~~~ Het drietiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Status
Niet open voor verdere reacties.
gudver, mijn 500 heeft iets nieuws geleerd. Hij is nu plots moeilijker te starten en als ie start moeilijker aan te houden, tot hij warm is en dan richting de 3-4000 toeren gaat lopen.
Iemand enig idee waar ik moet gaan zoeken? Carb of ontsteking?

Die motogadgets kerel heeft je XT goed verkracht trouwens Speadphreax, hoop dat Fu Manchu de pijn kon verzachten :p

Valse lucht ?

Even tussen carb. en kop checken, dat ligt het meest voordehand :)

Motor starten en ff met een busje deo oid daar rond spuiten, als de motor reageerd heb je valse lucht.

Zou misschien ook nog een hangende ontstekings vervroeger kunnen zijn, om dat te checken moet je even met het timing light in de weer gaan en lekker op het vliegwiel schijnen :9
 
hoi allemaal,

ik sta op het punt om een nieuwe kop te kopen van 4strokerules, maar heb even uitgerekend wat het me verder nog gaat kosten om m'n 3AJ weer te laten rijden en gezien ik langzaamaan wel aan een andere motor toe ben (super tenere...) vraag ik me af of hier nog mensen interesse hebben in een 3AJ met vastgelopen blok. Zoals sommigen wel weten heb ik hem begin dit jaar flink onderhanden genomen voor een trip naar Marokko, ik heb toen o.a. het volgende aangeschaft:

- nieuw balhoofdlager
- voorpoten zonder speling, schoongemaakt en nieuwe olie
- wielen zonder slag ('goud')
- grote bout van link achterbrug-schokdemper nieuw
- schokdemper achter met stijvere veer (rijdt lekker, is heel marokko zwaar bepakt maar 1 keer tot de eindstop gekomen tijdens een landing)
- net zadeltje
- rempompen en schijven vervangen
- voor stalen remleiding
- nieuwe ketting en tandwielen (maar inmiddels dus wel 3000km mee gereden)

het is niet moeders mooiste en het blok is dus helaas vast gelopen, maar het chassis, remmen en wielen zijn dus goed. de tank die er op zit en waarmee ik in marokko was zweet toch een beetje, maar er zit ook nog een tank bij die ik met epoxy heb gedicht, gaat al 4 jaar goed. ook een reserve CDI unit.

Mochten er mensen interesse hebben dan hoor ik het wel, anders ga ik toch verder met het blok oplappen

[afbeelding]

je kan er een ander blok in zetten van een recentere XT600, ik dacht een 3KF (weet t niet zeker)
op tenere.co.uk kan men je dat zeker vertellen!
 
Zou er wat dikkers ingooien 20w50 bv of 10 w50
Weet je ook de olietemp ?

Olietemp weet ik niet, maar aangezien de koelvloeistoftemperatuur wel o.k. is, neem ik aan dat de olie ook wel wat wordt meegekoeld.
Als ik 10W50 er in gooi, is deze bij warme temperatuur toch net zo dun als 10W40?
 
Olietemp weet ik niet, maar aangezien de koelvloeistoftemperatuur wel o.k. is, neem ik aan dat de olie ook wel wat wordt meegekoeld.
Als ik 10W50 er in gooi, is deze bij warme temperatuur toch net zo dun als 10W40?

Viscositeit is beter dan 10W40 bij hogere temperaturen.
 
Aan wat voor prijs zit je zelf te denken? Ik heb wellicht wel interesse en anders een vriend van me wel.

Mocht je m zelf willen houden, kun je niet een compleet blok kopen ergens? Is vaak goedkoper dan een complete revisie :)

Ik ben nu eenmaal een twijfelaar, dus denk dat ik hem toch hou. Een goed blok is inderdaad niet zo heel makkelijk aan te komen, dus ga voor de revisie. Heb een plek gevonden waar ik de fiets zonder blok komende winter kwijt kan, en het blok kan ik thuis opknappen. Zo heb ik wat langer de tijd en moet het wel lukken denk ik.
 
Ik ben nu eenmaal een twijfelaar, dus denk dat ik hem toch hou. Een goed blok is inderdaad niet zo heel makkelijk aan te komen, dus ga voor de revisie. Heb een plek gevonden waar ik de fiets zonder blok komende winter kwijt kan, en het blok kan ik thuis opknappen. Zo heb ik wat langer de tijd en moet het wel lukken denk ik.
Wordt dit dan het 3de motorblok/revisie die eraan komt?
 
yep, motortje erbij TDM850, hij begint morgenvroeg hopelijk aan zijn lange taak als woon-werk fiets...
full


Geen straf rijdt heerlijk, en ja ti's geen xt maar die word nu klaar gemaakt voor nieuwe avonturen...

full
 
bochten zijn nog ff wennen, stuurt toch anders als me vorige motoren en als de xt, maar stapjes komen al dichter bij het asfalt ..;-))
 
PIJPEN JONG PIJPEN ! ;)
Maar ik zat ook aan bochten te denken hoor :P

kword doodziek van mn xt, ding staat al een jaar af gebouwd te worden :/ '(
 
Laatst bewerkt:
Valse lucht ?

Even tussen carb. en kop checken, dat ligt het meest voordehand :)

Motor starten en ff met een busje deo oid daar rond spuiten, als de motor reageerd heb je valse lucht.

Zou misschien ook nog een hangende ontstekings vervroeger kunnen zijn, om dat te checken moet je even met het timing light in de weer gaan en lekker op het vliegwiel schijnen :9

Dankje Ed! Gaan we proberen! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan