Het dilemma

Stop met stunten op de openbare weg..

Zoek een leeg industrie terrein of iets dergelijks.
Blaas daar met wat vrienden stoom af en rijdt
dan weer 'gewoon' verder.

Op je bek gaan door een wheely of stoppie of
weet ik wat zal je niets ernstigs oplopen als je
niks op je pad tegen komt tijdens je val...
 
proberen om jezelf onder controle te krijgen, mocht dit niet lukken dan stoppen

iets lichters kopen lijkt me geen optie aangezien je daar ook de grenzen van gaat zoeken (zo te lezen)
 
Advies heb ik niet, wel erg veel sterkte gewenst met deze situatie en keuze/beslissing.
Ik rij pas sinds kort en mijn moeder en zus maken zich (onnodig volgens mij) ook zorgen, dus vertel ik niets wat ze niet willen horen. Afgelopen weekend hinkte ik en heb maar gezegd dat ik mijn teen gestoten had `snachts i.p.v. gevallen van de dijk. Maar of ik dat in jouw situatie ook zou doen weet ik niet. Nogmaals sterkte
 
Ik weet niet waarom motorrijden zonder stunten geen optie voor je is. Het lijkt me toch dat je dat (met pijn en moeite) grotendeels af kunt leren. Ik zou het gewoon proberen: vaak gaan rijden met Pocahontas zodat je er aan kan wennen.

Stunten is denk ik minder gevaarlijk dan rijden op een 80 km weg met idioten die zonder te kijken invoegen.
 
Op je bek gaan door een wheely of stoppie of
weet ik wat zal je niets ernstigs oplopen als je
niks op je pad tegen komt tijdens je val...

Als ik het zo lees heeft hij er zelf niet zo'n probleem mee. Rico weet zelf ook dat als hij met een stoppie onderuit gaat dat hij er waarschijnlijk vanaf komt met schade en met bijvoorbeeld een gebroken arm.

Maar.... hier gaat het helemaal niet over.
Het gaat hier over zijn ouders en zijn vrouw.
Hoe denk je dat die reageren als hij met zijn arm in zijn gips thuis komt en met weer een kapotte motor?
Zoals hij zelf schreef: ".... om hun zonder zorgen en doodsangsten op mooi weer dagen door hun al zeer moelijke leven te laten stappen..."

Denk niet dat die zorgen minder worden als hij zegt: Ik stunt vanaf nu alleen nog maar op een leeg industrieterrein. Wat niet weet wat niet deert gaat denk ik ook niet op.

Het is gewoon een fucking lastige kwestie en ik denk ook niet dat iemand hier zich kan inleven in de situatie.
Ik heb nu 2x gereageerd op dit topic maar ik denk dat mijn reacties ook geen zoden aan de dijk zetten in dit geval.
Denk dat ik ook maar niet nog een keer reageer, blijft toch een mening die je geeft.

Denk dat het enige dat ik kan zeggen is: veel sterkte met het maken van een beslissing en hopelijk kom je eruit.
 
Rico, ik zit niet in dit pakket (goddank) dus ik kan er ook weinig zinnigs over zeggen. Als je denkt dat je iedereen geruststeld door niet meer te stunten zou dat mooi zijn. Als dat betekent dat je denkt dat je helemaal niet meer aan motorrijden kan doen wordt het wel een zware beslissing. Persoonlijk zou ik eerder voor de familie kiezen, maar aangezien het leven uit compromissen bestaat lijkt het me zeker een optie om gewoon te proberen lekker te gaan rijden met de motor. Waarschijnlijk zal het zwaar zijn, helemaal als je de rest van alles ziet uitspoken. Misschien is het niet gevaarlijker om te stunten maar voor leken lijkt dat wel zo. Als "gewoon" motorrijden een geruststelling betekent zou ik toch lekker blijven rijden. Met de motor is altijd nog een stuk leuker (ook normaal rijden) dan met een koekblik.

In ieder geval sterkte, want het blijft een klotesituatie.
 
Ik weet ook niet wat je moet doen..

Ik hoop dat je met de juiste beslissing komt.
je kan ook naar je vrouw luisteren :?
wat die wil
 
Tja... Volgens mij is dit een keuze die je zelf moet maken. Kun jij de eventuele gevolgenn verteren?

Voor iedereen is dit anders. In ieder geval succes met je beslissing
 
Gewoon doorgaan met stunten.
Alleen nog voorzichtiger doen.
Zeg tegen je familie dat je gestopt bent met stunten.
Ze kunnen het toch niet controleren.
Ze hebben dan gelijk een zorg minder.
Maar wat een ellende in je familie,joh
Sterkte met alles
 
Dat is dus gewoon liegen :j en daar hou ik niet van. Komen er toch wel achter....

Denk niet dat dit de oplossing is, maar toch bedankt voor je mening.
 
ik zou wel blijven rijden, alleen minder gaan stunten...

je heb een waarschuwing gehad toen met max...dus het enige wat ik zou kunnen zeggen doe gewoon voorzichtig...

stunt niet of minder...
maar ik zou niet stoppen met motorrijden...
daarvoor is het te leuk :)

succes met je keuze. :)
 
Op woensdag 06 maart 2002 15:12 schreef - Pocahontas - het volgende:
gvd
Want :?

Op woensdag 06 maart 2002 15:14 schreef Rico het volgende:dus de zorg blijft........
Ze vragen toch of je wilt stoppen met stunten, niet of je wilt stoppen met motorrijden?
 
Laatst bewerkt:
Ik zit zelf niet in zo'n situatie, dus kan het ook niet beoordelen.
Doe rustig aan zou ik zeggen.

Iig veel sterkte.
 
Tsja, is niet eenvoudig, das zeker. Ik denk dat ik mij aansluit bij diegene die zeggen dat je een andere fiets moet halen. (dus één waar niet echt mee te stunten valt.) Neem trouwens eens iemand achterop (liefst je vrouw) dat wil namelijk ook nog wel eens remmend werken. (of gaat dat voor jouw niet op?)
 
Tja ik weet wat je door maakt met de familie.
Heb dit zelf ook meegemaakt (Kanker in de familie)
Kan enigzinds het verhaal van jou begrijpen.
Kan ook begrijpen waarom jou familieleden en jou meisie dit zeggen.
Ze houden van JOU en daarom wordt er dit gezegd.
Maar om radicaal te veranderen van rijstijl, moet je zelf helemaal mee eens zijn.
Dat zal niet makkelijk zijn, maar probeer het eens.
Greetz
 
Tsja, is niet eenvoudig, das zeker. Ik denk dat ik mij aansluit bij diegene die zeggen dat je een andere fiets moet halen. (dus één waar niet echt mee te stunten valt.) Neem trouwens eens iemand achterop (liefst je vrouw) dat wil namelijk ook nog wel eens remmend werken. (of gaat dat voor jouw niet op?)
Moos, zijn vrouw rijdt zelf op een 900cc duc....dus dat zal niet werken...en echt, op alle fietsen kan je stunten....
 
Het zal lastig worden met het vermijden van stunten, maar blijf motorrijden (met z'n tweeën of zo). Het werkt nl. ook ontspannend/stressverdrijvend en dat kan je goed gebruiken lijkt me.
 
Is het niet logischer om het probleem bij de wortel aan te pakken? Jij rijdt op een manier die nadelige gevolgen kan hebben. Dus moet je wat aan je rijstijl doen. Voor de lol weer eens een paar lessen nemen???
Sterkte!
 
ik twijfel enorm, wat zal ik me vervelen als ik ermee stop!!!! wat zal ik dan weer doen om de vrije tijd door te komen.....

enz..., voorlopig zal ik het enorm rustig aan doen met rijden en ff het e.e.a. laten bezinken :)

bedankt voor de adviezen en het getoonde begrip voor een roekeloze zichzelf niet helemaal in de hand hebbende figuur.

zou ik het aankunnen:
de perfecte kneedownbocht op "adviessnelheid" :? :? nemen.

of op die beeldschone "500 meter vrijbaan" doorrijden zonder de koppeling keihard te laten vallen in z'n 2 en op een wiel verder te karren.

wat een dilemma!!!!!

;( ;( ;( ;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan