Het dilemma

Rico

MF veteraan
9 okt 2001
2.161
0
Het sprookjesbos :)
Gisteren bezoek gehad........... van mijn vader (zwaar hartpatient 6 bypasses) mijn moeder (lijdt aan MS (multiple sclerose)


mijn vrouw (is gezond ;) ) en mijn zus is zeer ernstig kankerpatiente (baarmoeder eierstokkanker uitgezaaid...) en al 3 jaar aan het vechten voor haar leven....

nu hebben de eerste drie gevraagt (gesmeekt...) of ik met mijn stunten wil stoppen uit angst voor......


mijzelf kennende kan ik maar een conclusie en dus maatregel verzinnen om hun zonder zorgen en doodsangsten op mooi weer dagen door hun al zeer moelijke leven te laten stappen....

wat te doen?

;( ;( ;(

Ps ik kan niet op een voor mijzelf verantwoorde manier motorrijden zonder te stunten dit is geen optie dus....
 
Ach ja wat is belangrijker

stunten of familie



voor mij zal het makkelijke keus zijn hoor.

Het is misschien wennen/afkicken maar je kan ook motorrijden zonder stunten...

 
Laatst bewerkt:
Ik stunt zelf niet, maar toch wordt mij wel eens gevraagd: het leven zit al vol met gevaren, waarom ga jij ze nog eens extra opzoeken door motor te rijden?

Ik weet niet hoe radicaal jouw stuntcapriolen zijn, maar als jij je motor goed onder controle hebt valt het relatief gezien allemaal wel mee, tenzij je natuurlijk stoppies gaat doen op de snelweg. Probleem is alleen dat andere mensen niet inzien hoe goed een motorrijder zijn machine onder controle kan hebben, en ziet elke bocht die je ook maar een beetje plat neemt eruit als wordt het je laatste.

Maar juist omdat jij niet wilt dat je familie deze doodsangsten uit moet staan, zou ik zeggen: neem hun grootste angst weg en stop dus met stunten, maar blijf wel lekker doorrijden op je motor. :] Want volgens mij zouden ze ook niet willen dat jij je "liefde" helemaal opgeeft, of wel dan?!

En dat dat rijden zonder te stunten geen optie is -- is dat geen kwestie van instelling en tijd?
 
Stoppen met stunten is het minste wat je kunt doen.

Gewoon motor rijden is ook niets mis mee :]
 
Als ik het goed lees, betekend stoppen met stunten dus ook stoppen met motorrijden??? Kan je echt niet 'normaal' rijden??

Normaal gesproken vind ik dat iedereen het recht heeft om zelf te bepalen wat hij in z'n vrije tijd doet, maar je zet hier nu wel even een paar extremen neer zeg.. Een familie die het, gezondheidstechnisch gezien, behoorlijk zwaar te verduren heeft en een extreem rijgedrag aan de andere kant.

Ik vind het heel moeilijk om hier wat over te zeggen, aangezien ik geen idee heb hoe serieus dat stuntwerk wordt beleefd, maar op het eerste gezicht zou ik in zo'n geval dan toch voor m'n familie kiezen...denk ik..

Suc6
 
Idd gisteren serieus over gehad met zijn ouders. Gunnen hem alles en ik natuurlijk ook, maar het loopt uit de hand. Al 3x een motor total loss gereden, laatste x paar maanden geleden |( |( |( En nu het enigzins weer goed weer is vliegt ie alweer over de baars. Wanneer wordt de 4e x? Of wacht ie nou echt af tot dat ie NIET meer kan rijden en ik hem kan voortduwen? ;( ;( ;(

Ik vind het erg knap wat hij in een korte tijd geleerd heeft, maar Rico heeft nergens angst voor en dat geeft ons geen fijn gevoel!!!!!!!

Hoop dat ie lekker zonder dat stoere gedoe met mij kan/wil blijven :] Ik vind het veel stoerder om te zeggen "ik doe er niet aan mee". Kijken is ook leuk. 8-)
 
Stoppen met alles wat gevaarlijk is is ook niet leuk. Niet meer roken want daar krijg je kanker van, niet meer uitgaan want voor je het weet steken ze je neer, niet mer vliegen want je ligt voor je het weet in de oceaan. Ga je je hele leven netjes thuis zitten :? Het leven kan heel kort zijn. Probeer er dan ook van te genieten en te doen wat jij leuk vindt.

Motor rijden is natuurlijk niet geheel ongevaarlijk maar we moeten het gevaar ook niet overdrijven. Als jij stoppies doet kun je op je bek gaan. Waarschijnlijke gevolg is veel schade aan je motor en een deuk in je ego en mischien een gebroken armpje. Niet fijn maar je bent niet zomaar dood :)
 
Bent niet zomaar dood... klopt. Maar je hebt er aanzienlijk meer kans op als je zo'n rijstijl als Rico hebt. Is al 3 x goed afgelopen. Moeten we nu voor een gebroken arm gaan, daarna verlamd en volgend jaar misschien ook in de krant???
:( :( :(
 
Als ik het zo lees is het motorrijden niet het probleem.
Als je 3x een motor crashed, binnen een niet al te lange tijd, kun je of niet rijden of het is het gevolg van je gestunt. (neem ik ff aan.. kan natuurlijk altijd gebeuren dat je met normaal rijden 3x onderuit gaat)

Als ik er ff vanuit ga dat het door je gestunt komt is dat dus op te lossen door niet meer te stunten.
Lijkt me toch dat het niet zo moeilijk is om wat beschaafder te gaan rijden?

Als je zelf al weet dat je alleen maar lomp en onbenullig kunt rijden, is het dan sowieso wel een goed idee om op die manier door te blijven rijden?
Nog ff afgezien van de door jou geschetste omstandigheden.

Conclusie: Ik moet er zelf niet aan denken om te stoppen met motorrijden, onder geen enkele omstandigheid, denk dat het motorrijden ook kan werken als vorm van ontspanning / ff je zorgen opzij zetten en in deze omstandigheden zal dat regelmatig nodig zijn.
Als je echter zelf aangeeft dat normaal rijden geen optie is... tsja... dan zul je prioriteiten moeten stellen.
Ik vrees dat je zelf een beslissing moet nemen.
Succes ermee... ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zolang je verantwoord stunt is er nix aan de hand...ik heb 2 zware ongelukken gehad op de motor...en dat gevalletje met jouzelf dan....bij 1 heb ik een nier gescheurd en een stuk van mn 2e en 3e wervel afgebroken...dat was het gevolg van een trut die zo nodig door rood moest...en bij de andere had ik ook genoeg pijn...dus als het je lot is gebeurt het...je kan er vaak zelf nix aan doen...
[me]Sprak een nieuw lid van de clan :P [/me]

PS. Jah, RBM heeft mij en Unstable uitgenodigd om ons bij de clan te voegen :)
 
Ik wil er eigenlijk over ophouden, maar ook jullie Maximum en RBM, ben aub voorzichtig! Eens.... |( |( dit is dan ook het laatste wat ik erover wil zeggen. Het is alleen maar bezorgdheid en gun iedereen het beste. '(

Veel :] -plezier voor iedereen!!!
 
jah max hoe het werkt in het (motor) leven snap ik, maar ik heb hier te maken met de beleving van een ander.... en de wijze waarop ik deze kan geruststellen...

wat ik wil en of doe heeft er weinig mee te maken... zij willen dat ik beloof dat ik niet stom rijdt.... en dat gaat maar op een manier.

wat ik als redelijk berekend beschouw zien hun als complete idioterie.

ennneuh lot... als ik geen motor meer rijdt dan zal ik nie makkelijk een motorongeluk meer krijgen toch :?
 
Autootje kopen Rico?
Stoppen met motorrijden kan je toch niet.. maar misschien wat rustiger aan rijden.. als dat lukt..
 
Tja...wat niet weet, wat niet deert he...rustig rijden is een relatief begrip...je rijdt rustig zolang je niet op je eigen grens zit. Door op je grens te gaan zitten creer je "gevaarlijke" situaties...Ik vind dat er nix aan de hand is zolang je weet waar jouw grenzen, en die van je machine natuurlijk, liggen...
 
Ik weet niet waarom motorrijden zonder stunten geen optie voor je is. Het lijkt me toch dat je dat (met pijn en moeite) grotendeels af kunt leren. Ik zou het gewoon proberen: vaak gaan rijden met Pocahontas zodat je er aan kan wennen.
[moraalmodus]
It's all in the mind! Als jij het echt wilt dan lukt je dat ook. Zeker met hulp van Pocahontas en de rest van je familie.
[moraalmodus]
 
Ik zou toch ook voor de onmogelijke optie van motorrijden op twee wielen gaan. Een wiel mag dan leuker zijn, maar twee is toch beter dan vier, nietwaar.

Ga je in de auto trouwens niet weer proberen op twee wielen te rijden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan