~~~ Het drietiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Status
Niet open voor verdere reacties.
http://www.classic50mx.com/4strokes_en.html
nw-4s-051.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo, jij laat er geen gras over groeien. :}

Best wel snel genezen toch? Zowel de xt als jij. *O*

Ja het voelt wel goed. Deze röntgenfoto is 3 weken geleden gemaakt... :X Hij zit wel goed vast, dat weefsel is nog niet zichtbaar op de foto.... deze moet komend jaar uitharden tot bot. Maar is wel snel gegaan opzich.Na 6 weken doe ik eigenlijk alles weer.

ZUMAqRB.jpg
 
hoi allemaal,

ik sta op het punt om een nieuwe kop te kopen van 4strokerules, maar heb even uitgerekend wat het me verder nog gaat kosten om m'n 3AJ weer te laten rijden en gezien ik langzaamaan wel aan een andere motor toe ben (super tenere...) vraag ik me af of hier nog mensen interesse hebben in een 3AJ met vastgelopen blok. Zoals sommigen wel weten heb ik hem begin dit jaar flink onderhanden genomen voor een trip naar Marokko, ik heb toen o.a. het volgende aangeschaft:

- nieuw balhoofdlager
- voorpoten zonder speling, schoongemaakt en nieuwe olie
- wielen zonder slag ('goud')
- grote bout van link achterbrug-schokdemper nieuw
- schokdemper achter met stijvere veer (rijdt lekker, is heel marokko zwaar bepakt maar 1 keer tot de eindstop gekomen tijdens een landing)
- net zadeltje
- rempompen en schijven vervangen
- voor stalen remleiding
- nieuwe ketting en tandwielen (maar inmiddels dus wel 3000km mee gereden)

het is niet moeders mooiste en het blok is dus helaas vast gelopen, maar het chassis, remmen en wielen zijn dus goed. de tank die er op zit en waarmee ik in marokko was zweet toch een beetje, maar er zit ook nog een tank bij die ik met epoxy heb gedicht, gaat al 4 jaar goed. ook een reserve CDI unit.

Mochten er mensen interesse hebben dan hoor ik het wel, anders ga ik toch verder met het blok oplappen

full
 
He mede XT'ers,

Ik heb het frame van mijn XT naar de straler gebracht. Nu ben ik opzoek naar een goede lak/coating. Ik wil dit graag zelf doen, dus nu is mijn vraag wat kan ik hier het beste voor gebruiken?
 
Ik weet het, geen XT maar wel een XT blok, en ik heb verder geen plek waar ik mag komen met deze motor :D.

Hij zit eindelijk weer eens volledig in elkaar, gelijk de inrij kilometers gemaakt door ff een stuk voorbij Kleve te tuffen. Weer heerlijk rondgereden en wat een koppel dat XTZ660 blok, Rijdt net zo heerlijk als mijn 550. (Alhoewel nu mijn 550 het niet meer doet)

Hier een foto in Kleve, verschrikkelijk grauw weer die dag.

image.jpg


Hier een fotootje bij terugkomst in Tiel weer:

Full_Size_Render.jpg


En maar eens een nieuw stuur er op gezet, oude was een zwart geschilderd wrak:

image.jpg
 
Laatst bewerkt:
hoi allemaal,

ik sta op het punt om een nieuwe kop te kopen van 4strokerules, maar heb even uitgerekend wat het me verder nog gaat kosten om m'n 3AJ weer te laten rijden en gezien ik langzaamaan wel aan een andere motor toe ben (super tenere...) vraag ik me af of hier nog mensen interesse hebben in een 3AJ met vastgelopen blok. Zoals sommigen wel weten heb ik hem begin dit jaar flink onderhanden genomen voor een trip naar Marokko, ik heb toen o.a. het volgende aangeschaft:

- nieuw balhoofdlager
- voorpoten zonder speling, schoongemaakt en nieuwe olie
- wielen zonder slag ('goud')
- grote bout van link achterbrug-schokdemper nieuw
- schokdemper achter met stijvere veer (rijdt lekker, is heel marokko zwaar bepakt maar 1 keer tot de eindstop gekomen tijdens een landing)
- net zadeltje
- rempompen en schijven vervangen
- voor stalen remleiding
- nieuwe ketting en tandwielen (maar inmiddels dus wel 3000km mee gereden)

het is niet moeders mooiste en het blok is dus helaas vast gelopen, maar het chassis, remmen en wielen zijn dus goed. de tank die er op zit en waarmee ik in marokko was zweet toch een beetje, maar er zit ook nog een tank bij die ik met epoxy heb gedicht, gaat al 4 jaar goed. ook een reserve CDI unit.

Mochten er mensen interesse hebben dan hoor ik het wel, anders ga ik toch verder met het blok oplappen

[afbeelding]
In deze staat brengt ie een paar honderd euro op.
Joew doew de mef.
 
hoi allemaal,

ik sta op het punt om een nieuwe kop te kopen van 4strokerules, maar heb even uitgerekend wat het me verder nog gaat kosten om m'n 3AJ weer te laten rijden en gezien ik langzaamaan wel aan een andere motor toe ben (super tenere...) vraag ik me af of hier nog mensen interesse hebben in een 3AJ met vastgelopen blok. Zoals sommigen wel weten heb ik hem begin dit jaar flink onderhanden genomen voor een trip naar Marokko, ik heb toen o.a. het volgende aangeschaft:

- nieuw balhoofdlager
- voorpoten zonder speling, schoongemaakt en nieuwe olie
- wielen zonder slag ('goud')
- grote bout van link achterbrug-schokdemper nieuw
- schokdemper achter met stijvere veer (rijdt lekker, is heel marokko zwaar bepakt maar 1 keer tot de eindstop gekomen tijdens een landing)
- net zadeltje
- rempompen en schijven vervangen
- voor stalen remleiding
- nieuwe ketting en tandwielen (maar inmiddels dus wel 3000km mee gereden)

het is niet moeders mooiste en het blok is dus helaas vast gelopen, maar het chassis, remmen en wielen zijn dus goed. de tank die er op zit en waarmee ik in marokko was zweet toch een beetje, maar er zit ook nog een tank bij die ik met epoxy heb gedicht, gaat al 4 jaar goed. ook een reserve CDI unit.

Mochten er mensen interesse hebben dan hoor ik het wel, anders ga ik toch verder met het blok oplappen

[afbeelding]

Aan wat voor prijs zit je zelf te denken? Ik heb wellicht wel interesse en anders een vriend van me wel.

Mocht je m zelf willen houden, kun je niet een compleet blok kopen ergens? Is vaak goedkoper dan een complete revisie :)
 
Ik weet het, geen XT maar wel een XT blok, en ik heb verder geen plek waar ik mag komen met deze motor :D.

Hij zit eindelijk weer eens volledig in elkaar, gelijk de inrij kilometers gemaakt door ff een stuk voorbij Kleve te tuffen. Weer heerlijk rondgereden en wat een koppel dat XTZ660 blok, Rijdt net zo heerlijk als mijn 550. (Alhoewel nu mijn 550 het niet meer doet)

Hier een foto in Kleve, verschrikkelijk grauw weer die dag.

[afbeelding]

Hier een fotootje bij terugkomst in Tiel weer:

[afbeelding]

En maar eens een nieuw stuur er op gezet, oude was een zwart geschilderd wrak:

[afbeelding]

Aangezien deze een stuk cooler is dan een WR die hier ook getutwajeerdt word....welkom :]
 
Vraagje: Na de kop-zuiger-cylinder renovatie van 6000km geleden (660 3yf) begint het blok weer olie te verbruiken. Ongeveer een halve liter per 1000 km.

Nu rijdt ik, als het blok warm is, vrij onbehouwen en ik rijdt veel snelweg (ook de file-slalom), omdat ik geen andere w-w motor meer heb.
Kan het zijn dat veel reletief hoge rpm (5000) er voor zorgen dat je met een dikke ééncilinder sowieso veel olie verbruikt?

Of heb ik er verkeerd aan gedan door geen originele Yamaha klepseals te gebruiken? De drie nieuwe uitlaatkleppen zijn wel origineel yamaha.
De zuiger en zuigerveren zijn van Prox, 1e overmaat en de cilinder is gekotterd en gehoond. Ook de klepzittingen zijn door een revisiebedrijf geslepen.

Er is ook een nieuwe NAK ingegaan en ik weet zeker dat hij goed getimed staat. Na de 1e 1000 km zijn de kleppen nagekeken en akkoord bevonden.

Wat zou het kunnen zijn?
 
Die klepseals zouden niet uit moeten maken.

Eerst maar een paar simpele vragen.
-Hoe ziet je bzie er uit?
-Enig idee van je compressie?
 
Die klepseals zouden niet uit moeten maken.

Eerst maar een paar simpele vragen.
-Hoe ziet je bzie er uit?
-Enig idee van je compressie?

Compressie lijkt me prima, want met terugschakelen blokkeert het achterwiel tegenswoordigs 9 van de 10 keer.
Beaujé, geen idee. Gaat ik eens tjekken.
 
gudver, mijn 500 heeft iets nieuws geleerd. Hij is nu plots moeilijker te starten en als ie start moeilijker aan te houden, tot hij warm is en dan richting de 3-4000 toeren gaat lopen.
Iemand enig idee waar ik moet gaan zoeken? Carb of ontsteking?

Die motogadgets kerel heeft je XT goed verkracht trouwens Speadphreax, hoop dat Fu Manchu de pijn kon verzachten :p
 
Vraagje: Na de kop-zuiger-cylinder renovatie van 6000km geleden (660 3yf) begint het blok weer olie te verbruiken. Ongeveer een halve liter per 1000 km.

Nu rijdt ik, als het blok warm is, vrij onbehouwen en ik rijdt veel snelweg (ook de file-slalom), omdat ik geen andere w-w motor meer heb.
Kan het zijn dat veel reletief hoge rpm (5000) er voor zorgen dat je met een dikke ééncilinder sowieso veel olie verbruikt?

Of heb ik er verkeerd aan gedan door geen originele Yamaha klepseals te gebruiken? De drie nieuwe uitlaatkleppen zijn wel origineel yamaha.
De zuiger en zuigerveren zijn van Prox, 1e overmaat en de cilinder is gekotterd en gehoond. Ook de klepzittingen zijn door een revisiebedrijf geslepen.

Er is ook een nieuwe NAK ingegaan en ik weet zeker dat hij goed getimed staat. Na de 1e 1000 km zijn de kleppen nagekeken en akkoord bevonden.

Wat zou het kunnen zijn?
Welk merk en dikte olie ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan