Het Div-wil-niet-starten-probleem

  • Onderwerp starter Anoniempje551
  • Startdatum
A

Anoniempje551

Guest
Vanmiddag een stuk gereden op Div. Na 3x Starten-lopen-rijden...Geen probleem op zich. Even een winkel in geweest en motor warm dus geen probleem met starten.
Aangezien ik de smaak weer te pakken heb wou ik net nog ff een stukkie rijden gaan.

Helaas. Niet willen starten en liep ie dan pruttel de pruttel weer uit. Accu begon het ook steeds minder leuk te vinden dus ff pauze en weer proberen.
Alle pogingen zonder resultaat.

* dodemansknop staat goed
* er zit drinken in
* niet gegast met starten maar alweer uit voor ik gas kon geven
* contactsleutel omgedraaid gheghe
* zit nieuwe accu in
* gaat wel rond, maar slaat niet aan of zoals gezegd zo weer afgeslagen
* ff lekker geschud met het beesie
* kraantje op reserve stand

Alles dus zonder resultaat.

Wie o wie een idee? Want hier zakt mun broek van af...
ICQ HellpDesk wist ook niet te verzinnen.

Helluuup
 
Tsja, lullig. heb je voor dat 3x starten enz....
De motor deze winter niet gebruikt en met volle tank weggezet ? Het kon wel eens zo zijn dat je je carburateur eerst had moeten ledigen (kan nu nog) daar het bezinksel van de benzine onderin de tank je handeltje verpest. 8-)
 
Heb de motor niet zo lang geleden gekocht. Hij heeft dus idd een tijd stil gestaan (hoorde ik van meneer de verkoper).

Helaas, net spontaan visite gekomen, dus kan er niet naar kijken en straks nog verjaardag....
wil niet, wil motor hebben lopen.
Ik laat het weten als ik wat heb uitgericht/laten uitrichten...
 
Het bekende probleem. Hoeft niks met de carbs te maken te hebben. De mijne had het al na twee weken stilstaan of zelfs na twee nachten vorst. :(

Lang starten is de oplossing. Niet 2 seconden op de startknop drukken en dan loslaten. Gerust 30 seconden vast houden en na een seconde of tien voorzichtig begin te melken aan het gas (klein beetje, niet vol open!!!). Op een gegeven moment merk je dat hij langzaam begint te pruttelen, alsof hij op 1 of 2 cilinders begint te lopen. Ook weer niet te lang doorstarten want starten vergt nogal wat van je accu (warmteontwikkeling enzo). Als hij niet wil een keer herhalen en desnoods nog een keer. De aanhouder wint ;)
 
Oke, Ik kan maar weer tot één conclusie komen lijkt wel. Div is net zo idioot als zijn/haarbaasje>ik zei de gek.

Boegies niks mee aan het handje.
Ik had idd met starten dat ik niet opgaf met 2 seconden maar wat langer aanhield. De accu begon het niet leuk te vinden.

Net weer geprobeerd te starten en ja hoor...in één keer. Ikke blij!
"alles komt goed, maar geef het een beetje tijd"

Gaat wel een hoeveelheidje Fuel System Cleaner in de tank wat mij betreft. Is kijken of dat wat uitricht. Of raden jullie dat af?
 
VOORAL als een motor lange tijd heeft stilgestaan kan fuel-line cleaner wel helpen...
Maar voordat je dat doet is het misschien ook wel een idee om je brandstoffilter (kost +€2,50)dan te vervangen en daarna het goedje erin te pleuren.
Mocht dat niet helpen, kijk dan es naar de stroomsterkte van je accu (moet ong 12,7 Volt zijn).
Wat voor kleur hebben de bougies?
 
Voor 99,9999% zit het probleem in de automatische shoke. Blijft hangen. Vandaag heerlijk gereden en starten lopen (2-de keer). Wanneer ie echt warm is begint ie te verzuipen. De shoke trekker, of hoe noem je dat...heb ik nu errug goed ingedrukt in de hoop dat ie blijft zitten waar ie hoort.

Zo gauw er tijd is terugbouwen tot hand-shoke!

Die system cleaner gaat er evengoed in.

Anyway....ik heb lekker gereden vandaag
 
Vanmiddag een stuk gereden op Div. Na 3x Starten-lopen-rijden...Geen probleem op zich. Even een winkel in geweest en motor warm dus geen probleem met starten.
Aangezien ik de smaak weer te pakken heb wou ik net nog ff een stukkie rijden gaan.

Helaas. Niet willen starten en liep ie dan pruttel de pruttel weer uit. Accu begon het ook steeds minder leuk te vinden dus ff pauze en weer proberen.
Alle pogingen zonder resultaat.

* dodemansknop staat goed
* er zit drinken in
* niet gegast met starten maar alweer uit voor ik gas kon geven
* contactsleutel omgedraaid gheghe
* zit nieuwe accu in
* gaat wel rond, maar slaat niet aan of zoals gezegd zo weer afgeslagen
* ff lekker geschud met het beesie
* kraantje op reserve stand

Alles dus zonder resultaat.

Wie o wie een idee? Want hier zakt mun broek van af...
ICQ HellpDesk wist ook niet te verzinnen.

Helluuup

ik hoorde dat het probleem verholpen is.
rijd ie weer??
 
het probleem van het niet starten van je div zit in het kontaktslot. Dat is van binnen vervuild en/of geoxideerd. Waardoor je ontstekingsunit geen spanning meer krijgt vanaf het kontaktslot. Je slot inspuiten met kontaktspray of een 6 in 1 olie kan je van het probleem verhelpen, of anders een ander kontaktslot.
 
het probleem van het niet starten van je div zit in het kontaktslot. Dat is van binnen vervuild en/of geoxideerd. Waardoor je ontstekingsunit geen spanning meer krijgt vanaf het kontaktslot. Je slot inspuiten met kontaktspray of een 6 in 1 olie kan je van het probleem verhelpen, of anders een ander kontaktslot.

Zit óf kan zitten. Zit verschil in namelijk.

Div wil weer starten en blijft goed lopen als de shoke maar goed IN is.
Maar ja, daar moet je eerst achter zijn natuurlijk. Beetje spul erin kan nooit kwaad.

En Soepieeeeeee: Bij mij zit ie idd ook bij mijn knie, alleen de pest is dat er een hele kuip op zit en het erg lastig wordt de knop te bedienen...

Mag ik nog blij zijn met kleine friemelhandjes. Kan er dus redelijk bij als ik op mun knieën ernaast zit. Kan er dus bijna van uitgaan dat ie auto.. is.

Dat gaat veranderd worden...Wel ff oefenen om tijdens rijden te friemelen om hem in te drukken OF onderkuip eraf OF omzetten naar stuur. Lijkt me moeten kunnen.
 
Niet echt handig dus zo'n volledig kuip. Kom je nog wel bij de reservekraan? Je kunt wellicht de koppelingshendel verplaatsen naar het stuur: nieuwerwetse Divjes hebben volgens mij de choke naast het linkerhandvat. Waarschijnlijk moet je dan een nieuwe handvat plaatsen en een kabel trekken. Echter, hoe bevestig je de kabel op je bestaande choke? Enne, de chokehendel zit tussen je linkerhandvat en je linkerspiegel. Dit betekent dat je spiegel wat naar rechts moet opschuiven. Dat betekent dat je dus nog meer kunt genieten van mooi uitzicht op je motorpak '( . Succes met knutselen!!!
 
Mijn choke zit ook inderdaad iets onder linkerknie (zonder VOLLEDIGE kuip).
Zodra de motor lange tijd heeft stil gestaan, choke optrekken voor 95% en inderdaad IETSJE melken met gas... (verder weinig problemen als ie koud start)

Ik vind het inderdaad ook een -=beetje=- vervelend dat de choke 'helemaal' daar zit en er geen kabel getrokken is!!!
En jah: hoe kan je nu een kabel aan je huidige choke 'knop' monteren?
 
Mijn Divje heeft geen startproblemen meer nu ik doorheb wat de procedure is. Choke niet uittrekken, motor starten. Zodra de motor loopt, meteen de choke uittrekken, en voila hij blijft lopen.

Je hebt overigens niet veel tijd, de motor slaat na ongeveer 3 seconden weer af als je de choke niet uitgetrokken hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan