Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Denk dat je vermoeden juist is. Slicks hebben echt 12 graden minimaal nodig (baantemperatuur). Onder die temperatuur ga ikzelf dan ook echt niet de baan op. Is trouwens zelf ook niet leuk om met kou te rijden. Kun je verwachten ook in Almeria in januari:Z
Ga je 200 km verder naar Cartagena, dan is het een stuk warmer 8-)
Ik denk dat de buitentemperatuur niet eens zo belangrijk is, het word alleen steeds moeilijker om ze warm te houden en heel belangrijk om constant hard door te blijven rijden ipv rondjes tussendoor rustig aan doen wat ik veel mensen zie doen

En ik kan het mis hebben maar Almeria is verder als Cartagena (zuidelijker) dus het zal in Cartagena niet warmer zijn lijkt me haha😂
 
Ik denk dat de buitentemperatuur niet eens zo belangrijk is, het word alleen steeds moeilijker om ze warm te houden en heel belangrijk om constant hard door te blijven rijden ipv rondjes tussendoor rustig aan doen wat ik veel mensen zie doen

En ik kan het mis hebben maar Almeria is verder als Cartagena (zuidelijker) dus het zal in Cartagena niet warmer zijn lijkt me haha😂

We hadden gewoon wat pech met een koude golf . Het kan op Almeria in maart ook fris zijn in de ochtend. Het kan er ook hard gaan waaien dan gaat het circuit ook dicht.
 
Ach, al met al lekker gereden en alles heel mee naar huis.

Heb alleen de pest erin dat mijn snelste ronde niet geregistreerd is... 🤬 😂
Die stickers zijn inderdaad niet zo betrouwbaar, bij ons heeft hij alleen de eerste dag ongeveer de helft van de rondjes geklokt en verder niks meer.
 
Soort van. Die reden met een andere groep die weer bij 2 the Ex een groep geboekt had zeg maar. Had anders wel een sleepje kunnen gebruiken...
(Zonta reed 1:38 met een standaard R1 en ik dus 7-8 sec langzamer (oke wel op een 600))


Mwoah, kan wel. In de eerste sessie (rond 10:00 ofzo) dag 2 of 3 reed ik 1:51.


600cc, dat scheelt ;)
Van een WK rijder met het gewicht van een mug die ook nog eens op 2022/23 spul rondbanjert 7-8 seconde afzitten? Hoef je je echt nergens voor te schamen toch. Ik weet niet wat het verschil in tijd tussen een 1000 en een 600 op dat baantje ongeveer gaat zijn?

Zag dat Peter Hickman ook ergens in Spanje bezig is met zowel z'n stock BMW als met z'n 675 Triumph.. zou ik eens op moeten zoeken wat het scheelt.

Anyway, ik doe het je bij lange niet na 👍🏼✊🏼 en het belangrijkste, alles heel gehouden en veilig thuis idd ✌🏼
 
Van een WK rijder met het gewicht van een mug die ook nog eens op 2022/23 spul rondbanjert 7-8 seconde afzitten? Hoef je je echt nergens voor te schamen toch. Ik weet niet wat het verschil in tijd tussen een 1000 en een 600 op dat baantje ongeveer gaat zijn?

Zag dat Peter Hickman ook ergens in Spanje bezig is met zowel z'n stock BMW als met z'n 675 Triumph.. zou ik eens op moeten zoeken wat het scheelt.

Anyway, ik doe het je bij lange niet na 👍🏼✊🏼 en het belangrijkste, alles heel gehouden en veilig thuis idd ✌🏼
Als ik mijn tijden vergelijk met SUBR1, hij is 2s sneller op Almeria tov Assen, ik 1 sec. Dus als ik idd de 45ers zou rijden zou ik mijn Assen tijden rijden. (Heel grof geredeneerd)

Niet slecht maar goed ik denk dat er niet veel rijders zijn die zeggen “zo mooi geweest, ik wil niet meer sneller” 😂

Maar idd alles heel is het beste resultaat.
 
Ik ben zojuist 5 versleten slicks weg wezen brengen naar de milieustraat hier. Ik vraag aan een medewerkster waar ik die banden moeten laten. Ze vraagt via hoor porto wat er mee moet en zegt dan, die mogen bij het restafval. Doe maar 2 in die container en de andere 3 in de container daar tegen over. Dan zijn ze een beetje verdeeld over het overige afval. Ik zeg moeten die banden niet bij de overige banden ( lees autobanden). Ik weet dat ze 2 containers hebben staan 1 voor banden met velg en 1 voor banden zonder velg. Nee dit zijn motorbanden zegt ze. Ik heb gedaan wat ze vroegen maar ik snap hem niet.

