~~~ Het drietiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zal het hele rijtje uitlaten voor de XT en de TT hier eens neerzetten. In de meeste gevallen moet je na het klikken op de link nog even je model kiezen:

Arrow
Arrow Special Parts, progettazione, produzione e distribuzione di sistemi di scarico per moto

GPR
http://www.gpr.it/prodotti.htm?idTi...prodHidden=&method=&text=&page=&idMod=&idAcc=

Laser
http://www.laser-exhausts.com/cgi-bin/shopper.cgi?listcategories=action&parent=YAMA

CRD
http://www.crd-international.co.uk/contents/en-uk/p1259.html

Marving
http://www.marving.com/moto/xt-600-19831989-369.html?ricerca_effettuata=true

Venom
http://motadshop.com/vproduct.php?prod=XT600+E+VENOM+STAINLESS+STEEL+SYSTEM

Er komt binnenkort nog een "nieuw" merk bij:
full
 
Laatst bewerkt:

Nu zijn er mensen die beweren dat veel van dit soort after-markets te weinig volume hebben om de klappen van de dikke ééncilinder op te vangen. Daarom heb ik nog geen andere uitlaat op m'n 660 (3yf) gezet. Het geluid is daarom niet echt heel dik.

Mijn vraagje is daarom: Welke van deze uitlaten werkt echt mee aan de performance over het hele toerenbereik?
(En geld dat ook voor de 660's?)
 
Laatst bewerkt:
Zelf heb ik ervaring met Marving, Leovince (helaas niet meer leverbaar), BSM (gelukkig niet meer leverbaar), Laser en GPR.

Ik heb nooit ervaren dat een van die uitlaten vermogen kostte, integendeel. Maar ik heb ze ook nooit vergeleken op de testbank.
 
De GPR vind ik mooi en het "nieuwe" merk is ook interessant. Welk merk is dit?

Een beetje mooi en donker vol geluid vind ik wel belangrijk.
 
Laatst bewerkt:
De GPR vind ik mooi
GPR is ook gewoon een fijn merk met goede uitlaten. Eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat ze er ooit een keer bijeen test met BMW GS er slecht uit kwamen. Maar de GPR Trevale ook wel genoemd Tri Oval zit ook op bv XL600 en XTZ660. Klanten zijn er tevreden over. Ze hebben e-keur, verwijderbare db-killer, zijn lichter dan origineel en geheel RVS.
en het "nieuwe" merk is ook interessant. Welk merk is dit?
Wil ik nog niet zeggen. Er is me een dealerschap aangeboden, maar ik wil het exclusieve importeurschap. We mailen nog volop heen en weer en ik ga er waarschijnlijk ook wel naar toe. Tot op heden zijn de fabrikanten waar ik een echt goede relatie mee heb, toevallig ook de bedrijven die ik bezocht heb.
Een beetje mooi en donker vol geluid vind ik wel belangrijk.
Iedereen wil een aftermarket uitlaat met "een vol en donker geluid".
;)
 
Zelf heb ik ervaring met Marving, Leovince (helaas niet meer leverbaar), BSM (gelukkig niet meer leverbaar), Laser en GPR.

Ik heb nooit ervaren dat een van die uitlaten vermogen kostte, integendeel. Maar ik heb ze ook nooit vergeleken op de testbank.

Jammer, heb er een op een XT zitten (zie ondertitel) en die maakt echt een mooi geluid.
Zat er al aan te denken om hem over te zetten op mijn 3tb maar dan moet ik zo`n steun hebben en dan brengt deze XT veel minder op.

Waarom zijn ze niet meer leverbaar?
(Hoeveel koste zo`n leovince?)
 
Leovince heeft nadat ze bijna failliet waren (afgelopen najaar) flink zitten snoeien in de modellen. Nu is het natuurlijk wel zo dat ze anders toch wel uit het assortiment waren gegaan. Zo veel werden er niet meer verkocht.

Die Leovince was meen ik iets van 273 euro.
 
Leovince heeft nadat ze bijna failliet waren (afgelopen najaar) flink zitten snoeien in de modellen. Nu is het natuurlijk wel zo dat ze anders toch wel uit het assortiment waren gegaan. Zo veel werden er niet meer verkocht.

Die Leovince was meen ik iets van 273 euro.


edit: 294 euro
 
Technische vraag betreft een XT600E BJ 1992

De koppelingshandle / kabel grijpt snel aan zodat spelen met de koppeling in bijvoorbeeld zand of blubber slecht mogelijk is. Onlangs voor groot onderhoud bij de dealer geweest en dit vermeld.

Zaterdag een ritje gereden en het euvel is er nog zo niet erger.

Als de motor op de bok staat en de motor draait en je zet hem in zijn een begint het achterwiel direct te draaien en is bijna niet te stoppen.

Is dit niet goed afgesteld of is de koppeling versleten km / stand 44.000
 
Is de vrije slag op je hendel niet te groot? (hendel moet iets vrije speling hebben)
Is de kabel niet versleten? Vlak voordat ze breken rekken ze lekker uit.
 
Tussenplaten krom? Gewoon koppelingsplaten vervangen. Eitje. En de metalen platen die tussen de koppelingsplaten zitten even controleren of ze vlak zijn op een glasplaat ofzo.
 
Yamaha Motor Kopen? Occasions Motoren online op Speurders.nl

Liefhebbers hier?
Er gaan 4 motoren uit waaronder deze. Mijn vrouw en ik gaan iets lichters en nieuwers kopen voor haar offroadritjes en mijn dagelijkse woonwerk. Mijn oog is gevallen op een WR250R of een KLX250S waarbij de WR250R mijn voorkeur heeft ivm het mogen plaatsen van berichten ed in dit subforum ;) ,het vermogen en rijwielgedeelte. Maar eerst moeten we plaats maken.
En verkocht. Man kwam langs, zag de motor staan was al blij, startte de motor ,was nog blijer. reed een rondje, was verkocht. Heeft de motor naar huis gereden, stuurde me nog een mailtje dat het helemaal fantastisch is.
Kijk weer een happy XTrijder erbij.

Mijn vrouw heeft toch haar keuze laten vallen op een KLX250 ipv de WR250. Maar goed, zij postte hier toch nooit :+
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk m'n XT kunnen gebruiken waarvoor ik hem gekocht heb.
Ruim 2.000 kms over smalle binnendoorweggetjes en nog stukkies daarnaast (in voormalig DDR). Heerlijk! Hij heeft m'n verwachtingen overtroffen. Hard werken maar intens genieten.
Kan scherp door de bochten en trekt vlot op met een heerlijke roffel.
Ik heb er een Arrow-demper opzitten, is ook niet verkeerd.

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan