Het Circuit Rondetijden Topic (Lees OP!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog een vraag in het algemeen aan alle tijdstrijders hier....

Ik zie tijden opgegeven worden die afwijken van dat wat normaal gesproken via de officiele tijdwaarneming gekregen wordt.
in plaats van bv een 01:42.123
zie ik tijden zoals:
01:42.x
of: 01:42.1x
of: 01:42:12x

Dit soort tijden klinken mij dan als 'met de stopwatch gemeten' of 'van mijn eigen (simpele) GPS timer afgelezen'.
We weten allemaal dat de officiele tijdwaarneming nauwkeurig en voor iedereen gelijk is, en dat een handmatige meting sterk kan afwijken.
Welke waarde heeft die 01:42.x dan nog? het kan nog makkelijk een 01:43.x of zelfs 44.x zijn.

Kortom: Willen we deze vorm van tijdwaarneming opnemen in deze lijst?
 
Tijdwaarneming met een laptimer/stopwatch zit een veels te grote afwijking in (heb zelf 4-tiende afwijking gezien)..............dan kun je net zo goed een analoog horloge nemen.
Als indicatie is dit prima maar dit zijn niet de juiste rondetijden...........maar da's mijn persoonlijke mening.

Transpondertijden kloppen gewoon en zijn accuraat.
 
helaas heb je nog steeds niet overall transponders, hoewel dit steeds beter word.
Daarnaast zijn de gps laptimers tegenwoordig net zo nauwkeurig.
 
Als ik een tijd vd organisatie heb geef ik die door, anders pak ik mijn gps tijd :$ Het vervelende is dat je als je transponders van de organisatie gebruikt er soms de eerste sessies geen tijdwaarneming is en als het er wel is, werkt het ook niet altijd. Mijn GPS komt tot en met de tiende overeen met de tijden van de organisaties, dat lijkt mij persoonlijk voor deze lijst voldoende qua nauwkeurigheid. En dan de tijden met minimaal 2 digits achter de komma :)
 
Valt het me op als ik de officiële transponders van assen of zolder gebruik de tijd precies overeen komt met mijn gps. Als ik de opplak transponder van racecracks of trackdays4all gebruik zit er meestal meer afwijking in. Dan heb ik het wel over 2 tiende ipv 2 honderdste.
 
Gezien mijn opruim fetisj... eruit met die x-jes :P Maar het weerhoud niemand natuurlijk zijn GPS tijd van 1:53.2 op Assen zelf aan te passen naar een 1:53.274 O-)

Van mij mogen ze eruit....
 
Gezien mijn opruim fetisj... eruit met die x-jes :P Maar het weerhoud niemand natuurlijk zijn GPS tijd van 1:53.2 op Assen zelf aan te passen naar een 1:53.274 O-)
Van mij mogen ze eruit....

[Strenge modus aan]
I agree met het bannen van x-tijden.
Officiele Tijdwaarneming = Officiele Tijdwaarneming, en niet ieders afwijkende GPS unit of stopwatch.
In ieder geval voor de Nederlandse (Assen, CPZ), Belgische (Zolder, Spa) en Duitse circuits (HH, NBR), want daar kijken we toch het scherpst naar.

Uiteraard kun je je tijden manipuleren, maar wat ben je dan aan het doen?
Onsportief gedrag op dat vlak zou weleens kunnen leiden naar een verwijdering en ban op de lijst...?

We zouden nog kunnen overwegen dat het melden van je tijd vergezeld moet worden met een screenshot van de timesheet.
Dan is het nog enigszins controleerbaar....
[/Strenge modus uit]

Maar misschien zit ik gewoon te bitchen 8-):X:W

[luie modus aan]
Kun jij niet een poll starten Roy?
[/luie modus uit]
 
Dat zou jij zelf het beste en makkelijkst kunnen doen.

In de eerste post klik je op Bewerk en daarna rechtsboven (onder Reageer) staan een aantal opties......... 1 daarvan is Creëer Poll
 
[Strenge modus aan]
I agree met het bannen van x-tijden.
Officiele Tijdwaarneming = Officiele Tijdwaarneming, en niet ieders afwijkende GPS unit of stopwatch.
In ieder geval voor de Nederlandse (Assen, CPZ), Belgische (Zolder, Spa) en Duitse circuits (HH, NBR), want daar kijken we toch het scherpst naar.

Uiteraard kun je je tijden manipuleren, maar wat ben je dan aan het doen?
Onsportief gedrag op dat vlak zou weleens kunnen leiden naar een verwijdering en ban op de lijst...?

We zouden nog kunnen overwegen dat het melden van je tijd vergezeld moet worden met een screenshot van de timesheet.
Dan is het nog enigszins controleerbaar....
[/Strenge modus uit]

Maar misschien zit ik gewoon te bitchen 8-):X:W

[luie modus aan]
Kun jij niet een poll starten Roy?
[/luie modus uit]

Screenshot is wel weer heel streng en voor velen weer een te grote drempel om zijn/haar tijd te noemen.

En zoals Solex zegt, jij hebt de OP dus jij kan dat het makkelijkste.
 
Bij mij is het een mix van tijden van de organisatie (waarbij in sommige gevallen ik de tijden niet meer op honderdsten weet) en tijden van mijn eigen GPS logger (10hz, daartussen lineair geïnterpoleerd, dus zit meestal binnen een paar honderdste van een seconde van de organisatie af), zie bijlage:

20190730_094223.jpg

Bv op de nurburgring/hockenheimring(speer) moest je een tientje extra lappen voor je tijden, anders kreeg alleen de organisatie ze te zien om de groepen te herverdelen.

Maar als de xx tijdens zo'n issue zijn;
01:59.4xx - Bastard - Kawasaki ZX-10R 2008 -> 01:59.476 Bastard - Kawasaki ZX-10R 2008

Van de rest is het haast niet te vinden, als ze daarom weg moeten is het mij ook prima.
 
Laatst bewerkt:
Het is maar een vraag mensen 8-)

Aan de ene kant zie ik mannen die battelen om een 100-ste boven de ander te komen, en aan de andere kant zie ik dan die "natte vinger" x-jes opgegeven worden. Aan de andere kant begrijp ik ook dat sommige organisaties moeilijk doen over tijden, en daar soms zelfs extra geld voor vragen (Speer, FE, etc). Ik heb zelf bv ook geen GPS of andere tijdregistratie hulpmiddelen, en ben ook ik afhankelijk van de officiele tijdwaarnemingen (correct of incorrect).

De grootste moeite heb ik wel met stopwatch tijden, of "ongeveer" inschattingen (die je je nog kan herinneren....). Maar goed, ik wil er ook niet een nazi topic van maken met screenshots of ander bewijs.

Ik stel dus voor dat we het voor nu laten rusten en dit intermezzo zien als een friendly reminder om eerlijk en gewetensvol echt gereden tijden door te geven, die minimaal met een transponder gemeten zijn....

I rest my case

1564483235344.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan