~~~ Het drietiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Status
Niet open voor verdere reacties.
vandaag hele dag rond gereden met de xt,

tot verbazing kwam ik tot het idee luchtfilter schoonmaken.
en toen kwam ik tot de volgde verbazing dat er een KN inlegfilter al inzit,

nou die kan dus van me lijstje af,

wel heb ik een vraag boven op me luchtfilter kast waar orgineel een snorkel hoort te zitte ?
is schroef baar wat krijg ik voor voordelen / nadelen als ik dat dekseltje eraf schroef ?

me baas had erover iets meer power / meer bove in en minder onder in ?

snorkel is er al af btw en afgesteld ofcourse :)
 
Godsamme Rick, hoeveel is er al gereden met die motor, je bent er zelfs op afgereden en er is niet eens gekeken naar de staat van onderhoud van de motor? Controleer dan ook ff je oliefilter/olie/kleppen/bougie of vervang die sowieso voor de zekerheid.

Ik denk zelf dat een 600tje niet heel veel meer lucht nodig zal hebben dan de bak zonder snorkel. Anders kan die misschien ook water gaan pakken? En deksel kan eraf, maar dan zal je hem wel weer af moeten stellen.
 
Hahha Nick, tot nu toe heb ik er met lessen erbij zo tussen de 300/400 km mee gereden,
Onderhoudbeurtje dus bougie's olie / filter zijn vervangen zo 200km geleden, net iets voor dat ik ging lessen, ook ketting en tandwielen, Kleppen moeten ze nog stellen want daar hebben ze geen tijd voor
en ik zelf ben te bang om een foutje te maken en dat zometeen de motor in de soep loopt,

en ja daar heb je wel gelijk in, dat water dan naar binnen zuigt, geluk heb ik wel dat die onder het zadel zit, & ja moet even kijken wat ik doe denk dat die deze week ergens op de dyno gaat , kijken of afstelling beetje goed is, en ook een keer zonder die deksel , ben wel benieuw wat die levert namelijk :]

-- Foto van gisteravond

1fcqih.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zeker als de snorkel er al af is, niets meer aan doen, hij krijgt lucht zat.

Voor de rest: Geef hem idd dat noodzakelijke onderhoud, kleppen is belangrijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik was in de veronderstelling dat, gezien je zei verbaasd te zijn er een K&N filter in te vinden, er nog niets met de XT qua onderhoud of controle gebeurd was, maar dat is dus wel zo gelukkig. Maar doe die kleppen snel kerel!

Ik zal je snel genoeg zien rijden, wanneer je me tegenkomt op m'n MZ Baghira of XT 550, zwaai ff, knallen we een stukje!
 
@ Bolski, bedankt voor het reageren volgens mij had jij mij ook een mailtje gestuurd,
zo ja nog vele male dank voor uitgebreiden uitleg !

@Nick, oow haha ja was verbaasd cok zei dat de motor gewoon orgineel was
dus verwachte ook een orginele filter haha snapje,
Ja ik ga Morgen even Leon / Wilco aanspreken om samen de kleppen te doen,

Haha ja vind het al vreemd dat ik je nog niet heb zien rijden behalve bij cok dan
al rij ik echt veel door Tiel. ook savonds enzo, En als ik je zie zwaai ik :W
klink als een goed plan doen we ! :]
 
Laatst bewerkt:
Hallo mensen!

Ik heb een vraagje, ik heb al langere tijd dat mijn xt600e niet echt wil starten na een weekje stil te staan. Voordat ie start ben ik 10min op de startknop aan het drukken. Verder heb ik een soort van dipje onder het rijden tussen de 2500 en 3000 toeren, dit is niet te zien op de toerenteller maar wel te voelen aan het gasrespons en het blok. Wat zou dit kunnen zijn?

Wat ik zelf al heb gedaan;
- Bougie vervangen
- Carb cleaner erin gemieterd (Forte 1)
- Gasnaald een standje hoger, 1 na laatste stand

Gr. Dylan
 
Heeft er iemand ervaring met alternatieve carbs voor een xt550 of 600? Op thumpertalk lees ik dat een kawasaki EX250 carb ''bolt on'' zou moeten zijn...
 
Vandaag mooi weer, ik dacht ga rondje rijden
maar inplaats van dat, heb ik een Uitlaat mod gedaan bij me xt600e,

Positief : veel directer waneer je gas geeft *O*

hierbij de foto´s

voor *
205p406.jpg


na*
2ntiuk9.jpg


-
nu de bocht nog een likje hittige bestedige lak en dan is dat ook weer mooi *D
 
Laatst bewerkt:
Hallo mensen!

Ik heb een vraagje, ik heb al langere tijd dat mijn xt600e niet echt wil starten na een weekje stil te staan. Voordat ie start ben ik 10min op de startknop aan het drukken. Verder heb ik een soort van dipje onder het rijden tussen de 2500 en 3000 toeren, dit is niet te zien op de toerenteller maar wel te voelen aan het gasrespons en het blok. Wat zou dit kunnen zijn?

Wat ik zelf al heb gedaan;
- Bougie vervangen
- Carb cleaner erin gemieterd (Forte 1)
- Gasnaald een standje hoger, 1 na laatste stand

Gr. Dylan
Zet je in die week je kraantje dicht of niet?
 
bezig met zoeken naar optie's
ik lees zo nu en dan wat dingen op google wegens prestatie verbeteren van mijn xt600e
omdat een carburateur set van bevoorbeeld keihin of mikuni me toch iets te duur is
zit ik naar andere optie's te kijken.

nou kwam ik op een engels forum, en daar had iemand op ze xt600
suzuki 650 freewind carburateurs gezet, en het werkte en hij had er vermogen winst mee,

voordeel de suz carburateurs kosten bijna niks en is het proberen waard *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan