Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

ok, ik heb beperkte circuitervaring, maar wel een paar keer op midland gereden. Ook daar had ik toch baat bij een goede conditie. Omdat de bochten elkaar direct opvolgen ben je continu bezig.
Ik klim/boulder vrij fanatiek, en dat help zeker. Sterke core, genoeg kracht in de onderarmen, dus geen last van het knijpen (moet niet, weet ik ook, doe je toch). Een maatje hoorde ik ook wel klagen over spierpijn in z'n onderarmen. Ik had met name spierpijn in de bovenbenen. Die gebruik je met klimmen dan weer minder (op deze manier althans)
Die ene keer op assen had ik veel minder spierpijn, wellicht omdat je tussen de bochten door toch wat 'rust' kan pakken. Toegegeven, daar was de organisatie rommelig, dus heb ik niet de sessie kunnen rijden hoe ik het zou willen en ik heb niet echt kunnen pushen.
 
De rem staat overigens weer hard. Uiteindelijk handmatig vacuumpompje van Datona gekocht. Eerst onderin aan het pompen geweest, druk bleef weg. Toen bij de rempomp boven gepompt en ontstond er direct druk. Al met al 4 reservoir potjes er doorheen getrokken, neem aan dat het daarmee volledig doorgespoeld is. Nadeel van het handmatig pompje is dat je echt wel heel veel moet pompen (lees zere pols), en hij trekt altijd wat lucht mee langs de aansluiting, waardoor je niet kan zien of er nog luchtbellen in de vloeistof zit. Met het pompen via de remhendel ging dat wel goed, dus de laatste paar slagen op de ouderwetse manier gedaan.

Binnenkort nog de wegmotor doen, dan hoop ik dat de zuigers er netjes in blijven zitten. Dan heb ik een iets beter beeld hoe goed het nu eigenlijk werkt. In elk geval nu in het bezit van wat slangetjes, potje dat niet lekt. De meegeleverde opzetstukjes voor over de nippel kunnen zo in de prullenbak, die sluiten voor geen meter aan.
 
ik gebruik al jaren.......(meer dan 20) eenzelfde slangetje uit het ziekenhuis.
het was een infuuslijn met meerdere "verdikkingen" en past echt precies op elke nippel en trekt nooit lucht.
 
Met m'n 39 jaar, 1.85 in lengte en uhh... 118kg 🙈 kan ik een circuitdagje prima volhouden hoor, qua conditie en kracht geen centje pijn. Souplesse is echter ver te zoeken, ik ben echt een hark.

Vanaf de F-jes tot m'n 33ste gevoetbald, en daarbij een aantal jaren rugby gespeeld. De basis heb ik daarmee wel gelegd en tot op de dag van vandaag profijt van. Maar wat hierboven al gesteld is, je spieren worden korter en daar heb ik wel een serieus dingetje mee. Een flinke kop-staartbotsing vorig jaar waarbij een Vito met tussen de 80 en 100 bij me naar binnen is gevlogen heeft me ook al geen goed gedaan qua flexibiliteit.

Maargoed, probeer de laatste jaren met uitzondering van corona 2x in de week aan cardio kickboksen te doen. Lukt me vrij aardig en dat is dan ook afdoende om conditioneel op peil te blijven. M'n kilootjes? Tja.. ik kom maar op 1 manier aan de 80kg streefgewicht, en dat is als ik een terminaaltje oploop. Daar hebben we het maar niet over... :X Maar er zou er wel serieus 15 af mogen, we zijn ermee bezig... 😏
 
Met m'n 39 jaar, 1.85 in lengte en uhh... 118kg 🙈 kan ik een circuitdagje prima volhouden hoor, qua conditie en kracht geen centje pijn. Souplesse is echter ver te zoeken, ik ben echt een hark.

Vanaf de F-jes tot m'n 33ste gevoetbald, en daarbij een aantal jaren rugby gespeeld. De basis heb ik daarmee wel gelegd en tot op de dag van vandaag profijt van. Maar wat hierboven al gesteld is, je spieren worden korter en daar heb ik wel een serieus dingetje mee. Een flinke kop-staartbotsing vorig jaar waarbij een Vito met tussen de 80 en 100 bij me naar binnen is gevlogen heeft me ook al geen goed gedaan qua flexibiliteit.

Maargoed, probeer de laatste jaren met uitzondering van corona 2x in de week aan cardio kickboksen te doen. Lukt me vrij aardig en dat is dan ook afdoende om conditioneel op peil te blijven. M'n kilootjes? Tja.. ik kom maar op 1 manier aan de 80kg streefgewicht, en dat is als ik een terminaaltje oploop. Daar hebben we het maar niet over... :X Maar er zou er wel serieus 15 af mogen, we zijn ermee bezig... 😏
Aids en kanker schijnen te helpen bij het afvallen inderdaad.

Weet niet of je dan nog lekker kan racen, dus ik zou het risico niet nemen
 
  • Haha
Waarderingen: C4rN
Aids en kanker schijnen te helpen bij het afvallen inderdaad.

Weet niet of je dan nog lekker kan racen, dus ik zou het risico niet nemen
Gaat me niet alleen om circuitdaagjes hoor. 😉
Wil ook heel graag m'n jongens oud zien worden 😉
11 dagen geleden voor de 2e keer papa geworden...

Een mooi bordje in de voortuin kon niet uitblijven uiteraard 😈
 

Bijlagen

  • 20230118_150412.jpg
    20230118_150412.jpg
    497,3 KB · Weergaven: 47
Hier net 3 dagen (nou ja 3…) Almeria erop zitten met 2 the Experience. Veel rode vlaggen helaas en daardoor niet veel aaneengesloten rondes kunnen rijden.
Theoretisch 120 rondes moeten kunnen rijden, 90 gehaald en een 1:46.690.
Eigenlijk zelfs 1:46.2 maar alleen op de laptimer, on time bike gekut… en met wat meer rijtijd moet 1:45 ook wel lukken.
 
Was wel frisjes, denk niet boven 12gr geweest en in de morgen dus nog veel kouder.
Misschien dat er veel op slicks reden maar niet goed warm konden houden op de baan?
Bijna allemaal eenzijdig.
Misschien gekke vraag omdat ik een leek ben; maar had men dit niet kunnen voorkomen?

Je weet zelf toch heel goed of je snel genoeg bent om slicks warm te krijgen (en houden)?
 
Misschien gekke vraag omdat ik een leek ben; maar had men dit niet kunnen voorkomen?

Je weet zelf toch heel goed of je snel genoeg bent om slicks warm te krijgen (en houden)?
Elke crash is te voorkomen uiteindelijk ;)

Maar veel rijders denken ze warm genoeg te rijden, is niet zo. En ligt er ook aan welke slick, de 1 warmt makkelijker op dan de ander.
Ik heb in een andere groep een rijder nog even gevolgd om feedback te geven, merkte na een paar ronden toch meer beweging.

Maar ik zeg niet dat het in dit geval zo is he? Ik zou het een logische verklaring vinden.
 
Hier net 3 dagen (nou ja 3…) Almeria erop zitten met 2 the Experience. Veel rode vlaggen helaas en daardoor niet veel aaneengesloten rondes kunnen rijden.
Theoretisch 120 rondes moeten kunnen rijden, 90 gehaald en een 1:46.690.
Eigenlijk zelfs 1:46.2 maar alleen op de laptimer, on time bike gekut… en met wat meer rijtijd moet 1:45 ook wel lukken.
Maar, wel leuk gehad of 1x en nooit meer?
 
Was wel frisjes, denk niet boven 12gr geweest en in de morgen dus nog veel kouder.
Misschien dat er veel op slicks reden maar niet goed warm konden houden op de baan?
Bijna allemaal eenzijdig.
Denk dat je vermoeden juist is. Slicks hebben echt 12 graden minimaal nodig (baantemperatuur). Onder die temperatuur ga ikzelf dan ook echt niet de baan op. Is trouwens zelf ook niet leuk om met kou te rijden. Kun je verwachten ook in Almeria in januari:Z
Ga je 200 km verder naar Cartagena, dan is het een stuk warmer 8-)
 
:^
En ik was enige jaren geleden op Cartagena en daar deden veel rijders de ochtend skippen.
De banden gingen dan te snel vreten. :)

Verder lekker in een T-shirt rondlopen.
Op papier rond de vijftien graden, maar een heerlijk zonnetje.
Ondertussen thuis sneeuw. :o *O*
 
Denk dat je vermoeden juist is. Slicks hebben echt 12 graden minimaal nodig (baantemperatuur). Onder die temperatuur ga ikzelf dan ook echt niet de baan op. Is trouwens zelf ook niet leuk om met kou te rijden. Kun je verwachten ook in Almeria in januari:Z
Ga je 200 km verder naar Cartagena, dan is het een stuk warmer 8-)

De laatste keer dat ik op google maps keek lag Cartagena net 200km hoger dan Almeria? 🧐
 
Bij een lage baan temperatuur er dan toch prima met sportieve straatbanden te rijden. Lijkt me leuker dan in de pitbox blijven zitten.
Als je dingen als zithouding wil verbeteren of puur voor het rijden zelf komt wel.

Alleen wil je vanaf een bepaald niveau voornamelijk je tijden verbeteren.
En als je in één sessie je banden aan gort rijdt dan wacht je liever tot de middag.
Je kan toch iets van drie dagen rijden.
 
En met Zonta en Loris Veneman wezen knallen als ik het goed gezien heb... Toch?
Soort van. Die reden met een andere groep die weer bij 2 the Ex een groep geboekt had zeg maar. Had anders wel een sleepje kunnen gebruiken...
(Zonta reed 1:38 met een standaard R1 en ik dus 7-8 sec langzamer (oke wel op een 600))

Denk dat je vermoeden juist is. Slicks hebben echt 12 graden minimaal nodig (baantemperatuur). Onder die temperatuur ga ikzelf dan ook echt niet de baan op. Is trouwens zelf ook niet leuk om met kou te rijden. Kun je verwachten ook in Almeria in januari:Z
Ga je 200 km verder naar Cartagena, dan is het een stuk warmer 8-)
Mwoah, kan wel. In de eerste sessie (rond 10:00 ofzo) dag 2 of 3 reed ik 1:51.

:^
En ik was enige jaren geleden op Cartagena en daar deden veel rijders de ochtend skippen.
De banden gingen dan te snel vreten. :)

Verder lekker in een T-shirt rondlopen.
Op papier rond de vijftien graden, maar een heerlijk zonnetje.
Ondertussen thuis sneeuw. :o *O*
600cc, dat scheelt ;)
 
Bij een lage baan temperatuur er dan toch prima met sportieve straatbanden te rijden. Lijkt me leuker dan in de pitbox blijven zitten.
Nou met 9 graden blijf ik liever even zitten .M'n klooooten vroren er bijna af . Ikzelf reed er met sportieve straatbanden ben dan ook niet de snelste.
 
Terug
Bovenaan Onderaan