Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Welke heb je besteld? SC2's? *O*
Net als 'mijn eerste babyhapje' of 'mijn eerste peuterklas' de TD slick. :+
Ik ben waarschijnlijk vroeg in de ochtend zonder bandenwarmers en ik verwacht mijn vriendin niet voor elf, twaalf uur.
 
Hoor ik hier een M-F dag op Midland ?
Daar ben ik ook nog stoer met de SZR.
Ik rijdt (ook daar) nu vaker met laps.nu.
Organisatie bevalt goed en is wat vriendelijker geprijsd.
Alleen maar 1 groep voor wegmotoren, maar dat leek geen probleem, rondetijden heb je toch niet.
 
Net als 'mijn eerste babyhapje' of 'mijn eerste peuterklas' de TD slick. :+
Ik ben waarschijnlijk vroeg in de ochtend zonder bandenwarmers en ik verwacht mijn vriendin niet voor elf, twaalf uur.

Die achterband kun je omdraaien toch? Dus meer dagen met een band. :]
Hoor vrij veel positieve verhalen over die TD Slicks, ben benieuwd. Hou ons op de hoogte!
 
Zojuist terug van motorcircuittraining.nl op Lelystad Midland.
Eerste x was het voor mij en moet zeggen dat het minstens fantastisch was. Dit gaan we dus vaker doen. Ben met mijn vtr firestorm gegaan, en das prima zat voor die baan. Iemand hier gaf aan dat je niet verder komt dan tweede versnelling..en voor groep 2 klopt dat wel. Ik zat dus ingedeeld in groep 2 en mocht over naar 3. Ik ben in groep 2 gebleven, puur omdat de groep gewoon goed was. Zeker te traag, want ik wilde echt sneller, maar heb zelf gekozen om eerst te werken aan mijn houding en de volgende x pak ik groep 3. De houding was volgens de instructeurs echt een dikke plus, en dat had ik niet verwacht. Naast de motor met lichaam/bil en extreem de bocht doorkijken terwijl je hoofd zo goed als naast je spiegel hangt is op de openbare weg haast geen doen om goed te leren. Ben blij dat ik begeleiding kreeg mbt de houding. De tip welke ik kreeg was de motor meer rechtop te houden en zelf meer naar de binnenzijde vd motor te plaatsen (binnenbocht).
En zeker ook vloeiendere lijnen te gaan rijden ipv de motor haaksom de bocht in te knallen (waar ik best goed in ben al zeg ik het zelf 8-) ).
Zag nog een hoop supersports met de dikste schaamranden op hun diablo corsa rosso en weet ik veel wat+ maagdelijke kneesliders, denk dat ze vanavond huilen in hun bedje 😁.
Organisatie heeft het naar mijn idee goed op orde, ze zien goed waar iedere rijder aan moet werken en sturen daar op aan. Vond wel dat we te kort op elkaar moesten rijden , das het enige wat ik wat minder vond. Voor de rest, prima dagje zo. Wellicht een lang verhaal, maar ik ben gewoon enthousiast geworden.
Fijn weekend allen.
 
Die 2e versnelling heb ik inderdaad geroepen over Midland. Maar als op een liter fiets met originele vertanding is dat niet zo gek.

En dat kort op elkaar rijden hoor je bij iedere circuitdag wanneer je onder begeleiding rijdt. Is voor de instructeurs een goede manier om te zien of iedeen het tempo bij kan houden.
Mijn advies; als het niet prettig rijdt, hou gewoon lekker je afstand, of als je iets dichterbij rijdt zorg dat je niet direct in dezelfde lijn rijdt als je voorganger.

Je rijvaardigheid aanscherpen op zo’n dag is belangrijk, maar heel thuis komen is belangrijker.
 
Die 2e versnelling heb ik inderdaad geroepen over Midland. Maar als op een liter fiets met originele vertanding is dat niet zo gek.
Alleen buitenom hoefde ik te schakelen met een 1 cilinder 310cc in groep drie.
De rest wel de hele tijd in de tweede versnelling tegen de toerenbegrenzer aan. _O-
 
Ik heb dus geen originele vertanding, want das best wel saai. De mijne is een stuk korter en icm een afgedraaid vliegwiel + afgesteld bij tovami heb ik zeker geen standaard vtr firestorm meer.
Betreft dus een levendige fiets welke vlotjes door alle toerentallen gaat. Maar wat Luz916 zegt klopt als een bus. Het is een goede indicatie vd instructeurs. Plus je houdt de groep niet op waardoor de achterop komende groep ook minder hinder ondervindt. Andere lijnen rijden is ook een optie zoals eerder gezegd. Zag nog een Yamaha r3, dat moet een feestje zijn om te rijden op zo'n kort baantje.
 
Ik heb dus geen originele vertanding, want das best wel saai. De mijne is een stuk korter en icm een afgedraaid vliegwiel + afgesteld bij tovami heb ik zeker geen standaard vtr firestorm meer.
Betreft dus een levendige fiets welke vlotjes door alle toerentallen gaat. Maar wat Luz916 zegt klopt als een bus. Het is een goede indicatie vd instructeurs. Plus je houdt de groep niet op waardoor de achterop komende groep ook minder hinder ondervindt. Andere lijnen rijden is ook een optie zoals eerder gezegd. Zag nog een Yamaha r3, dat moet een feestje zijn om te rijden op zo'n kort baantje.
met
leukopdefoto_1569763.JPG.jpg
een gsxr 1000 k1 is het ook een feestje hoor🤗
 
Tis gewoon lekker om die bochten op te vreten.
Nonchalant al naar de volgende bocht kijken terwijl je de huidige bocht nog moet afmaken.
Das podver motorrijden :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan