Het Circuit Rondetijden Topic (Lees OP!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heel leerzaam ik heb mijn pr nauwelijks verbeterd. Maar ik kon wel continu 1.49 laag rijden, 1 sessie zelfs 6 rondjes achter elkaar. Dat waren voorheen uitschieters

Stomme was dat ik dacht dat ik het circuit van zolder wel goed kende.Maar in een paar bochten had ik een compleet foute rijlijn.

Had alleen een beetje pech onze instructeur was gevallen en moest verder op een 1000r naked. Hierdoor kon hij het niet meer zo goed volgen. Dus na de 3e sessie moest ik de informatie die we kregen toepassen zonder na controle zeg maar.

Maar als ik filmpjes van gister bekijk en vergelijk met mijn oude filmpjes waar ik de zelfde tijd rij. Zie je gewoon dat het makelijker en veel meer vloeiend gaat. Tevens laat ik veel minder meters liggen en gebruik ik beter de baan en blijf ik juist weg van de gevaarlijke punten van zolder.

 
Laatst bewerkt:
Heel leerzaam ik heb mijn pr nauwelijks verbeterd. Maar ik kon wel continu 1.49 laag rijden, 1 sessie zelfs 6 rondjes achter elkaar. Dat waren voorheen uitschieters

Stomme was dat ik dacht dat ik het circuit van zolder wel goed kende.Maar in een paar bochten had ik een compleet foute rijlijn.

Had alleen een beetje pech onze instructeur was gevallen en moest verder op een 1000r naked. Hierdoor kon hij het niet meer zo goed volgen. Dus na de 3e sessie moest ik de informatie die we kregen toepassen zonder na controle zeg maar.

Maar als ik filmpjes van gister bekijk en vergelijk met mijn oude filmpjes waar ik de zelfde tijd rij. Zie je gewoon dat het makelijker en veel meer vloeiend gaat. Tevens laat ik veel minder meters liggen en gebruik ik beter de baan en blijf ik juist weg van de gevaarlijke punten van zolder.

Wel een btje een raar verhaal van die instructuur. Mooi dat je verder wel een goeie dag hebt gehad.

Als ik je je filmpje zie, ziet het er goed uit. Volgende keer kan je proberen om in het bos wat meer curb te pakken en over het algemeen bochten wat later te apexen en sneller rechtop te zetten, met name bij de ziekenhuis bocht en opkomen recht stuk.
 
Heel leerzaam ik heb mijn pr nauwelijks verbeterd. Maar ik kon wel continu 1.49 laag rijden, 1 sessie zelfs 6 rondjes achter elkaar. Dat waren voorheen uitschieters

Stomme was dat ik dacht dat ik het circuit van zolder wel goed kende.Maar in een paar bochten had ik een compleet foute rijlijn.

Had alleen een beetje pech onze instructeur was gevallen en moest verder op een 1000r naked. Hierdoor kon hij het niet meer zo goed volgen. Dus na de 3e sessie moest ik de informatie die we kregen toepassen zonder na controle zeg maar.

Maar als ik filmpjes van gister bekijk en vergelijk met mijn oude filmpjes waar ik de zelfde tijd rij. Zie je gewoon dat het makelijker en veel meer vloeiend gaat. Tevens laat ik veel minder meters liggen en gebruik ik beter de baan en blijf ik juist weg van de gevaarlijke punten van zolder.

Vrijdag? Ik heb hem voorbij zien schuiven bij de chicane, wij stonden daar op de paddock. Wel raar, hij stond even te kijken en kroop vervolgens over het hek en weg was hij. Bleek het een instructeur te zijn..

Maar om ontopic te blijven, zelf ook pr verbeterd.

Verbetering Zolder
1:48.850 Smet - yamaha R1 2003
( andere motor)
 
Verbetering in de laatste ronde van de laatste race op Assen

01:46.827 C.Blok - BMW S1000RR 2016

Nieuwe tijd, langzame Ruskenhoek Assen
1:47.465 Nob - Yamaha R1 2016

Blijft toch altijd interessant om te zien in dit Rondetijden Topic waar je veel laat liggen ten opzichte van rijders die op andere banen weer vergelijkbare tijden rijden. Of ten opzichte van MotoGP/WK om te zien of je procentueel dezelfde afwijking vertoont. :]

Zelf in de langzame Ruskenhoek een PR staan van 1:46.5, maar geen uitdraai om te bevestigen (dus overbodige info :X en nog maar eens een keer herhalen dan voor het bewijs, de laatste keer reed ik namelijk 1:52.0 dus de waarde van zo'n PR is toch maar relatief... :+

Gelukkig nog wel iets wat in de buurt komt en waar ik wel een uitdraai van kon vinden:

Verbetering Assen, langzame Ruskenhoek
01:46.819 Superturismo - BMW S1000RR 2017

en een nog niet doorgegeven:

Verbetering Nurburgring
02:09.259 Superturismo - BMW S1000RR 2017

Helaas door omstandigheden weinig kunnen rijden dit jaar, maar desalniettemin:

Nieuwe tijd Mugello
02:05.268 Superturismo - BMW S1000RR 2010

Nieuwe tijd Istanbul Park
02:19.098 Superturismo - geleende Ducati Panigale R

Wellicht had het met de nieuwe Beemer sneller geweest, maar wie zal het zeggen. Alvast dank voor het updaten weer *O*
 
Mettet oude diabolo => 02.00.050 Suzuki GT500 1972
Mettet huidig => 01.23.800 Suzuki gsx 1100 1983
Chimay 9,5km => 04.14.827 Suzuki gt 500 1972
Chimay klein zonder chicane in afdaling => 02.04.030 Suzuki gt 500 1972
Chimay klein met chicane in afdaling (huidig) => 02.08.500 Suzuki gsx 1100 1983
Jehonville (België) : 01.25.173 Suzuki gt 500 1972
Anneau du Rhin (FR) 01.49.500 Honda cbr 900 1992
Gedinne : 02.38.500 Aprilia rs 250 2000

De meeste tijden zijn classic endurance lange afstand tijden en geen sprint tijden

Spa zelden gechronometreerd. Ik heb 1 tijd met een bmw in de regen en kapotte motor al lopend de laatste kilometer....13min07.458

Want duwen dat kennen we met dat oud ijzer. Met endurancewedstrijden is het panne/ vallen / tank leeg en voortduwen tot pits of over de streep. Weinig forumnarren met zo veel ervaring als ik :Y:X

pousse11[1].jpg
216-1056[1].jpg
14625492602_9764f80379_c[1].jpg
 
Mettet oude diabolo => 02.00.050 Suzuki GT500 1972
Mettet huidig => 01.23.800 Suzuki gsx 1100 1983
Chimay 9,5km => 04.14.827 Suzuki gt 500 1972
Chimay klein zonder chicane in afdaling => 02.04.030 Suzuki gt 500 1972
Chimay klein met chicane in afdaling (huidig) => 02.08.500 Suzuki gsx 1100 1983
Jehonville (België) : 01.25.173 Suzuki gt 500 1972
Anneau du Rhin (FR) 01.49.500 Honda cbr 900 1992
Gedinne : 02.38.500 Aprilia rs 250 2000

De meeste tijden zijn classic endurance lange afstand tijden en geen sprint tijden

Spa zelden gechronometreerd. Ik heb 1 tijd met een bmw in de regen en kapotte motor al lopend de laatste kilometer....13min07.458

Want duwen dat kennen we met dat oud ijzer. Met endurancewedstrijden is het panne/ vallen / tank leeg en voortduwen tot pits of over de streep. Weinig forumnarren met zo veel ervaring als ik :Y:X

Bekijk bijlage 1428239Bekijk bijlage 1428245Bekijk bijlage 1428244

Als je ze nu in het juiste format (zie OP) post dan zal Nick ze met plezier bijwerken voor je.
 
Speciaal voor de liefhebbers van minder x-jes in de lijst ;):

Mettet
01:14:xxx - Bastard - Kawasaki ZX-10R 2008-> 01:13.482 Bastard - Kawasaki ZX-10R 2008

Assen, trage ruskenhoek
01:59.4xx - Bastard - Kawasaki ZX-10R 2008 -> 01:59.476 Bastard - Kawasaki ZX-10R 2008
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan