Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Assen is niet in de buurt voor mij. Anders zou ik het zeker overwegen. Zolder is wel in de buurt, maar dat is Vlaams, daar zit je niet zomaar tussen als Nederlander.
 
Dat is top! De prijzen voor remblokken zijn daar nu zó goed, bestel maar meteen even wat reserve. Bedankt heren. :t
En dat na de 3e prijsverhoging dit jaar al. ;)

Goede tent en zeker goedkoop, maar alleen dit jaar al zijn de blokken daar 3x in prijs verhoogd (telkens paar euro per pakje, maar toch). Als je nu je remblokken wil wisselen voor je M4, M50, GP4-RX/GP4-MS, etc. dan ben je bij Carpimoto EUR 16,90 goedkoper uit. :X

Brembo Racing Z04 M497z04 Compound Brake Pads for M4 M430 M50 Gp4-rx Monobloc Calipers - M497z04 0001 (135,27 per pakje)
vs (2 pakjes per nodig voor een remblokkenwissel voor)
Brembo Brake Pads M497Z04 (126,82 per pakje)

Doe er je voordeel mee :]
 
En dat na de 3e prijsverhoging dit jaar al. ;)

Goede tent en zeker goedkoop, maar alleen dit jaar al zijn de blokken daar 3x in prijs verhoogd (telkens paar euro per pakje, maar toch). Als je nu je remblokken wil wisselen voor je M4, M50, GP4-RX/GP4-MS, etc. dan ben je bij Carpimoto EUR 16,90 goedkoper uit. :X
Ik kijk er niet elke maand naar dus die prijsverhoging is wel flink, bijna 50% erbij en bij wat Nederlandse leveranciers is het verdubbeld.
Alvast maar wat reserve kopen voor de volgende inflatie correctie.
 
Morgen dagje Assen, en een dilemma:
Kan 1 motor mee nemen, Yamaha SZR660 of BMW R1100s.
De Yamaha stuurt als een malle, maar heeft een topsnelheid van 170.
BMW is wat lomp.

Is Assen ook leuk met een langzame motor ?
 
Morgen dagje Assen, en een dilemma:
Kan 1 motor mee nemen, Yamaha SZR660 of BMW R1100s.
De Yamaha stuurt als een malle, maar heeft een topsnelheid van 170.
BMW is wat lomp.

Is Assen ook leuk met een langzame motor ?
Ja hoor Assen is ook prima te doen met een langzamere motor. Altijd met een cbr400rr op assen rond getuft.
Veel lol mee. Top lag wel een beetje hoger ca. 190-200 km/u. Welke groep rij je?
 
Morgen dagje Assen, en een dilemma:
Kan 1 motor mee nemen, Yamaha SZR660 of BMW R1100s.
De Yamaha stuurt als een malle, maar heeft een topsnelheid van 170.
BMW is wat lomp.

Is Assen ook leuk met een langzame motor ?
Vorige keer reden er enkele CB500-tjes mee en die waren zich uitermate aan het vermaken.
 
Morgen dagje Assen, en een dilemma:
Kan 1 motor mee nemen, Yamaha SZR660 of BMW R1100s.
De Yamaha stuurt als een malle, maar heeft een topsnelheid van 170.
BMW is wat lomp.

Is Assen ook leuk met een langzame motor ?
Voor de snelheidsbeleving en adrenaline zeker de BMW.
Voor het werken aan je zithouding en techniek de SZR.
 
Vorige keer reden er enkele CB500-tjes mee en die waren zich uitermate aan het vermaken.
Die rijden alle circuits af en het zijn ook wel circuitbeestjes (de rijders).
Op Ecuyers zelfs in de snelste groep afgelopen weekend. :}

Op Zandvoort ben ik dertien seconden sneller.
 
Zit in de ouwe meuk groep :)

Toch de SZR maar mee genomen, ben benieuwd
ik ook tot morgen 😉👍, te herkennen aan deze fiets 1999 Aprilia rsv mille
FB_IMG_1684694429593.jpg
 
De Mille's hadden de gang er goed in.
SZR was een best goeie keuze, prima te doen op Assen. Hoewel sommigen je best hard voorbij komen (kwa rondetijden zat ik ook in de verkeerde groep).
Ondanks dat ik dacht steeds harder te gaan, een snelste ronde van 2:26.5 in de 2e sessie weten te halen.
De meeste ronden bleven stabiel rond de 2.30 hangen.

Nu ben ik uiteraard heel benieuwd hoeveel sneller een snelle motor is :+
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1685044394194.jpg
    FB_IMG_1685044394194.jpg
    87,2 KB · Weergaven: 38
De Mille's hadden de gang er goed in.
SZR was een best goeie keuze, prima te doen op Assen. Hoewel sommigen je best hard voorbij komen (kwa rondetijden zat ik ook in de verkeerde groep).
Ondanks dat ik dacht steeds harder te gaan, een snelste ronde van 2:26.5 in de 2e sessie weten te halen.
De meeste ronden bleven stabiel rond de 2.30 hangen.

Nu ben ik uiteraard heel benieuwd hoeveel sneller een snelle motor is :+
Zondag Oss?
 
De Mille's hadden de gang er goed in.
SZR was een best goeie keuze, prima te doen op Assen. Hoewel sommigen je best hard voorbij komen (kwa rondetijden zat ik ook in de verkeerde groep).
Ondanks dat ik dacht steeds harder te gaan, een snelste ronde van 2:26.5 in de 2e sessie weten te halen.
De meeste ronden bleven stabiel rond de 2.30 hangen.

Nu ben ik uiteraard heel benieuwd hoeveel sneller een snelle motor is :+
Heb me ook uitstekend vermaakt. Tussen de tweetakten. En die Mille's gingen hard inderdaad!
 
De Mille's hadden de gang er goed in.
SZR was een best goeie keuze, prima te doen op Assen. Hoewel sommigen je best hard voorbij komen (kwa rondetijden zat ik ook in de verkeerde groep).
Ondanks dat ik dacht steeds harder te gaan, een snelste ronde van 2:26.5 in de 2e sessie weten te halen.
De meeste ronden bleven stabiel rond de 2.30 hangen.

Nu ben ik uiteraard heel benieuwd hoeveel sneller een snelle motor is :+
Op een snelle motor heb je weer andere problemen, maar ik schat dat er wel makkelijk zes seconden in zit.
Op Ecuyers haalde ik gasten in die op de baan stilstonden, maar in totaal een net wat snellere tijd hadden doordat ze rechtuit er voorbij konden blazen.
Later op de dag was ik wel zeven seconden in totaal sneller met de R3.
Op Assen rijden ze daar onder de twee minuten mee (1.52).
Maar de mensen die dat kunnen hebben een ongeloofelijke snelheid bocht in en uit. :}
Op zo'n hoge snelheidscircuit kom ik wel met de BMW.
Levensgevaarlijk die hele grote snelheidsverschillen.

Wat voor banden zitten er onder de SZR?
 
Mijn vraag is, wat is een snelle motor ?
Heb een zx9r en een zx10r ( eigenlijk 2 ) en daar tussen maakt het op Assen minimaal 10 sec verschil, dit is een deel vermogen maar ook gewoon dat de 10 de betere fiets is voor het circuit.. frame en remmerij etc zijn er veel beter op berekend
 
Mijn vraag is, wat is een snelle motor ?
Heb een zx9r en een zx10r ( eigenlijk 2 ) en daar tussen maakt het op Assen minimaal 10 sec verschil, dit is een deel vermogen maar ook gewoon dat de 10 de betere fiets is voor het circuit.. frame en remmerij etc zijn er veel beter op berekend
Of is het vooral omdat je je beter/veiliger/stabieler voelt op de motor?

M'n vorige circuitmotor was een cbr1000rr, nooit vrienden mee kunnen worden. Rondetijden waren trager dan met de suzuki gsxr600 k4 met maar 98pk.
Ik kon geen goede zithouding vinden waardoor alles slecht ging.

Ik ben ook een mierenneuker qua vering, dus als dat niet goed zit lukt het me niet goed, dan stoor ik me continu aan de vering.
 
Of is het vooral omdat je je beter/veiliger/stabieler voelt op de motor?

M'n vorige circuitmotor was een cbr1000rr, nooit vrienden mee kunnen worden. Rondetijden waren trager dan met de suzuki gsxr600 k4 met maar 98pk.
Ik kon geen goede zithouding vinden waardoor alles slecht ging.

Ik ben ook een mierenneuker qua vering, dus als dat niet goed zit lukt het me niet goed, dan stoor ik me continu aan de vering.
Nee , de zx9r voelt alsof ik hem de baas ben.. de 10 soms niet.
Bij de 9 is het hangen en wurgen om hem de hoek om te krijgen vergeleken bij de 10
De 9 heeft ca 50 pk minder

Vering e.d. zijn van beide fietsen afgesteld door dezelfde persoon, heb er verder niet meer aan gezeten.

Maar je bent niet de enige hoor die met een 600 harder rond gaat dan een 1000, vooral op korte banen lijtk mij een 600 een stuk makkelijekr
 
Nee , de zx9r voelt alsof ik hem de baas ben.. de 10 soms niet.
Bij de 9 is het hangen en wurgen om hem de hoek om te krijgen vergeleken bij de 10
De 9 heeft ca 50 pk minder

Vering e.d. zijn van beide fietsen afgesteld door dezelfde persoon, heb er verder niet meer aan gezeten.

Maar je bent niet de enige hoor die met een 600 harder rond gaat dan een 1000, vooral op korte banen lijtk mij een 600 een stuk makkelijekr
Met een R1 2008 was ik wel een heel stuk sneller, ook al had ik hem maar 1 circuitdag. (Geleend)
De 1000cc was gemakkelijker want ik moest veel minder schakelen.
Lag gewoon aan de zithouding want de vering van de cbr1000rr was wel goed.
 
Ik rijdt met de Dunlop tegenhanger van de Supercorsa. Type weet ik niet.
Ik kan me niet voorstellen dat het verschil in vermogen tussen een zx9 en 10 zo'n groot verschil geeft ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan