Het dilemma met naked bikes

Jah, ik heb een 600 en die gaat zo makkelijk naar de 180 dat ik denk dat het zeker harder gaat dan 200.
 
Van het weekend zal ik wel ff een testje doen.....

Nu alleen nog een geschikte weg vinden.
 
Een Bandit 600 is qua uiterlijk identiek aan een Diversion 600, of dat rijtechnisch ook zo is weet ik niet, maar mijn Diversion voelde bij 170 km/h alles behalve stabiel aan :(
 
Zow zeg, een Bandit600 vergelijken met een Div600 '( ;)

Bandit600 heeft bijna 80pk (78 ;) ), meer koppel dan een Div600 en draait 13.000 toeren en ligt best lekker op de weg al zeg ik het zelf. Bandit is iets van 210kg dus flink op gewicht, zal ook meehelpen denk ik.

Tot nu toe geen problemen gehad met stabiliteit. Kruissnelheid van 150 was geen probleem afgelopen maandag. Ook bij mijn persoonlijke max van 180 was alles nog rustig qua rijwielgedeelte.
 
Dat kan ik beamen.

Ik heb zelf geen ervaring met de Diversion 600 of 900, maar mijn inschatting is inderdaad dat de Bandit iets meer geschikt is voor hoge snelheden; degene met ruitje wel tenminste.

op de 230 (met tanktas) lag mijn 1200S ook redelijk stabiel op de weg.
Bij het loslaten van het gas dook 'tie echter behoorlijk voorover door het plotselinge afremmen op de luchtweerstand. })

Maarja, 1200S = 105Pk & 100Nm koppel.


 
Ouch, mijn kentekenbewijs zegt 214kg ledig voertuiggewicht voor mijn Bandit 600S.

It's a heavy motherfucker :+ :]
 
Ouch, mijn kentekenbewijs zegt 214kg ledig voertuiggewicht voor mijn Bandit 600S.

It's a heavy motherfucker :+ :]


226Kg geeft mijn kentekenbewijs aan. Scheelt dus niet zoveel.
Mijn zuigers zijn iets zwaarder waarschijnlijk 8-)
Maar ik moet zeggen dat het wel prettig rijdt een beetje gewicht
aan boord!
Even rekenen : Motor getankt : 245Kg
Berijder : 85Kg
Bijrijder : 70Kg
Gevulde Tanktas : 10Kg
Gevulde topkoffer : 20 Kg
Gevulde bagagetassen : 40 Kg

TOTAAL : 470Kg!!!!

(en dan knietje aan de grond!!!)...............NOT!


 
Ehhh, oeps...

Mijn '76 GL1000 (toen hadden ze nog geen plastic) weegt droogt 312kg, ik weeg 112 en kleding en dergelijke 10. Accessoires 40.... Is samen 474kg.

;(

(trouwens naked, met tangaruitje... zonder is niet te doen)

Greetz,
GL-sjon
 
oke,

Mijn Guzzi, na de verbouwing gekeurd, drooggewicht 216 kilo ( en dan te bedenken dat je er aan alle kanten doorheen kijkt ) en moi zelf weegt er 72 dat maakt een totaal van 288 Kilo's.
Daar gaat een dikke 4 kilo af voor het lichtere vliegwiel wat ik gemonteerd heb, dat wordt dan zeg maar even 283 1/2 kilo, plus weer wat gewicht van alle RVS boutjes die zijn toegevoegd.....
Laten we het op 285 kilo houden.

En een ruitje.....het zal wel aan mij liggen, maar nooit behoefte aan gehad, maar misschien rijdt ik lagere kruissnelheden. ( 140 -150 )
 
En een ruitje.....het zal wel aan mij liggen, maar nooit behoefte aan gehad, maar misschien rijdt ik lagere kruissnelheden. ( 140 -150 )

Misschien moet ik een ander stuur monteren... Ik zit nu redelijk rechtop waardoor snelheden boven de 110 echt niet lachen zijn :]

8-)
GL-sjon
 
Klinkt niet lekker Sjonnie.

Ik heb een hele brede dragbar erop zitten ( helemaal horizontaal ) en een hele dikke kilometer teller, dat zal ook wel wat schelen.
Kruis snelheid van 150 is makkelijk uren vol te houden, maar misschien scheelt het dat ik al jaren zonder ruit rij, heb voor de winterdag nog wel een silverwing ernaast, maar dan mis ik altijd iets.....
fulrear1.jpg


Zoals je op deze foto ziet, is hij echt kaarsrecht......
Dit is trouwens wel een foto van voor de verbouwing, dus niet teveel op de rotte achterkant letten....
"ze" ziet er nu weer prachtig uit tenslotte.....


 
Struikel je niet over je zijstandaard? ;)
}) }) }) })
ROFLOL, precies wat ik ook altijd zeg!!!!

En Arjan, was die kilometerteller pasgeleden niet een stuk lichter? ;) Moet toch ook heel veel schelen!!
Nee ff serieus, ik zie Arjan altijd achter me in m'n spiegel ( }) ), en het ziet er echt vreselijk cool uit dat brede stuur en inderdaad: lange stukken achter elkaar 140/150 is blijkbaar goed vol te houden. Of is dat omdat'ie achter mij lekker uit de wind zit?
Voor de statistieken: VMax: 258, ik: 115 = 373 !!
 
Op 2001-08-07 21:00, schreef nitromax:
Op 2001-08-07 19:12, schreef Frits Bolkestein:
Struikel je niet over je zijstandaard? ;)
}) }) }) })
ROFLOL, precies wat ik ook altijd zeg!!!!

En Arjan, was die kilometerteller pasgeleden niet een stuk lichter? ;) Moet toch ook heel veel schelen!!
Nee ff serieus, ik zie Arjan altijd achter me in m'n spiegel ( }) ), en het ziet er echt vreselijk cool uit dat brede stuur en inderdaad: lange stukken achter elkaar 140/150 is blijkbaar goed vol te houden. Of is dat omdat'ie achter mij lekker uit de wind zit?
Voor de statistieken: VMax: 258, ik: 115 = 373 !!
Als ik Mustang Sally zie aan komen blazen, dan denk ik ook wel eens , wow das breed en laag.

maare, een Vmax is standaard 285 met volle tank hoor en met al je accesoires erop en erbij wat meer ( oa je extra tank)
 
Laatst bewerkt:

maare, een Vmax is standaard 285 met volle tank hoor en met al je accesoires erop en erbij wat meer ( oa je extra tank)
Je hebt gelijk Niels; 285 kilo en nu mijn vrouw pasgeleden een weegschaal heeft gekocht weet ik ook dat ik 125 kilo weeg. Samen dus bijna net zoveel als een Fiat Panda ;) , maar wel een klein beetje sneller *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan