Het dilemma met naked bikes

BertV

Hant ghemaect
21 mei 2001
11.492
6
Amersfoort
Voor het comfort heb je echt een plastic-stuur-ruitje nodig!

En met comfort bedoel ik dat je gewoon van Zwolle naar Amersfoort kan rijden met 120 km/u zonder je nekspieren te trainen.

Het ziet er niet uit met zo'n ruitje...




_________________
Yamaha YZF600R Thundercat | getuned door Mobu | 105 PK | 400 meter in 11"3 sec @ 194.7 km/u

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-05-29 09:54 ]
 
Je moet het een beetje zien als: Wie mooi wil zijn moet pijn lijden!
Zo is het dus ook met nakeds :icon_smile:


 
Een beetje pijn is niet erg, maar dit mietje hier... :icon_smile:

B-wegen gaan perfect, maar een "reis-machine" kan het nooit worden.
Ben wel eens naar Belgie geweest... Ik met mijn kuip, reisgenoot zonder.

Ik fris als een hoentje, reisgenoot totaal gebroken.
( er zijn dus meer mietjes op de wereld)



_________________
Yamaha YZF600R Thundercat | getuned door Mobu | 105 PK | 400 meter in 11"3 sec @ 194.7 km/u

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-05-29 10:34 ]
 
Da's precies waarom ik geen naked neem voorlopig... Kwil namelijk met mijn motor op vakantie kunnen.... Ik vind anders wel een XJR1300 een geweldige fiets...

_________________
Mijn http://www.bikepics.com/pics/yam-r1-99-bikepics-01196.jpg (Yamaha YZF-R1) uit 1999 legt 400 meter in 10"3 sec @ 222.7 km/h af.

[ Dit Bericht is bewerkt door: HELLdesker op 2001-05-29 15:57 ]
 

Ach... een naked of niet. Het zou voor mij absoluut geen belemmering zijn om op vakantie te gaan! Dan rij je maar wat zachter :icon_smile:


 
half uurtje van Tiel naar Nijmegen met 180 gaat ook nog wel na een paar maandjes trainen
heb zelf ook geen ruit
 
Voor het comfort heb je echt een plastic-stuur-ruitje nodig!

En met comfort bedoel ik dat je gewoon van Zwolle naar Amersfoort kan rijden met 120 km/u zonder je nekspieren te trainen.

Het ziet er niet uit met zo'n ruitje...
Dat is ook precies de reden dat ik voor een "halve" kuip kies je hoofd zit redelijk uit de wind en het is toch mooier dan een volle kuip.

En er zijn voor de meeste fietsen best mooie kuipjes op de markt
 
ja, en een Fazer, zit ik hier als Forum-moderator van naked bikes kuip motoren te promoten... |(
 
Of een GPZ 500 + onderkuipje

GPZ500S_ROODWIT_AMODEL.jpg

 
Ik rij al jaren kaal ;) .

Totdat ik op een zxr750 zat wist ik pas hoe het ook anders kon. "Goh, wat een stelletje slomeriken hier op de weg." Hmm was 130 aan het rijden waar ik slechts 80 mocht. Had het niet in de gaten.
 
Lekker waaien is ook lekker, behalve als het zo regent.

Inderdaad, dan staat er zo'n plas water in je buik. Dat gaat dus langzaam door de ritssluiting heen. Sucks!

Ik ben een keer op die manier echt helemaal doorweekt geweest. Was niet echt prettig.
 
Nog niet eens dat, maar al die regen in je B#K is ook niet alles.
En dan komt na een half uurtje alles door je ritsen heen idd.
 
Het blijft altijd een compromis. Mijn ervaring met naked bikes en van die losse ruitjes is vrij beroerd. Je zit wel beschutter, maar je wordt helemaal mesjokke van het toegenomen windgeruis, en het schudden van je helm in de turbulentie. Lage(re) ruitjes hebben dat probleem niet, maar van de windruk op m'n lichaan heb ik niet zo'n last.

Lange ritten over de snelweg ga je wel voelen. Aan de andere kant is dat ook een kwestie van gewenning. Ik moet zeggen dat mijn ervaring met buikschuivers beperkt is, maar de fietsen waar ik op gereden heb, zou ik ook geen lange ritten op willen maken.

Wat dat betreft zou ik zelf dan gaan voor een echte toerfiets, zoals een RT of een Pan. Maar ja, die passen niet in m'n schuur, dus we houden het voorlopig maar op de naked.

On a a side note: hard rechtuit kan iedereen :P



[ Dit Bericht is bewerkt door: ijdod op 2001-06-03 12:13 ]
 
met mn nieuwe band doet ie het wel de bocht om........

On a a side note: hard rechtuit kan iedereen




 
Het is wellicht verstandig dat iemand die kennelijk nog onder de 25 kW regeling valt niet hard rechtuit kan...

 
Hangt ervan af wat je hard vind. 160 km/uur op een CB350F is behoorlijk hard (dan stuurt ie niet meer :) ). 160 km/uur op één of andere supersport is niet zo heel erg hard. Dit hangt natuurlijk ook af van het terrein waar je aan het rijden bent.

Zo'n 25 kW, hoe hard gaat zo'n ding eigenlijk? Zal toch de 160 á 170 wel halen? Is behoorlijk hard.
 
de mijne (gs 500 e) haalt 180 op de teller, maar heb die 2dehands gekocht en is niet erg 25kw meer denk ik

heb gehoord dat een 25kw meestal maar 135-140 km/u haalt, behalve dan de 125cc 2-takts die 180 halen
 
Ik heb zelf een ER5 in open versie ( boven de 175) maar mijn broer heeft 25 kw en die komt ook boven de 160 km/h dus harder als 135 - 140 is niet zo'n probleem
 
als ik op de snelweg een tijdje goed doorgeef in 6, of als ik gewoon blijf optrekken in ook in 5de hoge toeren maak zit ik zo aan die 170 en blijft de motor langzaam doortrekken tot 180-185 op de teller
 
Terug
Bovenaan Onderaan