Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Nou moet ik wel zeggen dat je op de VFR veel eerder aan de grond zit dan op sportievere motoren, je kan de voelers lekker afschaven zonder aan de limiet van de banden te komen. Zou me niet zo'n zorgen maken over de grindbak, maar je zal moeten gaan verzitten om de bochtsnelheden hoger te krijgen.
Ook dan.
Voetsteun kan wel opklappen, maar ook dat stopt een keer. Alles wat je aan de grond rijd is dichtbij een limiet van iets. Wat niet per se erg is, maar in dit geval makkelijk op te lossen met een andere houding.
 
Ik wil direct even inhaken op het verhaal voetsteunen aan de grond. Ik rijd op een suzuki gsxr 600 k7 en met die fiets had ik in juli op Assen en augustus in Equyers meerdere malen de steunen aan de grond.

Ik had hier andere keren geen last van maar was toen wel wat trager. Is het dan sowieso dat de houding niet ok of is het tijd voor andere voetsteunen?

Heb helaas geen foto's van de houding.
 

Bijlagen

  • 20220719_100756.jpg
    20220719_100756.jpg
    191,2 KB · Weergaven: 46
Ik wil direct even inhaken op het verhaal voetsteunen aan de grond. Ik rijd op een suzuki gsxr 600 k7 en met die fiets had ik in juli op Assen en augustus in Equyers meerdere malen de steunen aan de grond.

Ik had hier andere keren geen last van maar was toen wel wat trager. Is het dan sowieso dat de houding niet ok of is het tijd voor andere voetsteunen?

Heb helaas geen foto's van de houding.
Nou heb ik geen ervaring met de k7 maar ik vermoed idd houding. Echter ook met de beste houding is de grondspeling ergens een keer op en kan een setje verstelbare voetsteunen helpen echter wel opletten wat je dan aan de grond gaat rijden.
 
Ik wil direct even inhaken op het verhaal voetsteunen aan de grond. Ik rijd op een suzuki gsxr 600 k7 en met die fiets had ik in juli op Assen en augustus in Equyers meerdere malen de steunen aan de grond.

Ik had hier andere keren geen last van maar was toen wel wat trager. Is het dan sowieso dat de houding niet ok of is het tijd voor andere voetsteunen?

Heb helaas geen foto's van de houding.
Ik had het enkele jaren geleden op mijn nieuwe S1000RR gelijk de eerste keer op CPZ.
Het ging voor mijn gevoel totaal niet hard. 8)7
Nou kan ik er ook wel een stuk meer naast hangen, maar vroeger hoefde dat toch ook niet. :?

Hyperpro heeft er een andere veer opgezet en sindsdien duurde het een stuk langer voordat de steunen de grond raken.
Dus vering kan ook belangrijk zijn. :)
 
Ik wil direct even inhaken op het verhaal voetsteunen aan de grond. Ik rijd op een suzuki gsxr 600 k7 en met die fiets had ik in juli op Assen en augustus in Equyers meerdere malen de steunen aan de grond.

Ik had hier andere keren geen last van maar was toen wel wat trager. Is het dan sowieso dat de houding niet ok of is het tijd voor andere voetsteunen?

Heb helaas geen foto's van de houding.
Ik denk dat de voetsteunen aam de grond toch wel een limiet aangeeft. Ik heb de bouten onder de voetsteunen al verwijderd. Daar had ik al last van. Ik til mijn voet al een beetje op als de voetsteun schraapt. Ik ga iets meer aan mijn houding werken. Want de motor moet niet platter gaan zodat ie in het grind beland
 
Volgende motor wordt waarschijnlijk wel een fireblade. Dan is het ook geen issue meer.
Jawel hoor, alleen heb je iets meer marge.
De juiste houding zorgt ervoor dat je sneller en veiliger rondrijdt.
Een tip is ook om je stuur anders vast te nemen.
Je had je stuur vast zoals links op de foto, dat beperkt je enorm in je bewegingsvrijheid.
6636.png
 
Laatst bewerkt:
Ik had het enkele jaren geleden op mijn nieuwe S1000RR gelijk de eerste keer op CPZ.
Het ging voor mijn gevoel totaal niet hard. 8)7
Nou kan ik er ook wel een stuk meer naast hangen, maar vroeger hoefde dat toch ook niet. :?

Hyperpro heeft er een andere veer opgezet en sindsdien duurde het een stuk langer voordat de steunen de grond raken.
Dus vering kan ook belangrijk zijn. :)
Vering is geheel aangepast door HK. Zo wel voor als achter en op mijn gewicht gezet.
 
Ow, daar heb ik nooit op gelet. Ga meer klussen zodat ik de juiste grip heb ;) _O-
Ga een keertje (of wat) rijden met instructie, vanaf Groep 2 zo'n beetje gaan ze aan je zithouding werken, leer je echt veel van.
Ik ben er ook nog niet helemaal qua positie maar het ziet er al een stuk beter uit als eerst. :P
 
Jawel hoor, alleen heb je iets meer marge.
De juiste houding zorgt ervoor dat je sneller en veiliger rondrijdt.
Een tip is ook om je stuur anders vast te nemen.
Je had je stuur vast zoals links op de foto, dat beperkt je enorm in je bewegingsvrijheid.
Bekijk bijlage 1807266
daar ga ik eens moeten op letten want ik doe het eerste (denk ik 🙄)
of moeten de clippons meer naar binnen gedraaid worden???
 
Ik wil direct even inhaken op het verhaal voetsteunen aan de grond. Ik rijd op een suzuki gsxr 600 k7 en met die fiets had ik in juli op Assen en augustus in Equyers meerdere malen de steunen aan de grond.

Ik had hier andere keren geen last van maar was toen wel wat trager. Is het dan sowieso dat de houding niet ok of is het tijd voor andere voetsteunen?

Heb helaas geen foto's van de houding.
Sowieso die slijtboutjes uit je voetsteunen draaien, dat scheelt al heel veel. Zithouding bepaalt ook al snel of je steunen aan de grond komen, dat merk je goed als je moe begint te worden en minder goede houding aanneemt, dan raken ze veel eerder. Met m'n R1 '08 rijd ik ook met standaard rearset en daar kan je toch echt vrij snel mee rondgaan zonder dat ze de grond raken, zal bij jouw GSXR niet anders zijn.
 
Gisteren op zolder gereden! 2:04 op een vfr uit 1997. Redelijk meekomen met de nieuwere racers. Vfr 3 cm verhoogt en toch de stepjes aan de grond
Hey, daar was ik ook! Volgens mij heb ik je wel een paar keer gezien tijdens de ochtendsessies. :t
Zie dat je gopro's erop hebt, beelden online of voor eigen gebruik?
 
Hey, daar was ik ook! Volgens mij heb ik je wel een paar keer gezien tijdens de ochtendsessies. :t
Zie dat je gopro's erop hebt, beelden online of voor eigen gebruik?
Was jij degene die mij inhaalde _O- . Je was niet de enige...
Ja ik heb wat beelden gemaakt. Alleen YouTube maakt er een mindere kwaliteit van... heb er alvast 1 online gezet...
 
Was jij degene die mij inhaalde _O- . Je was niet de enige...
Ja ik heb wat beelden gemaakt. Alleen YouTube maakt er een mindere kwaliteit van... heb er alvast 1 online gezet...
Volgens mij zet Youtube die wel naar HD, maar duurt dat verwerken een uurtje extra. Is bij die beelden van ons het geval.
Prima angle op die beelden, vind het altijd wel mooi om terug te kijken. :t
 
Sowieso die slijtboutjes uit je voetsteunen draaien, dat scheelt al heel veel. Zithouding bepaalt ook al snel of je steunen aan de grond komen, dat merk je goed als je moe begint te worden en minder goede houding aanneemt, dan raken ze veel eerder. Met m'n R1 '08 rijd ik ook met standaard rearset en daar kan je toch echt vrij snel mee rondgaan zonder dat ze de grond raken, zal bij jouw GSXR niet anders zijn.
Dan zal ik met dit grote lijf er meer naast gang hangen en de motor wat rechter. En ik maar denken dat ik er al goed naast hing in de bocht.😁
 
Dan zal ik met dit grote lijf er meer naast gang hangen en de motor wat rechter. En ik maar denken dat ik er al goed naast hing in de bocht.😁
Foto's?
Zoals @maikel tc op de screenshot van zijn filmpje zit is iig akelig recht en wachten op problemen.
Wel prima lijnen als ik zo snel zag in het filmpje.
 
🤔 ik zit niet te wachten op problemen. Misschien moet ik mijn clipons er weer opzetten voor de volgende circuitdagen
Zo is mijn positie beter
Kijk, het is geen feit. Maar gezien hellingshoek, voetsteunen schrapen en zithouding kan er "makkelijk" wat verbeterd worden.
Op die foto is het iets beter, maar als ik het goed zie zit je helm nog steeds bijna in lijn met je kuipruit. Je kont is wel wat verder de bocht in maar simpel gezegd, des te verder je alles de bocht in hangt des te rechter kan je motor blijven.
En ook in mijn geval, weten wat ik moet doen en doen wat ik moet doen is ook nog een verschil.
Heb geen foto's helaas.
Dan kan ik niet zeggen dat het helemaal kut is en begin maar opnieuw ;)
 
Kijk, het is geen feit. Maar gezien hellingshoek, voetsteunen schrapen en zithouding kan er "makkelijk" wat verbeterd worden.
Op die foto is het iets beter, maar als ik het goed zie zit je helm nog steeds bijna in lijn met je kuipruit. Je kont is wel wat verder de bocht in maar simpel gezegd, des te verder je alles de bocht in hangt des te rechter kan je motor blijven.
En ook in mijn geval, weten wat ik moet doen en doen wat ik moet doen is ook nog een verschil.

Dan kan ik niet zeggen dat het helemaal kut is en begin maar opnieuw ;)
Bedankt voor de tips! Ik ga ze meenemen voor de volgende keer! Er valt nog wat winst te halen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan