Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Ook al stuurde de Mille niet lekker, heb er wel toffe foto's aan over gehouden.
Kneedown lukt me daar voorlopig echt nog niet ;).

61000893_.jpg
 
Ik had niet voor niks beelden van Mugello.
De eerste tip kan ik wel raden, ik moet later remmen. Snap niet dat ik al zo vroeg van het gas ga voor de eerste bocht 😅

 
Hier een heel leerzaam weekend op Pottendijk gehad.

Niet abrupt remmen na de apex.
Bij remvloeistof is een paar keer doorspoelen niet genoeg.

Desondanks een top weekend gehad, en wat een leuke groep zeg.
SZR is ook een super motor voor zo'n baantje.
Zo'n 3uurs race smaakt naar meer

Met @I-accelerate
Nog op de foto gekomen bij Gert ?volgens mij liep hij daar ook rond
 
Na 2 grindbak avonturen die telkens vanuit stilstand liggend zijn geëindigd, wat doen jullie om recht te blijven in de grindbak? Telkens begon het stuur heen en weer te gaan totdat het het voorwiel op het laatst wegzakt in het grind en geen 'grip' meer heeft en je uiteindelijk omvalt. Ik zou denken dat je zoveel mogelijk gewicht naar achter moet brengen zodat het voorwiel niet ingraaft? En m'n voeten waren van de stepjes af, laat je deze wellicht staan? 2 keer gelukkig geen schade op paar lichte krasjes na.
 
zoals je beschrijft, naar achter en voetjes op de steps zo lang mogelijk (tot bijna stilstand) of proberen door rijden uit de bak
ging geen circuitdag voorbij of ik stond wel ergens eens in de kattebak _O- kleur nu al een paar jaar tussen de lijntjes
op een schuiver na vorig jaar:X
 
Na 2 grindbak avonturen die telkens vanuit stilstand liggend zijn geëindigd, wat doen jullie om recht te blijven in de grindbak? Telkens begon het stuur heen en weer te gaan totdat het het voorwiel op het laatst wegzakt in het grind en geen 'grip' meer heeft en je uiteindelijk omvalt. Ik zou denken dat je zoveel mogelijk gewicht naar achter moet brengen zodat het voorwiel niet ingraaft? En m'n voeten waren van de stepjes af, laat je deze wellicht staan? 2 keer gelukkig geen schade op paar lichte krasjes na.
Geen voorrem gebruiken.stuur goed vasthouden, laten lopen indien de ruimte er is...
 
Mijn laatste circuitdag stond er drie keer dezelfde rijder in evenzovele sessies in de grindbak.
En de organisatie op Zandvoort deed iedere keer met code rood afvlaggen. O-)
Ik hoorde ook van iemand anders dat deze meneer hem al een paar keer heel spannend had ingehaald.
Hij reed in de snelste groep alsof er geen morgen was.
Voor sessie vier zagen we hem de motor opladen. Gelukkig, die gaat weg. :W
Maar blijkbaar werkte zijn buienradar beter dan die van internet. _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan