Het circuit rondetijden topic 3 (Lees de OP!)

Verbetering Zandvoort F1, zonder GP chicane
Oude tijd: 02:24.667 Thumper - BMW R1100s 2001
Nieuwe tijd: 02:20.551 Thumper - BMW R1100s 2001

🙂
 
Verbetering zolder met nieuwe motor
Oude tijd 01:48.306 Smet - Yamaha R1 2003
Nieuwe tijd 01:47.054 Smet - Yamaha R1 2008

Was nog onderweg naar een 1.45.850 volgens de laptimer..
 
Ik sta nog helemaal nergens in dit lijstje, ik zal m'n snelste tijden van dit jaar er maar eens opzetten :+

Nieuwe tijd Assen, langzame Ruskenhoek
01:59.206 Evelknievel - Suzuki GSXR1000 2004

Nieuwe tijd Zolder
01:50:091 Evelknievel - Suzuki GSXR1000 2004

Nieuwe tijd Spa Francorchamps
02:55:368 Evelknievel - Suzuki GSXR1000 2004
 
Verbetering van rondetijd op Zandvoort zonder GP chicane.
Oud: 02:16.275 Bas Tussengas- Yamaha FZR600 1989
Nieuw: 02:02.820 Bas Tussengas - GSX-R 600 1997
 
Verbetering van rondetijd op Zandvoort zonder GP chicane.
Oud: 02:16.275 Bas Tussengas- Yamaha FZR600 1989
Nieuw: 02:02.820 Bas Tussengas - GSX-R 600 1997
Sorry! Dit is natuurlijk geen verbetering, maar een ander circuit!
Met de FZR was <2020, nu met srad was zonder GP chicane.

Dus:
Nieuwe tijd Zandvoort F1 zonder GP chicane:
02:02.820 Bas Tussengas - GSX-R 600 1997
 
Verbetering Assen, langzame Ruskenhoek.
Oude tijd: 01:55.477 -Bassie- -Suzuki GSX-R 1000 2004
Nieuwe tijd: 01:54.835 -Bassie- -Suzuki GSX-R 1000 2004

Oke nog 1 klein stapje voor dit jaar :t
 
Grote kans dat ik met pek en veren wordt afgedragen in dit topic, maar een snelste tijd is goed voor het moreel van piloot en de gezondheid van de machine.
Als kwalificatietijd ook nog interessant.
Maar in de endurance ging ik in een zwakkere nationale wedstrijd altijd oefenen met een goed gevulde tank en probeerde ik 10 ronden binnen de 2 seconden te blijven. Inclusief inhalen tragere deelnemers.
Piloot 2 in de ploeg deed dit ook en liefst zo dicht mogelijk bij de tijd van piloot 1.
De moeilijkheid zat hem ook om de fiets fris door te geven. Ik bedoel dat je niets hebt aan een afgeragde brommer waar je gedurende 45min 3 seconden sneller was dan tijdens de trainingen. Piloot 2 zit dan met de gebakken peren. Hakerige bak, sponzige remmen etc,etc,...
Het resultaat was een belabberde startplaats maar een snel doorstoten door het veld omdat we alle benutbare minuten reeds hadden getraind in reële racecondities.
Bij internationale races was het een kwestie van overleven en uberhaübt beiden gekwalificeerd geraken binnen de 120% van de snelste piloot.
constante tijden dat was de truc tijdens de endurance race. uren aan een stuk, zonder je conditie op te branden.
We eindigden vaak voor ploegen die 3 a 5 seconden per ronden sneller waren. Maar niet constant.
Van de 26 races zijn we nooit, denk ik, verslaan door een ploeg met een tragere rondetijd.

o ja, ik weet het : dit is geen endurance topic ... :]
89774096_3467696729913020_4120592229372788736_o.jpg
 
Grote kans dat ik met pek en veren wordt afgedragen in dit topic, maar een snelste tijd is goed voor het moreel van piloot en de gezondheid van de machine.
Als kwalificatietijd ook nog interessant.
Maar in de endurance ging ik in een zwakkere nationale wedstrijd altijd oefenen met een goed gevulde tank en probeerde ik 10 ronden binnen de 2 seconden te blijven. Inclusief inhalen tragere deelnemers.
Piloot 2 in de ploeg deed dit ook en liefst zo dicht mogelijk bij de tijd van piloot 1.
De moeilijkheid zat hem ook om de fiets fris door te geven. Ik bedoel dat je niets hebt aan een afgeragde brommer waar je gedurende 45min 3 seconden sneller was dan tijdens de trainingen. Piloot 2 zit dan met de gebakken peren. Hakerige bak, sponzige remmen etc,etc,...
Het resultaat was een belabberde startplaats maar een snel doorstoten door het veld omdat we alle benutbare minuten reeds hadden getraind in reële racecondities.
Bij internationale races was het een kwestie van overleven en uberhaübt beiden gekwalificeerd geraken binnen de 120% van de snelste piloot.
constante tijden dat was de truc tijdens de endurance race. uren aan een stuk, zonder je conditie op te branden.
We eindigden vaak voor ploegen die 3 a 5 seconden per ronden sneller waren. Maar niet constant.
Van de 26 races zijn we nooit, denk ik, verslaan door een ploeg met een tragere rondetijd.

o ja, ik weet het : dit is geen endurance topic ... :]Bekijk bijlage 1694911
Goed verhaal en denk dat niemand eraan zal twijfelen maar dit is gewoon piemel meten en klaar. Constante tijden laten zich slecht vergelijken.

Maar open vooral een topic over endurance rijden en post ook gerust je rondetijden hier maar aub geen discussie erover 😉
 
Zal ook maar eens wat "oke" tijden posten voor een naked :)

Nieuwe tijd Zolder:
01:51.023 Batterkes - Superduke 1290R 2018

Nieuwe tijd Caroles:
01:10.648 Batterkes - Superduke 1290R 2018

Nieuwe tijd Croix:
01:00.901 Batterkes - Superduke 1290R 2018

Dit jaar momenteel al Mettet, Folembray, Red bull ring, Dijon prenois, Zolder, Croix op de agenda :]
 
2 weken geleden komen supporteren bij de classics endurance 4h te Mettet.

Een FZR1000 van 1991 reed 1:10.9 en ging daarna stuk.
Een 75jarige piloot. (vijfenzeventig jaar, laat dat even tot u doordringen!) reed op mettet met een suzuki gsx1100 uit 1982 1:17.5 !!
Kwaad, want voor corona reed ie hoge 1:15 ers met zijn gepensioneerde fiets. ;)

Die hards van de racerij zullen hem wel herkennen. Ik volg hem sinds 2010.
Ik wacht nog even om er een topic over te starten, want ken hem wel een beetje. Zijn levensloop is interessant.
Mensen kennen misschien wel nog oudere piloten, maar ik denk dat we dicht bij een wereldrecord zitten, wat leeftijd/performantie betreft.


119547525_10223797255461635_6786952015923796782_n.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan