Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

*O*Met z’n alle…. Met z’n ahaluuuu….
*O*
 
Maarre, was je van plan met de Aprilia die Azië dag te rijden? Ik weet niet hoe streng ze zijn, maar zou wel zonde zijn als je vervolgens niet de baan op mag?
Hij neemt de soes hoes mee :+

Ik ben er al met beide, althans dat is het plan. Neem aan dat ze de Aprilia niet van de paddock wegslepen, anders neem ik wel een Suzuki hoes mee voor de zekerheid 😇
 
Maarre, was je van plan met de Aprilia die Azië dag te rijden? Ik weet niet hoe streng ze zijn, maar zou wel zonde zijn als je vervolgens niet de baan op mag?
Zie de foto een paar posts terug, de Honda gaat ook mee;)
Soms moet je niet willen kiezen.

Andere merken komen Spa niet op, maar mijn spul staat er dan al 2 dagen, komt vast goed (als niemand me verraadt):+
 
Zie de foto een paar posts terug, de Honda gaat ook mee;)
Soms moet je niet willen kiezen.

Andere merken komen Spa niet op, maar mijn spul staat er dan al 2 dagen, komt vast goed (als niemand me verraadt):+
Ah nou dat hij er is zal geen probleem zijn maar de baan ermee op zal lastig kunnen zijn.
Maar die andere tractor lost dat probleem op 👌🏻
 
Thanks voor de info, hoop gewoon op een droge dag en lekker knallen 😎
Niets was minder waar, sterker nog code geel 😅
Heb hem laten schieten, gauw vergeten en dooorrrr, aanstaande dinsdag tweede poging bij trackdays4all andere uiterste 34 graden 😂

Gaat dus om een dagje Assen!

Vraagje; hoe serieus moet ik het “koplamp afplak” verhaal nemen?
(Zelf nog niet eerder gedaan op Assen maar dat is jaren geleden)

Nog een vraagje; ik dacht ik krijg een transponder in de vorm van een “buzzer/pieper” maar ook dat is blijkbaar verandert. Nu een soort strip o.i.d. welke je mag houden?
Iemand nog een tip waar deze te plakken op een naked?
 
Niets was minder waar, sterker nog code geel 😅
Heb hem laten schieten, gauw vergeten en dooorrrr, aanstaande dinsdag tweede poging bij trackdays4all andere uiterste 34 graden 😂

Gaat dus om een dagje Assen!

Vraagje; hoe serieus moet ik het “koplamp afplak” verhaal nemen?
(Zelf nog niet eerder gedaan op Assen maar dat is jaren geleden)

Nog een vraagje; ik dacht ik krijg een transponder in de vorm van een “buzzer/pieper” maar ook dat is blijkbaar verandert. Nu een soort strip o.i.d. welke je mag houden?
Iemand nog een tip waar deze te plakken op een naked?
In de regen kan je ook rijden hé? Motor smelt niet ;)

Ja je moet hem afplakken. Op het moment dat jij besluit af te stappen voor je stilstaat is het erg prettig dat de baan niet bezaaid ligt met "glas". Let er wel op dat als je je koplamp niet met een schakelaar uit kan zetten even de stekker van je koplamp trekken zodat de tape niet inbrand.

Die strip rotzooi heb ik gelukkig niet veel ervaring mee behalve dat de software erachter ruk is. Maar de organisator kan je sowieso vertellen hoe en waar je deze moet plakken voor de beste werking.
 
In de regen kan je ook rijden hé? Motor smelt niet ;)

Ja je moet hem afplakken. Op het moment dat jij besluit af te stappen voor je stilstaat is het erg prettig dat de baan niet bezaaid ligt met "glas". Let er wel op dat als je je koplamp niet met een schakelaar uit kan zetten even de stekker van je koplamp trekken zodat de tape niet inbrand.

Die strip rotzooi heb ik gelukkig niet veel ervaring mee behalve dat de software erachter ruk is. Maar de organisator kan je sowieso vertellen hoe en waar je deze moet plakken voor de beste werking.

Dat kan zeker maar ik rij motor voor de hobby en plezier in combinatie met mooi weer en heb niet de ambitie om dit in de spoelende regen te gaan doen vandaar dat ik even heb over geslagen.

Stekkers zijn al uit de koplampen dus dat is het probleem niet. Ik zie alleen allerlei recente circuit foto’s met motoren met brandende/niet afgeplakte koplampen dus voordat ik veel moeite doe en daarbij mogelijk mijn koplampen beschadig (net nieuw á €800) vraag ik even.

Dat glas verhaal, los van of het moet of niet, volgens mij zit er geen glas in mijn koplampen maar zou ik dan niet ook al het polyster/carbon moeten afplakken?

Thanks for the info!
 
Dat kan zeker maar ik rij motor voor de hobby en plezier in combinatie met mooi weer en heb niet de ambitie om dit in de spoelende regen te gaan doen vandaar dat ik even heb over geslagen.

Stekkers zijn al uit de koplampen dus dat is het probleem niet. Ik zie alleen allerlei recente circuit foto’s met motoren met brandende/niet afgeplakte koplampen dus voordat ik veel moeite doe en daarbij mogelijk mijn koplampen beschadig (net nieuw á €800) vraag ik even.

Dat glas verhaal, los van of het moet of niet, volgens mij zit er geen glas in mijn koplampen maar zou ik dan niet ook al het polyster/carbon moeten afplakken?

Thanks for the info!
Ieder het zijne hoor, maar ik heb makkelijk lullen. Met regenbanden gaat het ook lekkerder.

Het ligt aan de organisatie, staat het in hun voorwaarden? Gewoon ff doen. Als je gaffa (geen ductape) pakt gebeurt er niets. Organisaties gaan niet elke motor afzonderlijk het materiaal checken al zal er weinig meer mat echt glas onderweg zijn dus gewoon de regels van de organisator aanhouden.
 
Dat kan zeker maar ik rij motor voor de hobby en plezier in combinatie met mooi weer en heb niet de ambitie om dit in de spoelende regen te gaan doen vandaar dat ik even heb over geslagen.

Stekkers zijn al uit de koplampen dus dat is het probleem niet. Ik zie alleen allerlei recente circuit foto’s met motoren met brandende/niet afgeplakte koplampen dus voordat ik veel moeite doe en daarbij mogelijk mijn koplampen beschadig (net nieuw á €800) vraag ik even.

Dat glas verhaal, los van of het moet of niet, volgens mij zit er geen glas in mijn koplampen maar zou ik dan niet ook al het polyster/carbon moeten afplakken?

Thanks for the info!
Niet te moeilijk denken ;) Ik plak alleen de spiegels ( glas ) en de kentekenplaat af ( zodat die niet om wat voor reden dan ook uit de houder vliegt ) Nummersticker op het koplampplastic en klaar. Nooit commentaar gehad met keuring toen ze dat nog deden.
 
Dat afplakken staat volgens mij ook nergens in de reglementen van de circuitorganisaties. Je ziet het een enkeling nog wel doen, maar 99% doet het niet. Ik zou het dan ook eerlijk gezegd zelf niet meer doen (deed het vroeger wel zelf). Als je zo hard valt dat je koplamp sneuvelt, dan liggen er wel meer brokken op de weg.
 
Even een beginnelingenvraag (van een niet beginneling)

Als je een circuitdag boekt en je wilt twee motoren meenemen en erop rijden kan dit? Beetje afwisselen zeg maar.
 
Even een beginnelingenvraag (van een niet beginneling)

Als je een circuitdag boekt en je wilt twee motoren meenemen en erop rijden kan dit? Beetje afwisselen zeg maar.
Waarschijnlijk wel met beide door de technische keuring. En even informeren hoe je dat met stickers moet doen. Maar verder :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan