Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Wederom een kleurrijk tafereeltje 💪
IMG_20220606_113227.jpg


Ondertussen doen we ook nog wat rijden ,hier in Oss.
We gaan lekker en niet onverdienstelijk.💪
Nog even en ik moet aan de verplichte wigwam knoop bij het borgen van mijn rem klauwen 🤔🤗
 
Iemand nog tips voor het vervoeren van je regenwielen? Heb een gewone personenauto (volvo S60) en een aanhanger waar 2 motoren op kunnen waarbij ik aan de achterkant nog wat ruimte over houd. Met alle spullen bij voor 2 man, inclusief paddock tentje, spullen om te overnachten, zat de auto best vol, en dan heb ik al een bak op de dissel staan waar gereedschap en andere spullen in zit. Alleen de wielen pasten niet meer. Ik heb ze nu op zo'n wielenhouder staan. Toen er minder spullen mee gingen / grotere auto, zette ik ze achterin de auto. In de auto nemen ze heel veel plek in, zeker als er 2 sets in zouden moeten. Op de aanhanger is nog wel wat ruimte, maar hoe zet je ze vast? Heb al zitten denken om iets te maken zodat ik de paddock tent op de aanhanger kan leggen tussen de 2 motoren in, dat zou al aardig wat ruimte schelen. Wellicht met van die verzonken ogen.
 
Ik heb een enkelmotorse aanhanger. Aan de rechterkant ligt de paddocktent, die ik vast zet met een (lange) spanband en een paar vastmaakogen.

Als je de wielen al op een wielenhouder hebt; kun je de wielenhouder niet ook op de aanhanger vast maken? Paar gaten boren in de vloer en dan gewoon vast bouten?
 
Ik heb een enkelmotorse aanhanger. Aan de rechterkant ligt de paddocktent, die ik vast zet met een (lange) spanband en een paar vastmaakogen.

Als je de wielen al op een wielenhouder hebt; kun je de wielenhouder niet ook op de aanhanger vast maken? Paar gaten boren in de vloer en dan gewoon vast bouten?
Ik vraag me af of het stevig genoeg is, is zo'n soort constructie. Zit best wel wat beweging in door het gewicht van de wielen. Als het even kan, boor ik het liefst ook geen gaten in de bodem.

URL]
Racewielen-houder-voor-17-inch-17270.jpeg
 
Aha, juist zo'n ding.
Wat je ook kan doen... Is van die hoekijzers kopen (4 stuks, beetje grote/stevige) en die aan de zijkanten vastmaken en aan de bodem van de aanhanger?
 
Wel oppassen dat je max 750kg (incl kar) op een enkelasser kwijt kan. Of je moet een geremde kar hebben.
 
Gewoon ronde rechte stang. Wel ook echt je asmaat want je wil niet dat je velg op die as staat rond te stuiteren bij elke hobbel.
Ja dat kan idd natuurlijk ook. Allicht stang verticaal op de aanhanger monteren en dan de velg met een spanband vast zetten?
Zelf kan ik ze (gelukkig) goed in 't koekblik kwijt...
Zo'n klassieke A-klasse kan echt téring veel in :Y
'T is niet mijn auto... O-) maar voor circuitdagen prima fijn :Y
 
Laatst bewerkt:
Betreft een geremde aanhanger dus gewicht is niet zo snel een probleem. Voor hele constructies gaat de ruimte net te weinig zijn. Mag ook niet permanent iets maken want dan kunnen de motors er niet meer opgereden worden.
 
Ja dat kan idd natuurlijk ook. Allicht stang verticaal op de aanhanger monteren en dan de velg met een spanband vast zetten?
Zelf kan ik ze (gelukkig) goed in 't koekblik kwijt...
Zo'n klassieke A-klasse kan echt téring veel in :Y
'T is niet mijn auto... O-) maar voor circuitdagen prima fijn :Y
Vivaro en sleurhut en nog telkens kutten om alle rotzooi mee te krijgen 😂
Betreft een geremde aanhanger dus gewicht is niet zo snel een probleem. Voor hele constructies gaat de ruimte net te weinig zijn. Mag ook niet permanent iets maken want dan kunnen de motors er niet meer opgereden worden.
Doe eens een foto van de geladen ahw. Dat denkt makkelijker.
 
Ik vraag me af of het stevig genoeg is, is zo'n soort constructie. Zit best wel wat beweging in door het gewicht van de wielen. Als het even kan, boor ik het liefst ook geen gaten in de bodem.

URL]
Racewielen-houder-voor-17-inch-17270.jpeg
als je onder je aanhanger gaat liggen...boor je toch gewoon gaatjes in het plafond?.....
 
  • Haha
Waarderingen: jbt
Iemand nog tips voor het vervoeren van je regenwielen?
Ik heb een plaatje rvs laten lasersnijden en zetten die op een acebikes steady stand gemaakt kan worden. Door de gezette plaat gaat een stuk gasbuis waar het voorwiel van mijn r6 strak omheen past. Bij het achterwiel (met lagers met een grotere binnendiameter) heb ik tussen de buis en het wiel een afgezaagd stuk wielas die alle speling opneemt. Dit werkt voor mij echt perfect en het plaatje kost slechts 20 euro gok ik. Als je wilt kan ik het snijbestand opsturen, maar ik weet niet of dat de diameter buis wat ik gebruikt heb bij jouw wielen werkt.
Plaatje incl. gapende kat:
IMG_20220607_195045.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20220607_195207.jpg
    IMG_20220607_195207.jpg
    125,9 KB · Weergaven: 26
Terug
Bovenaan Onderaan