Ik ga netjes naar de milieustraat om het goed te doen maar kan ze dus ook zelf in de kliko doen als ik die lui hier moet geloven. Kliko is groot genoeg want heb het grootste formaat en wij zijn maar met zijn tweeën. Wat is jullie ervaring als je slicks of andere oude motorbanden wegbrengt naar de milieustraat?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb afgelopen jaar ook een keer oude motorbanden meegenomen naar de milieustraat in de veronderstelling dat ze daar banden apart inzamelden. Het moest toen ook bij restafval, mocht niet bij de autobanden.

Ik begrijp het ook niet... Misschien bepaalde toevoegingen die niet in autobanden zitten?
 
Ik ben zojuist 5 versleten slicks weg wezen brengen naar de milieustraat hier. Ik vraag aan een medewerkster waar ik die banden moeten laten. Ze vraagt via hoor porto wat er mee moet en zegt dan, die mogen bij het restafval. Doe maar 2 in die container en de andere 3 in de container daar tegen over. Dan zijn ze een beetje verdeeld over het overige afval. Ik zeg moeten die banden niet bij de overige banden ( lees autobanden). Ik weet dat ze 2 containers hebben staan 1 voor banden met velg en 1 voor banden zonder velg. Nee dit zijn motorbanden zegt ze. Ik heb gedaan wat ze vroegen maar ik snap hem niet.

Ik ga netjes naar de milieustraat om het goed te doen maar kan ze dus ook zelf in de kliko doen als ik die lui hier moet geloven. Kliko is groot genoeg want heb het grootste formaat en wij zijn maar met zijn tweeën. Wat is jullie ervaring als je slicks of andere oude motorbanden wegbrengt naar de milieustraat?
Hier exact dezelfde ervaring -> motorbanden --> @restafval.
Snap het ook niet... zal misschien met recycling van autobanden zijn wat wél is gereguleerd in tegenstelling tot motorbanden?
Kweenie...
 
Ok dus hier dus niet de enige milieustraat met dat soort fratsen. Heb nog even op de site van SIBA gekeken zie screenshot en die recyclen ook gewoon motorbanden. Is volgens mij een grote speler op dit vlak. Ik weet dat hun ook de oude banden op komen halen bij de lokale motorzaak. Ik had ook geen zin om daar om uitleg vragen mocht de banden ook al niet vanaf een afstand in de container gooien.

Mocht iemand het antwoord weten waarom deze banden niet bij de autobanden mogen dan hoor ik het graag. Maar gok dat het onzin is.😁🤣
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230203_154332_Chrome.jpg
    Screenshot_20230203_154332_Chrome.jpg
    95,7 KB · Weergaven: 14
Bizar. Want als je je banden achterlaat bij een bandenboer moet je ook betalen voor het afvoeren. Dus die zullen ze toch ook niet gewoon in de klik gooien
 
Ik laat mijn oude motorbanden ophalen door "de Zwarte Band". Die doen ook autobanden.
Ze sorteren ze uit, en de redelijke banden gaan naar Polen en andere voormalige Oostbloklanden. De rest wordt gerecycled.
Wat milieustraten er mee doen weet ik niet. Ik denk dat ze bij de afvalscheiding er weer tussenuit gevist worden door de mederwerkers, en dat ze dan ook naar hetzelfde recyclingbedrijf gaan. Maar dat weet ik niet zeker.....
 
Ik denk dat de buitentemperatuur niet eens zo belangrijk is, het word alleen steeds moeilijker om ze warm te houden en heel belangrijk om constant hard door te blijven rijden ipv rondjes tussendoor rustig aan doen wat ik veel mensen zie doen

En ik kan het mis hebben maar Almeria is verder als Cartagena (zuidelijker) dus het zal in Cartagena niet warmer zijn lijkt me haha😂
Je hebt het mis...zoek het maar eens op...Cartagena ligt in een zeer speciaal gebied ;)

Overigens nog iets anders: Weet iemand de tandwielverhouding voor een CBR600/pc 40 voor het circuit van Aragon:? Is 10 jaar geleden dat we er zijn geweest en was toen nog de WSBK lay-out, dus niet echt referentie kaders.
 
Je hebt het mis...zoek het maar eens op...Cartagena ligt in een zeer speciaal gebied ;)

Overigens nog iets anders: Weet iemand de tandwielverhouding voor een CBR600/pc 40 voor het circuit van Aragon:? Is 10 jaar geleden dat we er zijn geweest en was toen nog de WSBK lay-out, dus niet echt referentie kaders.
2x de helft!
Geen dank.
 
Terug
Bovenaan Onderaan