Het driede Grote XT/TT topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welke lokale bevolking?.......waar zie jij die....
hier
troll_2.jpg
 
Verdomme, ik krijg hem niet aan de praat. En die stomme bougie zit zo stom weggewerkt dat ik die niet even kan bekijken zonder het blok te laten zakken :-/.
 
Ja.

Ik wou eigenlijk kijken of de bougie nat werd. Ik ruik namelijk geen benzine uit de uitlaat. Als ik de slang van de carb toevoer er af trek en hem probeer te starten dan spuit het er behoorlijk uit.
 
Ik heb nu dit:
Slangetjes%20layout.JPG

Blokje = cilinder
CL = Carb links
CR = Carb rechts

Bovenste overloop vertakking komt precies tussen de twee carbs vandaan.
Middelste slang overloop komt onder de linker carb vandaan.
Onderste overloop vertakking komt uit de linker carb, net boven de benzine toevoer vandaan
 
Laatst bewerkt:
Ik kon trouwens maar 1 markering voor het BDP vinden. Klopt dit en vonkt hij dus elke keer als hij boven is?
Je stelt wel moeilijke vragen.... ;)
Elke keer dat de dinges langs de pickupspoel komt, geeft ie een impuls. Dus ik denk dat het JA is. Dat kan je toch controleren? Bougie erin, dop aan de linkerkant eraf, dop 17 of 19 erop, kruk erop en ronddraaien.

Poeft ie ook niet als je remmenreiniger of startpiloot erin spuit?
 
Helaas heb ik beide niet tot mijn beschikking.

Ik geef het op. Er is echt totaal geen leven in te bekennen. Ik heb net de carbs uitelkaar gehaald en daar zat opzich redelijk wat rotzooi in, maar na een behoorlijke poos aanduwen 0 response. Ik ben bang dat het de bougie is. Dus maandag bougiesleutel halen (Ik ga niet blok er weer onderuit halen).
 
Ik snap eerlijk gezegd niet dat je niet meteen een verse (iridium) bougie erin had gedraaid...
Achteraf wel makkelijk lullen, maar je begint toch met een beurt?



(Jaja, ik weet het, normaal eindig je met een beurt...)
 
Ik wou eigenlijk kijken of de bougie nat werd. Ik ruik namelijk geen benzine uit de uitlaat. Als ik de slang van de carb toevoer er af trek en hem probeer te starten dan spuit het er behoorlijk uit.
Ruik je nu wel benzine? Na een tijdje duwen?
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat vind ik zo raar. Maar hij spuit de benzine echt wel de carbs in en die heb ik nu ook goed schoongemaakt. Daarom twijfel ik een beetje of ik alle slangen goed heb aangesloten.
 
Nee, dat vind ik zo raar. Maar hij spuit de benzine echt wel de carbs in en die heb ik nu ook goed schoongemaakt. Daarom twijfel ik een beetje of ik alle slangen goed heb aangesloten.

Deur van de werkplaats voor vandaag dichtdoen, grote kans dat je morgenvroeg weet wat het wel is..... :Y
 
Heb ik ook al aan lopen denken, je gaat te snel, mien jong.
 
Mja, eigenlijk hebben jullie gelijk.

Ik heb een van mijn bougiesleutels verzaagd en ik heb de bougie er uit gekregen. Goed nieuws: hij vonkt. Slecht nieuws: hij vonkt. Het moet dus wel in de carburateurs zitten. Die heb ik nog een keer uit elkaar gehaald en kwam er achter dat ik de startersproeier niet had schoongemaakt >_<. Hopenlijk is dat het probleem geweest. Nu inderdaad maar gewoon garage dichtdoen en morgen weer verder proberen.

Edit: Ik heb trouwens een gloeinde hekel aan het installeren van luchtfilters.
 
Laatst bewerkt:
Nouja, op bdp gezet en boutjes op nokkenas goed gezet. Hmm, kan natuurlijk zijn dat nokkenas verkeerdom heb gemonteerd. Meh, zosnel mogelijk een goede wphb verkrijgen.

Edit:
Kan dat? nokkenassen omdraaien zonder blok uit frame te halen?

Edit2:
Hmm, in mijn wphb waar alleen de tekst goed leesbaar is: "It is not necessary to remove the engine in order to remove the following components: cylinder head, cylinder, piston".

Dat geeft me dan weer een beetje hoop :P

Edit3:
Hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik denk dat ik de nokkenas verkeerd heb gemonteerd. Ik was even in de overtuiging dat met elke slag van de krukas, dat ook de nokkenas 1 slag maakt. Met deze beredenering zou het niet uitmaken hoe je de nokkenas gemonteerd zou hebben. En nu ik de plaatjes met tekst bekijk zie ik inderdaad dat er nog een verticale markering zou moeten zijn. Stom stom stom.

Edit4:
Nee zou toch niet uit moeten maken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan