Het dilemma

Ik denk dat men geen advies kan geven aan jou omdat je zelf tot inzicht moet komen wat goed voor jou en je familie is en hoe jij daar vrede mee kan hebben. Omschakeling van gedrag moet vanuit jezelf moet komen en daar moet je achter staan en aan willen werken. Ik denk dat jou familie wel duidelijk is geweest met hun vraag naar jou toe om te stoppen met stunten (en daar hebben ze reden toe aangezien je schuivers hebt gemaakt) Het is aan jou om 'het is mijn leven en ik doe wat ik wil' gedachte/levenswijze voort te zetten of je aantrekkings kracht voor gevaar aan te pakken en een andere kick te vinden.
Ik wens jou en je familie in deze moelijke tijden veel kracht.
Sterkte
 
----zou ik het aankunnen:
de perfecte kneedownbocht op "adviessnelheid" nemen.----



Alleen als je heel lenig bent denk ik :)
 
Koop een trail motor kun lekker stunten op lage snelheid.

Lijkt mij ook leuk zo'n ding.

En als je op je bek gaat, gaat het in iedergeval niet hard !!!

:]
 
Ik zou zeker niet stoppen met rijden... maarja, dat stunten zal je toch moeten MINDEREN (ik zeg niet stoppen). Wil op die 500 rechte baan eens op je achterwiel rijden, doe dat dan, maar iets minder gewaagd. Bv. niet zien hoe recht je die motor wel krijgt op het achterwiel tot hij bijna wil overslaan of met 2 handen aan het stuur ipv. met 1 hand en het andere wat te zitten zwaaien...
Wil je eens lekker door een bocht gaan, tja doe dat dan , maar niet met elke bocht die je tegenkomt of effe zien hoe laag ie wel de bocht wil ingaan... Blijf gerust sportief rijden maar tart de wetten van de zwaartekracht zo niet (ik heb je filmpje al meerdere malen bekeken..., die keer kwam je er goed van af, maar wat de volgende keer...)
Ikzelf heb nog nooit een wheelie of een stoppie uitgevoerd, omdat dit niet echt nodig is om plezier te hebben in motorrijden. Maar ik draai ook eens graag het gashendel open op een recht stukje en een leuke bocht mag genomen worden met stijl, maar daarom hoef ik niet met knie en elleboog over het asfalt te schuren.
Kortom zeg ik je , je hoeft er niet mee te stoppen, maar minder die gekke toeren wat, dan moet je je favoriete ding niet laten en zullen je ouders en zus ook veel opgeluchter kunnen de zonnige dagen doorbrengen... ;)
 
Op woensdag 06 maart 2002 15:16 schreef Spider het volgende: Ze vragen toch of je wilt stoppen met stunten, niet of je wilt stoppen met motorrijden?

Rico''s probleem is mijns inziens dattie zichzelf TE goed kent, dus als ie zou beloven te stoppen met stunten hij al bij voorbaat weet dattie deze belofte niet na KAN komen en op dezelfde voet verder gaat! (met alle risico's vandien).
Dus hijzelf weet dat de enigste oplossing is om volledig te stoppen met motorrijden om zijn familie werkrlijk gerust te stellen!
Rico, heel veel sterkte gewenst met een (in mijn ogen! )onmogelijke keuze! ;(
 
Rico''s probleem is mijns inziens dattie zichzelf TE goed kent, dus als ie zou beloven te stoppen met stunten hij al bij voorbaat weet dattie deze belofte niet na KAN komen en op dezelfde voet verder gaat! (met alle risico's vandien).
Dus hijzelf weet dat de enigste oplossing is om volledig te stoppen met motorrijden om zijn familie werkrlijk gerust te stellen!
Rico, heel veel sterkte gewenst met een (in mijn ogen! )onmogelijke keuze! ;(


jij hebt em door :}

hoe zitten jullie eigenlijk als het gaat over de wederhelft en de opinie van het "sportief rijden"

en de verantwoordelijkheid jegens hen als het mis gaat :? volgens mij kun je alleen maar met een gerust hart de sport beoefenen als je een vrijgezelle wees bent....

|(
 
Op woensdag 06 maart 2002 21:57 schreef Rico het volgende:jij hebt em door :}

hoe zitten jullie eigenlijk als het gaat over de wederhelft en de opinie van het "sportief rijden"

en de verantwoordelijkheid jegens hen als het mis gaat :? volgens mij kun je alleen maar met een gerust hart de sport beoefenen als je een vrijgezelle wees bent....

|(

Ik heb zelf een vriendin en 2 kids en rij hetzelfde als altijd al, misschien zelfs wel "harder"als eerst ( op de plaatsen waar dat "kan")
Maar eerst en vooral: ken je eigen grenzen en/of mogelijkheden, trek daar een aantal % vanaf ( op de openbare weg iig.) en ga ervan uit dat niemand je ziet/hoort aankomen=> anticiperen!
Scheelt al een hele hoop!
Maar motorrijden blijft hoe dan ook een risicovolle bezigheid, maar als je dat beseft ben je al een heel eind op de goede weg :}
Stel je eigen grens OF stop met rijden, hoe moeilijk dat ook is.
Of stop een tijdje om te ervaren HOE dat is?
IK zou iig. nevernooit niet stoppen.
Zou me aanpassen 8-)
 
Op woensdag 06 maart 2002 21:57 schreef Rico het volgende:
hoe zitten jullie eigenlijk als het gaat over de wederhelft en de opinie van het "sportief rijden"

Mn vriedin heeft me ooit beloofd dat ze niet op mn begrafenis komt als ik mezelf ooit door roekeloos rijgedrag te pletter rijd.

Uiteraard zal ze dan vast wel komen, maar het geeft wel een klein beetje aan hoe ze er over denkt. En eerlijk gezegd heeft ze een beetje gelijk. Zij zit dan met het verdriet en ik niet..
 
Op het moment dat ik zulke verantwoordlijkheden krijg in m'n leven. Houd ik het voor gezien!

Wat betreft mijn familie dan?? :j Dat is een ander verhaal.

Jij bent jij.
 
Ik heb zelf een vriendin en 2 kids en rij hetzelfde als altijd al, misschien zelfs wel "harder"als eerst ( op de plaatsen waar dat "kan")
Maar eerst en vooral: ken je eigen grenzen en/of mogelijkheden, trek daar een aantal % vanaf ( op de openbare weg iig.) en ga ervan uit dat niemand je ziet/hoort aankomen=> anticiperen!
Scheelt al een hele hoop!
Maar motorrijden blijft hoe dan ook een risicovolle bezigheid, maar als je dat beseft ben je al een heel eind op de goede weg :}
Stel je eigen grens OF stop met rijden, hoe moeilijk dat ook is.
Of stop een tijdje om te ervaren HOE dat is?
IK zou iig. nevernooit niet stoppen.
Zou me aanpassen 8-)
:^ ( behalve de 2 kids :P )
 
Nou, toch maar reageren dan, heb al even na zitten denken, vindt het wel erg lastig.

Eerste reactie was, je leidt je eigen leven, dat heeft je familie ook gedaan, en nu moet jij iets laten voor hun wat je zelf helemaal te gek vindt.
Maar ja, deze mening is een beetje egoistisch.

Tweede reactie was inderdaad, zeggen dat je rustig rijdt om hun gerust te stellen, en lekker doen wat je zelf wilt.

Waar ik meer aan zit te denken, hoe denk jezelf over de toekomst met jouw rijstijl, je neemt wel iets veel risico, aangezien je recentelijk 3 maal op je plaat bent gegaan. Zelf rij ik ook niet echt rustig, maar iig wel schadevrij. Hoeveel is motorrijden, of motorrijden op jouw manier, je waard om iets ergs op te lopen.

Natuurlijk lopen we allemaal risico, je moet alleen wel proberen het voor jezelf wel een beetje veilig te houden.

Zelf ga ik niet vaak voor de volle 100%, hou altijd een beetje reserve, waarom, omdat er meestal wel een weekendje of vakantie met de motor in het verschiet ligt, wat ik ook graag wil doen, en wat niet gaat als ik op me plaat ga en ik of me motor in de kreukels ligt, omdan spijt te hebben dat je niet meekan, alleen voor dat hele kleine beetje extra pushen op het moment dat het fout ging, 5% minder pushen en het was waarschijnlijk niet gebeurd.

Ik heb het geluk dat me vriendin zelf ook rijdt, en er meestal bij is, dus dan is ze minder ongerust, maar ik geloof dat ze inmiddels wel een beetje vertrouwen in me heb, door bovenstaande houding.
 
zal ook maar een menig geven maar let wel rico dit is mijn mening en ik kan niet in jou gevoel/hart kijken
familie heb ik wel maar heb ik niets mee op ,dus de achtergrond van ons beide is compleet anders .
wel weet ik 1 ding ,ik zelf ben bang om te vallen (klinkt raar uit mijn mond maar neem van mij aan is echt zo ),dat feit zorgt ervoor dat ik altijd 80% van mijn kunnen benut ,zelfs als ik wedstrijden rijdt ,ik weet waar mijn grenzen liggen en dat is ook de reden dat ik tot nu toe alleen gevallen ben op een circuit waarvan 2 maal dde schuld van een ander .de andere 2 maal waren in de regen ,en dan heb je eigenlijk niet echt veel te vertellen .
waar ik nu op doel is ,als jij denkt dat je je eigen niet in bedwang kunt houden (beheersen) dan zal het gevoel van angst altijd blijven betsaan bij je familie.zelfs al kun je dat zal het nog een lange tijd duren voordat je familie dat vetrouwen heeft (dus een lange tijd niets meer kort rijden ;-) .ik ben zelf erg op mijn eigen ingesteld en vind de mening van anderen eigenlijk niet zo belangrijk (mijn pa ziet ook wel eens onze filmpjes en is daar ook niet blij mij )
ik zou proberen om eens wat rustiger te worden op straat ,wat defensiver rijden ,of beter ga eens mee op het circuit rijden ,waarom deze keuze ???
je bent dan bezig met allemaal dezelfde kant op te rijden en het circuit is gemaakt om jou de ruimte te bieden als het fout gaat ,op deze manier heb ik zelf ook geleerd om om te gaan met mijn agressie en mijn voorheen dwang om maf te doen op een motor .deze optie gaat alleen op als je jezelf kunt oovertuigen dat als je voorbij gegaan word door een sneller iemand je ook kunt zeggen SO BE IT , en gewoon je eigen tempo blijven rijden (trouwens dit leer je juist op een circuit),als je dat kunt leer je ook je mogelijkheden op straat (en zie je de vangrail ook staan als je op straat rijdt ,hetzelfde als de rotzooi die er ligt in de binnenbocht ,etc etc )
maar nogmaals over de kwestie familie kan ik niets zeggen ,dat is je eigen zaak/gevoel wat daar een oplossing voor moet bieden .ik profileer nu alleen mijn eigen idee op deze onmogelijke situatie (helaas),doe wat je gevoel zegt wat het beste voor je is ,ik zou het zeer jammer vinden als we lid van de clan kwijt zouden raken (niet echt kwijt maar je weet wel wat ik bedoel) maar ik zou er zeker begrip voor hebben als je die keuze zou maken .
ik denk dat als dit mijn situatie zou zijn dat ik zou proberen om mezelf te beheersen en mijn voldoening te gaan halen in een veiligere mmanier
van deze hobby ,maar het gevoel wat je familie in deze heeft is voor mij niet indenkbaar omdat het niet mij overkomt maar jou wel
veel sterkte met je situatie en geef het de tijd om goed te overdenken.
 
zal ook maar een menig geven maar let wel rico dit is mijn mening en ik kan niet in jou gevoel/hart kijken
familie heb ik wel maar heb ik niets mee op ,dus de achtergrond van ons beide is compleet anders .
wel weet ik 1 ding ,ik zelf ben bang om te vallen (klinkt raar uit mijn mond maar neem van mij aan is echt zo ),dat feit zorgt ervoor dat ik altijd 80% van mijn kunnen benut ,zelfs als ik wedstrijden rijdt ,ik weet waar mijn grenzen liggen en dat is ook de reden dat ik tot nu toe alleen gevallen ben op een circuit waarvan 2 maal dde schuld van een ander .de andere 2 maal waren in de regen ,en dan heb je eigenlijk niet echt veel te vertellen .
waar ik nu op doel is ,als jij denkt dat je je eigen niet in bedwang kunt houden (beheersen) dan zal het gevoel van angst altijd blijven betsaan bij je familie.zelfs al kun je dat zal het nog een lange tijd duren voordat je familie dat vetrouwen heeft (dus een lange tijd niets meer kort rijden ;-) .ik ben zelf erg op mijn eigen ingesteld en vind de mening van anderen eigenlijk niet zo belangrijk (mijn pa ziet ook wel eens onze filmpjes en is daar ook niet blij mij )
ik zou proberen om eens wat rustiger te worden op straat ,wat defensiver rijden ,of beter ga eens mee op het circuit rijden ,waarom deze keuze ???
je bent dan bezig met allemaal dezelfde kant op te rijden en het circuit is gemaakt om jou de ruimte te bieden als het fout gaat ,op deze manier heb ik zelf ook geleerd om om te gaan met mijn agressie en mijn voorheen dwang om maf te doen op een motor .deze optie gaat alleen op als je jezelf kunt oovertuigen dat als je voorbij gegaan word door een sneller iemand je ook kunt zeggen SO BE IT , en gewoon je eigen tempo blijven rijden (trouwens dit leer je juist op een circuit),als je dat kunt leer je ook je mogelijkheden op straat (en zie je de vangrail ook staan als je op straat rijdt ,hetzelfde als de rotzooi die er ligt in de binnenbocht ,etc etc )
maar nogmaals over de kwestie familie kan ik niets zeggen ,dat is je eigen zaak/gevoel wat daar een oplossing voor moet bieden .ik profileer nu alleen mijn eigen idee op deze onmogelijke situatie (helaas),doe wat je gevoel zegt wat het beste voor je is ,ik zou het zeer jammer vinden als we lid van de clan kwijt zouden raken (niet echt kwijt maar je weet wel wat ik bedoel) maar ik zou er zeker begrip voor hebben als je die keuze zou maken .
ik denk dat als dit mijn situatie zou zijn dat ik zou proberen om mezelf te beheersen en mijn voldoening te gaan halen in een veiligere mmanier
van deze hobby ,maar het gevoel wat je familie in deze heeft is voor mij niet indenkbaar omdat het niet mij overkomt maar jou wel
veel sterkte met je situatie en geef het de tijd om goed te overdenken.


thanx 8-)

goed advies allemaal, ik denk er goed over na en kom er dan op terug.... maar waarschijnlijk ga ik het toch proberen, om het e.e.a. in te tomen.

en dan kijk ik wel even hoe de "next of kin" zich daaronder houdt. wellicht een optie om ook weer auto te gaan rijden...'en wat minder op de motor...
 
SUUPER!!!!! :) :) :) :) :) :)

Ik is blij, want kunnen we lekker samen door blijven :] (Wilde serieus zijn motor verkopen!)

Bedankt prulleke en nu niet meer sjaggie zijn '( Is het niet waard.
 
pocahontas: misschien jij (en je ouders) ook eens in eigen boezem kijken?
Is het leven niet veel meer waar als je net dat kleine beetje meer plezier hebt?
Geloof je zelf dat rico kan leren rustig te rijden op de fiets? Denk je dat je dan minder ongerust zal zijn? Ik weet de vorige ongelukken niet, maar het laatste leek mij gewoon de fout door effe onoplettendheid en samenloop van omstandigheden. Hij was helemaal niet aan't stunten.
Motor rijden is gevaarlijk, maar 't leven nog veel gevaarlijker. Misschien moeten jullie je daar maar bij neerleggen? Ja, iemand verliezen is extreem 'erg', maar daar heb je toch NIKS controle over.. de risico's die iemand neemt bij stunten zijn altijd 'berekend', de risico's die je altijd ondergaat zijn gewoon 100% willekeurig.

Mijn mening is dus dat rico eens goed moet babbelen met de rest van z'n familie en hun overtuigen van wat ik hier zeg :)

Ik laat trouwens opzettelijk het ziek zijn en dergelijke uit mijn redenering omdat dat er totaal geen z*k toe doet. Of die familie problemen heeft of niet verandert niks aan deze hele kwestie.

Ik sluit alle aansprakelijkheid uit voor enigerlei directe of indirecte schade, van welke aard dan ook, die voortvloeit uit of in enig opzicht verband houdt met het gebruik of interpretatie van mijn mening!
 
ga eens mee op het circuit rijden ,waarom deze keuze ???
je bent dan bezig met allemaal dezelfde kant op te rijden en het circuit is gemaakt om jou de ruimte te bieden als het fout gaat ,op deze manier heb ik zelf ook geleerd om om te gaan met mijn agressie en mijn voorheen dwang om maf te doen op een motor .deze optie gaat alleen op als je jezelf kunt oovertuigen dat als je voorbij gegaan word door een sneller iemand je ook kunt zeggen SO BE IT , en gewoon je eigen tempo blijven rijden (trouwens dit leer je juist op een circuit),als je dat kunt leer je ook je mogelijkheden op straat (en zie je de vangrail ook staan als je op straat rijdt ,hetzelfde als de rotzooi die er ligt in de binnenbocht ,etc etc )

:^

Als je hard wilt rijden, kneedownen etc is dit natuurlijk DE optie :)
 
Ik laat trouwens opzettelijk het ziek zijn en dergelijke uit mijn redenering omdat dat er totaal geen z*k toe doet. Of die familie problemen heeft of niet verandert niks aan deze hele kwestie.


Ik sluit alle aansprakelijkheid uit voor enigerlei directe of indirecte schade, van welke aard dan ook, die voortvloeit uit of in enig opzicht verband houdt met het gebruik of interpretatie van mijn mening!


maar het doet er wel toe voor mij. omdat de geestelijke belasting en hun capaciteit om dit er nog bij te hebben als zorg, sneller te hoog is.

ik ken de toestand van die mensen (geestelijk) en ik zou hun liever ontlasten dan belasten op dat gebied... dus dit is voor mij het belangrijkste criterium voor mijn overweging mbt. het probleem.

:)
 
Op woensdag 06 maart 2002 21:57 schreef Rico het volgende:hoe zitten jullie eigenlijk als het gaat over de wederhelft en de opinie van het "sportief rijden"

Mijn vriendin heeft er voor gezorgd dat ik motor ben gaan rijden. Zij was de eerste die rijles nam. Toen kon ik natuurlijk niet achterblijven.

De ouders van mij en mijn vriendin zijn er natuurlijk niet heel erg blij mee maar hopen denk ik dat we ons weten in te houden.

De overstap van chopper naar semi-sportief vonden ze geloof ik al minder leuk.
 
pocahontas: misschien jij (en je ouders) ook eens in eigen boezem kijken?
Is het leven niet veel meer waar als je net dat kleine beetje meer plezier hebt?
Geloof je zelf dat rico kan leren rustig te rijden op de fiets? Denk je dat je dan minder ongerust zal zijn? Ik weet de vorige ongelukken niet, maar het laatste leek mij gewoon de fout door effe onoplettendheid en samenloop van omstandigheden. Hij was helemaal niet aan't stunten.
Motor rijden is gevaarlijk, maar 't leven nog veel gevaarlijker. Misschien moeten jullie je daar maar bij neerleggen? Ja, iemand verliezen is extreem 'erg', maar daar heb je toch NIKS controle over.. de risico's die iemand neemt bij stunten zijn altijd 'berekend', de risico's die je altijd ondergaat zijn gewoon 100% willekeurig.

Mijn mening is dus dat rico eens goed moet babbelen met de rest van z'n familie en hun overtuigen van wat ik hier zeg :)

Ik laat trouwens opzettelijk het ziek zijn en dergelijke uit mijn redenering omdat dat er totaal geen z*k toe doet. Of die familie problemen heeft of niet verandert niks aan deze hele kwestie.

Ik sluit alle aansprakelijkheid uit voor enigerlei directe of indirecte schade, van welke aard dan ook, die voortvloeit uit of in enig opzicht verband houdt met het gebruik of interpretatie van mijn mening!

Op zaterdag 16 februari 2002 20:31 schreef poohbeer het volgende:Wat in hemelsnaam maakt het uit wat iemand erover denkt? Je wordt echt wel beter hoor. Da's nu eenmaal eigen aan mensen.. ze leren bij en worden beter.

Pooh ik ken je niet, maar als je mij niet mag zeg het dan op een normale manier, dan weet ik dat ook en houd ik er rekening mee.

Maar "wat doet er het in hemelsnaam toe...." en "het doet er geen z*k toe..." klinkt voor mij niet echt vriendelijk.

Rico was op de dag dat ie op Maximum knalde wel aan het stunten, maar dat kun je ook aan andere omstanders vragen. Als hij er die dag niet aan mee gedaan had, was het zo niet verlopen.

En het doet er wel degelijk toe dat die mensen een levensgevaarlijke ziekte hebben, zoals Rico ook al zei. Zij hebben waarschijnlijk binnenkort geen dochter meer, waar zij natuurlijk zelf niet voor kiest. Om je dan ook nog eens druk te moeten maken om een zoon die zijn eigen leven en dat van anderen op het spel zet lijkt me niet nodig.

Maar goed, jij je mening, ik mijn mening. Maar reageer aub niet telkens zo fel en doe niet alsof ik dom ben, want dat ben ik niet.

:( :( :(
 
Laatst bewerkt:
Dit topic is wat te serieus om er geintjes over te maken of op aan andere wijze extreem te reageren. Wat dat betreft :} aan Poc met de beschaafde reaktie.

Niet dat ik op iemand doel voor de rest maar ik moest het effe kwijt.
 
maar het doet er wel toe voor mij. omdat de geestelijke belasting en hun capaciteit om dit er nog bij te hebben als zorg, sneller te hoog is.

ik ken de toestand van die mensen (geestelijk) en ik zou hun liever ontlasten dan belasten op dat gebied... dus dit is voor mij het belangrijkste criterium voor mijn overweging mbt. het probleem.

:)


Als dat het belangrijkste criteria is, waarom dit topic nog dan? Doe dan gewoon wat ze van je vragen!
 
Als dat het belangrijkste criteria is, waarom dit topic nog dan? Doe dan gewoon wat ze van je vragen!

Zou je je iets tactischer op kunnen stellen misschien!!!

Is allemaal wel wat gecompliceerder
 
Zou je je iets tactischer op kunnen stellen misschien!!!

Is allemaal wel wat gecompliceerder

Euhhm.. nee, is het echt niet. Als hij alles over heeft voor z'n familie en vriendin dan is de keuze erg simpel om te maken.
Deze keuze volhouden misschien wat moeilijker maar de keuze maken zelf niet.

Op donderdag 07 maart 2002 19:15 schreef Bananeman2002 het volgende:Uit het feit dst hij alsnog heeft besloten om niet volledig te stoppen met motorrijden maar wel met stunten, blijkt dat dit topic zijn nut heeft bewezen.


uit zijn post hierboven maak ik op dat ie die keuze zowiezo wel gemaakt zou hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan