly Outdoor Ik heb de go-up50.
Voor de prijs van zo'n grizzly tent koop je in de aanbieding wel 6 goedkope tentjes. Maar...qua kwaliteit kun je het niet vergelijken en qua prijs ook niet. Dus succes met het maken van je keuze :).
 
Racefoxx is beter van kwaliteit dan de 24m, licht alu frame, sterk doek.
In de aanbieding was ie €200, nu 250 en dat is ook een prima prijs.
Ik heb een 24mx tent, met 1 wand van racefoxx. En afgaande op de kwaliteit van die wand kan ik niet anders concluderen dat de racefoxx idd ook gewoon goed is.
Zelf overweeg ik ook om de racefoxx tent aan te schaffen.
Met name omdat ik er ook op 't paddock in slaap, is de extra stevige & minder licht doorlatende doek wel een fijne extra denk ik.
 
Racefoxx is beter van kwaliteit dan de 24m, licht alu frame, sterk doek.
In de aanbieding was ie €200, nu 250 en dat is ook een prima prijs.
Is de racefoxx tent trouwens in je uppie op te zetten? De 24mx tent kan ik in m'n eentje uit elkaar krijgen en zou wel fijn zijn als dat met de racefoxx ook zo is/kan..
 
Dat is een goede.
Vast wel, maar toen ik het probeerde en duidelijk aan het kutten was, kwam er al hulp aangesneld 🤣
Je hebt nog geen halve minuut nodig om met z'n 2 dat frame uit elkaar te vouwen, gewoon ff iemand vragen.
Opvouwen kan weer wel makkelijk alleen.
 
Dat is een goede.
Vast wel, maar toen ik het probeerde en duidelijk aan het kutten was, kwam er al hulp aangesneld 🤣
Je hebt nog geen halve minuut nodig om met z'n 2 dat frame uit elkaar te vouwen, gewoon ff iemand vragen.
Opvouwen kan weer wel makkelijk alleen.
Ja, tuurlijk kan er wel iemand helpen of om hulp vragen...
Maar ik ben er eentje in de categorie "dat wil ik in m'n eentje kunnen" :P
De 24mx tent moet ik zeg maar elke kant beetje naar buiten duwen en als dat ver genoeg staat bij eentje helemaal goed doorduwen en de rest van de kanten volgt dan zeg maar..
Dan alleen nog in de vergrendeling klikken en dat is 't dan..
 
Ik begrijp je, ik wil ook alles zelf doen en kunnen, maar als hulp inschakelen zoveel makkelijker is dan doe ik dat tegenwoordig.
Heb je meteen een praatje en wellicht iemand die het thuisfront ff kan waarschuwen als er wat misgegaan is.

De tent werkt hetzelfde, in je eentje kan ook, iets lastiger uit te vouwen door het zwaardere doek.
 
Racefoxx is beter van kwaliteit dan de 24m, licht alu frame, sterk doek.
In de aanbieding was ie €200, nu 250 en dat is ook een prima prijs.
Dit zou mijn keus zijn, 250 euro is ook het maximale wat ik er aan uit wil geven. En jouw advies van het zwaardere tent zeil spreekt me wel aan tov van de 24mx tent, wat het toch net niet is allemaal.
Maar helaas is de racefoxx pas leverbaar 22-7 ;(
Ik heb het nodig eerste weekend van Julie op Schleiz.
 
Bedoel je de dubbele chicane na de sacrementsheuvel? Ik reed daar in de 2de sessie vlak achter een rode (honda?) motor. Die vloog daar met een snoeihare highsider van zn motor. De motor ging een paar keer over de kop en bleef op de baan liggen. Overal lagen onderdelen. Ik kon de boel net ontwijken... de sessie werd na een paar bochten met rood afgevlagd. Daar was maar 1 motor bij betrokken, of er moet achter mij nog iemand over/tegen aan zijn gereden...
Helaas was dit de enige sessie dat dan mn camera uitstond. :')

Zelf mijn pb niet verbeterd gisteren. Het niveau is wel een stukkie lager dan op de donderdagen, veel verkeer die bijna allemaal langzamer reden . Reed zelf rondjes van 1.44/1.45/1.46.

En voor wat betreft het geluid.... Ik kan Bianchi nou eenmaal alleen volgas uit. Jammer dat daar net een paal staat. Wat me wel opviel is dat vooral in de middag (toen er meer wind stond) en vele een zwarte vlag kregen voor geluid. In de ochtend reed ik net zo hard langs die paal, toen was alles prima...
Ik dacht zelf nog aan isolatie materiaal aan de binnenkant van de kuipen om wat geluid te dempen. Wie heeft daar goede ervaringen mee??
Aan het uitlaat systeem wil ik niks veranderen, dat is nu een full akra systeem met 2 dempers en killers.

Bedoel je de dubbele chicane na de sacrementsheuvel? Ik reed daar in de 2de sessie vlak achter een rode (honda?) motor. Die vloog daar met een snoeihare highsider van zn motor. De motor ging een paar keer over de kop en bleef op de baan liggen. Overal lagen onderdelen. Ik kon de boel net ontwijken... de sessie werd na een paar bochten met rood afgevlagd. Daar was maar 1 motor bij betrokken, of er moet achter mij nog iemand over/tegen aan zijn gereden...
Helaas was dit de enige sessie dat dan mn camera uitstond. :')

Zelf mijn pb niet verbeterd gisteren. Het niveau is wel een stukkie lager dan op de donderdagen, veel verkeer die bijna allemaal langzamer reden . Reed zelf rondjes van 1.44/1.45/1.46.

En voor wat betreft het geluid.... Ik kan Bianchi nou eenmaal alleen volgas uit. Jammer dat daar net een paal staat. Wat me wel opviel is dat vooral in de middag (toen er meer wind stond) en vele een zwarte vlag kregen voor geluid. In de ochtend reed ik net zo hard langs die paal, toen was alles prima...
Ik dacht zelf nog aan isolatie materiaal aan de binnenkant van de kuipen om wat geluid te dempen. Wie heeft daar goede ervaringen mee??
Aan het uitlaat systeem wil ik niks veranderen, dat is nu een full akra systeem met 2 dempers en killers.
Je rijdt ook veel te hard voor een normale dag;)
 
  • Haha
Waarderingen: C4rN
De Aprilia was gisteren klaar, tussen alles door heb ik de SP ook nagelopen. Behalve wat stickers verwijderd en opgeplakt, de vering op oem waarden gezet want die stond wel erg slap voor mijn gewicht, nette Corsa's er onder en een beurtje gegeven.
Donderdag mee naar België.

20220605_185517.jpg
 
:Y
Is niet heel moeilijk om kwalitatief beter te maken.
Is de kosten van zo'n tent ook wel naar vind ik :)
Klopt, ik heb mezelf echter al meerdere keren gestoten aan "goedkoop is duurkoop".
Je denkt dat troep ook wel werkt om vervolgens toch te merken dat het kut is/kapot gaat en je alsnog een dure/duurdere gaat kopen.
 
  • Eens
Waarderingen: C4rN
Klopt, ik heb mezelf echter al meerdere keren gestoten aan "goedkoop is duurkoop".
Je denkt dat troep ook wel werkt om vervolgens toch te merken dat het kut is/kapot gaat en je alsnog een dure/duurdere gaat kopen.
Tja.. Op zich ben ik best tevreden over mijn 24mx tent. Voor het geld dikke prima vind ik.
Gebruik hem nu ook al een jaar of 3 of 4 of zo. Allicht een keertje tijd voor eentje van racefoxx :)
 
Tja.. Op zich ben ik best tevreden over mijn 24mx tent. Voor het geld dikke prima vind ik.
Gebruik hem nu ook al een jaar of 3 of 4 of zo. Allicht een keertje tijd voor eentje van racefoxx :)
Same here. 24mx is niet van de beste kwaliteit maar doet het bij mij ook al jaren gewoon goed. Vooral vastzetten, ook als het niet waait, want die ene rukwind in de middag slooptem :+
 
De Aprilia was gisteren klaar, tussen alles door heb ik de SP ook nagelopen. Behalve wat stickers verwijderd en opgeplakt, de vering op oem waarden gezet want die stond wel erg slap voor mijn gewicht, nette Corsa's er onder en een beurtje gegeven.
Donderdag mee naar België.

Bekijk bijlage 1768614
op het kontje zaten zat stickers ;)
vering stond op 85 kilo, Milco heeft er ook op gereden en die weegt dacht ik rond de 95 ?...en was ook best tevreden over het vertrouwen wat hij gaf.
anyway, ben benieuwd hoe je hem vindt rijden.
spa?...of ander circuit?
heb er nog steeds spijt van, maar ben blij dat hij bij een liefhebber is terecht gekomen :)
 
op het kontje zaten zat stickers ;)

heb er nog steeds spijt van, maar ben blij dat hij bij een liefhebber is terecht gekomen :)
Ik heb de xx-jes gehouden 😊
Ben meer in de garage dan op de bank, dus er wordt goed voor gezorgd.

Hij gaat mee naar Spa.
Even kijken hoe ik dat ga doen want ik ga niet elke sessie wisselen.
Dag 1 op de Mille, dan hoef ik alleen weer te wennen aan de baan en dan dag 2 starten op de SP.
 
Terug
Bovenaan Onderaan